NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
xyriusz
Status: Offline

NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: xyriusz »

Witam! odpalilem silnik i zaczal troche strzelac z tłumnika ale podczas jazdy wszystko bylo okej. Po 2 godzinkach chcialem znowu sie przejechac silnik odpalil ale znowu troche strzelal i tym razem bylo slychac ze inaczej silnik pracuje przejechalem sie i okazalo sie ze pracuje jeden cylinder. Przyjechalem wykrecilem swiece byla mokra przeczyscilem i wysluszylem ale to nic nie dalo. sprawdzalem iskre na swiece i byla. Odpalil ale bardzo strzelal i znowu pracowal jeden gar. Probowalem troszke zmieniac obroty nic nie dalo. Fakt ze mam dosyc slaby akumulator no ale mysle ze to nie jest przyczyna. Co jeszcze moge zrobic prosze o pomoc. Pozdro.
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: radar64 »

zmień świece miejscami.Powinien przerywać drugi gar ,wtedy jasne ,że padła ci świeca.To ,że jest iskra na wykręconej swiecy nie świadczy o tymże ta sama iskara będzie pod działaniem dużego ciśnienia w cylindrze.Albo prościej pożycz na chwilę od kogoś sprawną świecę.
xyriusz
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: xyriusz »

a powiedz jeden facet stwierdzil ze jak swieca jest zalana to czyszczenie jej nic nie daje i trzeba wymienic na nowa. Jak to jest?

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 4:28 pm ]
Czy samemu mozna wyregulowac gazniki? Jesli tak to jak?
padi
Posty: 106
Rejestracja: 16 marca 2009, 02:01
Motocykl: Yamaha XV 1000
Lokalizacja: Śląsk, Katowice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: padi »

xyriusz pisze:a powiedz jeden facet stwierdzil ze jak swieca jest zalana to czyszczenie jej nic nie daje i trzeba wymienic na nowa. Jak to jest?

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 4:28 pm ]
Czy samemu mozna wyregulowac gazniki? Jesli tak to jak?
jesli sie nie myle to potrzebny jest do tego wakuometr
jnowak51
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: jnowak51 »

Witam,wymień świece i będzie dobrze.Miałem ten sam problem
Awatar użytkownika
gali
Posty: 209
Rejestracja: 02 sierpnia 2009, 22:41
Motocykl: xv535 rok 91
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: gali »

dload.php?action=category&id=6
tu masz coś odnośnie regulacji zaworów i gażników.

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 7:39 pm ]
tutaj też:
viewforum.php?f=22
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: motobambo »

stary jeśli sie pytasz czym i jak to lepiej sam tego nierób bo se popierniczysz :P
xyriusz
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: xyriusz »

wielkie dyieki

[ Dodano: Wto Wrz 28, 2010 12:01 pm ]
Dzisiaj przeczyscilem obie swiece i odpalil. Oba gary pracuja niestety na wolniejszych obrotach strzela i szarpie motorem ale jak przyspiesze i jade rowno nie dodajac szybko gazu to pracuje normalnie. Obroty biegu jalowego i podkrecalem i zmniejaszalem i nic nadal strzela. Co to moze byc?
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: Balwi »

Wymień obydwie świece. Po prostu wcześniej za dużo ssania w pewnym momencie dałeś i którąś zalałeś. Moja rada na następny raz jak przylejesz- wsiadasz i dajesz w palnik przez jakiś kilometr,dwa. Jeżeli świeca się nie zalała do końca to będzie ok. Jak nie to tylko wymiana na nowe.
Awatar użytkownika
motobambo
Posty: 350
Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
Motocykl: Junak
Lokalizacja: Pińczów
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: motobambo »

xyriusz pisze:

Dzisiaj przeczyscilem obie swiece i odpalil. ... Obroty biegu jalowego i podkrecalem i zmniejaszalem i nic nadal strzela. Co to moze byc?

stary nie rub tego bo sobie coś popieprzysz jesli wykonasz synchronizacje gaźników to generelnie niepowinienes regulować obrotów bo wtedy cała synchro. na nic sprawdz gaźniki czy masz całe membrany a jak tak to tylko i wyłącznie synchronizacja wakuometrem rtęciowym sprawdz cisnienia

[ Dodano: Czw Wrz 30, 2010 11:14 am ]
http://katriders.com/vb/showthread.php? ... ght=morgan
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: Blunio »

xyriusz pisze:Co to moze byc?
Do zagadnienia trzeba podejść metodycznie, a nie kręcić na chybił trafił różnymi śrubkami. Załóżmy, że masz sprawne moto, to jest ciśnienie sprężania w normie, filtry czyste, paliwo zalane do baku :idea: , membrany nie podziurawione, luzy zaworowe w normie, obie świece z jednej parafii i o właściwej ciepłocie !!!. Jeżeli jesteś tego pewien, ustaw poziomy paliwa w/g manual, wykręć śruby wolnych obrotów w/g manual, śrubą wolnych obrotów pomiędzy gaźnikami (z prawej strony moto) postaraj się ustawić jak najmniejsze obroty, tak żeby silnik pracował w miarę równomiernie, a śruba synchro (ta między gaźnikami, tylko z lewej strony moto) nie powinna nadmiernie róznicować wychyleń przepustnic - zobaczysz to jak sobie poświecisz dokładnie latarką). Jeżeli już to Ci się uda, możesz spróbować synchro. Można to robić wakuometrem rtęciowym, można "sprężynowym" (to taki ze wskaźnikami zegarowymi), ale z powodzeniem można to zrobić patentem opisanym dokładnie na forum, którego koszt wykonania nie przekracza 5 zł. Efekt będzie taki sam jak na wymienionych przyrządach, ale satysfakcja o wiele większa. Nawiasem mówiąc jak się ma trochę wprawy, to synchro można zrobić na słuch, ale Tobie tego jak na razie nie polecam. Acha, gdyby silnik strzelał, zwłaszcza po odjęciu gazu, można dokonać drobnych korekt śrubami wolnych obrotów. Tylko korekty (ilość wykonanych obrotów, a właściwie półi ćwierć obrotów) trzeba zapisywać, a jakby nie przyniosły efektów trzeba powrócić do pierwotnych mastaw i ponownie kombinować, raz jedną a raz drugą śrubą. A jak już skończysz robotę ze śrubkami wolnych obrotów, to załóż te gumowe zaślepki, żeby za rok nie było posta: HELP, nie mogę ruszyć tych śrubek, czy mam wiercić czy od razu zamówić nowe gaźniki ?
Powodzenia w garażowych robótkach :idea:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
xyriusz
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: xyriusz »

Dzisiaj odpalilem moto dwa gary pracuja jak nie dodaje gazu jest okej jak dodaje to zjednej rury strzela i pluje ta sama rura od ktorej wczesniej gar wcale nie chodzil. Pytanie czy strzelanie moze byc przyczyna zalanej swiecy? i tak wogole to juz nie wiem co mam zrobic. Wczesniej nie pracowal wcale jeden gar teraz pracuje ale strzela jak cholerka.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: Blunio »

xyriusz pisze:czy strzelanie moze byc przyczyna zalanej swiecy?
Niewykluczone, że może być. Pytanie, dlaczego zalewa tę świecę ? Albo za dużo paliwa daje jeden z gaźników, albo źle przepala w tym cylindrze. To może być wina świecy (ma przebicie albo niewłaściwą ciepłotę), może być wina przewodu wysokiego napięcia, fajki na świecę albo modułu zapłonowego. Czasem takie usterki widać jak moto pracuje po ciemku i na elementach pod wysokim napięciem widać skaczące iskry przebicia.
A może masz niewłaściwy poziom paliwa albo źle ustawioną w membranie iglicę ? Przyczyn może być dużo niedomagań Twojej Lalki, musisz metodycznie eliminować potencjalne przyczyny aż dojdziesz do sedna sprawy. Nie ma uniwersalnej recepty.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
xyriusz
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: xyriusz »

dzieki wielkie!
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: Miszczu »

sprawdz cisnienie na cylindrach bo objawy wywalonej uszczelki pod głowicą bardzo podobne są :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
misiek2
Status: Offline

Cześć

Post autor: misiek2 »

Kolego miałem podobny problem i okazało się że zrobiła mi się dziurka w membranie gaźnika a były dwa tygodnie wcześniej czyszczone i regulowane mam nadzieję że szybko dojdziesz do sedna sprawy.pozdro.
Kazor
Posty: 796
Rejestracja: 15 czerwca 2008, 20:47
Motocykl: XV750 śpi, jest 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: Kazor »

Często problemy ze świecami występują z powodu wody - w paliwie albo w rurze od powietrza z deszczu czy tam co...może tu jest podobnie.
Wkręcisz nowe i zarzuci znów.

W kwestii świec - jak zaleje na ssaniu albo w w/w okolicznościach - umyć benzyną i szczotką - lekką drucianą, brązową czy tam plastikową, byle dokładnie.
Dmuchnąć z kompresora albo mocno gębą, wysuszyć na ciepłym też można.
Powinno pomóc, jak nie pomoże powtórzyć zabieg albo wypieprzyć.
...sky is the limit ;)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: -waldi- »

Kazor pisze:umyć benzyną i szczotką - lekką drucianą
nie wolno świec czyścić szczotką drucianą bo metalizujesz izolator i jeszcze szybciej przebicie złapie

xyriusz, sprawdź stan membran i poziom paliwa, przy zbyt ubogiej mieszance strzela

Sprwdź też drożność na dopływie paliwa do gaźników i siatki nad zaworkami iglicowymi
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
xyriusz
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: xyriusz »

jezdze na benzynie 95 a moge zalac 98 i zobaczyc jak bedzie chodzil?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: NIE DZIAŁA JEDEN GAR POMOCY

Post autor: Blunio »

xyriusz pisze:jezdze na benzynie 95 a moge zalac 98 i zobaczyc jak bedzie chodzil?
Możesz zalać, możesz zobaczyć, Niewierny Tomaszu. Niektórym ludziom na forum paluchy spuchły od udowadniania że zalewanie 98 oktan nic nie daje oprócz zwiększonych kosztów eksploatacji, ale ... niektórzy nie uwierzą dopóki nie przeprowadzą badań empirycznych.
Już bardziej bym się skłaniał do zakupu suprbenzyn (mają takie na stacjach firmowych) jak Ultimate czy V-power, bo podobno nie są one produkowane w Polsce na rynek krajowy (czytaj nie spełniają wszystkich parametrów) tylko importowane.
Wybór należy do Ciebie :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ