jak podłączyć lightbary?
Re: jak podłączyć lightbary?
Zgłoś się do producentów samochodów może jakiś patencik uzyskasz, poprawisz konstruktorów.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 06 lipca 2009, 14:51
- Motocykl: virago 1100 96 i HD
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: jak podłączyć lightbary?
Witam, widzę, że temat ostro rozgrzał dwóch forumowiczów no ale niech sobie dyskutują. Swojego czasu miałem ten sam dylemat, szukałem na forum jakiegoś prostego rozwiązania i wszystko co znalazłem było jakieś za bardzo skomplikowane (jakieś przekaźniki,bezpieczniki, dodatkowe wyłączniki lub też inne regulatory i jeszcze problem gdzie to wszystko pochować). Do brzegu kupiłem lampy z żarówkami H4 podłączyłem je bezpośrednio w lampie do przewodów które już idą do żarówki (wpiąłem je bezpośrednio w kostkę którą zakładasz na żarówkę) trochę ciasno ale idzie to zrobić , żeby nie było nadmiernego obciążenia za radą forumowiczów zmieniłem żarówki na 35W. Hula to rozwiązanie już drugi sezon i nic się nie dzieje, nie przegrzewa, włączając światło w głównej lampie zapalają się light bary czy jak by je zwał zmieniam na długie też mam długie w dodatkowych lampach i to wszystko przy pomocy tego co już jest zamontowane w motorku, trochę kabla koszulka do schowania go i cierpliwości i sam to zrobisz bez wyliczania napięć, voltów i innych rzeczy. W twoim przypadku te dwa przewody należy pociągnąć do lampy i podłączyć w zależności czy chcesz mieć dodatkowe światła na krótkich czy długich światłach do kabli w kostce i cała instalacja a zabezpiecz ją bezpiecznik który już w instalacji od świateł jest. Pozdrawiam i miłej zabawy gaz6605.
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: jak podłączyć lightbary?
Bespiecznik chroni przewód przed zwarciem - z reguły gwałtownym. Nie raz robiłem fabryczne instalacje które były zabezpieczone bespiecznikem 20A przewód ok 2,5 kw ale miał rozgałęzienia na np 0,75. Powstanie zwarcia na 075 spowodowało że z tego kabelka zrobiła się grzałka pozwierała inne w wiązce i szary dym w najlepszym wypadku. Także i szpece od instalacji samochodowych (motocyklowych też) mają nieraz jakieś dziwne zasady - choćby ciężar czy cena?
Tak jak pisze Waldi nie liczy się instalacji na styk(choć coraz częściej to widzę w samochodach), warto dać jakiś zapas (przynajmniej będą małe spadki napięć).
Tak jak pisze Waldi nie liczy się instalacji na styk(choć coraz częściej to widzę w samochodach), warto dać jakiś zapas (przynajmniej będą małe spadki napięć).
-
- Status: Offline
Re: jak podłączyć lightbary?
gaz6605 Twoje rozwiązanie jest zdecydowanie najprostsze i najszybsze do wykonania, najważniejsza jego wada jest taka, że dodatkowo obciążasz istniejące przewody i włączniki, co kończy się powiększeniem na nich spadku napięcia przez co słabiej wszystko na tym obwodzie świeci.
Sporo jest takich osób, które montują lightbary ( jak by to nazwać) "tylko dla lansu" i już w chwili montażu wiedzą, że będą mieć je włączone tylko "od święta" np. na zlocie itp. i dla takich osób twoja metoda (+dodatkowy włącznik lightbarów) jest najlepsza .
Sporo jest takich osób, które montują lightbary ( jak by to nazwać) "tylko dla lansu" i już w chwili montażu wiedzą, że będą mieć je włączone tylko "od święta" np. na zlocie itp. i dla takich osób twoja metoda (+dodatkowy włącznik lightbarów) jest najlepsza .
...bo bezpiecznik ma też chronić przewody przed przegrzaniem ich izolacji. Przypadek który opisujesz pokazuje bardzo bardzo dobrze zabezpieczony przewód 2,5mm2 zarówno przed zwarciem jak i przed przegrzaniem izolacji przewodu, a przewody 0,75mm2 były zabezpieczone tylko przed zwarciem i dlatego się pofajczyły .rysiek535 pisze:Bespiecznik chroni przewód przed zwarciem - z reguły gwałtownym. Nie raz robiłem fabryczne instalacje które były zabezpieczone bespiecznikem 20A przewód ok 2,5 kw ale miał rozgałęzienia na np 0,75. Powstanie zwarcia na 075 spowodowało że z tego kabelka zrobiła się grzałka pozwierała inne w wiązce i szary dym w najlepszym wypadku.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 06 lipca 2009, 14:51
- Motocykl: virago 1100 96 i HD
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: jak podłączyć lightbary?
Wyjdę po za temat ale skoro dodatkowe lampy to jest "lans" to czym jest wiele chromowanych elementów dodawanych do naszych motorów tu dzież innych dodatków nie mających nic wspólnego z poprawą funkcjonalności a dodane tylko dla nadania indywidualnego charakteru naszej maszynie. Jeżdżąc nocą w zupełności wystarcza nam główny reflektor, nocą i w deszcz dodatkowe światła nie wiele dają nam ale dla innych użytkowników jesteśmy o wiele bardziej widoczni. Zastanawiam się nad tylnymi dodatkowymi światłami, ciemne maszyny czarne ubrania i jedno światło do tego zmrok i deszcz i prawie wcale nasz nie widać. Czy już ktoś też to zauważył.
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: jak podłączyć lightbary?
Jak mam z tyłu w kierunkach czerwone obrysówki i dodatkowo STOPy. Głównie dla lansu ale i dla widoczności nie bez znaczenia.