Membrany do 1100

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Membrany do 1100

Post autor: Raider »

Witam!

Oddałem swoje 1100 do serwisu ( nie znam sie na gaźnikach a wiem, że tam 7 lat nikt nie zaglądał wiec zleciłem ich czyszczenie i regulację) i po powrocie mam następujące objawy - po wrzuceniu jedynki i ruszeniu moto na chwilę się "przydusza" by po chwili dostać strasznego kopa. Przy schodzeniu z obrotów (kiedyś to sie zdarzało tylko raz na jakiś czas) częste strzały w wydech.

Poza tym chyba OK - moc ta sama (za mokro i za zimno na szaleństwa) - spalanie - jeszcze nie wiem, bo pogoda nie służy lataniu.

Jak na moje oko, to motocykl dostaje zbyt dużą dawkę paliwa. Serwis twierdzi, że wyregulował zgodnie z książka serwisową i że przyczyną są już nie za świeże membrany (rzeczywiście oddając mi moto już o tym wspominali, że guma membran jest już nie taka elastyczna jak być powinna). Mogą przyjąć je do poprawki, ale mechanik mówi, że bez wymiany membran, to będzie tylko doraźna pomoc - po prostu zmniejszy dawkę (albo skład mieszanki) paliwa.

Moje pytania:
1. Gdzie kupić membrany? (w serwisie są strasznie drogie). Jak się sprawują zamienniki o ile jakieś są?
2. dam radę sam wymienić i później bez jakiejś strasznej wiedzy to poskładać?
3. Czy te objawy mogą wynikać z zużycia membran?

Dzieki za ew odpowiedzi
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: wąsaty7 »

1. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111921
2.dasz radę,trzeba wymontować gaźniki(uwaga na o-ringi króćca)
3.raczej nie,wygląda na wysoki poziom paliwa i regulację składu mieszanki

Czy przed wizytą w serwisie miałeś podobne objawy?
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: Raider »

Nie, przed wizytą ogolnie było OK - poszarpywał jedynie przy 3000obrotów, ale po nagrzaniu mu mijało.
Za to dokładnie w dniu, gdy go oddawałem zamiast jak zwykle zapalić za 1szym razem, zapalił za 8smym. Ale to pewnie wypadek przy pracy.


Radzisz zatem oddać im go do poprawki?
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: wąsaty7 »

Therion pisze:

Radzisz zatem oddać im go do poprawki?
To co popsuli niech naprawią.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: Raider »

Serwis twierdzi, że wyregulował zgodnie z książka serwisową. Mogą przyjąć je do poprawki, ale mechanik mówi, że bez wymiany membran, to będzie tylko doraźna pomoc - po prostu zmniejszy dawkę (albo skład mieszanki) paliwa.

Nad tym się zastanawiam, bo jak mi zmieni skład, to moto będzie słabsze i może się gorzej odpalać. ''Chyba zostawię.'

Pamiętasz pi x oko cenę tych membran? Bliżej 200 czy 300zł?
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: -waldi- »

Therion pisze:ale mechanik mówi, że bez wymiany membran, to będzie tylko doraźna pomoc
przy dziurawych membranach miał by za ubogą mieszankę :) brak mocy i strzelanie przy gwałtownym dodaniu "gazu"
Therion pisze:oddając mi moto już o tym wspominali, że guma membran jest już nie taka elastyczna jak być powinna
kit jak cholera i tyle
chyba na oczy membran nie widzieli :D
Kolejną śpiewką pewnie będzie, że gaźniki trzeba wymienić bo już zużyte :lol:

sprawdź ile masz wkręcone wkręty regulacyjne składu mieszanki obrotów jałowych
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: Raider »

Po 17stu latach guma może rzeczywiście jest już nie teges...?
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: -waldi- »

membrana wykonana jest w stylu szmaty obustronnie powleczonej warstewką czegoś podobnego do gumy. Jeżeli by stwardniała to by popękała... Niektóre zamienniki są w całości z gumy.

sprawdź poziomy paliwa (10 minut roboty) i te wkręty regulacyjne

Moja ma 25 lat, membrany chyba jeszcze oryginalne i problemu nie ma. Kichanie przy schodzeniu z obrotów nie ma nic do membran o ile są całe.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: wąsaty7 »

Strzały w wydech przy z chodzeniu z obrotów to ewidentny objaw bogatej mieszanki.W mojej xv1100 przy pustych wydechach i ustawieniu poziomu paliwa 1.5 mm strzelał jak z armaty,po obniżeniu na 2.5 mm strzały zniknęły.Objawem uszkodzonych membran będzie spadek mocy i nie osiąganie prędkości max.
Powodzenia w walce z "serwisem".
Pytanie jakie przyjęli wartości do regulacji.
Wąsaty7
ArtXV
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwietnia 2009, 20:35
Motocykl: XV1000
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: ArtXV »

witam
moje moto jest z 88r. chciałem profilaktycznie wymienić membrany a mechanik odpowiedzieł mi krótko: po co?, to tylko zbedne wydawanie kasy,
objawem niesprawności jest spadek mocy ale dojechać do domu można,
w opisanym przypadku raczej ponowna regulacja... i chyba u innego mechanika bo ten już postawił diagnozę
pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: EDDIE »

W mojej Virażce wymiana membran była nieodzowna.
Membrana kosztuje niewiele ponad 200zł ale niestety trzeba wymienić obydwie...
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: pisior »

dwie ?
ja mialem jedną w stanie nie naruszonym i wymienilem jedną ,efekt nie jest porazający ,ale efekt jest :mrgreen: druga sprawa trzeba spojrzeć na w 535 tuleje czy nie ma zadziorow ,a w 1100 na prowadnice ,bo najswierzsza membrana nic nie da jak mamy zadzior ktory bedzie nam kolidowal z pracą tej gumki
Obrazek
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: EDDIE »

Ja wymieniałem dwie, bo były tak stare, że nie wiadomo było która jest gorsza, a która lepsza. Obydwie zużywają się tak samo i podobnie jest do wymiany np. tarcz hamulcowych, które także wymienia się parami. No, ale nikt nie zabroni wymiany jednej sztuki.
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: Raider »

Długo dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem. Membrana jest OK, ale sparciały jej obrzeża i stąd może łapać lewe powietrze. Powoli będę się szykował na wydatek kilku stów, na razie w kasie puchy.
Jestem zadowolony, bo mechanik bardzo chwalił stan mojego motocykla. Twierdzi, że skoro szarpie na zimnym być może trzeba jeszcze podregulować skład mieszanki, ale dzisiaj odpuściliśmy, bo na gorącym silniku nie było jak. Pewnie dowiem się, które to śrubki i na wiosnę sam podreguluję.

Dzieki za odpowiedzi. W sumie moto mam przygotowane do next sezonu - wiosną zaleje nowy olej, wymienię filtry i w drogę.

Oby do wiosny :rock:

Pozdr!
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
ArtXV
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwietnia 2009, 20:35
Motocykl: XV1000
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: ArtXV »

witam
jak przeszkadza gorący silnik w regulacji?
pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: -waldi- »

Therion pisze:Twierdzi, że skoro szarpie na zimnym być może trzeba jeszcze podregulować skład mieszanki, ale dzisiaj odpuściliśmy, bo na gorącym silniku nie było jak.
wiesz co zmień mechanika bo nie wie co gada.....
Co On chce regulować na tym zimnym silniku ? zawory czy gaźniki. Chyba że przeszkadzają mu ciepłe cylindry i o rączki się boi że poparzy. :roll:
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: Raider »

Skład mieszanki :mrgreen: Bał się poparzyć, bo śrubki są schowane pod gaźnikami
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: wąsaty7 »

Proszę zmień mechanika,masz "pod nosem"kyller-a a ty korzystasz z usług jakiegoś popaprańca.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Membrany do 1100

Post autor: HaCaT »

Therion pisze:Skład mieszanki :mrgreen: Bał się poparzyć, bo śrubki są schowane pod gaźnikami
Kolego, poradzę Ci tak jak moi poprzednicy - skontaktuj się z Kyllerem. Moją maszynę postawił na koła, a też miałem problem z gaźniorami. Kontakt do "serwisu" jeb.. w śmieci.
ODPOWIEDZ