nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
Witam,
pomyślałem, że może opiszę mój problem, a nuż ktoś podpowie coś czego nie wiem.
Yamaha 500 xv - próbowałem ustawić mieszankę - ciężko, a mianowicie czy ustawię na 2 obroty, czy na 2,5 czy na 3 są problemy z przyspieszaniem, świece lekko okopcone, ale suche.
Jak powoli otwieram przepustnicę to jakoś idzie tak do 5 tys. Powyżej trochę zwolni (zdławi się) Jak ujmę gazu i dodam delikatnie to wejdzie na wyższe obroty - ale znowu przystanie przy 7... wyżej nie ciągnę A jak zamknę gaz po jeździe na wysokich to mi porządnie raz strzeli w prawy tłumik.
Jak się zabrać kolejno za ten problem?
Dziękuję za pomoc.
pomyślałem, że może opiszę mój problem, a nuż ktoś podpowie coś czego nie wiem.
Yamaha 500 xv - próbowałem ustawić mieszankę - ciężko, a mianowicie czy ustawię na 2 obroty, czy na 2,5 czy na 3 są problemy z przyspieszaniem, świece lekko okopcone, ale suche.
Jak powoli otwieram przepustnicę to jakoś idzie tak do 5 tys. Powyżej trochę zwolni (zdławi się) Jak ujmę gazu i dodam delikatnie to wejdzie na wyższe obroty - ale znowu przystanie przy 7... wyżej nie ciągnę A jak zamknę gaz po jeździe na wysokich to mi porządnie raz strzeli w prawy tłumik.
Jak się zabrać kolejno za ten problem?
Dziękuję za pomoc.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
Membrany, sprężyny i ich stan, poziom paliwa i ogólnie czystość i stan techniczny gaźników.
To co opisałeś wskazuje na ubogą mieszankę
te wkręty regulacyjne to do może 3tyś coś "robią" później już nic
To co opisałeś wskazuje na ubogą mieszankę
te wkręty regulacyjne to do może 3tyś coś "robią" później już nic
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
- możliwe, że jest trochę za wysoki poziom paliwa, w obu gaźnikach równy - Ale czy to ma bezpośredni związek z takimi objawami?
gaźniki powinny być czyste, zaglądałem do nich niedawno i nie było syfu
Czy to może być jakiś chwilowy brak iskry?
Bez jazdy wchodzi na obroty lekko - a podczas jazdy są te problemy - szczególnie jak dam na maxa - jak dam pół przepustnicy to przyspieszy w miarę OK
obawiałem się czy oby nie zalewa w takim razie
prawdopodobnie gaźniki nie są też zsynchronizowane dokładnie.
gaźniki powinny być czyste, zaglądałem do nich niedawno i nie było syfu
Czy to może być jakiś chwilowy brak iskry?
Bez jazdy wchodzi na obroty lekko - a podczas jazdy są te problemy - szczególnie jak dam na maxa - jak dam pół przepustnicy to przyspieszy w miarę OK
obawiałem się czy oby nie zalewa w takim razie
prawdopodobnie gaźniki nie są też zsynchronizowane dokładnie.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
wszystko co piszesz to przy ubogiej się dzieje - jak robi "buuu" i nie chce jechać to daje głowęokulczyk pisze:Bez jazdy wchodzi na obroty lekko - a podczas jazdy są te problemy - szczególnie jak dam na maxa - jak dam pół przepustnicy to przyspieszy w miarę OK
jak prycha w stylu "pyr,pyr" to przylewa go - przebiera
trochę śmieszny opis, ale inaczej się nie da
powinny ale poziom paliwa nie zaszkodzi sprawdzić, i zachowanie go jak dodajesz gazu - może paliwo nie dochodzi wystarczająco.okulczyk pisze:gaźniki powinny być czyste, zaglądałem do nich niedawno i nie było syfu
W jakim stanie masz membrany, bo jak jest mała dziurka w którejś to masz przyczynę. Zerknij jak siedzą w rowkach - nie podwinęły się czasem?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
Filtr paliwa i powietrza. No i uważać żeby mysz w sweterku nie wlazła do filtra powietrza jak Qrakowi-waldi- pisze:Membrany, sprężyny i ich stan, poziom paliwa
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
tak sobie myślę, że może właśnie te dysze główne mogą nie być perfekcyjnie czyste, chodzi o tzw. Main jet? - dlatego jak daję dużo gazu to za mało paliwa dochodzi...-waldi- pisze:Membrany, sprężyny i ich stan, poziom paliwa i ogólnie czystość i stan techniczny gaźników.
To co opisałeś wskazuje na ubogą mieszankę
te wkręty regulacyjne to do może 3tyś coś "robią" później już nic
posprawdzam to wszystko raz jeszcze
filtr powietrza, wiadomo nowy nie jest
filtr paliwa, też sprawdzę
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
przy braku paliwa - przytkany jeden main jeto silnik bedzie szedł bez zajakniecia tylko nie osiagnie maksymalnych obrotów (pod obciazeniem) ani mocy maksymalnej
przy za niskim poziomie paliwa silnik przy powolnym dodawaniu gazu bedzie jak wyzej a przy gwatłtownym odkreceniu manety bedzie sie jakał
okulczyk ty dokładnie sprawdz synchronizacje gazników (ale na wakuometrze a nie rurce z olejem)
i jak to wyglada nie tylko na wolnych i jaki jest respons na odkrecenie manety , czy w obu podcisnienei zmienia sie +/- tak samo może sie przycinac któras membrana, moze brac fałszywe
jesli powyzsze jest ok
to sprawdz luzy zaworowe bo tak sie zachowuje silnik z za duzymi luzami
a potem to zostaje układ halotronu i moduł
disklajmer-zasadniczo to ja sie nieznam
przy za niskim poziomie paliwa silnik przy powolnym dodawaniu gazu bedzie jak wyzej a przy gwatłtownym odkreceniu manety bedzie sie jakał
okulczyk ty dokładnie sprawdz synchronizacje gazników (ale na wakuometrze a nie rurce z olejem)
i jak to wyglada nie tylko na wolnych i jaki jest respons na odkrecenie manety , czy w obu podcisnienei zmienia sie +/- tak samo może sie przycinac któras membrana, moze brac fałszywe
jesli powyzsze jest ok
to sprawdz luzy zaworowe bo tak sie zachowuje silnik z za duzymi luzami
a potem to zostaje układ halotronu i moduł
disklajmer-zasadniczo to ja sie nieznam
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
Kyller, a coś ty się tak ostatnio czepił tej rurki z olejem ? Ma być równe podciśnienie ? To olej będzie stał. Do dwóch garnków wystarczy, byle zwężki z igieł były równej średnicy bo jak utniesz kombinerkami to dupa.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: nierówna praca silnika, problem z przyspieszaniem, strzały
pomyślałem że napiszę jak to dalej było - więc pojeździłem trochę i zaczął się wkręcać całkiem fajnie na wyższe obroty i powiem że chodzi już w miarę dobrze, bez przerywania. Myślę, że przycinały mi się te zaworki co je pływak zamyka i po prostu nie było dość paliwa w komorach.