Regulator czy Akumulator
- kniaż
- Posty: 98
- Rejestracja: 05 października 2007, 15:36
- Motocykl: XV 700 1986r.
- Lokalizacja: Nidzica
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Panowie mam pytanie, czy te regulatory pasują do XV 700? podane są prawie wszystkie modele tylko nie 700.
http://www.allegro.pl/item353464280_reg ... v_max.html
http://www.allegro.pl/item351714296_reg ... _1100.html
chciałem zamawia ale jak nie pasu wydawac takiej kasy..
http://www.allegro.pl/item353464280_reg ... v_max.html
http://www.allegro.pl/item351714296_reg ... _1100.html
chciałem zamawia ale jak nie pasu wydawac takiej kasy..
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
powinien pasowac sprawdz w serwisówce jak a masz moc generatora jesli nie wieksza niz w tych podanych modelach to pasi
- kniaż
- Posty: 98
- Rejestracja: 05 października 2007, 15:36
- Motocykl: XV 700 1986r.
- Lokalizacja: Nidzica
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
ps.
przepraszam za błędy ale klawiatura mi chyba siada..
przepraszam za błędy ale klawiatura mi chyba siada..
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
na obudowie regulatora masz symbol i po tym symbolu dojdziesz czy pasuje czy nie jeśli będzie ta sama linia produkcyjna czyli początkowy numer i środkowy czyli typoszereg to powinno pasować końcówka czyli litera z cyferką to oznaczenie producenta i zarazem gatunek ewentualnie jakość .
ADAM
- kniaż
- Posty: 98
- Rejestracja: 05 października 2007, 15:36
- Motocykl: XV 700 1986r.
- Lokalizacja: Nidzica
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Dzieki wielkie, wiedziałem że mozna na was liczyc! zaraz biegne do garażu.
ok sprawdziłem. na moim wygląda to tak:
42X-AU?O? (lekko rozmazane wiec nie wiem dokładnie)
SH569-12
503
przy oferowanym na allegro tak:
42X-A1
SH569A-12
7.7 172
czy to będzie pasowac?
ok sprawdziłem. na moim wygląda to tak:
42X-AU?O? (lekko rozmazane wiec nie wiem dokładnie)
SH569-12
503
przy oferowanym na allegro tak:
42X-A1
SH569A-12
7.7 172
czy to będzie pasowac?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 26 lutego 2008, 16:47
- Motocykl: Virago XV 750 95r
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Czołem,
podpinam sie pod temat aumulatora i mam pytanie, kupiłem moto i jezdziłem na nim całkiem sporo jednak prawie za kazdym razem jak zchodze do garazu i staram sie go odpalic to słychac stukanie z rozruszika i wogole nie kreci. Jak wezme go na pych toodpala i potem śmiga ile sie da. Z soboty na niedzile ładowałem 10 godzin i w niedziele odpalił od musniecia, jedziłem caly dzien i jak zszedłem do grazu przed paroma minutami to standardowa reakcja czyli stukanie i lipa. Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
Pozdrawiam
podpinam sie pod temat aumulatora i mam pytanie, kupiłem moto i jezdziłem na nim całkiem sporo jednak prawie za kazdym razem jak zchodze do garazu i staram sie go odpalic to słychac stukanie z rozruszika i wogole nie kreci. Jak wezme go na pych toodpala i potem śmiga ile sie da. Z soboty na niedzile ładowałem 10 godzin i w niedziele odpalił od musniecia, jedziłem caly dzien i jak zszedłem do grazu przed paroma minutami to standardowa reakcja czyli stukanie i lipa. Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
Pozdrawiam
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
pomalućku mnie sie to samo robi> Czyli aku do wymiany i nic tu nie pomorze.Maciek01 pisze:Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 26 lutego 2008, 16:47
- Motocykl: Virago XV 750 95r
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Dzieki za odpowiedz i ugruntownie mojej teorii , juz sie zorientowałem ze koszt to mniejwiecej 150 zł
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Pozwolę dołączyć się do dyskusji. W moim moto, po dłuższej jeździe na światłach rozładowuje się aku. Aku na pewno jest ok bo jest zbadany przez "doktora". Natomiast po sprawdzeniu ładowania jest ono zbyt niskie jak stwierdził doktor w punkcie z aku do samochodów. Czy w autach wartości ładowania są takie same jak w moto. Jakie powinno być minimalne ładowanie by było ok. i ewentualnie czy to wina alternatora czy może inne licho.
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Ładowanie powinno być ponad 14v a ztymi regulatorami z allegro to rużnie bywa ja kupiłem i wydawało by się że jest już w pożądku ale tylko wydawało by się ładowanie jest za małe . Przy obrotach powyżej 2000 jest tylko 13.6-13.8 i akumulator jest nie doładowany , napięcie jest dobre tylko pomiędzy 1500 do 2000 i wtedy jest okło 14.3 w dłuższej trasie daje rade ale przy codziennej jeździe i częstm odpalaniu szybko pada .
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Ok. moto zdiagnozowany. Na 100 % regulator. Nie chce się wymądrzać , ale jeśli komuś podczas dłuższej jazdy rozładowuje się aku to proponuję w jakimś punkcie sprawdzić go pod obciążeniem. Jeżeli aku sprawne to następnie spradzić regulator a na końcu dopiero dobierać się do alternatora. W moim moto z 92 r. na oryginalnych częściach tak właśnie było. Pozdrawiam.
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Podniosę temat zamiast zakładać nowy.
Problem jak w temacie – Virago 750 z ’83-go. Nowy aku.
Objawy:
- napięcie na prądnicy ok. 40V na każdym zacisku
- napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
- diody w regulatorze napięcia sprawne
Po włączeniu motoru napięcie praktycznie bez zmian (niezależnie od obrotów silnika). Po załączaniu kolejnych odbiorników (światła, kierunkowskazy, drogowe, klakson) wzrasta wraz załączeniem odbiorników co ok. 0,1 V do momentu, aż osiągnie magiczne 13,6 V i ani 0,1 więcej. Ma ktoś z Was może pomysł co to? W grę wchodzi jeszcze ewentualnie podmiana na próbę innego regulatora ale to już prośba do „miejscowych” czyli lubelaków. Jeżeli ktoś z Was dysponuje virago 750 czy było by możliwe umówienie się w celu podpięcia regulatora?
Pozdrawiam
Problem jak w temacie – Virago 750 z ’83-go. Nowy aku.
Objawy:
- napięcie na prądnicy ok. 40V na każdym zacisku
- napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
- diody w regulatorze napięcia sprawne
Po włączeniu motoru napięcie praktycznie bez zmian (niezależnie od obrotów silnika). Po załączaniu kolejnych odbiorników (światła, kierunkowskazy, drogowe, klakson) wzrasta wraz załączeniem odbiorników co ok. 0,1 V do momentu, aż osiągnie magiczne 13,6 V i ani 0,1 więcej. Ma ktoś z Was może pomysł co to? W grę wchodzi jeszcze ewentualnie podmiana na próbę innego regulatora ale to już prośba do „miejscowych” czyli lubelaków. Jeżeli ktoś z Was dysponuje virago 750 czy było by możliwe umówienie się w celu podpięcia regulatora?
Pozdrawiam
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
znaczy sie przy niepracujacym silniku masz na zaciskach aku 13,2 V ? bo nie zakumałemvongregorius pisze: - napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Dokładnie tak. napięcie mierzone na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku.kyller pisze:znaczy sie przy niepracujacym silniku masz na zaciskach aku 13,2 V ? bo nie zakumałemvongregorius pisze: - napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
dość wysokie masz to napięcie na aku ładowałeś go czy tyle ma ?
a coś Ci się dzieje z elektryką że szukasz czy tylko profilaktycznie sprawdzałeś
a coś Ci się dzieje z elektryką że szukasz czy tylko profilaktycznie sprawdzałeś
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Aku na świeżo po ładowaniu.
Nie jestem typem poszukiwacza "na zaś". Rozładowuje mi się aku. Nie wiem czy to wina napięcia z alternatora czy akumulatora.
Nie jestem typem poszukiwacza "na zaś". Rozładowuje mi się aku. Nie wiem czy to wina napięcia z alternatora czy akumulatora.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
no to teraz wyjaśnia te 13,2V
na moje oko masz padnięty regulator napięcia skoro za prądnicą masz po 40V
na moje oko masz padnięty regulator napięcia skoro za prądnicą masz po 40V
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 maja 2014, 16:17
- Motocykl: virago 535 jawy
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Odgrzeję kotleta.
U mnie jest taki objaw, że podczas jazdy potrafi brakować prądu, ostatnio nawet aku tak dostał, że woda z dwóch cel wyparowała do połowy.
Czy szukać w regulatorze, co tam zrobić?
Czy może mieć coś wspólnego, że mam z przodu żarówkę H4? ( Wg mnie mało prawdopodobne, ale.. )
Proszę o szybką odpowiedź.
U mnie jest taki objaw, że podczas jazdy potrafi brakować prądu, ostatnio nawet aku tak dostał, że woda z dwóch cel wyparowała do połowy.
Czy szukać w regulatorze, co tam zrobić?
Czy może mieć coś wspólnego, że mam z przodu żarówkę H4? ( Wg mnie mało prawdopodobne, ale.. )
Proszę o szybką odpowiedź.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Jak ubywa elektrolit w aku to znak że za duże ładowanie, szukaj winy w regulatorze ładowania a stan elektrolitu w akumulatorze uzupełnij wodą destylowaną i podładuj prostownikiem.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Ja tam też stawiam na regulator, ale można to łatwo sprawdzić. A szczegóły w podklejonym wątku
http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 maja 2014, 16:17
- Motocykl: virago 535 jawy
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Sprawa już rozwiązana: uszkodziła się jedna cewka , a ona uszkodziła "na śmierć" regel.
Aku zamienione na żel, a poprzednik trafił do drugiej maszyny.
Aku zamienione na żel, a poprzednik trafił do drugiej maszyny.