Żarówki LED
- tomekkw
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
- Motocykl: Virago750 '94
- Lokalizacja: Suchy Las
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Żarówki LED
Witajcie!
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ew. przemyślenia dotyczące tego:
http://allegro.pl/zarowka-led-h3-13-smd ... 91018.html
Aby poprawić widoczność na drodze Virażki mojej Pani, myślę o dołożeniu lightbarów.
Problem w tym że 2x35W (o 2x55W nie mówiąc) wydaje mi się za dużo jak na alternator 250-tki stąd pomysł na takie LEDy (2,4W) - bary mają spełniać funkcje świateł dziennych.
Elektryk ze mnie jak z koziej dupy trąba (bardziej praktyk niż teoretyk ) więc pojęcia nie mam czy tego typu żarówki nie narobią dymu w instalacji...
Za wszelkie informacje tudzież sugestie serdeczne hiphip hura
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ew. przemyślenia dotyczące tego:
http://allegro.pl/zarowka-led-h3-13-smd ... 91018.html
Aby poprawić widoczność na drodze Virażki mojej Pani, myślę o dołożeniu lightbarów.
Problem w tym że 2x35W (o 2x55W nie mówiąc) wydaje mi się za dużo jak na alternator 250-tki stąd pomysł na takie LEDy (2,4W) - bary mają spełniać funkcje świateł dziennych.
Elektryk ze mnie jak z koziej dupy trąba (bardziej praktyk niż teoretyk ) więc pojęcia nie mam czy tego typu żarówki nie narobią dymu w instalacji...
Za wszelkie informacje tudzież sugestie serdeczne hiphip hura
Re: Żarówki LED
Mam takie założone, i powiem ci tak:
- po założeniu jeździłem jak na dziennych i wszyscy mi błyskali że jadę bez świateł, może to byla wina za bardzo podniesionych lamp, teraz po opuszczeniu nie sprawdzałem
- założyłem takie ze względu na oszczędność prądu jak piszesz bo poprzedni właściciel miał założone jakieś niebieskie i nie chciałem boksować się z diagnostą na przeglądzie a i tak sie doczepił że nie ma dodatkowego wyłącznika
- jeśli chodzi o dodatkowe doświetlanie drogi w nocy nic ci nie powiem bo nie jeździłem po zmierzch
- dla prawidłowego kontrast trzeba by było zmienić żarówkę w reflektorze głównym bo świeci na żółto w porównaniu z tymi ledami ale nie na HID-y bo to szajs
- po założeniu jeździłem jak na dziennych i wszyscy mi błyskali że jadę bez świateł, może to byla wina za bardzo podniesionych lamp, teraz po opuszczeniu nie sprawdzałem
- założyłem takie ze względu na oszczędność prądu jak piszesz bo poprzedni właściciel miał założone jakieś niebieskie i nie chciałem boksować się z diagnostą na przeglądzie a i tak sie doczepił że nie ma dodatkowego wyłącznika
- jeśli chodzi o dodatkowe doświetlanie drogi w nocy nic ci nie powiem bo nie jeździłem po zmierzch
- dla prawidłowego kontrast trzeba by było zmienić żarówkę w reflektorze głównym bo świeci na żółto w porównaniu z tymi ledami ale nie na HID-y bo to szajs
- tomekkw
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
- Motocykl: Virago750 '94
- Lokalizacja: Suchy Las
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
podbiel,
Dzięki za info, ale powiedz mi czy generalnie moto jest bardziej widoczne ( przy założeniu, że bary świecą razem z reflektorem głównym)?
W 750-tce mam bary na tradycyjnych H3 35W włączone razem z głównym i jakoś "puszkarze" zdają się dostrzegać że nadciągam, jadąc 250-tką miałem już kilka sytuacji że koleś staje przed skrzyżowaniem rozgląda się i ładuje przed moto jakbym był niewidzialny...
p.s.
W międzyczasie znalazłem podobny temat (sorry admini! ):
viewtopic.php?t=13335&highlight=lightbar
Dzięki za info, ale powiedz mi czy generalnie moto jest bardziej widoczne ( przy założeniu, że bary świecą razem z reflektorem głównym)?
W 750-tce mam bary na tradycyjnych H3 35W włączone razem z głównym i jakoś "puszkarze" zdają się dostrzegać że nadciągam, jadąc 250-tką miałem już kilka sytuacji że koleś staje przed skrzyżowaniem rozgląda się i ładuje przed moto jakbym był niewidzialny...
p.s.
W międzyczasie znalazłem podobny temat (sorry admini! ):
viewtopic.php?t=13335&highlight=lightbar
Ostatnio zmieniony 09 czerwca 2011, 09:27 przez tomekkw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Żarówki LED
no w tej sytuacji to nie wie ile barów byś zaświecił a i tak by cię nie zauważyli ci co nie chcą widzieć. Takie życietomekkw pisze:że koleś staje przed skrzyżowaniem rozgląda się i ładuje przed moto jakbym był niewidzialny
- tomekkw
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
- Motocykl: Virago750 '94
- Lokalizacja: Suchy Las
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
podbiel,
Dla podniesienia bezpieczeństwa mojej Żonki jestem w stanie nawet żyrandol z kryształowych wisiorów jej do kiery podwiesić
pozdr.
Dla podniesienia bezpieczeństwa mojej Żonki jestem w stanie nawet żyrandol z kryształowych wisiorów jej do kiery podwiesić
pozdr.
- KIT
- Posty: 265
- Rejestracja: 04 maja 2011, 23:11
- Motocykl: Virago 1000 Gold
- Lokalizacja: Wronki
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Kolego miałem te ledy założone u siebie. I jak szybko je założyłem tak samo szybko zdjąłem. Świecą białym światłem, lecz są słabo widoczne w dzień. Ludzie myślą, że jedziesz bez świateł. Tak, że ja osobiście ich nie polecam.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Też się zastanawiam czy takich do lightbarów nie założyć
Mam moto już z założonymi lightbarami bez przekaźników i szkoda mi wypalić wyłącznik
Mam moto już z założonymi lightbarami bez przekaźników i szkoda mi wypalić wyłącznik
- kjd
- Posty: 218
- Rejestracja: 07 lipca 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 750/93
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Właśnie wyjąłem żarówki ledowe z lightbarów (niestety słaba jakość wykonania-elementy świecące odpadają- nie polecam) i zamontowałem 20W żarówki halogenowe.
- tomekkw
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
- Motocykl: Virago750 '94
- Lokalizacja: Suchy Las
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Możesz przybliżyć temat tych żarówek?kjd pisze:zamontowałem 20W żarówki halogenowe
- kubi70
- Posty: 753
- Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
- Motocykl: XV750 ->HD Sport
- Lokalizacja: Odrzykoń
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Ja bym się długo nie zastanawiał bo szkoda wyłącznika. Ja za przekaźnik z kablami dałem 15 zeta a w/w kosztuje pewnie trochę więcej.GLIWICKI pisze:Też się zastanawiam czy takich do lightbarów nie założyć
Mam moto już z założonymi lightbarami bez przekaźników i szkoda mi wypalić wyłącznik
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Spoko ... Zdaje sobie sprawę z zagrożeń i nie używam lightbarów w tej konfiguracji. Ale przy tej mocy żarówek to troszkę szkoda alternatora i dlatego myślałem o ledach
- kubi70
- Posty: 753
- Rejestracja: 19 listopada 2010, 23:33
- Motocykl: XV750 ->HD Sport
- Lokalizacja: Odrzykoń
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
No własnie i tu jest duża prawda bo alternatory są zaprojektowane mniej więcej pod dany pobór prądu i wszystko co dokładamy to ma jakiś tam ujemny wpływ głównie na akumaGLIWICKI pisze: troszkę szkoda alternatora i dlatego myślałem o ledach
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
przesadzacie.... to nie jest typowy alternator jak w samochodzie
można na oko policzyć bilans mocy, a dokładaniem ledów zamiast żarówek nic się nie poprawi, tylko zwiększy się możliwość upalenia regulatora.
żarówka główna - 60W
podswietlanie + postojówki + neutral - 29W
okresowo stop jak kierunkowskaz - 42W
zapłon około 50W
wychodzi 178W
Ten alternator ma ok 350W przy 5000rpm, przy 2000rpm około 280W
czyli trochę mocy w zapasie jest, i regulator musi ją zamienić w ciepło...lub można zainstalować dodatkowe odbiorniki na przykład oświetlenie...
wymieniając żarówki na diodowe regulator będzie musiał jeszcze więcej tej mocy na sobie odłożyć, co w połączeniu z jego jakością prowadzi do spalenia.
Jeżeli komuś wymiana żarówek na LED-y pomoże w ładowaniu, to niech lepiej zainwestuje w regulator napięcia, bo to jego koniec.
można na oko policzyć bilans mocy, a dokładaniem ledów zamiast żarówek nic się nie poprawi, tylko zwiększy się możliwość upalenia regulatora.
żarówka główna - 60W
podswietlanie + postojówki + neutral - 29W
okresowo stop jak kierunkowskaz - 42W
zapłon około 50W
wychodzi 178W
Ten alternator ma ok 350W przy 5000rpm, przy 2000rpm około 280W
czyli trochę mocy w zapasie jest, i regulator musi ją zamienić w ciepło...lub można zainstalować dodatkowe odbiorniki na przykład oświetlenie...
wymieniając żarówki na diodowe regulator będzie musiał jeszcze więcej tej mocy na sobie odłożyć, co w połączeniu z jego jakością prowadzi do spalenia.
Jeżeli komuś wymiana żarówek na LED-y pomoże w ładowaniu, to niech lepiej zainwestuje w regulator napięcia, bo to jego koniec.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
No nie przesadzaj Zwróć uwagę, iż mówimy o dodatkowym odbiorniku energii. Gdyby było tak jak piszesz, to w standardowych warunkach pracy motocykla regulatory z założenia powinny padać jak muchy ...-waldi- pisze:Jeżeli komuś wymiana żarówek na LED-y pomoże w ładowaniu, to niech lepiej zainwestuje w regulator napięcia, bo to jego koniec.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
trochu racji w tym co wladi napisał jest
znaczy najlepiej skonsumowac wszystko co alternator wyprodukuje
ale kurde ta słuszna teoria jakos mija sie z praktyką
znaczy najlepiej skonsumowac wszystko co alternator wyprodukuje
ale kurde ta słuszna teoria jakos mija sie z praktyką
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
i padają, część z użytkowników nawet nie wie, że na 2 fazach jeździGLIWICKI pisze:standardowych warunkach pracy motocykla regulatory z założenia powinny padać jak muchy ...
robiłem pomiary w moim moto przy żarówkach dodatkowych 2x35W i przy 1500rpm już starcza na wszystko napięcie po nad 14V
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
No to może rzeczywiście założę tylko przekaźnik
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
załóż przekaźnik i pomierz napięcia jakie masz na instalacji przy włączonych dodatkowych lampach
Jeżeli będzie niskie sprawdź napięcie na wyjściu regulatora (czerwony) i jego masa. Najczęściej winą jest uszkodzony regulator lub duże spadki napięć na przewodach i masie.
Jeżeli będzie niskie sprawdź napięcie na wyjściu regulatora (czerwony) i jego masa. Najczęściej winą jest uszkodzony regulator lub duże spadki napięć na przewodach i masie.
- tomekkw
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
- Motocykl: Virago750 '94
- Lokalizacja: Suchy Las
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
No właśnie - ja przy H3 2x35W przy 750 też jakieś kaszany nie odnotowałem, a palą się non stop (dopiero po 3 latach znalazłem ich wyłącznik przypadkiem ) , stąd było moje pytanie czy jest sens ładować się w jakieś dziwności...
Dla całkowitej jasności (nomen omen) odpowiedzcie mi Panowie czy są jakieś podejrzenia, że dla 250 lightbary mogą być większym obciążeniem niż dla 750? Zgaduję że tam zamontowano alternator o mniejszej wydajności (choć to tylko takie moje gdybanie...)
Dla całkowitej jasności (nomen omen) odpowiedzcie mi Panowie czy są jakieś podejrzenia, że dla 250 lightbary mogą być większym obciążeniem niż dla 750? Zgaduję że tam zamontowano alternator o mniejszej wydajności (choć to tylko takie moje gdybanie...)
- kjd
- Posty: 218
- Rejestracja: 07 lipca 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 750/93
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Temat był już poruszany kiedyś na forum, ale przybliżę:tomekkw pisze:Możesz przybliżyć temat tych żarówek?kjd pisze:zamontowałem 20W żarówki halogenowe
1.Kupujemy żarówki H3
2.W sklepie (ja w castoramie) kupujemy gniazda-1,4 PLN/szt. (pierwsze zdjęcie poniżej)
3.Kupujemy żarówki halogenowe np. 20W- 4,8 PLN/szt. też kupiłem w castoramie
4.Rozbrajamy H3, wyrzuczmy żarówkę i gniazdo żarówki
5.Przyklejamy klejem (ja distalem) kupione gnazdo z pozostałą blaszką z H3
6.Wkładamy żarówkę i gotowe
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
jest taki sam jak w innych - 25A 14V przy 5000rpmtomekkw pisze:odpowiedzcie mi Panowie czy są jakieś podejrzenia, że dla 250 lightbary mogą być większym obciążeniem niż dla 750? Zgaduję że tam zamontowano alternator o mniejszej wydajności (choć to tylko takie moje gdybanie...)
kjd, a jest sens by tyle kombinować, jak możesz normalnie kupić H3 35W
przykład http://allegro.pl/bosma-4650-50120535-h ... 83823.html,
pomijając fakt czy nowo zainstalowana żarówka będzie w ogniskowej reflektora
Ps: wykres prądu alternatora jest właśnie zaczerpnięty od XV250
Ostatnio zmieniony 09 czerwca 2011, 12:50 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
- kjd
- Posty: 218
- Rejestracja: 07 lipca 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 750/93
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
Można i 35W włożyć ale trzeba je przez neta zamawiać a po przeróbce żarówek do bólu w każdym sklepie elektrycznym no i trochę prądu w zapasie zostaje-waldi- pisze:kjd, a jest sens by tyle kombinować, jak możesz normalnie kupić H3 35W
w ogniskowej... miałem, przed led, 35W (spaliły się szybko) a teraz 20W po przeróbce, jedynie trochę słabiej świecą, snop światła pozostał bez zmian
Ostatnio zmieniony 09 czerwca 2011, 12:49 przez kjd, łącznie zmieniany 2 razy.
- tomekkw
- Posty: 150
- Rejestracja: 24 sierpnia 2009, 00:25
- Motocykl: Virago750 '94
- Lokalizacja: Suchy Las
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
-waldi-,
No to super! Najprostsze rozwiązania zawsze są najlepsze.
Wstawię zatem 35W i za Twoją radą sprawdzę jeszcze napięcie w instalacji (jeszcze nie wiem jak to się robi ale się dowiem ).
Tak dla pewności, co by moje Złoto znów nie musiała pchać motóra przez pół miasta w pełnym upale
Dzięki wszystkim za opinie!
No to super! Najprostsze rozwiązania zawsze są najlepsze.
Wstawię zatem 35W i za Twoją radą sprawdzę jeszcze napięcie w instalacji (jeszcze nie wiem jak to się robi ale się dowiem ).
Tak dla pewności, co by moje Złoto znów nie musiała pchać motóra przez pół miasta w pełnym upale
Dzięki wszystkim za opinie!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
tak generalnie to wszytko ok tylko
tylko pamietac ze obciazalnosc regulatora to 20 A
20x12= 240 W i tyle mamy do dyspozycji no chyba ze regulator podmienimy na znoszacy wieksze obciazenia
tylko pamietac ze obciazalnosc regulatora to 20 A
20x12= 240 W i tyle mamy do dyspozycji no chyba ze regulator podmienimy na znoszacy wieksze obciazenia
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Żarówki LED
w dokumentacjach wyczytałem 18A dla 14V ale chodzi o max prąd wytracany przez niego
z resztą co dane to inaczej...
u mnie max co zmierzyłem to wytracał 19A na każdej fazie - czyli teoretycznie na wyjściu do dyspozycji ponad 25A
z resztą co dane to inaczej...
u mnie max co zmierzyłem to wytracał 19A na każdej fazie - czyli teoretycznie na wyjściu do dyspozycji ponad 25A