Nekusna pisze:mimo wciśniętego sprzęgła troszkę go szarpie
Sprzęgło motocyklowe to taki zestaw płytek metalowych i metalowych z elementami elastycznymi (przeważnie korek) zanurzonych w oleju. W chwili, gdy nie wciskasz dźwigni sprzęgła płytki te ściśnięte są siłą sprężyn, które w tym zestawie występują. Wciskając dźwignię sprzęgła powodujesz, że sprężyny już nie cisną na ten pakiet płytek ale, jako że olej jest lepki, płytki nadal są ze sobą sklejone. Stąd szarpnięcie.
Dlatego zalecane postępowanie przy uruchamianiu "na zimno" jest takie, że motocykl zestawiamy z podstawki, siadamy na nim, na włączonym biegu i wciśniętym sprzęgle próbujemy motocykl pchnąć w tył lub w przód kilka centymetrów żeby się sprzęgło rozkleiło. Następnie wyłączamy bieg i dopiero wtedy uruchamiamy silnik motocykla. Na pewno szarpnięcie przy włączeniu biegu będzie dużo mniejsze.
Przy silniku rozgrzanym możemy pozwolić sobie na rozruch silnika z włączonym biegiem ale jeśli jest to możliwe też należałoby tego unikać poza wyjątkowymi sytuacjami gdy silnik zgaśnie na skrzyżowaniu. Tak będzie zdrowiej dla rozrusznika i akumulatora bo włączony bieg zawsze dodaje obciążenie, nawet przy wciśniętym sprzęgle.
Szarpanie przy gorącym silniku to objaw nieprawidłowej regulacji sprzęgła. Oczywiście, jak pisze
Blunio, nieznaczne szarpanie występować będzie niemal zawsze bo wynika to z natury układu sprzęgła, ale nie powinno to być szarpanie powodujące ruch motocykla, którego nie można opanować lekkim przytrzymaniem.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.