Nie mam ładowania w 250tce
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Nie mam ładowania w 250tce
Witam
Podczas mojej ostatniej jazdy gdzieś w październiku zauważyłem że coś się pochrzaniło z ładowaniem.Przejażdżka 40km,zauważyłem żeświatła świeciły mi coraz słabiej,okazało się że siadł mi akumulator.Nawet po zrobieniu takiej ilości kilometrów jest zero reakcji na przycisk rozrusznika.40 km od domu postanowiłem odpalić na pych i wróciłem do domu.
Przychodzi wiosna,pasuje coś z tym zrobić.
Naładowałem akumulator,odpaliłem motorek.zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora i okazało się że spada wraz ze wzrostem obrotów.kompletnie nie ma ładowania,stało się to nagle,wcześniej nie zauważyłem nic podobnego.żadnego smrodu itd.Sprawdzałem styki,bezpieczniki w okolicy akumulatora,wszystko wygląda na sprawne.
Miał ktoś do czynienia z podobnym problemem w 125/250 ?
Wrzucam zdjęcie mojej instalacji.Aa,jeszcze dodam że moto jest ze stanów i światła zawsze są włączone.
Uploaded with ImageShack.us
Jak się za to zabrać? Czy to coś na błotniku to regulator?
No i jeszcze jedno , co to jest na zdjęciu poniżej?
Uploaded with ImageShack.us
z boku jest naklejka , Hitachi 12v
Podczas mojej ostatniej jazdy gdzieś w październiku zauważyłem że coś się pochrzaniło z ładowaniem.Przejażdżka 40km,zauważyłem żeświatła świeciły mi coraz słabiej,okazało się że siadł mi akumulator.Nawet po zrobieniu takiej ilości kilometrów jest zero reakcji na przycisk rozrusznika.40 km od domu postanowiłem odpalić na pych i wróciłem do domu.
Przychodzi wiosna,pasuje coś z tym zrobić.
Naładowałem akumulator,odpaliłem motorek.zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora i okazało się że spada wraz ze wzrostem obrotów.kompletnie nie ma ładowania,stało się to nagle,wcześniej nie zauważyłem nic podobnego.żadnego smrodu itd.Sprawdzałem styki,bezpieczniki w okolicy akumulatora,wszystko wygląda na sprawne.
Miał ktoś do czynienia z podobnym problemem w 125/250 ?
Wrzucam zdjęcie mojej instalacji.Aa,jeszcze dodam że moto jest ze stanów i światła zawsze są włączone.
Uploaded with ImageShack.us
Jak się za to zabrać? Czy to coś na błotniku to regulator?
No i jeszcze jedno , co to jest na zdjęciu poniżej?
Uploaded with ImageShack.us
z boku jest naklejka , Hitachi 12v
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
albo moto do serwisu oddajesz, albo musisz wziąć miernik w rękę i pomierzyć. Padające regulatory to sprawa na porządku dziennym
lektura viewtopic.php?f=21&t=5922
albo jeszcze mój opis co i jak pomierzyć viewtopic.php?p=329880#p329880
jak będziesz miał wyniki to je napisz
Ze zdjęć to raczej nikt Ci diagnozy nie postawi co się stało, co najwyżej wróżbita, ale na urlopie jest
To coś na błotniku to moduł zapłonowy i jego nie tykaj
Regulator ma 2 miejsca montażu: pod motocyklem jak te zdjęcia, albo pod osłoną boczną pod siedzeniem. Jeżeli nie radzisz sobie to lepiej kogoś obeznanego w temacie weź, albo serwis, bo więcej sobie kłopotu narobisz niż pożytku.
Podpowiem Ci że na pierwszym zdjęciu kostka z trzema białymi, czerwonym i czarnym kablem to właśnie ta od regulatora idź po kablach to znajdziesz.
lektura viewtopic.php?f=21&t=5922
albo jeszcze mój opis co i jak pomierzyć viewtopic.php?p=329880#p329880
jak będziesz miał wyniki to je napisz
Ze zdjęć to raczej nikt Ci diagnozy nie postawi co się stało, co najwyżej wróżbita, ale na urlopie jest
To coś na błotniku to moduł zapłonowy i jego nie tykaj
Regulator ma 2 miejsca montażu: pod motocyklem jak te zdjęcia, albo pod osłoną boczną pod siedzeniem. Jeżeli nie radzisz sobie to lepiej kogoś obeznanego w temacie weź, albo serwis, bo więcej sobie kłopotu narobisz niż pożytku.
Podpowiem Ci że na pierwszym zdjęciu kostka z trzema białymi, czerwonym i czarnym kablem to właśnie ta od regulatora idź po kablach to znajdziesz.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Apropo tej kostki to właśnie tak się zastanawiałem że to coś ze strony regulatora/alternatora.przewody są grubsze niż pozostałe.Sprawdziłem przy okazji bezpieczniki i styki,wygląda Ok.Jutro coś podziałam dalej w temacie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
witam ponownie
pomierzyłem co nie co i tak :
badanie regulatora napięcia:
- multimetru na wyjście regulatora(+) i pomiędzy + multimetru a poszczególnymi pinami jest :
4,25Mohm
4,45Mohm
4,61Mohm
z masą regulatora 7,53
+ z multimetru na - w kostce, minus z multimetru pomiędzy poszczególnymi pinami:
4,33Mohm
4,37Mohm
4,67Mohm
z masą 7,65
Napięcia pomiędzy poszczególnymi pinami mierzyłem na odpalonym,rozgrzanym moto,wtyczka alternator-regulator spięta(mam moto z usa i nie ma wyłącznika świateł,wole nie rozpinać tego) miernik ustawiony na napiecie zmienne i wszędzie pomiary około 10,5 V i odchyłki rzędu 0,2.
Napięcie pomiędzy - akumulatora a - regulatora sprawdzałem we wtyczce,między obudową reglera nic nie pokazuje. wacha się od 0 do 2V,między obudową regulatora a - aku wyszło max 0,4V,między + aku a + we wtyczce wyszło max 7V.
Martwi mnie napięcie pomiędzy obudową regulatora a + we wtyczce,wychodzi nawet 8-13 V..To samo między masą na ramie a tym czerwonym w kostce.
pomierzyłem co nie co i tak :
badanie regulatora napięcia:
- multimetru na wyjście regulatora(+) i pomiędzy + multimetru a poszczególnymi pinami jest :
4,25Mohm
4,45Mohm
4,61Mohm
z masą regulatora 7,53
+ z multimetru na - w kostce, minus z multimetru pomiędzy poszczególnymi pinami:
4,33Mohm
4,37Mohm
4,67Mohm
z masą 7,65
Napięcia pomiędzy poszczególnymi pinami mierzyłem na odpalonym,rozgrzanym moto,wtyczka alternator-regulator spięta(mam moto z usa i nie ma wyłącznika świateł,wole nie rozpinać tego) miernik ustawiony na napiecie zmienne i wszędzie pomiary około 10,5 V i odchyłki rzędu 0,2.
Napięcie pomiędzy - akumulatora a - regulatora sprawdzałem we wtyczce,między obudową reglera nic nie pokazuje. wacha się od 0 do 2V,między obudową regulatora a - aku wyszło max 0,4V,między + aku a + we wtyczce wyszło max 7V.
Martwi mnie napięcie pomiędzy obudową regulatora a + we wtyczce,wychodzi nawet 8-13 V..To samo między masą na ramie a tym czerwonym w kostce.
-
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Tu masz za duże spadki napięcia (zwłaszcza te 2/7V) i musisz nad tym popracować.Przemysl pisze:...Napięcie pomiędzy - akumulatora a - regulatora sprawdzałem we wtyczce,między obudową reglera nic nie pokazuje. wacha się od 0 do 2V,między obudową regulatora a - aku wyszło max 0,4V,między + aku a + we wtyczce wyszło max 7V...
Co do pozostałych pomiarów to są skopane i padło parę błędnie wyciągniętych obaw/wniosków
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
szczerze to jadę z moto we wtorek do mechanika motocyklowego.Nie chce nic przy tym popsuć,czasem zaoszczędzenie 50 zł zaowocuje wydaniem 200-300 zł więc interes średni.
Pomiary wydawały mi się dobre,międzyfazowe mierzyłem w kostce nierozpiętej dotykając metalowych zacisków przewodów,mierzyłem zmiennym napięciem i wyszło 10,4-10,7.No nic,wole udać się do mechanika,
objaw jest taki że kompletnie nie mam ładowania,dodaje gazu,napięcie akumulatora spada i jak tak będę jeździł to pewnie szybko padnie mi aku.
Pomiary wydawały mi się dobre,międzyfazowe mierzyłem w kostce nierozpiętej dotykając metalowych zacisków przewodów,mierzyłem zmiennym napięciem i wyszło 10,4-10,7.No nic,wole udać się do mechanika,
objaw jest taki że kompletnie nie mam ładowania,dodaje gazu,napięcie akumulatora spada i jak tak będę jeździł to pewnie szybko padnie mi aku.
-
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Sęk w tym że taki pomiar nie mówi nam absolutnie nic, no może poza tym że "alternator daje jakieś napięcie i regulator coś trochę tam może reguluje" .Przemysl pisze:...międzyfazowe mierzyłem w kostce nierozpiętej dotykając metalowych zacisków przewodów,mierzyłem zmiennym napięciem i wyszło 10,4-10,7...
Międzyfazowe mierzy się na odpiętej (3 pinowej) wtyczce.
Z obecnych pomiarów wynikałoby że masz za duże spadki napięcia więc na początek należałoby poczyścić wszystkie złączki i styki na tych obwodach. Jeżeli na wsuwkach/złączkach są jakieś luzy należy je usunąć. W następnej kolejności powinno się powtórzyć pomiar spadków napięć i dopiero gdy będzie ok, sprawdzić jakie jest ładowanie (bo wtedy może okazać się prawidłowe).
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
no powiem Ci że ten pomiar dużo mówi...
Regulator ma układ tyrystorowy OK. Żaden tyrystor nie ma zwarcia.
pytanie czy diody prostownika są sprawne... ale wygląda że tak z tego co piszesz, że na wyjściu nawet 13V ma
przewody na "+" masz do czyszczenia, przelutowania miejsca zaciskania żył, to samo tyczy się przewodu masowego regulatora spadek 0,4V to za dużo.
Regulator ma układ tyrystorowy OK. Żaden tyrystor nie ma zwarcia.
pytanie czy diody prostownika są sprawne... ale wygląda że tak z tego co piszesz, że na wyjściu nawet 13V ma
przewody na "+" masz do czyszczenia, przelutowania miejsca zaciskania żył, to samo tyczy się przewodu masowego regulatora spadek 0,4V to za dużo.
-
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
W każdej temperaturze pracy regulatora i przy każdej stromości narastania napięcia?-waldi- pisze:...Żaden tyrystor nie ma zwarcia...
-> tryb elektroda: off
Taki mikro żarcik bo i tak obaj wiemy że i bez pomiarów można sobie założyć że statystycznie najtrwalszy element tych regulatorków jest sprawny .
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Zanim odstawisz do mechanika i zostawisz u niego z 8 stówek spróbuj jeszcze raz.Przemysl pisze:szczerze to jadę z moto we wtorek do mechanika motocyklowego.Nie chce nic przy tym popsuć,czasem zaoszczędzenie 50 zł zaowocuje wydaniem 200-300 zł więc interes średni.
Przy wypiętej kostce(alternator-regulator)odpalonym motocyklu pomierz napięcia miedzy fazami.Na wolnych obrotach napięcie ok.21V,na wysokich ok. 55 V i mają być jednakowe.Między kolejnymi fazami a masą silnika 0V.
Jeśli jest inaczej padł alternator.
Najczęściej powodem spalenia alternatora jest uszkodzony regulator napięcia.I tu nie ma co się rozczulać jeśli alternator jest OK. kupuj nowy regulator i przy okazji wymiany sprawdź połączenia,oczyść połączenia masowe i prądowe,końcówki polutuj.
W najgorszym wypadku do wymiany alternator,regulator napięcia + uszczelka.
Wąsaty7
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Z tym pomiarem napięcia między masą a fazami to teoretycznie ma być 0, a wyjdzie na pewno napięcie jakieś
Lepiej zmierz jaki jet opór tych uzwojeń względem masy
Lepiej zmierz jaki jet opór tych uzwojeń względem masy
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Nie żartujcie w takich sprawach. Proszę!viragomen pisze:Taki mikro żarcik...
Później czytając takie wątki o kłopotach z maszyną, może się w głowie pomieszać
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
To teraz podaj jaka ma być dopuszczalna oporność.-waldi- pisze:Lepiej zmierz jaki jet opór tych uzwojeń względem masy
Wąsaty7
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
na zakresie 2k jak będzie przerwa to można uznać OK
Oporność poniżej powinna już dać do myślenia, że trafia lub trafiło uzwojenia
Oporność poniżej powinna już dać do myślenia, że trafia lub trafiło uzwojenia
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Teoretycznie?-waldi- pisze:na zakresie 2k jak będzie przerwa to można uznać OK
Wąsaty7
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
praktycznie...., gdyż prąd będzie tak niewielki, że można pominąć go
a z tym napięciem już nie jeden się przejechał.... można sprawdzić kto nie wierzy
a z tym napięciem już nie jeden się przejechał.... można sprawdzić kto nie wierzy
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Dobra , zrobię pomiar na odpiętej kostce.Pytanie jednak jest takie - nie popali mi żarówek ? Pomiar zrobię na włączonych światłach,nie da się inaczej.moto ze stanów.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Dobra , zrobię pomiar na odpiętej kostce.Pytanie jednak jest takie - nie popali mi żarówek ? Pomiar zrobię na włączonych światłach,nie da się inaczej.moto ze stanów.
-
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
W związku z sytuacją trochę pojadę na oczywistych oczywistościach .
(ale aby i miernik na pewno przeżył pomiary to napomknę że:
pomiary napięcia wykonujesz na zakresie AC lub ~,
a w przypadku gdybyś chciał mierzyć też oporność {to o czym pisał -waldi-} to już wyłącznie na wyłączonym silniku .)
Dzięki takim pomiarom można ocenić sprawność alternatora (tylko alternatora bo jest odłączony) i włączone odbiorniki (np. światła) nie mają generalnie wpływu na wyniki tych pomiarów.Przemysl pisze:...Pomiar zrobię na włączonych światłach,nie da się inaczej.moto ze stanów.
"Na odpiętej kostce" (najlepiej 3 pinowej) wszystko w motocyklu zasilane jest wyłącznie z akumulatora więc nie ma obawy że coś ci się spali .Przemysl pisze:Dobra , zrobię pomiar na odpiętej kostce.Pytanie jednak jest takie - nie popali mi żarówek ?...
(ale aby i miernik na pewno przeżył pomiary to napomknę że:
pomiary napięcia wykonujesz na zakresie AC lub ~,
a w przypadku gdybyś chciał mierzyć też oporność {to o czym pisał -waldi-} to już wyłącznie na wyłączonym silniku .)
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Właśnie kostka o której ja mówie znajduje się na pierwszym zdjęciu,jest tam 5 pinów a nie 3 stąd moja obawa.Trzy białe przewody,czerwony i czarny.Wszystko jest w jednej kostce.
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Chyba mówisz nie o tej kostce.Przemysl pisze:Właśnie kostka o której ja mówie znajduje się na pierwszym zdjęciu,jest tam 5 pinów a nie 3 stąd moja obawa.Trzy białe przewody,czerwony i czarny.Wszystko jest w jednej kostce.
Potrójny pin z 3 białymi kabelkami od alternatora znajduje się pod lewym boczkiem:
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
mowa w temacie o XV250 (125) - one mają 5 pinową kostkę, a nie jak w 535 - 1100 3pinową + czerwony oddzielnie.
-
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
3 pinową też mają .
Należy jej poszukiwać pod siedzeniem gdzieś w okolicach jakie pokazuje 1 fotka z 1 postu .
http://img32.imageshack.us/img32/9773/yamahaxv250.jpg
Należy jej poszukiwać pod siedzeniem gdzieś w okolicach jakie pokazuje 1 fotka z 1 postu .
http://img32.imageshack.us/img32/9773/yamahaxv250.jpg
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
Sorry za niedopatrzenie-waldi- pisze:mowa w temacie o XV250 (125)... a nie jak w 535 ...
- Mikey
- Posty: 229
- Rejestracja: 03 października 2010, 17:55
- Motocykl: XV 535 '92 / '97
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nie mam ładowania w 250tce
To z napisem hitachi 12v to zdaje się przekaźnik rozrusznika.No i jeszcze jedno , co to jest na zdjęciu poniżej?
Uploaded with ImageShack.us
z boku jest naklejka , Hitachi 12v
Michał