Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Mazur
Posty: 103
Rejestracja: 27 kwietnia 2011, 11:52
Motocykl: Virago 535, '97, 2YL
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: Mazur »

Jak trwoga to do Boga jak to się mawia... :-)

Moja sytuacja wygląda następująco:
Zabrałem się za wymianę oleju a przy okazji za ściągnięcie pokryw w celu ich wypolerowania.
Olej spuszczony (wyglądem przypominał gorącą czekoladę), pokrywy odkręcone...

Najprawdopodobniej rozdziewiczyłem pokrywy, gdyż uszczelka wydawała mi się na oryginalną - na tyle ile mogę stwierdzić ja, początkujący mechanik nadworny :P I tutaj mam pierwszy problem - uszczelka tak przywarła do pokrywy, że nie mogę jej usunąć. Próbowałem różnymi sposobami oczywiście bez użycia niczego ostrego aby nie poharatać pokryw. Jakieś doświadczenia macie w tym temacie? Jak to usunąć?

Przy okazji ściągniętej pokrywy sprzęgła chcę też wymienić simering, o którym na forum głośno. I tutaj jest drugi problem - jego wyciągnięcie. Ściągnąłem zawleczkę i próbowałem wyciągnąć ale ani drgnie. Czy podważyć go, czy macie może jakiś inny sposób.

Pytanie poza konkursem - chciałbym zajrzeć jeszcze do SMOK`a. Czy po jego odkręceniu i wyczyszczeniu będę potrzebował nowe o-ringi czy mogę założyć stare? Głowa mi podpowiada że założyć nowe ale może nie ma takiej potrzeby?
Kuba
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: DARKMAN »

1. Ja zawsze jak robiłem jakiekolwiek uszczelki to czyściłem drobnym papierem ściernym na jakimś klocku żeby była równa powierzchnia. Nigdy nic nie cieknie.
2. Co tu się patyczkować. Wyciągasz obojętnie jakim sposobem aby tylko nie uszkodzić powierzchni pokrywy. Simmering i tak idzie na śmietnik. Chyba że chcesz zrobić sobie wisiorek :D
3. Lepiej wymienić dla świętego spokoju. Przecież to parę groszy.
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1996
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: alonso »

Mazur pisze: I tutaj mam pierwszy problem - uszczelka tak przywarła do pokrywy, że nie mogę jej usunąć. Próbowałem różnymi sposobami oczywiście bez użycia niczego ostrego aby nie poharatać pokryw. Jakieś doświadczenia macie w tym temacie? Jak to usunąć?
Albo rozpuszczalnik do silikonu albo po prostu ostry nóż z łamanymi ostrzami.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: Blunio »

Mazur pisze:wyglądem przypominał gorącą czekoladę
Mhm, długo ten olej używałeś ? :shock:
Mazur pisze:Jak to usunąć?
Na początku chemia (rożne rozpuszczalniki), można spróbować podgrzać opalarką. Na koniec metody mechaniczne - Ed China ma taką skrobaczkę jak inne metody zawiodą. Najważniejsze to nie skaleczyć powierzchni przylegania pokryw i karteru.
Mazur pisze:będę potrzebował nowe o-ringi czy mogę założyć stare? Głowa mi podpowiada że założyć nowe ale może nie ma takiej potrzeby?
Teoria głosi, że powinno się zakładać nowe. Jak założysz stare, looknij potem parę razy czy się miejsce połączenia nie poci. Jak będzie się pocić, trzeba ew. zmienić O-ringi. Z tym że wtedy trzeba spuścić olej albo kombinować z położeniem moto na boku :roll:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Mazur
Posty: 103
Rejestracja: 27 kwietnia 2011, 11:52
Motocykl: Virago 535, '97, 2YL
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: Mazur »

Blunio pisze:Mhm, długo ten olej używałeś ?
Olej został wlany na początku sezonu 2010 i przejechane było 2000 - 3000 km - wersja sprzedającej - a ile w tym prawdy :?: Dodatkowo ja przejeździłem 1000km.

Wstyd się przyznać, że nie wymieniłem zaraz po zakupie :(
Kuba
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: Blunio »

Mazur pisze:Olej został wlany ... - wersja sprzedającej
Może rzepakowy - bo na wlanie czekolady to by sprzedająca chyba nie wpadła.
Jest zasadnicza zasada - jak się kupuje moto od nieznajomych, trzeba wymienić oleje - a zwłaszcza silnikowy.
Po 4 tysiącach IMHO olej powinien być klarowny.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Mazur
Posty: 103
Rejestracja: 27 kwietnia 2011, 11:52
Motocykl: Virago 535, '97, 2YL
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: Mazur »

Teraz już zlany więc po sprawie. Jestem tylko ciekaw jak będzie chodził motór z nowym olejem :D

Wstyd mi pytać ale chciałbym się jeszcze upewnić jednej rzeczy - spod dekla z napisem YAMAHA (wałek półpośredni?) wyciekł olej. Czy dobrze rozumiem, że to ten sam co w silniku?

Tymczasem świece ISKRY kupione :-)
Kuba
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: -waldi- »

ten sam to jest olej :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: toooomelo »

Pyt.1. O usuwaniu starych uszczelek z kap rozmawialiśmy tu: viewtopic.php?f=2&t=16174&p=302845&hili ... ki#p302448
Pyt.2. Simmering wyciągnąć łatwo przy użyciu zwykłego wkrętaka. I nie musisz robić tego delikatnie, bo rozumiem, że masz nowy :wink:
Pyt.3. Rozbierając, czyszcząc i składając "smoka" użyłem na powrót starych o-ringów. Robiłem to pierwszy raz i w ogóle nie wiedziałem czego się spodziewać. Nie znałem rozmiarów uszczelnień, więc nie wiedziałem jakie kupić nowe. Ty jesteś w lepszej sytuacji, bo będziesz wiedział co kupić, czytając ten wątek: viewtopic.php?f=2&t=16744&p=316869&hili ... zy#p316936
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Mazur
Posty: 103
Rejestracja: 27 kwietnia 2011, 11:52
Motocykl: Virago 535, '97, 2YL
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problemy napotkane przy ściąganiu pokryw

Post autor: Mazur »

Uszczelki w końcu udało mi się ściągnąć preparatem do usuwania powłok lakierniczych. Coś na bazie kwasu chyba :?:

Simmering też wyciągnięty - czekam na zamówiony :-)

Polerowanie rozpoczęte no i wszystko zmierza ku dobremu.

Dziękuję Wam za pomoc :nazdrowie:
Kuba
ODPOWIEDZ