Więc wszytsko zaczeło się od tego ze przestały mi działać migacze, kontrolka neutral i swiatło stopu. Poza tym wszystko ok.
Oczywiście pierwsza myśl: bezpiecznik. Wymieniłem, sprawdzam światła i wszystko gra. Na włączonym silniku również.
Biore moto na przejazdzke i przy pierwszym zakrecie nie działają już wyzej wymienione swiatła. Bezpiecznik padł znowu.
Wymieniłem i okazuje się że bezpiecznik przepala się na wsokich obrotach. Wystarczy dodac gazu i po nim.
Wiec tak sobie wykombinowalem ze to regulator napiecia ale to tylko przypuszczenie. Miał ktoś może taki problem lub wie co sie dzieje i czy musze kupowac nowy regulator?
Z góry dzieki za pomoc!
Pomocy! Regulator napiecia???
- Redneck
- Posty: 1412
- Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
- Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
- Lokalizacja: UK, Coventry
- Status: Offline
Re: Pomocy! Regulator napiecia???
albo regulator i daje zbyt duze ladowanie na wysokich obrotach-najlepiej sprawdz miernikiem, albo glowny bezpiecznik? bo tak sie zastanawiam czy przy zbyt wysokim napieciu nie powinno go tez wywalic?
-
- Status: Offline
Re: Pomocy! Regulator napiecia???
Wyższe napięcie nie pali bezpiecznika,coś robi zwarcie.Sprawdz napięcia i zmierz oporności na regulatorze i na prądnicy,odłacz kostke która łączy regulator z resztą instalacji i sprawdz napięcia na różnych obrotach.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Pomocy! Regulator napiecia???
wyższe napięcie wymusza wyższy prąd i będzie się przepalał bezpiecznik.4tuna1 pisze:Wyższe napięcie nie pali bezpiecznika,coś robi zwarcie
Zmierz jakie masz napięcie na instalacji na odpalonym - jak powyżej 15V to do wymiany regulator
- boomer86
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 marca 2010, 07:38
- Motocykl: XV535S 97'
- Lokalizacja: opolskie
- Status: Offline
Re: Pomocy! Regulator napiecia???
...w mojej okazał się wadliwy regulator, co stwierdziłem przede wszystkim dzięki życzliwości kolegów - forumowiczów , a dalej - miernikowi przyłożonemu do przewodów akumulatora przy uruchomionym silniku