Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
- atonre
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 maja 2011, 08:49
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
- Status: Offline
Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Witajcie, stawiam na gaźniki dlatego pytanko tu.
Objawy następujące. Po przegazowaniu na światłach moto nie zawsze odzyskuje swoje obroty. Problem pojawia się też podczas jazdy stałą prędkością. Nierówna praca silnika przy stałej niewielkiej prędkości, niezależnie od biegu.
Przyspieszenie ok, max ok. Spalanie ciut za wysokie. Świece czarne naprawdę okopcone.
Pobawiłem się wiec składem mieszanki, ponieważ była za bogata.
Efekt taki, że moto straciło moc, max ze 160 to 130. Druga sprawa dziś miałem nawet problemy żeby do chaty wrócić. Pierwszy cylinder zalany, brak iskry. PO 1,5h walki na poboczu udało mi się odpalić maleńką. Przyznam nie wiem jak, ponieważ początkowo pierwszy cylinder tylko na wpół włożonej fajce chodził.
Problem w tym, że ta sytuacja ze świecą i zalewaniem pierwszego cylindra miała miejsce wcześniej, przed regulacją mieszanki. Tak jakby cyklicznie coś mu było. Nie ma przyjemności z wolnej spokojnej jazdy
Czy ktoś z was miał cosik podobnego? Nie chcę bez powodu rozbierać połowy silnika czy gaźnika (problem nie w chęciach tylko w czasie )
Czy to może być kwestia prawidłowej mieszanki? W przyszłym tygodniu ustawię to dokładnie na analizatorze plus kolejne synchro.
Zastanawia mnie też poziom paliwa w gaźnikach. Niby był robiony podczas wymiany membran ale... być może źle
Moto na jałowym pracuje w miarę równo, wypada co jakiś czas zapłon, 3wkręca się idealnie, osiągi super... ale jak się rozgrzeje to utrzymanie równych obrotów rani ucho (mam puste wydechy)
Z góry dziękuję za sugestie
Objawy następujące. Po przegazowaniu na światłach moto nie zawsze odzyskuje swoje obroty. Problem pojawia się też podczas jazdy stałą prędkością. Nierówna praca silnika przy stałej niewielkiej prędkości, niezależnie od biegu.
Przyspieszenie ok, max ok. Spalanie ciut za wysokie. Świece czarne naprawdę okopcone.
Pobawiłem się wiec składem mieszanki, ponieważ była za bogata.
Efekt taki, że moto straciło moc, max ze 160 to 130. Druga sprawa dziś miałem nawet problemy żeby do chaty wrócić. Pierwszy cylinder zalany, brak iskry. PO 1,5h walki na poboczu udało mi się odpalić maleńką. Przyznam nie wiem jak, ponieważ początkowo pierwszy cylinder tylko na wpół włożonej fajce chodził.
Problem w tym, że ta sytuacja ze świecą i zalewaniem pierwszego cylindra miała miejsce wcześniej, przed regulacją mieszanki. Tak jakby cyklicznie coś mu było. Nie ma przyjemności z wolnej spokojnej jazdy
Czy ktoś z was miał cosik podobnego? Nie chcę bez powodu rozbierać połowy silnika czy gaźnika (problem nie w chęciach tylko w czasie )
Czy to może być kwestia prawidłowej mieszanki? W przyszłym tygodniu ustawię to dokładnie na analizatorze plus kolejne synchro.
Zastanawia mnie też poziom paliwa w gaźnikach. Niby był robiony podczas wymiany membran ale... być może źle
Moto na jałowym pracuje w miarę równo, wypada co jakiś czas zapłon, 3wkręca się idealnie, osiągi super... ale jak się rozgrzeje to utrzymanie równych obrotów rani ucho (mam puste wydechy)
Z góry dziękuję za sugestie
-
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Z opisu wynikało by że coś jest nie tak z poziomem paliwa, a dokładniej to strzelałbym w nieprawidłowo działający zaworek (nie domyka się) .
- atonre
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 maja 2011, 08:49
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Po nocce doszedłem do wniosku że chyba będę musiał rozebrać gaźniki i sprawdzić wszystko sam. W sumie to by miało ręce, brak odpowiedniej dozowalności paliwka przy wyrównanych obrotach.
PS. Czy ktoś pamięta jaki powinien być prawidłowy wynik na analizatorze spalin dla prawidłowo ustawionej mieszanki?
PS. Czy ktoś pamięta jaki powinien być prawidłowy wynik na analizatorze spalin dla prawidłowo ustawionej mieszanki?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 stycznia 2010, 10:40
- Motocykl: Yamaha Virago 920
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
I jak udało się opanować problem ? Pytam gdyż mam dokładnie taki sam objaw
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Witam. Nie chcę zakładać nowego wątku, więc piszę tutaj. Pojechałem dzisiaj motorem na uczelnie, wszystko było ok. Natomiast po zajęciach odpalam motor, załapuje na ułamek sekundy i gaśnie, odpalam znowu, taka sama sytuacja. Odpaliłem znów i jak trzymałem lekko na gazie, to chodził, ale z rury leciała fontanna paliwa. Myślałem, że się zalał, więc wsiadłem i pojechałem. Po drodze zauważyłem, że silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach przy małych prędkościach, poza tym zgasł mi na skrzyżowaniu. W domu po ostrym przygazowaniu bucha sadzą. Świece będę mógł sprawdzić dopiero za jakieś 2h, ale w ciemno stawiam, że zalane. Poza tym ostatnio zauważyłem, że poprzednik wkręcił 2 różne, jedna jest na mniejszy, niestandardowy klucz, nawet takiego nie mam. Co to może być? Regulacja gaźników, świece, czy coś poważniejszego?
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Teraz sprawdziłem jeszcze raz. Dłużej chodzi na wolnych, ale mocno kopci. Zauważyłem, że czarne kropki są aż na wewnętrznej stronie rejestracji. Spaliny śmierdzą benzyną.
-
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Jeżeli na obu świecach jest regularna iskra (przynajmniej wtedy gdy nie są jeszcze zalane), to:
viragomen pisze:Z opisu wynikało by że coś jest nie tak z poziomem paliwa, a dokładniej to strzelałbym w nieprawidłowo działający zaworek (nie domyka się) .
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Masz zawieszony pływak w gaźniku i dlatego paliwo przelewa Ci się do cylindra. Świece są w tym przypadku sprawą wtórną.
Za pomocą drewienka popukaj w gaźnik - na czas jakiś wystarczyć powinno. W razie braku drewienka można użyć jakiegoś metalowego narzędzia ale z dużym wyczuciem żeby gaźnika nie zniszczyć.
Zalanie świec nie objawia się cieknięciem paliwa z rury wydechowej (ani skądinąd)
Za pomocą drewienka popukaj w gaźnik - na czas jakiś wystarczyć powinno. W razie braku drewienka można użyć jakiegoś metalowego narzędzia ale z dużym wyczuciem żeby gaźnika nie zniszczyć.
Zalanie świec nie objawia się cieknięciem paliwa z rury wydechowej (ani skądinąd)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Wykręciłem jedną pokrywę pływaka, sprawdziłem, wszystko z nim ok. Drugiej niestety nie dałem rady, bo śruby są w tak opłakanym stanie, że nie można ich wykręcić, a też nie miałem za bardzo czasu, żeby się za to zabrać, opukałem ją tylko trzpieniem młotka. Niestety nic to nie dało. Iskra na świecy jest. Silnik chodzi strasznie nierówno, czasami trzyma wolne obroty, ale po dodaniu gazu momentalnie gaśnie. Mocno dymi. Chyba mi zostaje tylko odprowadzić motór do warsztatu.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Dzisiaj rozebrałem gaźniki i z pływakami niby wszystko było ok. Po stronie membran też. Założyłem nowe świece i to też nic nie dało. Zauważyłem, że przedni cylinder nie grzeje się tak jak powinien, jest zimniejszy niż tylni i świeca na nim jest całkowicie zalana, tak jakby nie chodził, ale iskra jest. Świeca z tylnego wygląda lepiej, ale też nie jest całkowicie wypalona. Strasznie kopci, po przygazowaniu z tłumików idzie chmura dymu. Jak zdejmuję fajkę z przedniego cylindra to nie kopci prawie w ogóle, tylko troszkę. Macie jakieś pomysły?
Może filmik coś da: http://www.youtube.com/watch?v=DKOtNcT-8js
Może filmik coś da: http://www.youtube.com/watch?v=DKOtNcT-8js
-
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Zaworek prawidłowo zamyka i pływak nie zaciera się jakoś w dolnym położeniu?
Jeżeli to masz na bank sprawdzone to chyba iskra nie za każdym razem występuje.
Jeżeli to masz na bank sprawdzone to chyba iskra nie za każdym razem występuje.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Waldi polecił mi trochę przegonić i zobaczyć co będzie się działo, bo według niego silnik pracuje ok. Przed rozebraniem gaźników po dodaniu gazu od razu gasnął i chodził nierówno, teraz niby tylko dymi no i ten jeden cylinder jest jakby zimniejszy. Jeżeli nadal będzie coś nie tak to oddaję motor do warsztatu.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Zaniosłem go do mechanika i ten stwierdził, że to pewnie zawory do regulacji. Jak myślicie, może tak być?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Pewnie liczy na to, że sam nie będziesz dłubał i dwie stówki za prostą robotę mu wpadną. Być może i zawory też swój udział mają ale nie sądzę żeby miały aż tak krytyczne znaczenie w Twoim przypadku. Chyba, że coś w opisie zdarzeń pominąłeś
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Nie, to jest znajomy mechanik, nigdy mnie nie oskubał i raczej jest zawsze szczery. Tak sobie myślałem jeszcze, czy to mogą być pierścienie?
- jjanusz
- Posty: 710
- Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
- Motocykl: Honda NT 650
- Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
musiał byś mu zmierzyć ciśnienie na cylindrach i wtedy byś wiedział co go boli
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Nierówna praca - stałe obroty i końcowo zalany cylinder
Kopcenie na niebiesko = spalanie oleju- mogą być pierscienie lub uszczelniacze zaworowe.
Zużyte pierscienie olejowe nie zmniejszają ciśnienia.
Zużyte pierscienie olejowe nie zmniejszają ciśnienia.
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!