Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 31
- Status: Offline
Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Dzieje sie rzecz bardzo mnie itytujaca. Moto ma jednym słowem za moło prądu po włączeniu stacyjki, światła sie zapalają rozrusznik tylko pyka na przekazniku... Gdy wezmę prostownik i podłącze wystarczy dosłownie minuta zakręci i jest fajnie wszystko chodzi, rozgrzeje lekko silnik i jade. Na podjeździe za mało gazu i mi zgasł no cóż zdarza sie ale odpala juz bez problemu obruci raz i chodzi Przejade powiedzmy 100 km zatrzymuje sie na parkingu i ide cos zjesc Najedzony wychodze wsiadam na moto i problem.... nie kreci i albo pożyczam prąd albo na pycha i szlak mnie trafia aku nowy kupilem na wiosne i conajmniej 2 miesiace bylo wszystko spoko ale teraz aż płakać mi sie chce doradzcie mi co robic, gdzie szukac przyczyny??
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
1. zaśniedziałe klemy ?
2. połączenie na masę ?
2. połączenie na masę ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Poczytaj na forum o problemach z ładowaniem, pomierz i będziesz wiedział czy to problem ładowania czy zwalonego akumulatora. Wtedy łatwiej będzie nam jakoś Ci poradzić co zrobić z problemem, inaczej nasze porady to wróżenie z fusów.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
klemy czyste, polaczenie na mase jest ok bo sprawdzałem miernikiem...
Zrobłem pomiary napięc i wyszło tak:
obroty 1tys-13,8
2tys-12,9
3tys-12,3 i dalej nie znacznie ale leci w dół...
Aku trzyma cały czas 12,5 na wyłączonym silniku wiec musi byc dobry bo sprawdzalem ostatnio co dwa dni jak stał koło moto i był badany. Co to może być??
Zrobłem pomiary napięc i wyszło tak:
obroty 1tys-13,8
2tys-12,9
3tys-12,3 i dalej nie znacznie ale leci w dół...
Aku trzyma cały czas 12,5 na wyłączonym silniku wiec musi byc dobry bo sprawdzalem ostatnio co dwa dni jak stał koło moto i był badany. Co to może być??
-
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Janusz XV ;) pisze:Co to może być??
Masz bardzo słabe ładowanie albo nie ładuje w ogóle. Najczęstsze przyczyny:Janusz XV ;) pisze:2tys-12,9
3tys-12,3 i dalej nie znacznie ale leci w dół...
- padnięty regler - najbardziej prawdopodobne
- padnięty alternator/prądnica (któreś uzwojenie może być otwarte albo przebite do masy) - trochę mniej prawdopodobne, bo wtedy ładowałoby "choć trochę"
- słabe połączenie między altkiem-reglerem-aku - b. mało prawdopodobne, ale nie zaszkodzi też sprawdzić
To typowe problemy i na forum było wiele razy o ich diagnozie, np. tu:
viewtopic.php?t=5922
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Śmiem stwierdzić, iż nie masz wogóle ładowania. Na początek sprawdź 3 białe kabelki na przebicie, które idą z uzwojenia do regulatora. Następnie pomierz napięcie zmienne pomiędzy tymi 3 kablami(ok. 55V). Jeżeli jest przebicie i napięcie wychodzące z alternatora na regulator mniejsze jak 40V to od razu kupuj nowy stojan, regulator i akumulator. Jeżeli nie masz przebicia i odczyty powyżej 50V zmiennego to kup regulator.
- pangda
- Posty: 198
- Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
- Motocykl: przemalowany
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 63
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Proponuję zacząć od demontażu reglera i dokładnego wyczyszczenia jego podstawy (styku z masą). Miałem identyczne "przeżycia" z moją maszynką; wymieniłem aku, przejrzałem instalację i nic. Musiałem doładowywać aku, elektryk rozłożył ręce i kazał wymieniać...
Teraz - po wyczyszczeniu starego reglera (wymieniłem rok temu) - ładowanie cacy.
Teraz - po wyczyszczeniu starego reglera (wymieniłem rok temu) - ładowanie cacy.
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Roboty szkutnicze i bosmańskie
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
OK wiem co mam robic ale jest jeszcze mały problem powiewaz nie jestem w te klocki dobry i nawet nie wiem gdzie jest regulator i jak on wyglada.... Może jakieś wskazówki albo mile widziane zdjecia co??
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Lewa nóżka pasażera od wewnętrznej strony ramy. odkręcasz 2 śrubki, jedna trzyma regulator, druga wydech.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Panowie posprawdzałem wszystkie styki wszystko tak jak nalezy i to pod okiem znajomego mechanika w prawdzie samochodowego ale przeciez kable wygladaja tak samo Moto jakby coś lepiej troche też lepiej ładuje i nie wiem czy tak ma być czy może wiecej ma dawac.... Jakby mógłby mi pokazac jak wyglada wykres obroty-ladowanie dzieki
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Proszę Państwa tracę już cierpliwość....
Wykresu nie znajdziesz, wykonałeś pomiary alternatora i regulatora jak w temacie podanym przez rabw. Podziel się wynikami
podaj jakie masz teraz napięcia na instalacji na wolnych, przy 2000 obr i przy 4000
podaj jakie masz teraz napięcia na instalacji na wolnych, przy 2000 obr i przy 4000