Regulator czy Akumulator
-
- Status: Offline
Regulator czy Akumulator
Mam duży problem. Mój moto super chodzi, niestety muszę doładowywać go raz lub dwa razy w tygodniu bo w przeciwnym wypadku nawet rozrusznik nie rusza.
Raz nawet ledwo dojechałem do domu, bo przy hamowaniu (gdy zapalało sie światło stopu) przygasał, a jak zajechałem to ledwo światła świeciły.
Po podłączeniu woltomierza przy naładowanym akumulatorze na wolnych obrotah (900-1000) jest napięcie 12,2-12,3V a jak podgazuje to wzrasta o 0,2 V.
Nie wiem czy to alternator czy regulator, gdyby to był alternator to by chyba napięcie sie nie podwyższało, tak ?
Poradźcie coś, pozdrawiam.
Raz nawet ledwo dojechałem do domu, bo przy hamowaniu (gdy zapalało sie światło stopu) przygasał, a jak zajechałem to ledwo światła świeciły.
Po podłączeniu woltomierza przy naładowanym akumulatorze na wolnych obrotah (900-1000) jest napięcie 12,2-12,3V a jak podgazuje to wzrasta o 0,2 V.
Nie wiem czy to alternator czy regulator, gdyby to był alternator to by chyba napięcie sie nie podwyższało, tak ?
Poradźcie coś, pozdrawiam.
- dwaPe
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 września 2007, 22:38
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
aby to dokładnie stwierdzić musisz zmierzyć napięcie wychodzące z alternatora (przed regulatorem) Alternator daje napięcie zmienne na trzech fazach i na wszystkich powinno być takie samo. Ja już dokładnie nie pamiętam jaka wartość, ale na pewno powyżej 30 V na każdą fazę.jacekozik pisze:Mam duży problem. Mój moto super chodzi, niestety muszę doładowywać go raz lub dwa razy w tygodniu bo w przeciwnym wypadku nawet rozrusznik nie rusza.
Raz nawet ledwo dojechałem do domu, bo przy hamowaniu (gdy zapalało sie światło stopu) przygasał, a jak zajechałem to ledwo światła świeciły.
Po podłączeniu woltomierza przy naładowanym akumulatorze na wolnych obrotah (900-1000) jest napięcie 12,2-12,3V a jak podgazuje to wzrasta o 0,2 V.
Nie wiem czy to alternator czy regulator, gdyby to był alternator to by chyba napięcie sie nie podwyższało, tak ?
Poradźcie coś, pozdrawiam.
Niestety często bywa tak, że na skutek uszkodzenia regulatora (w Virago reguluje napięcie poprzez impulsowe zwieranie do masy), przegrzewa się cewka lub cewki alternatora i też się uszkadzają.
Ja właśnie miałem taki przypadek
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
czy kabel z alternatora ma 4 żyły? 1 x neutralny i 3 x fazowy (bo nie chodziło chyba o między-fazowe napięcie)
Ile taki cewki lub ich przewijanie kosztują?
Regulator, jest pod siedzeniem?
pozdro
Ile taki cewki lub ich przewijanie kosztują?
Regulator, jest pod siedzeniem?
pozdro
- dwaPe
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 września 2007, 22:38
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Z alternatora wychodzą trzy przwody i wchodzą do regulatora (u mnie jest pod lewą stopką pasażera), a z regulatora wychodzi już tylko plus no i minus (masa) Acha, napięcie mierzymy między fazami alternatora. Przed pomiarem oczywiście odłącz regulator.jacekozik pisze:czy kabel z alternatora ma 4 żyły? 1 x neutralny i 3 x fazowy (bo nie chodziło chyba o między-fazowe napięcie)
Ile taki cewki lub ich przewijanie kosztują?
Regulator, jest pod siedzeniem?
pozdro
PS
za przezwojenie stojana zapłaciłem 200zł, a za regulator chyba 170 zł
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
No to mam problema, niesety mam takie napięcia 11,12 i 7-8 V, jak podłącze regulator to u wyjściowe to 4 V.
Na pewno, a może te napięcia są w porządku tylko regulator do kitu, jeżeli nie, to chyba cewki, ale na wszelki wypadek chyba zmienię również regulator (mogę mięć za 110 )
Takie przezwajanie długo trwa?
Na pewno, a może te napięcia są w porządku tylko regulator do kitu, jeżeli nie, to chyba cewki, ale na wszelki wypadek chyba zmienię również regulator (mogę mięć za 110 )
Takie przezwajanie długo trwa?
- dwaPe
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 września 2007, 22:38
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Ja czekałem chyba 3 albo 4 dni.jacekozik pisze: Takie przezwajanie długo trwa?
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Jacek zaintrygowało mnie to, że musisz doładowywać akumulator 2x w tygodniu. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jesli wróciłeś z jazdy i zgasiłeś go, to czy po 5 minutach możesz go jeszcze raz odpalić ? Bo jeśli tak, to chyba stawiałbym na akumulator, który jeśli ma zwarcie w celi to już na drugi dzień zdechnie, a ponowne naładowanie i tak wskaże na 12,5-13V na zaciskach akumulatora. Ale na krótko, dzień lub dwa...
Chyba że jesteś na 100% pewny, że wyjęty i naładowany akumulator postoi 3-4 dni i nadal dzielnie się trzyma, wtedy trza faktycznie szukac.
Chyba że jesteś na 100% pewny, że wyjęty i naładowany akumulator postoi 3-4 dni i nadal dzielnie się trzyma, wtedy trza faktycznie szukac.
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Panowie przepraszam że tak długo nie było mnie na forum, ale nie było mnie 3 tygodnie w domu. Oprócz tego wyciągnąłem cewkę od alternatora, no i przy jarana:(, . No to dostałem do wypróbowania drugą. (wygląda bardzo dobrze).
Po mimo wymiany mam U ładowania 12,5V (przykładam woltomierz do zacisków akumulatora.
Z silnika wychodzi wiązka 4 kabli w tym 3 od cewki (trzy bo tak naprawdę cewka to trzy cewki podłączone w gwiazdę), które idą do regulatora. Zmierzyłem pomiędzy nimi napięcia (przed regulatorem) no i jast ok 9V przy 1000 obrotów i wzrasta do 13V przy 3000 i zapewne bardzie może podskoczyć ( w każdym z trzech przypadków).
Nie wiem czy nie mam uszkodzonego regulatora?, bo sama z siebie cewka sie nie jara. Sprawdźcie jeżeli możecie te napięcia, bo jeżeli są poprawne to ten regulator jest uszkodzony.
Po mimo wymiany mam U ładowania 12,5V (przykładam woltomierz do zacisków akumulatora.
Z silnika wychodzi wiązka 4 kabli w tym 3 od cewki (trzy bo tak naprawdę cewka to trzy cewki podłączone w gwiazdę), które idą do regulatora. Zmierzyłem pomiędzy nimi napięcia (przed regulatorem) no i jast ok 9V przy 1000 obrotów i wzrasta do 13V przy 3000 i zapewne bardzie może podskoczyć ( w każdym z trzech przypadków).
Nie wiem czy nie mam uszkodzonego regulatora?, bo sama z siebie cewka sie nie jara. Sprawdźcie jeżeli możecie te napięcia, bo jeżeli są poprawne to ten regulator jest uszkodzony.
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
A sprawdziłeś napięcie z alternatora przy odłączonym aku ? Winno być od 13 do 14,5V. Z podłączonym aku nie pokaże więcej niż 12,5, bo regulator więcej nie przepuści, a i samo aku stawia opór.jacekozik pisze:Panowie przepraszam że tak długo nie było mnie na forum, ale nie było mnie 3 tygodnie w domu. Oprócz tego wyciągnąłem cewkę od alternatora, no i przy jarana:(, . No to dostałem do wypróbowania drugą. (wygląda bardzo dobrze).
Po mimo wymiany mam U ładowania 12,5V (przykładam woltomierz do zacisków akumulatora.
Z silnika wychodzi wiązka 4 kabli w tym 3 od cewki (trzy bo tak naprawdę cewka to trzy cewki podłączone w gwiazdę), które idą do regulatora. Zmierzyłem pomiędzy nimi napięcia (przed regulatorem) no i jast ok 9V przy 1000 obrotów i wzrasta do 13V przy 3000 i zapewne bardzie może podskoczyć ( w każdym z trzech przypadków).
Nie wiem czy nie mam uszkodzonego regulatora?, bo sama z siebie cewka sie nie jara. Sprawdźcie jeżeli możecie te napięcia, bo jeżeli są poprawne to ten regulator jest uszkodzony.
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Proponuje mierzyc od poczatku a nie od konca....najpierw namierz te kilkadziesiat voltow za samym alternatorem bo jak reszta ukladu nie ma zasilania odpowiedniego to mozesz wymienic pol instalacji a i tak to nic nie da
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
po zmianie cewki alternatora, zaczelo wszystko grac
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Teraz właśnie tak mam, a jak zamiele do 3000 to podskakuje ponad 13V. Jeżdżę drugi tydzień i czuje że będę musiał podładować, ale pewnie to wina aku, może być stary i zasiarczały (nie sprawdzałem go) , a przez to stawia pewnie duży opór.DA REK pisze:A sprawdziłeś napięcie z alternatora przy odłączonym aku ? Winno być od 13 do 14,5V. Z podłączonym aku nie pokaże więcej niż 12,5, bo regulator więcej nie przepuści, a i samo aku stawia opór.
Pozdro
-
- Status: Offline
Pomoc: Regulator czy alternator
Hej.
Odgrzewam temat bo wlasnie (na 90%) padl mi alternator. Napiecia na 2 fazach ok 20-40V na 3 fazie ok 8-19V
Regler przy takich wejsciach z altka podaje ok 4V nawet przt wysokich obrotach
I teraz dwie prosby:
1. Czy takie objawy to na pewno alternator?
2. Czy idzie przezwojic alternator i ile to +/- kosztuje? Jakis znajomy mechanik wspominal cos ze nie da sie regenerowac altka bo ponoc zwojnica jest w oleju i jesli zrobi sie to zwyczajnie (tak jak w samochodach) to po kilkuset km i tak wszystko sie spali :/ Wiec jak to jest?
Z gory dzieki za odpowiedz!
Pozdro
Konik
Odgrzewam temat bo wlasnie (na 90%) padl mi alternator. Napiecia na 2 fazach ok 20-40V na 3 fazie ok 8-19V
Regler przy takich wejsciach z altka podaje ok 4V nawet przt wysokich obrotach
I teraz dwie prosby:
1. Czy takie objawy to na pewno alternator?
2. Czy idzie przezwojic alternator i ile to +/- kosztuje? Jakis znajomy mechanik wspominal cos ze nie da sie regenerowac altka bo ponoc zwojnica jest w oleju i jesli zrobi sie to zwyczajnie (tak jak w samochodach) to po kilkuset km i tak wszystko sie spali :/ Wiec jak to jest?
Z gory dzieki za odpowiedz!
Pozdro
Konik
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
niestety to alternator, ale jest możliwość że izolacja na kablu wyprowadzającym napięcie z jednego z 3 cewek (grup cewek) sie uszkodziła.
Przewijać sie nie opłaca, w izabelinie gość ma po 120 zł
Przewijać sie nie opłaca, w izabelinie gość ma po 120 zł
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Czy moglbys podac jakies namiary na ten warsztat w Izabelinie?
Z gory dzieki
Konik
Z gory dzieki
Konik
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
.. to potwierdzam, sie zdarzyć, że kable na wyjsciu z alternatora mogą być poprzecierane mimo,ze alternator pracuje właściwie, to prad "gubi się" gdzieś po drodze..niestety to alternator, ale jest możliwość że izolacja na kablu wyprowadzającym napięcie z jednego z 3 cewek (grup cewek) sie uszkodziła.
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Hej .
Dzieki za odp. Ale jak mam sprawdzic czy kable nie sa poprzecierane? Mierzyc ich opornosc czy co?
Pozdro
Konik
Dzieki za odp. Ale jak mam sprawdzic czy kable nie sa poprzecierane? Mierzyc ich opornosc czy co?
Pozdro
Konik
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Musisz mierzyc opor wzgledem masy czyli obudowy badz innych metalowych elementow konstrukcyjnych alternatora. Nie jest to jeszcze nic pewnego bo moze Ci z pomiarow wyjsc ze jest czysto a jak uklad dostanie napiecie moze dochodzic do przebicia. Dzieje sie tak dlatego ze pomiar zwyklym miernikiem to nic innego jak podanie na badany obiekt napiecia rzedu paru wolt w zalaznosci od przyrzadu co w pewnych warunkach moze nie wystarczyc do przebicia izolacji. Dlatego pomiary tego typu wykonuje sie induktorem badz szeregiem innych przyrzadow do pomiaru izolacji ktore dzialaja tak samo jak induktor tyle ze nie trzeba krecic. Tak woli scislosci to odradzam pomiar induktorem o wartosci napiecia znacznie przekraczajacego wartosc wystepujaca w alternatorze gdyz izolacja moze nie byc przewidziana na takie traktowanie i moze ulec uszkodzeniu w trakcie pomiaru.
Reasumujac najlepiej uzyj zwyklego miernika bo jak to przetarcie to powinno pokazac. No i podczas pomiaru postaraj sie poruszac troche tymi kabelkami bo moze akurat trafisz na moment ze bedzie OK a za pare km bedzie cie znowu alternator cwiczyl
Reasumujac najlepiej uzyj zwyklego miernika bo jak to przetarcie to powinno pokazac. No i podczas pomiaru postaraj sie poruszac troche tymi kabelkami bo moze akurat trafisz na moment ze bedzie OK a za pare km bedzie cie znowu alternator cwiczyl
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Nie bardzo rozumiem Opor czego wzgledem masy? Tych styków idacych do regulatora (3 biale) do masy czy co?Musisz mierzyc opor wzgledem masy czyli obudowy badz innych metalowych elementow konstrukcyjnych alternatora.
Przepraszam za (byc moze) glupie pytania ale akurat w tej sprawie jestem laikiem a po wizycie w serwisie Yamahy nie mam sil zeby moto oddawac gdziekolwiek (jakis leszczu pomierzyl napiecie na aku i wyszlo mu >16V kiedy na dwoch niezaleznych miernikach pokazuje ok 13V - szkoda gadac...)
Pozdro
Konik
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Od tych trzech kabli do masy ...czyli jeden zacisk na mase a drugi kolejno na fazy wychodzace z alternatora.konik pisze:Opor czego wzgledem masy? Tych styków idacych do regulatora (3 biale) do masy czy co?
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Hej.Mój problem polega na tym, że moc ładowania zmniejsza się wraz ze wzrostem obrotów (mierząc na zaciskach akumulatora) w wyniku czego akumulator jest słaby(choć nowy)
dzięki
pozdrawiam crazy
dzięki
pozdrawiam crazy
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Ja cąłkiem niedawno miałem ten sam problem... Brak ładowania. Pomiary wykazały ledwo 9.7V, aku roczny i już byłem bliski wymiany regulatora gdy jeden z bywalców tutejszego forum podpowiedział mi inną możliwość:
weź dobry, sprawny akumulator samochodowy, odepnij motocyklowy całkowicie i odpal moto z aku samochodowego i wtedy sprawdź napięcie i natężenie ładowania na samochodowym... Mierz jak silnik jest zimny i pracuje na ssaniu oraz po jego rozgrzaniu (na światłach i bez) na obrotach wyższych (np 3 tyś) i na obr. biegu jałowego...
Okazało się u mnie - że pomimo posiadania rocznego aku - ten po prostu dostał "strzała" i odwalił kopyto... Na samochodowym ładowanie na ciepłym silniku oscyluje w okolicach 14.1V na wolnych obrotach... Na wysokich i przy pełnym obciążeniu (światła, kierunki, STOP) nie schodzi niżej 13.5V... Czyli wszystko z całą resztą w porządku było... Wina w cąłości leżała po stronie aku...
weź dobry, sprawny akumulator samochodowy, odepnij motocyklowy całkowicie i odpal moto z aku samochodowego i wtedy sprawdź napięcie i natężenie ładowania na samochodowym... Mierz jak silnik jest zimny i pracuje na ssaniu oraz po jego rozgrzaniu (na światłach i bez) na obrotach wyższych (np 3 tyś) i na obr. biegu jałowego...
Okazało się u mnie - że pomimo posiadania rocznego aku - ten po prostu dostał "strzała" i odwalił kopyto... Na samochodowym ładowanie na ciepłym silniku oscyluje w okolicach 14.1V na wolnych obrotach... Na wysokich i przy pełnym obciążeniu (światła, kierunki, STOP) nie schodzi niżej 13.5V... Czyli wszystko z całą resztą w porządku było... Wina w cąłości leżała po stronie aku...
-
- Status: Offline
Re: Regulator czy Akumulator
Wielkie dzięki.
Podładowałem aku i przeczyściłem wszystkie styki.Teraz na wolnych ładuje 13,7V a przy zwiększaniu obrotów spada ale nie tak drastycznie. Myślę że będzie O.K. a jak nie to najpierw zmieniam akumulator
pozdrawiam
Podładowałem aku i przeczyściłem wszystkie styki.Teraz na wolnych ładuje 13,7V a przy zwiększaniu obrotów spada ale nie tak drastycznie. Myślę że będzie O.K. a jak nie to najpierw zmieniam akumulator
pozdrawiam