Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Przepraszam nie zauważyłem już poprawione
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Garsc informacji Tytułem wstepu
Wszytkie japońskie motocykle wyposażone w 3 fazowa pradnice z magnesami trwałymi (konstrukcja analogiczna jak wsk czy komar i z tych lat sie wywodzaca) maja problemy z regulatorem. Wynika to z tego ze jedyna konstrukcja dajaca się tam zastosowac jest regulator stratny (no może jeszcze impulsowy jak ktos go zmniejszy ). Wszystkie regulatory maja zasadniczo podobna konstrukcję . Są to konstrukcje zasadniczo niestabilne temperaturowo. Regułą jest to że regulator na zimno podaje prawidłowe napięcia natomiast po porządnym rozgrzaniu swoich elementów potrafi zacząc fiksować.
Najwiekszym wrogiem elementów regulatora (jak i całej elektroniki ) jest ciepło. I tutaj niestety konstruktorzy virówek sie nie popisali – zauważcie gdzie jest montowany regulator w drag starach i jaka ma kontrukcje (wyeliminowano jedna szczeline powietrzna ) no fakt wyglada troche obciachowo ale to ma działać.
tanie układy sprzedawane na aledrogo oparte nie zapewniaja dostatecznej precyzji i czaseto brakuje im zakresu ZA DUZO bo sa przeznaczone do pojazdów z innym typem alternatora gdzie ten problem nie wystepuje, układy dobre sa za duze bo wyposazone w 5 diodek (zawsze mozna tez woltomierz zżuka podłaczyć). Rabw jako minimalista opracował ukłąd z mikroprocesorem na jednej diodzie. Każda ppłytka jest indwywidulanie mierzona i kalibrowana poprzez modyfikacje wsadu (softu) bez tej kalibracji to byłby to tylko gadżet
Kolory wyświetlane przez diode voltomierza
* <9.6V - miga na zmiane czerwony i niebieski [w zasadzie motocykl powinien już stanąć akumulator zdechł i zabraknie prądu na iskrę]
* 9.6-12.5V - miga niebieski [AKU jest rozładowywany]
* 12.5-13.5V - swieci niebieski [AKU prawie zerowy bilans prądu, słabe ładowanie ]
* 13.5-14.4V - swieci zielony [prawidłowe ładowanie]
* 14.4-15.2V - swieci czerwony [za wysokie napięcie ładowania]
* >15.2V - miga czerwony [napięcie ładowania grozi uszkodzeniem AKU i innej elektroniki w motocyklu]
Interpretacja wskazań woltomierza - W przypadku akumulatora w średniej kondycji
Odpalanie motocykla
Niebieski miga –po właczeniu zapłonu w motocyklu mamy albo niebieski migajacy albo ciagły (aku naładowane w bardzo dobrej kondycji, lub krótko po wyłaczeniu motocykla) jeśli miga na czerwono/niebiesko to aku jest padniete
Motocykl pracuje –prawidłowo działający układ ładowania po kilkunastu minutach pracy silnika, przy wolnych obrotach ustawionych prawidłowo i właczonych światłach ->dioda świeci na zielono
Niebieski ciagły wskazuje na prawie zerowy bilans energetyczny akumulatora p.->A
Niebieski/zielony miga w zasadzie jest to przełaczanie stanów zielonego i niebieskiego p.->A
Zielony ciagły -prawidłowo i nie ma co komentować
Czerwony ciągły –pad reglera –spróbuj włączyć dodatkowe odbiorniki pradu, awaryjnie jazde można kontynuować
Czerwony migający –pad reglera – wyłącz sinik dopóki nie spaliłeś np. modułu zapłonowego
A.
przy słabym akumulatorze kilka minut po uruchomieniu (szczególnie w wersji USA-światła) AKU odbiera sporo prądu i doda bywa niebieska
po nagrzaniu się regulatora ( kilkanaście minut jazdy) zaczyna się pojawiac niebieski kolor ->pada regler
zwarcie w którymś z obwodów np. palą się halogeny, albo nastepuje przebicie na mase ale na tyle małe że nie pali sie bezpiecznik (szczególnie jak jest za duży włożony)
pad reglera
zasyfienie konektorów w obwodzie ładowania, brak masy
Instalacja woltomierza
Płytka woltomierza z jednej strony jest podłaczona którka taśma do diody RGB z drugiej strony długi przewód dwużyłowy do akumulatora i krótki do podania napiecia sterującego. Napiecie sterujące podłączamy z obwodu kontrolki ladowania (tam jest plus po włączeniu zapłonu).
Płytki już są, jestem na etapie kompletowania wszytkich drobiazgów konektorów itp zeby zestawy były kompletne, kable przewiduja montaż płytki w panelu kontrolek jest takze mozliwa wersja odwrotna tzn montaz płytki w poblizu aku i pociagniecie długim 5 zyłowym kablem do diody w panelu (zassilanie mozna wziac tez z kostki stacyjki ale trzeba sie wpinac w instalacje)
voltomiarki kosztowac beda tyle co ostatnio czyli 82 zyle
Wszytkie japońskie motocykle wyposażone w 3 fazowa pradnice z magnesami trwałymi (konstrukcja analogiczna jak wsk czy komar i z tych lat sie wywodzaca) maja problemy z regulatorem. Wynika to z tego ze jedyna konstrukcja dajaca się tam zastosowac jest regulator stratny (no może jeszcze impulsowy jak ktos go zmniejszy ). Wszystkie regulatory maja zasadniczo podobna konstrukcję . Są to konstrukcje zasadniczo niestabilne temperaturowo. Regułą jest to że regulator na zimno podaje prawidłowe napięcia natomiast po porządnym rozgrzaniu swoich elementów potrafi zacząc fiksować.
Najwiekszym wrogiem elementów regulatora (jak i całej elektroniki ) jest ciepło. I tutaj niestety konstruktorzy virówek sie nie popisali – zauważcie gdzie jest montowany regulator w drag starach i jaka ma kontrukcje (wyeliminowano jedna szczeline powietrzna ) no fakt wyglada troche obciachowo ale to ma działać.
tanie układy sprzedawane na aledrogo oparte nie zapewniaja dostatecznej precyzji i czaseto brakuje im zakresu ZA DUZO bo sa przeznaczone do pojazdów z innym typem alternatora gdzie ten problem nie wystepuje, układy dobre sa za duze bo wyposazone w 5 diodek (zawsze mozna tez woltomierz zżuka podłaczyć). Rabw jako minimalista opracował ukłąd z mikroprocesorem na jednej diodzie. Każda ppłytka jest indwywidulanie mierzona i kalibrowana poprzez modyfikacje wsadu (softu) bez tej kalibracji to byłby to tylko gadżet
Kolory wyświetlane przez diode voltomierza
* <9.6V - miga na zmiane czerwony i niebieski [w zasadzie motocykl powinien już stanąć akumulator zdechł i zabraknie prądu na iskrę]
* 9.6-12.5V - miga niebieski [AKU jest rozładowywany]
* 12.5-13.5V - swieci niebieski [AKU prawie zerowy bilans prądu, słabe ładowanie ]
* 13.5-14.4V - swieci zielony [prawidłowe ładowanie]
* 14.4-15.2V - swieci czerwony [za wysokie napięcie ładowania]
* >15.2V - miga czerwony [napięcie ładowania grozi uszkodzeniem AKU i innej elektroniki w motocyklu]
Interpretacja wskazań woltomierza - W przypadku akumulatora w średniej kondycji
Odpalanie motocykla
Niebieski miga –po właczeniu zapłonu w motocyklu mamy albo niebieski migajacy albo ciagły (aku naładowane w bardzo dobrej kondycji, lub krótko po wyłaczeniu motocykla) jeśli miga na czerwono/niebiesko to aku jest padniete
Motocykl pracuje –prawidłowo działający układ ładowania po kilkunastu minutach pracy silnika, przy wolnych obrotach ustawionych prawidłowo i właczonych światłach ->dioda świeci na zielono
Niebieski ciagły wskazuje na prawie zerowy bilans energetyczny akumulatora p.->A
Niebieski/zielony miga w zasadzie jest to przełaczanie stanów zielonego i niebieskiego p.->A
Zielony ciagły -prawidłowo i nie ma co komentować
Czerwony ciągły –pad reglera –spróbuj włączyć dodatkowe odbiorniki pradu, awaryjnie jazde można kontynuować
Czerwony migający –pad reglera – wyłącz sinik dopóki nie spaliłeś np. modułu zapłonowego
A.
przy słabym akumulatorze kilka minut po uruchomieniu (szczególnie w wersji USA-światła) AKU odbiera sporo prądu i doda bywa niebieska
po nagrzaniu się regulatora ( kilkanaście minut jazdy) zaczyna się pojawiac niebieski kolor ->pada regler
zwarcie w którymś z obwodów np. palą się halogeny, albo nastepuje przebicie na mase ale na tyle małe że nie pali sie bezpiecznik (szczególnie jak jest za duży włożony)
pad reglera
zasyfienie konektorów w obwodzie ładowania, brak masy
Instalacja woltomierza
Płytka woltomierza z jednej strony jest podłaczona którka taśma do diody RGB z drugiej strony długi przewód dwużyłowy do akumulatora i krótki do podania napiecia sterującego. Napiecie sterujące podłączamy z obwodu kontrolki ladowania (tam jest plus po włączeniu zapłonu).
Płytki już są, jestem na etapie kompletowania wszytkich drobiazgów konektorów itp zeby zestawy były kompletne, kable przewiduja montaż płytki w panelu kontrolek jest takze mozliwa wersja odwrotna tzn montaz płytki w poblizu aku i pociagniecie długim 5 zyłowym kablem do diody w panelu (zassilanie mozna wziac tez z kostki stacyjki ale trzeba sie wpinac w instalacje)
voltomiarki kosztowac beda tyle co ostatnio czyli 82 zyle
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Ja po ostaniej jeżdzie stwierdziłem że poziom OK - zielony zostawie na zakresie 12,6 - 14,6v
Wydaje mi się że nie ma co za mocno się rozpraszać, a napięcie w układzie jest tak niestabilne że za dużo poziomów migania diód tylko wkurw.... kierującego mimo prawidłowo działającego ładowania. U mnie w czsie różnych warunków jezdnych i ociążęnia napięcie ma się w zakresie od 12,8 do 14,1V
Wydaje mi się że nie ma co za mocno się rozpraszać, a napięcie w układzie jest tak niestabilne że za dużo poziomów migania diód tylko wkurw.... kierującego mimo prawidłowo działającego ładowania. U mnie w czsie różnych warunków jezdnych i ociążęnia napięcie ma się w zakresie od 12,8 do 14,1V
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
12,6 to jest ch..a nie ładowanie kolegorysiek535 pisze:Ja po ostaniej jeżdzie stwierdziłem że poziom OK - zielony zostawie na zakresie 12,6 - 14,6v
Wydaje mi się że nie ma co za mocno się rozpraszać, a napięcie w układzie jest tak niestabilne że za dużo poziomów migania diód tylko wkurw.... kierującego mimo prawidłowo działającego ładowania. U mnie w czsie różnych warunków jezdnych i ociążęnia napięcie ma się w zakresie od 12,8 do 14,1V
nie twórz nowych teorii eksploatacji aku
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
E tam , pewnie że ładowania wtedy brak ale też go nie rozładowywuje, więc nie jest źle zostane przy mojej teori
[ Dodano: Wto Wrz 14, 2010 5:01 pm ]
Ciekawe co nasze amazonki powiedzą na częste zmiany kolorów wskaźnika, (wystarczy że przed krzyżówką na wolnum biegu wcisną STOP = dodatkowe 40W i 13v diabli biorą. No chyba że bezwładność tego wskaźnika jest z 30sek.)
Tymbardziej że wiem z doświadczenia że większość kobiet wpada w panike jak zaświeca im się źółta kontrolka na desce rozdielczej, nie wspominam nawet o czerwonej.
Dla naszych kobiet albo coś działa albo nie i koniec. Wielu facetów nawet na czerwoną nie reaguje jak somochód jedzie dobrze.
[ Dodano: Wto Wrz 14, 2010 5:01 pm ]
Ja poprostu nie zawracam sobie głowy tym poziomem, dla mnie to jest kontrolka nie miernik napięcia.kyller pisze:* 12.5-13.5V - swieci niebieski [AKU prawie zerowy bilans prądu, słabe ładowanie ]
Ciekawe co nasze amazonki powiedzą na częste zmiany kolorów wskaźnika, (wystarczy że przed krzyżówką na wolnum biegu wcisną STOP = dodatkowe 40W i 13v diabli biorą. No chyba że bezwładność tego wskaźnika jest z 30sek.)
Tymbardziej że wiem z doświadczenia że większość kobiet wpada w panike jak zaświeca im się źółta kontrolka na desce rozdielczej, nie wspominam nawet o czerwonej.
Dla naszych kobiet albo coś działa albo nie i koniec. Wielu facetów nawet na czerwoną nie reaguje jak somochód jedzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 14 września 2010, 18:56 przez rysiek535, łącznie zmieniany 4 razy.
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
kyller dwa pytania.
1.Jestem jeszcze zielony więc mam problem (przyszłościowy ) gdzie podłączyć kabel sterujący w 535? Tam nie ma kontrolki ładowania (albo ja o czymś nie wiem ewentualnie nie zrozumiałem opisu instalacji)
2.Kiedy i gdzie lać forsę?
1.Jestem jeszcze zielony więc mam problem (przyszłościowy ) gdzie podłączyć kabel sterujący w 535? Tam nie ma kontrolki ładowania (albo ja o czymś nie wiem ewentualnie nie zrozumiałem opisu instalacji)
2.Kiedy i gdzie lać forsę?
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- gali
- Posty: 209
- Rejestracja: 02 sierpnia 2009, 22:41
- Motocykl: xv535 rok 91
- Lokalizacja: Grudziądz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
podłączam się do tych pytańskipbulba pisze:kyller dwa pytania.
1.Jestem jeszcze zielony więc mam problem (przyszłościowy ) gdzie podłączyć kabel sterujący w 535? Tam nie ma kontrolki ładowania (albo ja o czymś nie wiem ewentualnie nie zrozumiałem opisu instalacji)
2.Kiedy i gdzie lać forsę?
-
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
w dowolne miejsce, gdzie pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka. To może być np jeden z kabli kontrolki luzu (niezależnie czy się świeci, to jest na nim +) albo kabel przed czujnikiem hamulca włączającym światła stopu.skipbulba pisze:gdzie podłączyć kabel sterujący w 535?
rysiek535, ja z tym jeździłem i to migało sporadycznie zielony-niebieski, głównie przy grzaniu motocykla - generalnie idzie się przyzwyczaić. Jaja były dopiero jak bez przeróbki zamontowałem to do HD - wtedy naprawdę szalało od niebieskiego do czerwonego, ale to przez to, że tam jest prądnica jednofazowa (tętnienia na niższej częstotliwości), silnik wolnoobrotowy i trochę inne napięcia w normalnych warunkach.
Zresztą miganie niebieskiego umożliwia wczesną diagnozę jakichś problemów. Przykład. Ja mam teraz taką sytuacje, że na wolnych obrotach po włączeniu światła stopu albo kierunków (mam mocniejsze żarówki niż ustawa przewiduje) włącza się niebieskie. Ale to się zaczęło dziać od niedawna i jest pierwszym sygnałem, że trzeba zacząć planować wydatek: "nowy akumulator". Przynajmniej jak mi ten zdechnie to nie będę zdziwiony i nie będę musiał szukać nowego na hurra.
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Podziękował piknierabw pisze: w dowolne miejsce, gdzie pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka.
To czekam na sygnał do wpłat
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
No i u mnie jest podobnie tylko że mnie osobiście wkur... takie miganie jak i tak wiem że to jest normalne zachowanie tego motorka, więc rozszerzyłem zakres zielonej strefy.rabw pisze:rysiek535, ja z tym jeździłem i to migało sporadycznie zielony-niebieski, głównie przy grzaniu motocykla -
Ze względu na to aby ta kontrolka co chwila nie zmieniała stanów to ja mam póbkowanie co
ok15 sek i uśredniłem wynik z 3 ostatnich próbek, mam średni wynik z pewnego okresu, i jest mniej wrażliwa na właśnie takie wachania napięcia w układzie, które tylko niepotrzebnie drażnią niby złym
działaniem układu
Jak zapakuje nowy program i pośmigam to się wszystko zweryfikuje .
Zresztą ilu kontruktorów tyle pomysłów ważne że coś się robi też samemu a nie tylko czeka na chińszczyzne
Pozdrówka , i dzięki za dobry pomysł mam nadzieje że nie masz za złe że się troche podczepiłem.
pod twoją koncepcje. Miałem wkomponować to w sterownik kierunków ale w końcu stwierdziłem że wole zrobić malutki układzik niż znowu ciągać kable po motorku.
Ja akurat nie ciągne kabelków do aku bo wydaje śię że aż taki dokładny pomiar nie jest mi potrzebny a spadki napięcia na zasilaniu - zapłonu - nie są aż takie duże. I nie chciałem że by coś wisiało na aku jak zabieram kluczyk.
[ Dodano: Wto Wrz 14, 2010 10:05 pm ]
Kontrolka Neutral jest najbliżej ok 5cm od miejsca na diode - Brązowy kabelek.skipbulba pisze:1.Jestem jeszcze zielony więc mam problem (przyszłościowy ) gdzie podłączyć kabel sterujący w 535?
-
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Nie jesteśmy aż tak głupie, żeby nie zrozumieć tego, co napisał kyller. Poza tym o dziwo wiemy, że żarówki działają na prąd, a nie na zamknięte w środku robaczki świętojańskie, więc zwiększone obciążenie akumulatora przy włączeniu się żarówki stopu (że o długich nie wspomnę) nie jest dla nas żadną niespodziankąrysiek535 pisze:Ciekawe co nasze amazonki powiedzą na częste zmiany kolorów wskaźnika
Inna bajka, że jeżeli napięcie na aku spada Ci o 2V przy byle mrugnięciu stopem, to trochę przydużo jest. U mnie w 250 włączenie długich plus stop zmieniało napięcie góra o 1V (jak już doszłam do ładu z reglerem). Ale może to u Ciebie kwestia miejsca pomiaru...
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Nigdzie nie napisałem że jesteście "głupie" Mam do czynienia z kobietami które korzystają ze sprzętów zwanych np. samochodem i wiem że nie przywiązują większego znaczenia do napięcia w samochodzie.kiziur pisze:Nie jesteśmy aż tak głupie
Ale widze że są wyjątki
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Obawiam się, że nie znam żadnej kobiety, która jeździłaby samochodem posiadającym jako standardowe wyposażenie wskaźnik napięcia w instalacji elektrycznej. Ostatnie co pamiętam z takim wyposażeniem to była chyba Syrena Bosto a w okolicach Warszawy to takich już niewiele jeździ ...rysiek535 pisze:wiem że nie przywiązują większego znaczenia do napięcia w samochodzie.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Gwoli ścisłości
Wynalazki typu Syrena ( i Warszawa i Nysa i Żuk ) miały amperomierz ( a nie woltomierz ) do mierzenia prądu ładowania ...
A np. amerykańskie autka miewają woltomierz (wskazujący napięcie w instalacji , a więc i napięcie ładowania )jako jeden z wskaźników na desce .
I nie mają kontrolki
I trzeba obserwować wskazówkę
Ale nic nie miga
Wynalazki typu Syrena ( i Warszawa i Nysa i Żuk ) miały amperomierz ( a nie woltomierz ) do mierzenia prądu ładowania ...
A np. amerykańskie autka miewają woltomierz (wskazujący napięcie w instalacji , a więc i napięcie ładowania )jako jeden z wskaźników na desce .
I nie mają kontrolki
I trzeba obserwować wskazówkę
Ale nic nie miga
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Mi chodzi tylko o fakt że kobiety tak sie przejmują ładowanien jak ja iloscią proszku do pieczenia który moja zonka sypie do ciasta. A piecze bardzo dobre ciasta.
To tylko tyle nie wiem na co tu sie obrażać dla mnie to normalne że my mamy inne priorytety a kobetki inne i tyle w tym temacie.
Dla wyjasnienia nie wiem skad te 2 V sie wzieły?
""""Inna bajka, że jeżeli napięcie na aku spada Ci o 2V przy byle mrugnięciu stopem"""""
Ja przy załączonych światłach mam około 13,6V viewtopic.php?t=8733&start=25 a po naciśniećiu STOPu jakieś 12,8 (napisałem że 13 diabli biorą) więc nie wiem skąd te 2v????
Kończny tą nieistotną szarpanine o 0,1v
Pozdrawiam Rysiek
[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 1:10 pm ]
Ja najpierw bym wpadł np na świeczke
Naprawde już kończe i przepraszam jeśli kogoś uraziłem.
To tylko tyle nie wiem na co tu sie obrażać dla mnie to normalne że my mamy inne priorytety a kobetki inne i tyle w tym temacie.
Dla wyjasnienia nie wiem skad te 2 V sie wzieły?
""""Inna bajka, że jeżeli napięcie na aku spada Ci o 2V przy byle mrugnięciu stopem"""""
Ja przy załączonych światłach mam około 13,6V viewtopic.php?t=8733&start=25 a po naciśniećiu STOPu jakieś 12,8 (napisałem że 13 diabli biorą) więc nie wiem skąd te 2v????
Kończny tą nieistotną szarpanine o 0,1v
Pozdrawiam Rysiek
[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 1:10 pm ]
na taka interpretacje żaden facet by nie wpadł - Naprawde podoba mi siękiziur pisze:a nie na zamknięte w środku robaczki świętojańskie
Ja najpierw bym wpadł np na świeczke
Naprawde już kończe i przepraszam jeśli kogoś uraziłem.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 maja 2010, 13:16
- Motocykl: XV535 rok 2001
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Miałem kiedyś Nissana z USA i miał taki woltomierz na desce ale jak napięcie było dramatycznie za niskie lub za wysokie to i tak zapalała się choinka kontrolek co było znakiem że należy się udać do elektryka celem naprawy alternatora (najczęściej padał regulator napięcia)graf17 pisze:A np. amerykańskie autka miewają woltomierz (wskazujący napięcie w instalacji , a więc i napięcie ładowania )jako jeden z wskaźników na desce .
I nie mają kontrolki
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Cześć,
co słychać w temacie ? Jak Wam idzie kompletacja części ?
co słychać w temacie ? Jak Wam idzie kompletacja części ?
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
generalnie mam juz wszyystko (poza czasem)
i zaczałem składac to do kupy
do wtorku/srody beda gotowe
tak wiec
warszawa odbiera osobiscie (no jak ktos chce to moge mu tez przesłac ale szkoda 5 złotych)
rozliczenie podczas odbioru
pozawarszawcy nich mi PW podesla to podam namiary na konto do wplaty
i zaczałem składac to do kupy
do wtorku/srody beda gotowe
tak wiec
warszawa odbiera osobiscie (no jak ktos chce to moge mu tez przesłac ale szkoda 5 złotych)
rozliczenie podczas odbioru
pozawarszawcy nich mi PW podesla to podam namiary na konto do wplaty
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Niedobrze muszę pośmiecić w temacie.
Kyller dane wysłałem na PW w piątek rano i czekają cały czas na wysyłkę. Forum szwankuje albo masz pełną skrzynkę.
Kyller dane wysłałem na PW w piątek rano i czekają cały czas na wysyłkę. Forum szwankuje albo masz pełną skrzynkę.
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
- gali
- Posty: 209
- Rejestracja: 02 sierpnia 2009, 22:41
- Motocykl: xv535 rok 91
- Lokalizacja: Grudziądz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
u mnie jest tak samoArktos pisze:Kyller dane wysłałem na PW w piątek rano i czekają cały czas na wysyłkę. Forum szwankuje albo masz pełną skrzynkę.
- hunter of wind
- Posty: 2030
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
I u mnie też!gali pisze:Arktos napisał/a:
Kyller dane wysłałem na PW w piątek rano i czekają cały czas na wysyłkę. Forum szwankuje albo masz pełną skrzynkę.
u mnie jest tak samo
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
u mnie po trzech dniach poszło
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
tylko spokojnie i bez stresu wszytsko dostałem
-
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
Jeszcze nie wszystko. Mój z 25 września nadal jest w poczekalni. Widocznie listy idą dopiero po trzech dniach
-
- Status: Offline
Re: Wskażnik napięcia/ładowania akumulatora
moj czeka na wyslanie od 24