Wycinka kostek
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 września 2009, 23:25
- Motocykl: Honda Shadow VT 750
- Lokalizacja: Rogów /Irlandia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Wycinka kostek
Witam wszystkich.
Zachciało mi się wyciąć kostki w zegarach i połączyć przewody na wsuwki.Trochę wystawały i to mi przeszkadzało.W każdym razie :brak prądu na tylnym cylindrze i obrotościomierz przestał działać.Oddałem moto do elektryka,który po dwóch dniach zadzwonił i powiedział mi taką sumę za zrobienie ,że zrezygnowałem i moto mam już w domu.Myślę że będzie trzeba wymienić całą wiązkę+ zegary.Jednak zanim to zrobię( minie trochę czasu,bo spore koszty)może jakieś porady,sugestie jak to na naprawić.Jeśli musiał bym kupić przewody,to czy wersja amerykańska z 84r różni się od wersji na europę i czy roczniki też są różne pod względem instalacji?Pozdrawiam.
Zachciało mi się wyciąć kostki w zegarach i połączyć przewody na wsuwki.Trochę wystawały i to mi przeszkadzało.W każdym razie :brak prądu na tylnym cylindrze i obrotościomierz przestał działać.Oddałem moto do elektryka,który po dwóch dniach zadzwonił i powiedział mi taką sumę za zrobienie ,że zrezygnowałem i moto mam już w domu.Myślę że będzie trzeba wymienić całą wiązkę+ zegary.Jednak zanim to zrobię( minie trochę czasu,bo spore koszty)może jakieś porady,sugestie jak to na naprawić.Jeśli musiał bym kupić przewody,to czy wersja amerykańska z 84r różni się od wersji na europę i czy roczniki też są różne pod względem instalacji?Pozdrawiam.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
wszystko masz w downloads , sciagnij i kabelki sprawdz
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
tak różnią się zarówno USA/Europa jak i rocznikowoTREBOR03 pisze:czy wersja amerykańska z 84r różni się od wersji na europę i czy roczniki też są różne pod względem instalacji?Pozdrawiam.
Przypuszczalnie zrobiłeś zwarcie i upaliłeś tranzystor w module zapłonowym. Ale wcześniej sprawdź czy czujniki wału są w porządku i rozłącz pomarańczowy kabel przy obrotku i zostaw nie podłączony. Spróbuj odpalić - powinien
Jak nie to odszukaj przy module zapłonowym pomarańczowy i sprawdź opór do pomarańczowego przy cewce i przy obrotku - powinno być przejście.
Jak uda Ci się odpalić będziemy dalej gdybać
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Waldi jesteś pewien, że odpali z odłączonym obrotomierzem?
U mnie jak poszedł pomarańczowy kabel w wiązce i styk kostka pod siedzeniem - cewka był, ale nie było do obrotomierza. W efekcie rozrusznik nie działał, dało się na pych odpalić i nie działał obrotek, ale palił normalnie na oba gary.
U mnie jak poszedł pomarańczowy kabel w wiązce i styk kostka pod siedzeniem - cewka był, ale nie było do obrotomierza. W efekcie rozrusznik nie działał, dało się na pych odpalić i nie działał obrotek, ale palił normalnie na oba gary.
- tigerses
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 kwietnia 2011, 07:35
- Motocykl: XV 750 SE 81r
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Na pewno odpali z odłączonym obrotomierzem, obrotomierz jest tylko "wskazaniem" pracy silnika a nie układem bez którego silnik nie będzie działał.
Andrews66 - i co zrobiłeś że rozrusznik zaczął działać? wymieniłeś kabel do cewki? czy coś innego było powodem
Andrews66 - i co zrobiłeś że rozrusznik zaczął działać? wymieniłeś kabel do cewki? czy coś innego było powodem
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
tigerses no nie właśnie... Andrews66 ma rację
W XV700 84 - 85 jest jeszcze blokada rozrusznika (pytanie jaką kolega ma instalacje) i może się okazać, że nie zakręci. Z postu napisanego wynika że kręci ale nie ma iskry na tyle.
przewód czerwono-biały przy obrotku jest od blokady rozrusznika
mnie to wygląda na czujnik, lub moduł, bo z impulsów idących na cewkę ma też sygnał podawany obrotek
W XV700 84 - 85 jest jeszcze blokada rozrusznika (pytanie jaką kolega ma instalacje) i może się okazać, że nie zakręci. Z postu napisanego wynika że kręci ale nie ma iskry na tyle.
przewód czerwono-biały przy obrotku jest od blokady rozrusznika
mnie to wygląda na czujnik, lub moduł, bo z impulsów idących na cewkę ma też sygnał podawany obrotek
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
miałem wymieniać wiązkę ale spiąłem tylko prowizorycznie obrotomierz z kostką pod siedzeniem. i działa
U mnie był przerwany tylko pomarańczowy kabel.
Generalnie kolego schemat w jedną łapkę, miernik ustawiony na przepływ w drugą i lecisz, sprawdzasz wszystko max 2h roboty. Jeśli nic nie było za mocno wcześniej grzebane przy instalacji to powinno pójść bez większych problemów.
U mnie był przerwany tylko pomarańczowy kabel.
Generalnie kolego schemat w jedną łapkę, miernik ustawiony na przepływ w drugą i lecisz, sprawdzasz wszystko max 2h roboty. Jeśli nic nie było za mocno wcześniej grzebane przy instalacji to powinno pójść bez większych problemów.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 września 2009, 23:25
- Motocykl: Honda Shadow VT 750
- Lokalizacja: Rogów /Irlandia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Motocykl był przywieziony przez mechaniura w nocy.Wczoraj rano zobaczyłem że wszystkie przewody są od siebie oddzielone,powyjmowane z wsuwek.Nie mam bladego pojęcia od czego zacząć? Jak obrotek nie działał,to palił na przedni.
- Andrews66
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 sierpnia 2011, 23:36
- Motocykl: stuki puki 1200
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Ale tak zupełnie, zupełnie bez kostek? Jeśli tak to z lekka przesrane... Wracaj obijać mechanika, niech doprowadzi do stanu w jakim go oddałeś, bo robota totalnie od nowa będzie co najmniej problematyczna.
Jeśli tak nie pójdzie to sprawdź po numerach silnika/ramy jaką dokładnie masz wersję i szukaj kogoś kto zrobi Ci zdjęcia kostek i wtyczek od wszystkich modułów,przerywacza, przekaźników, a potem zabawa ze schematem.
I przed pierwszym podłączeniem akumulatora i przekręceniem kluczyka modlitwa i pielgrzymka w święte miejsce.
Jeśli tak nie pójdzie to sprawdź po numerach silnika/ramy jaką dokładnie masz wersję i szukaj kogoś kto zrobi Ci zdjęcia kostek i wtyczek od wszystkich modułów,przerywacza, przekaźników, a potem zabawa ze schematem.
I przed pierwszym podłączeniem akumulatora i przekręceniem kluczyka modlitwa i pielgrzymka w święte miejsce.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 września 2009, 23:25
- Motocykl: Honda Shadow VT 750
- Lokalizacja: Rogów /Irlandia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Panowie,jakby nie patrząc i co by nie było,ale kostek nie ma,a przewody są rozpier...na maxa.Może wiecie które przewody(kolory) powinienem podłączyć jako pierwsze,żeby moto mogło zagadać,a czego by nie spalić.Pozdrowionka.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
W HAYNES znajdziesz schematy elektryczne w kolorze,odpowiadają kolorystyce przewodów instalacji.
Schemacik w łapkę i do roboty.
Schemacik w łapkę i do roboty.
Wąsaty7
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 września 2009, 23:25
- Motocykl: Honda Shadow VT 750
- Lokalizacja: Rogów /Irlandia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Moto odpaliło Pracuje na oba cylindry.To są zalety.Wady-po przejechaniu 8-10km.zaczyna szarpać,tak jakby była przerwa w prądzie lub paliwie.Wracam do domu,sprawdzam świece.Są suche.W czasie jazdy do domu zmieniałem położenie w kranika.Na PRI tarpanie jakby było mniejsze,albo tak mi się wydawało.Sam już nie wiem.
Po przejechaniu tych 8-10km przystanąłem na poboczu,zdjąłem fajkę z tylnego i nie było żadnej zmiany,czyli nie działał.Na co stawiamy Panowie,Paliwo,czy prąd?
Po przejechaniu tych 8-10km przystanąłem na poboczu,zdjąłem fajkę z tylnego i nie było żadnej zmiany,czyli nie działał.Na co stawiamy Panowie,Paliwo,czy prąd?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Jeśli świeca sucha to brak paliwa
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 września 2009, 23:25
- Motocykl: Honda Shadow VT 750
- Lokalizacja: Rogów /Irlandia
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wycinka kostek
Dzisiaj zrobiłem następną przejażdżkę.Około 12km.bez niespodzianek.Jazda spokojna 100-120km/h,następnie manetka opór ,150km/h,odpuszczam gaz i po jakiś 500m znów zaczyna tarpać.Zjazd na pobocze,zdjąłem fajkę i znów to samo co wczoraj,nie pracuje tylny.Zgasiłem,odczekałem jakieś 2-3min.odpalam i cyka aż miło.Spokojna jazda do domu i nić się złego nie dzieje.a więc kiedy wstawię jej w piz...zaczyna się buntować.Świece na przednim i tylnym mają ten sam kolor i są suche,a przód działa bez problemu.Jest jeszcze jedna zagadka o której nie pisałem.Nie działa główny -awaryjny wyłącznik.Mogę gasić moto tylko kluczykiem.Przy przełączeniu na STOP
przestaje działać tylko obrotek,a motocykl nadal pracuje.Czy to nie ma wpływu na te tarpania? Sprawdzałem przewody od tego wyłącznika.Są dwa czerwone z paskami białymi lub żółtymi.Jak jest włączony na obu jest prąd,wyłączony,jest na jednym.Prąd dochodzi i wychodzi z kostki która jest w lampie.Może ktoś z Was wie gdzie mają swój koniec te dwa kable? Dzięki za wszelaką pomoc.Pozdrowionka.
przestaje działać tylko obrotek,a motocykl nadal pracuje.Czy to nie ma wpływu na te tarpania? Sprawdzałem przewody od tego wyłącznika.Są dwa czerwone z paskami białymi lub żółtymi.Jak jest włączony na obu jest prąd,wyłączony,jest na jednym.Prąd dochodzi i wychodzi z kostki która jest w lampie.Może ktoś z Was wie gdzie mają swój koniec te dwa kable? Dzięki za wszelaką pomoc.Pozdrowionka.