Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Janusz XV ;)
Posty: 144
Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 31
Status: Offline

Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Janusz XV ;) »

Dzieje sie rzecz bardzo mnie itytujaca. Moto ma jednym słowem za moło prądu po włączeniu stacyjki, światła sie zapalają rozrusznik tylko pyka na przekazniku... Gdy wezmę prostownik i podłącze wystarczy dosłownie minuta zakręci i jest fajnie wszystko chodzi, rozgrzeje lekko silnik i jade. Na podjeździe za mało gazu i mi zgasł no cóż zdarza sie ale odpala juz bez problemu obruci raz i chodzi :cool: Przejade powiedzmy 100 km zatrzymuje sie na parkingu i ide cos zjesc :grin: Najedzony wychodze wsiadam na moto i problem.... nie kreci i albo pożyczam prąd albo na pycha i szlak mnie trafia aku nowy kupilem na wiosne i conajmniej 2 miesiace bylo wszystko spoko ale teraz aż płakać mi sie chce doradzcie mi co robic, gdzie szukac przyczyny?? :pomocy:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Blunio »

1. zaśniedziałe klemy ?
2. połączenie na masę ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: wierzba »

Poczytaj na forum o problemach z ładowaniem, pomierz i będziesz wiedział czy to problem ładowania czy zwalonego akumulatora. Wtedy łatwiej będzie nam jakoś Ci poradzić co zrobić z problemem, inaczej nasze porady to wróżenie z fusów.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
Janusz XV ;)
Posty: 144
Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Janusz XV ;) »

klemy czyste, polaczenie na mase jest ok bo sprawdzałem miernikiem...
Zrobłem pomiary napięc i wyszło tak:
obroty 1tys-13,8
2tys-12,9
3tys-12,3 i dalej nie znacznie ale leci w dół... :mad:
Aku trzyma cały czas 12,5 na wyłączonym silniku wiec musi byc dobry bo sprawdzalem ostatnio co dwa dni jak stał koło moto i był badany. Co to może być?? :pomocy:
rabw
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: rabw »

Janusz XV ;) pisze:Co to może być??
Janusz XV ;) pisze:2tys-12,9
3tys-12,3 i dalej nie znacznie ale leci w dół... :mad:
Masz bardzo słabe ładowanie albo nie ładuje w ogóle. Najczęstsze przyczyny:
- padnięty regler - najbardziej prawdopodobne
- padnięty alternator/prądnica (któreś uzwojenie może być otwarte albo przebite do masy) - trochę mniej prawdopodobne, bo wtedy ładowałoby "choć trochę"
- słabe połączenie między altkiem-reglerem-aku - b. mało prawdopodobne, ale nie zaszkodzi też sprawdzić
To typowe problemy i na forum było wiele razy o ich diagnozie, np. tu:
viewtopic.php?t=5922
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Balwi »

Śmiem stwierdzić, iż nie masz wogóle ładowania. Na początek sprawdź 3 białe kabelki na przebicie, które idą z uzwojenia do regulatora. Następnie pomierz napięcie zmienne pomiędzy tymi 3 kablami(ok. 55V). Jeżeli jest przebicie i napięcie wychodzące z alternatora na regulator mniejsze jak 40V to od razu kupuj nowy stojan, regulator i akumulator. Jeżeli nie masz przebicia i odczyty powyżej 50V zmiennego to kup regulator.
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: pangda »

Proponuję zacząć od demontażu reglera i dokładnego wyczyszczenia jego podstawy (styku z masą). Miałem identyczne "przeżycia" z moją maszynką; wymieniłem aku, przejrzałem instalację i nic. Musiałem doładowywać aku, elektryk rozłożył ręce i kazał wymieniać...
Teraz - po wyczyszczeniu starego reglera (wymieniłem rok temu) - ładowanie cacy.
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Janusz XV ;)
Posty: 144
Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Janusz XV ;) »

OK wiem co mam robic ale jest jeszcze mały problem powiewaz nie jestem w te klocki dobry i nawet nie wiem gdzie jest regulator i jak on wyglada.... Może jakieś wskazówki albo mile widziane zdjecia co??
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Balwi »

Lewa nóżka pasażera od wewnętrznej strony ramy. odkręcasz 2 śrubki, jedna trzyma regulator, druga wydech.
Janusz XV ;)
Posty: 144
Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: Janusz XV ;) »

Panowie posprawdzałem wszystkie styki wszystko tak jak nalezy i to pod okiem znajomego mechanika w prawdzie samochodowego ale przeciez kable wygladaja tak samo :P Moto jakby coś lepiej troche też lepiej ładuje i nie wiem czy tak ma być czy może wiecej ma dawac.... Jakby mógłby mi pokazac jak wyglada wykres obroty-ladowanie :wink: dzieki
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....

Post autor: -waldi- »

Wykresu nie znajdziesz, wykonałeś pomiary alternatora i regulatora jak w temacie podanym przez rabw. Podziel się wynikami

podaj jakie masz teraz napięcia na instalacji na wolnych, przy 2000 obr i przy 4000
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ