graf17 pisze:...A co do automatu - jeżeli jest sterowany wyższym napięciem z alternatora , to co będzie jak np. padnie regler - nie włączysz świateł ?...
Ja od siebie dodam, że ci dwaj koledzy mniej lub bardziej świadomie zadali stosunkowo istotne pytanie i tu dla nich.dydzio pisze:...Takie głupie pytanie, co się stanie, jak zdechnie regler? W Virkach to się zdarza...
Spokojnie można powiedzieć, że problem braku możliwości załączenia świateł gdy padnie regler jest stosunkowo mało istotny (choć denerwujący i można się przeciw niemu łatwo zabezpieczyć), gdyż najczęściej może nas spotkać na parkingu jeszcze przed włączeniem się do ruchu.
Dużym problemem w "automatycznych włącznikach sterowanych napięciem ładowania" bez tak zwanego "podtrzymania" jest natomiast problem samo-gasnących świateł podczas jazdy, a to może się przydarzyć również np. w nocy przy 90km/h na zakręcie lub podczas nocnego wyprzedzania tira .
W sprzedaży są zarówno automaty z "podtrzymaniem" jak i bez niego i te drugie są z całą pewnością mało fajne .