Jakie bezpieczniki?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 marca 2011, 09:59
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 37
- Status: Offline
Jakie bezpieczniki?
Witam,
Mam do Państwa pytanie, otóż paliło mi bezpieczniki, chyba już z 4.
Bezpiecznik idzie od kabla, który natomiast jest rozdzielony z kabla do akumulatora. Założony bezpiecznik o mocy 5A się spalał (założony przez poprzedniego właściciela).
Wg instrukcji bezpiecznik MAIN (główny) ma być 30A.
Czy wspomniany przeze mnie bezpiecznik to ten główny i czy rzeczywiście taki duży ma być założony? Czy jest możliwość żeby ten 5A wielokrotnie się spalał bez innej przyczyny niż taka, że jest za słaby? No i ostatnie pytanie, mam problem z ładowaniem, niestety nie sprawdziłem dotychczas czy jest to wina regulatora (brak woltomierza) ale muszę to zrobić, pytanie brzmi czy za słaby bezpiecznik główny mógł być przyczyną nie ładowania baterii?
Dziękuje za pomoc
Mam do Państwa pytanie, otóż paliło mi bezpieczniki, chyba już z 4.
Bezpiecznik idzie od kabla, który natomiast jest rozdzielony z kabla do akumulatora. Założony bezpiecznik o mocy 5A się spalał (założony przez poprzedniego właściciela).
Wg instrukcji bezpiecznik MAIN (główny) ma być 30A.
Czy wspomniany przeze mnie bezpiecznik to ten główny i czy rzeczywiście taki duży ma być założony? Czy jest możliwość żeby ten 5A wielokrotnie się spalał bez innej przyczyny niż taka, że jest za słaby? No i ostatnie pytanie, mam problem z ładowaniem, niestety nie sprawdziłem dotychczas czy jest to wina regulatora (brak woltomierza) ale muszę to zrobić, pytanie brzmi czy za słaby bezpiecznik główny mógł być przyczyną nie ładowania baterii?
Dziękuje za pomoc
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
z Twojego opisu wygląda, że tak (choć ostro zamieszałeś)chichiman pisze:Czy wspomniany przeze mnie bezpiecznik to ten główny
i ma być taki duży; jak jest przepalony to nic Ci nie świeci ?
za słaby nie, ale przepalony takchichiman pisze: czy za słaby bezpiecznik główny mógł być przyczyną nie ładowania baterii?
- tyfuz
- Posty: 806
- Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
- Motocykl: xv750 '97 i krówka
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
noo, spalony bezpiecznik główny to brak ładowania i jednocześnie brak jazdy bo wyłącza całą elektrykę w motocyklu-waldi- pisze:za słaby nie, ale przepalony takchichiman pisze: czy za słaby bezpiecznik główny mógł być przyczyną nie ładowania baterii?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 marca 2011, 09:59
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
Ok zacznę od początku.
Otóż motor kupiłem w listopadzie, przejechał prawie 70km z miejsca zakupu i w tamtym sezonie zrobiłem nim jeszcze 60km. Więc 130km bez usterek.
W tym sezonie naładowałem akumulator i zrobiłem jakieś 60km po czym motocykl stanął.
Diagnoza: nie ładuje (postawiona na oko).
Wiedziałem, że zrobię na jednym ładowaniu +/- 60km, ruszyłem więc w drogę (na miasto) i po przejechaniu 30km znów padł akumulator. Następnie naładowałem go solidnie (cały dzień) i znów dosiadłem maszyny...po przejechaniu ok. 7km spalił się bezpiecznik, który wychodzi od kabelka, który jest połączony bezpośrednio z + na akumulatorze. Jako, że nie miałem ze sobą zapasowego to złączyłem "na ostro" i wróciłem do domu, od tego czasu spaliłem kilka bezpieczników 5A. Teraz mam założony większy 10A i go nie pali.
Postanowiłem, że kupię Woltomierz (wydatek 22zł) i posprawdzam tak jak jest to opisane na forum. I tutaj pojawiły się problemy.
1. Z regulatora wychodzą tylko 3 kable.
2. Na kablu , na którym jest bezpiecznik (jak wspomniałem wychodzi z on z kabla, który bezpośrednio połączony jest z (+) na akumulatorze) jest przedłużenie i kabel jest urwany...(zaizolowałem go póki co, bo robił zwarcie po przystawieniu do metalu).
3. Kabel opisywany w pkt. 2 podłączony do wtyczki regulatora (jako 4 pin) popalił mi wszystkie żarówki.
Pytanie więc jest proste: O co tu chodzi? Dlaczego ten kabel jest urwany i do czego on służy?
Otóż motor kupiłem w listopadzie, przejechał prawie 70km z miejsca zakupu i w tamtym sezonie zrobiłem nim jeszcze 60km. Więc 130km bez usterek.
W tym sezonie naładowałem akumulator i zrobiłem jakieś 60km po czym motocykl stanął.
Diagnoza: nie ładuje (postawiona na oko).
Wiedziałem, że zrobię na jednym ładowaniu +/- 60km, ruszyłem więc w drogę (na miasto) i po przejechaniu 30km znów padł akumulator. Następnie naładowałem go solidnie (cały dzień) i znów dosiadłem maszyny...po przejechaniu ok. 7km spalił się bezpiecznik, który wychodzi od kabelka, który jest połączony bezpośrednio z + na akumulatorze. Jako, że nie miałem ze sobą zapasowego to złączyłem "na ostro" i wróciłem do domu, od tego czasu spaliłem kilka bezpieczników 5A. Teraz mam założony większy 10A i go nie pali.
Postanowiłem, że kupię Woltomierz (wydatek 22zł) i posprawdzam tak jak jest to opisane na forum. I tutaj pojawiły się problemy.
1. Z regulatora wychodzą tylko 3 kable.
2. Na kablu , na którym jest bezpiecznik (jak wspomniałem wychodzi z on z kabla, który bezpośrednio połączony jest z (+) na akumulatorze) jest przedłużenie i kabel jest urwany...(zaizolowałem go póki co, bo robił zwarcie po przystawieniu do metalu).
3. Kabel opisywany w pkt. 2 podłączony do wtyczki regulatora (jako 4 pin) popalił mi wszystkie żarówki.
Pytanie więc jest proste: O co tu chodzi? Dlaczego ten kabel jest urwany i do czego on służy?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
dla przykładu w 700 nie bo alternator ciągnie resztę, o ile silnik ma wystarczające obrotytyfuz pisze:spalony bezpiecznik główny to brak ładowania i jednocześnie brak jazdy bo wyłącza całą elektrykę w motocyklu
wygląda na upalony regulator napięcia, skoro popaliłeś żarówki podłączając go do instalacji - ale to trzeba pomierzyćchichiman pisze:Kabel opisywany w pkt. 2 podłączony do wtyczki regulatora (jako 4 pin) popalił mi wszystkie żarówki.
jak możesz zrób zdjęcie tego wszystkiego
na pewno masz mieć tam bezpiecznik 30A, przewód powinien być podłączony do wyjścia regulatora w przeciwnym razie nie będzie ładowania
- tyfuz
- Posty: 806
- Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
- Motocykl: xv750 '97 i krówka
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
Hmmm, wydawało mi się, iż idea bezpiecznika głównego jest taka, że niezależnie czy ładowanie jest czy nie, czy alternator na obrotach daje odpowiednie napięcie by wszystko działało, to spalony bezpiecznik odłącza wszelki prąd od całej reszty (czyli też i świec). Tak przynajmniej działa to w 535 (miałem taką sytuacje gdy mi padł z przegrzania testowy regler kyllera) Wtedy nic mi nie działało-waldi- pisze:dla przykładu w 700 nie bo alternator ciągnie resztę, o ile silnik ma wystarczające obrotytyfuz pisze:spalony bezpiecznik główny to brak ładowania i jednocześnie brak jazdy bo wyłącza całą elektrykę w motocyklu
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
zauważ gdzie jest wpięty bezpiecznik - jest on na przewodzie + z AKU czyli jak masz zasilanie w z dugiego źródła jakim jest alternator to będzie palił (jak simsonki), tylko elektronika padnie dość szybko
- tyfuz
- Posty: 806
- Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
- Motocykl: xv750 '97 i krówka
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
Jeśli dobrze pamiętam jak grzebałem w tamtych okolicach to wydaje mi się że w 535, przynajmniej u mnie, kabel od altka ( i reglera jednoczesnie ) byl tez podlaczony pod bezpiecznik. I z niego szly kable do reszty.
Jak tak nie jest, to wtedy masz racje
Jak tak nie jest, to wtedy masz racje
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 marca 2011, 09:59
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
bardzo dziękuje za dotychczasową pomoc i proszę o dalszą Jutro zrobię zdjęcia z opisem.
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 3:59 pm ]
Zgodnie z obietnicami wklejam zdjęcia
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 3:59 pm ]
Zgodnie z obietnicami wklejam zdjęcia
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 czerwca 2011, 08:11
- Motocykl: XV 125
- Lokalizacja: Ostrowiec
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
Podepne sie do tematu i zapytam czy oryginalny szklany bezp. (u mnie 20A) na odczepie + na akumulatorze mozna wymienic na samochodowa plastikową 20kę ? Stłukł mi sie i nie moge go u mnie'na wsi' dokupic.
http://www.image.micros.com.pl/_icon_auto_s/bptg709.jpg
http://www.image.micros.com.pl/_icon_auto_s/bptg709.jpg
- Krzysio
- Posty: 43
- Rejestracja: 25 czerwca 2011, 17:44
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Lokalizacja: Raszówka-Lubin
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Jakie bezpieczniki?
user12 - pasuje jak najbardziej. Po zamontowaniu i przejażdżce sprawdziłbym tylko czy się nie grzeje. W tym ustrojstwie są zalane typowe złączki samiczki. Przy dużych prądach dobry styk to podstawa. Jakby się grzało - dogiąć albo poszukać bezpiecznika z grubszymi końcówkami (trafiają się i cienkie i grube).