XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: Balwi »

Witam!

Temat poruszany parę razy, lecz dla mnie elektryka to czarna magia :wink: . Wszelkie tematy przeczytałem......

Wczoraj na południowej przejażdzce mój rumak zaczął strasznie strzelać w wydech szczególnie na wyższych obrotach. Podjechałem pod jakiś sklep po drodze i już spod niego nie odjechałem- aku wychechłane na maxa przekaźnik rozrusznika robił trytytyty.....
Nie powiem, gdyż w ostatnim czasie Viagra potrafiła sobie strzelić w komin nawet przy wyprzedzaniu, winę zwalałem na gaźniki.. lecz wyszło chyba szydło z worka......

Pomiarów regulatora dokonałem wg. postu @ Traveler z tematu podpiętego.

Obrazek

Różnica pomiędzy pomiarami I i II jest na pinie 1,2 o 5 i 10 jednostek na moim mierniku w ustawieniu na 2000 Om, pin 3 po pomiarach ma ten sam wynik.
Pomiar I:
a) 565
b) 575
c) 568

Pomiar II:
a) 570
b) 566
c) 568

Także wychodzi na to, że regulator jest dobry.
Alternator a dokładnie 3 białe kabelki na zgaszonym silniku i po odłączeniu od regulatora(podłaczyłem + do pinu, - do masy) na przejściu w mierniku dają ciągły sygnał :evil: .

Prąd ładowania bez obciążenia po odpaleniu to:
13,30V przy 5000obr/min
13,65 od 3000 do 4000obr/min
przy 2000obr/min jest ok. 12,9-13V
Prąd stanowczo za mały :???: .

Napięcie akumulatora w spoczynku to ok 12,30V

Miedzyfazowe napięcie przy odpalonym silniku pomiędzy 3 białymi kabelkami wynosi max od 11V(wolne obr.) do 30V(4-5k obr/min). Po podłączeniu każdego z pinów na wyjściu altka do masy napięcie jest od 2 do 10V prądu przemiennego, powinno być niby 0V....

Jak rozumiem na 99% stojan powiedział dziękuję, lecz co z regulatorem?

Ew. który regulator polecacie czy Tourmaxa czy Shindengen. Stojan będę raczej przewijał, na nowy mnie nie stać :drunksmile:
Jakich pomiarów ew. jeszcze dokonać żeby być na 100% pewnym :?: .
Dzięki za wszelkie sugestie :nazdrowie: .
Ostatnio zmieniony 07 maja 2010, 10:36 przez Balwi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: wąsaty7 »

Jest jakiś powód że padł alternator z reguły winowajcą jest regulator napięcia.Który regulator polecić? Trudno jednoznacznie stwierdzić,kolega do Kawasaki zamontował Tourmaxa i działa.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: -waldi- »

Balwi pisze:Alternator a dokładnie 3 białe kabelki na zgaszonym silniku i po odłączeniu od regulatora(podłaczyłem + do pinu, - do masy) na przejściu w mierniku dają ciągły sygnał
uszkodzony alternator - uzwojenia, regulator masz OK
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: Balwi »

Czyli przewijam stojan. Zamontuję i będę wiedział co dalej :wink: . Trzeba zamówić uszczelkę i do roboty.




*Poprawiłem tytuł tematu, nie wiem czemu ale wkręciłem sobie, że wirnik padł :drunksmile: :wink: .
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: kyller »

balwi na razie przewin podłacz i zobaczysz czy regulator juz wyzionał ducha czy jescze nue
uzwojenia miały pełne prawo przy tym wieku motocykla powiedziec pass
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: Balwi »

Witam po długiej przerwie. Wieści z frontu nie są dobre, stojan przewinięty, nie ma przebić itp. :wink: , lecz regulator kaputt. Już jest zamówiony nowy w Larsonie. Ładowanie na przewiniętym stojanie nie większe jak 13.30V :frustrated: .
Przy okazji dowiedziałem się, że ktoś już tam maczał palce gdyż 2 otwory na śruby w karterach mają naderwany gwint :evil: ... Klej do gwintów nic nie dał, trza będzie przegwintować na numer większe..... i dali czarny silikon bez uszczelki, teraz jest jak fabryka mówi - z uszczelką :grin: .
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: wąsaty7 »

Balwi-sprawdź głębokość otworów z zarwanym gwintem i może da radę zastosować dłuższe śruby.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: Balwi »

Będę musiał zobaczyć, czy tak da się zrobić, nie widzi mi się ponowne rozbieranie całej lewej strony.... a są ukręcone obie obok siebie na wysokości oczka kontrolnego oleju na łuku.. strategiczna pozycja na wycieki :razz: .
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: kyller »

jak miałes orginalne sruby to powinno byc jescz 4-5 mm gwintu ale wez przesczy ten gwint i sama dziure gwintownikiem bo na koncówce jest pwłno syfu
a
jak nie to helicoil
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....

Post autor: Balwi »

No więc ładowanie w okolicach 13,70-80V pod obciążeniem światłami krótkimi przy 3000 obr/min.
Na wolnych ok. 14,30-70V.... na wyższych nie spada poniżej 13V....
Śruby nie puszczają, jedynie z czujnika biegu jałowego pozostaje mała plamka oliwy po dłuższym postoju :wink: .

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 12:29 am ]
No więc małe sprostowanie za słowami kolegi mechaniora motocykielowego:

- Jak wymieniasz regulator i przezwajasz altek kup nowy akumulator....

Akumulator wciągnął u mnie wszystko....

Obecnie zakupiłem, zamontowałem nowy nowy ze sklepu stojan- nie nowy używany z allezła, nowy regulator Tourmaxa :frustrated: i akumulator JMT chyba, nie mam pudła w domu to nie pamiętam..... nie ma emotikona opisującego moją kondycję psychiczną i finansową ale najlepszy będzie ten- :kolejka: do bólu na zeszyt :mrgreen: .

Czujnik biegu neutralnego zamówiłem nowy- jedyne 103zł z przesyłką bo nigdzie ni ma nawet na allegównie. Stary ukręciłem..... :nazdrowie: .

Także polak mądry po szkodzie :razz: ale to już ostatni raz.....
ODPOWIEDZ