Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
Witam
Od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem. Objawy sa takie jak by bylo za malo pradu do krecenia rozrusznikiem. Akumulator nowy ma ok 2 miesiace. Sprawdzilem ladowanie. Na wolnych obrotach ma 14-14.1v podczas jazdy 13.7-13.9. Nic mi nie kradnie pradu. Akumulator po kilku dniach stania ma cos kolo 12.3v ( nie pamietam dokladnie ). Dodatkowo podczas rozruchu napiecie potrafi spasc do 7v.
Dzis pojechalem na przejazdzke - ledwo odpalil, ale pomyslalem sobie ze doladuje sie podczas jazdy. Zrobilem 60 km zatrzymalem sie i... Nie odpala, cos tam chce zakrecic i kaput. Chwila odpoczynky i znow proba odpalenia - nic. To telefon do znajomych po ratunek. Od klem odpala od kopa. Powrot do krk zostawilem motocykl przed domem na ok 1h ( dodam ze nawet proba odpalenia bezposrednio po zgaszeniu noc nie daje ). Nic nie odpala wiec klemy i pod auto. Tylko teraz niemila niespodzianka. Klemy zrobily sie gorace a rozrusznik w ogole nie reagowal.. Pozwolilem mu ostygnac( strasznie goracy ) po 30 min kreci sam z aku, ale nie odpala. Po ok 1,5 obr staje.
Nie wiem co mam z tym fantem zrobic za 3 tygodnie miesieczny wyjazd a ja mam takie jaja ze sprzetem
Od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem. Objawy sa takie jak by bylo za malo pradu do krecenia rozrusznikiem. Akumulator nowy ma ok 2 miesiace. Sprawdzilem ladowanie. Na wolnych obrotach ma 14-14.1v podczas jazdy 13.7-13.9. Nic mi nie kradnie pradu. Akumulator po kilku dniach stania ma cos kolo 12.3v ( nie pamietam dokladnie ). Dodatkowo podczas rozruchu napiecie potrafi spasc do 7v.
Dzis pojechalem na przejazdzke - ledwo odpalil, ale pomyslalem sobie ze doladuje sie podczas jazdy. Zrobilem 60 km zatrzymalem sie i... Nie odpala, cos tam chce zakrecic i kaput. Chwila odpoczynky i znow proba odpalenia - nic. To telefon do znajomych po ratunek. Od klem odpala od kopa. Powrot do krk zostawilem motocykl przed domem na ok 1h ( dodam ze nawet proba odpalenia bezposrednio po zgaszeniu noc nie daje ). Nic nie odpala wiec klemy i pod auto. Tylko teraz niemila niespodzianka. Klemy zrobily sie gorace a rozrusznik w ogole nie reagowal.. Pozwolilem mu ostygnac( strasznie goracy ) po 30 min kreci sam z aku, ale nie odpala. Po ok 1,5 obr staje.
Nie wiem co mam z tym fantem zrobic za 3 tygodnie miesieczny wyjazd a ja mam takie jaja ze sprzetem
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
Może wyczyść styki na kablach do rozrusznika i masy .Jak to nie pomoże to trzeba przyjrzeć się rozrusznikowi.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
bender
wszystkie objawy wskazuja na padajacy rozrusznik (silnik)
wymien ułozyskowanie wirnika i profilaktycznie szczotki i zdiagnozuj uzwojenie czy go nie zjarałes
albo kup taki silnik sprawny
wszystkie objawy wskazuja na padajacy rozrusznik (silnik)
wymien ułozyskowanie wirnika i profilaktycznie szczotki i zdiagnozuj uzwojenie czy go nie zjarałes
albo kup taki silnik sprawny
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
kolega to z miesiac temu w drag starze zrobił,na wysiadnietym akumulatorze odpalic chciał i tak krecił po pół obrotu i po paru próbach z rozrusznika sie zadymiło,rozkrecilismy go to sie wytopiły wszystkie luty w komutatorze ale wyszukał gdzies uzywke na allegro,ja w 920 tez tak miałem ale udało mi sie go zalutowac z powrotem(nikt sie podjąć niechcial) i dzialal jeszcze pozniej z pól roku
[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 9:30 am ]
a sprawdzałes napięcie na wyzszych obrotach? bo mi tam raz regulator napiecia padl i czym wyzsze obroty były to napiecie spadało nawet ponizej 12 volt przy wlaczonych światłach.ale nowy byl to chyba by nie zdechł jeszcze
[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 9:30 am ]
a sprawdzałes napięcie na wyzszych obrotach? bo mi tam raz regulator napiecia padl i czym wyzsze obroty były to napiecie spadało nawet ponizej 12 volt przy wlaczonych światłach.ale nowy byl to chyba by nie zdechł jeszcze
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
Pocisnalem go do czerwonego pola i nie spadlo ponizej 13.8 zreszta i tak jezdze glownie do 5 tys.
Dzis wykrece rozrusznik i zobacze. Nie ma zasady kiedy nie odpala.np wczoraj odpalilismy go na pych- zebym do garazu dojechal. Pochodzil tak chwilke. Zgasilismy go i odpalil od kopa. Ale po 15 min jezdzie do garazu przed samymi drzwiami chcialem go odpalic i skonczylo sie jak zwykle..
Wlasnie na poczatku tez podejrzewalem regulator napiecia, ale pojezdzilem z miernikiem i nie zauwazylem zadnych anomalii. Zastanawia mnie tylko ten duzy spadek pradu przy odpalaniu.
Co do klem to juz to robilem - przy akumulatorze, na rozruszniku - to samo.
Dzis wykrece rozrusznik i zobacze. Nie ma zasady kiedy nie odpala.np wczoraj odpalilismy go na pych- zebym do garazu dojechal. Pochodzil tak chwilke. Zgasilismy go i odpalil od kopa. Ale po 15 min jezdzie do garazu przed samymi drzwiami chcialem go odpalic i skonczylo sie jak zwykle..
Wlasnie na poczatku tez podejrzewalem regulator napiecia, ale pojezdzilem z miernikiem i nie zauwazylem zadnych anomalii. Zastanawia mnie tylko ten duzy spadek pradu przy odpalaniu.
Co do klem to juz to robilem - przy akumulatorze, na rozruszniku - to samo.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
a mnie zastanawia dlaczego to cie zastanawiabendeer pisze:Pocisnalem go do czerwonego pola i nie spadlo ponizej 13.8 zreszta i tak jezdze glownie do 5 tys.
Dzis wykrece rozrusznik i zobacze. Nie ma zasady kiedy nie odpala.np wczoraj odpalilismy go na pych- zebym do garazu dojechal. Pochodzil tak chwilke. Zgasilismy go i odpalil od kopa. Ale po 15 min jezdzie do garazu przed samymi drzwiami chcialem go odpalic i skonczylo sie jak zwykle..
Wlasnie na poczatku tez podejrzewalem regulator napiecia, ale pojezdzilem z miernikiem i nie zauwazylem zadnych anomalii. Zastanawia mnie tylko ten duzy spadek pradu przy odpalaniu.
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
Hmm.. A mozna dokladniej
Ze niby regulator moze siadac?
[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 4:06 pm ]
rozebrałem właśnie rozrusznik...
masa opiłków i ten oto widok..
co z tym można zrobić?
Ze niby regulator moze siadac?
[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 4:06 pm ]
rozebrałem właśnie rozrusznik...
masa opiłków i ten oto widok..
co z tym można zrobić?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
szczotki do wymiany,
wyciąg wirnik, komutator przeczyść i sprawdź czy nie ma śladów ocierania o nabiegunniki. Prawdopodobnie tuleje też będziesz miał do wymiany
te opiłki wyglądają jak cyna... przyjrzyj się połączeniom lutowanym
wyciąg wirnik, komutator przeczyść i sprawdź czy nie ma śladów ocierania o nabiegunniki. Prawdopodobnie tuleje też będziesz miał do wymiany
te opiłki wyglądają jak cyna... przyjrzyj się połączeniom lutowanym
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
przyczyna rozwiązana :]
ktoś go już lutował i skręcajac go zbyt mocno przekręcił śrubę - w efekcie te miedziane kable które są wewnątrz były tak zwichrowane, że dotykały wirnika. Wyprostowałem je, wyczyściłem, zlutowałem na nowo i oto efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=mw8sQ12y6h4
szczotki chyba zapobiegawczo wymienię - są jakieś forumowe zamienniki? i gdzie dostać łożyska?
dziękuję wszystkim za pomoc
ktoś go już lutował i skręcajac go zbyt mocno przekręcił śrubę - w efekcie te miedziane kable które są wewnątrz były tak zwichrowane, że dotykały wirnika. Wyprostowałem je, wyczyściłem, zlutowałem na nowo i oto efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=mw8sQ12y6h4
szczotki chyba zapobiegawczo wymienię - są jakieś forumowe zamienniki? i gdzie dostać łożyska?
dziękuję wszystkim za pomoc
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
jedna jest już skończona...bendeer pisze:szczotki chyba zapobiegawczo wymienię
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
gdzie to można dostać? o serwis nie pytam bo pewnie cena mnie rozwali ;]
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
zapytaj sie w serwisie, a jak nie to docinaj z innego, samochodowego rozrusznika
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
Starą szczotkę pod pachę i do sklepu z rozrusznikami coś dopasujesz lub http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=szczotka
Wąsaty7
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem - jak by za malo pradu
i zrobione :]
rozrusznik kręci jak nowy. Nawet juz nie grzechota [ zrobilem lekkiego moda ]
Szczotki były w sumie skończone - jednej zostało 1/3 nowej drugiej połowa nowej.
Szczotki zakupiłem w Larsonie za 12 zł
Dodatkowo wszystko przeczyściłem, nasmarowałem i jest gitara :}
Modyfikacja polega na założeniu podkładki pod koło zębate [ miało luz ]
rozrusznik kręci jak nowy. Nawet juz nie grzechota [ zrobilem lekkiego moda ]
Szczotki były w sumie skończone - jednej zostało 1/3 nowej drugiej połowa nowej.
Szczotki zakupiłem w Larsonie za 12 zł
Dodatkowo wszystko przeczyściłem, nasmarowałem i jest gitara :}
Modyfikacja polega na założeniu podkładki pod koło zębate [ miało luz ]