XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
Witam!
Temat poruszany parę razy, lecz dla mnie elektryka to czarna magia . Wszelkie tematy przeczytałem......
Wczoraj na południowej przejażdzce mój rumak zaczął strasznie strzelać w wydech szczególnie na wyższych obrotach. Podjechałem pod jakiś sklep po drodze i już spod niego nie odjechałem- aku wychechłane na maxa przekaźnik rozrusznika robił trytytyty.....
Nie powiem, gdyż w ostatnim czasie Viagra potrafiła sobie strzelić w komin nawet przy wyprzedzaniu, winę zwalałem na gaźniki.. lecz wyszło chyba szydło z worka......
Pomiarów regulatora dokonałem wg. postu @ Traveler z tematu podpiętego.
Różnica pomiędzy pomiarami I i II jest na pinie 1,2 o 5 i 10 jednostek na moim mierniku w ustawieniu na 2000 Om, pin 3 po pomiarach ma ten sam wynik.
Pomiar I:
a) 565
b) 575
c) 568
Pomiar II:
a) 570
b) 566
c) 568
Także wychodzi na to, że regulator jest dobry.
Alternator a dokładnie 3 białe kabelki na zgaszonym silniku i po odłączeniu od regulatora(podłaczyłem + do pinu, - do masy) na przejściu w mierniku dają ciągły sygnał .
Prąd ładowania bez obciążenia po odpaleniu to:
13,30V przy 5000obr/min
13,65 od 3000 do 4000obr/min
przy 2000obr/min jest ok. 12,9-13V
Prąd stanowczo za mały .
Napięcie akumulatora w spoczynku to ok 12,30V
Miedzyfazowe napięcie przy odpalonym silniku pomiędzy 3 białymi kabelkami wynosi max od 11V(wolne obr.) do 30V(4-5k obr/min). Po podłączeniu każdego z pinów na wyjściu altka do masy napięcie jest od 2 do 10V prądu przemiennego, powinno być niby 0V....
Jak rozumiem na 99% stojan powiedział dziękuję, lecz co z regulatorem?
Ew. który regulator polecacie czy Tourmaxa czy Shindengen. Stojan będę raczej przewijał, na nowy mnie nie stać
Jakich pomiarów ew. jeszcze dokonać żeby być na 100% pewnym .
Dzięki za wszelkie sugestie .
Temat poruszany parę razy, lecz dla mnie elektryka to czarna magia . Wszelkie tematy przeczytałem......
Wczoraj na południowej przejażdzce mój rumak zaczął strasznie strzelać w wydech szczególnie na wyższych obrotach. Podjechałem pod jakiś sklep po drodze i już spod niego nie odjechałem- aku wychechłane na maxa przekaźnik rozrusznika robił trytytyty.....
Nie powiem, gdyż w ostatnim czasie Viagra potrafiła sobie strzelić w komin nawet przy wyprzedzaniu, winę zwalałem na gaźniki.. lecz wyszło chyba szydło z worka......
Pomiarów regulatora dokonałem wg. postu @ Traveler z tematu podpiętego.
Różnica pomiędzy pomiarami I i II jest na pinie 1,2 o 5 i 10 jednostek na moim mierniku w ustawieniu na 2000 Om, pin 3 po pomiarach ma ten sam wynik.
Pomiar I:
a) 565
b) 575
c) 568
Pomiar II:
a) 570
b) 566
c) 568
Także wychodzi na to, że regulator jest dobry.
Alternator a dokładnie 3 białe kabelki na zgaszonym silniku i po odłączeniu od regulatora(podłaczyłem + do pinu, - do masy) na przejściu w mierniku dają ciągły sygnał .
Prąd ładowania bez obciążenia po odpaleniu to:
13,30V przy 5000obr/min
13,65 od 3000 do 4000obr/min
przy 2000obr/min jest ok. 12,9-13V
Prąd stanowczo za mały .
Napięcie akumulatora w spoczynku to ok 12,30V
Miedzyfazowe napięcie przy odpalonym silniku pomiędzy 3 białymi kabelkami wynosi max od 11V(wolne obr.) do 30V(4-5k obr/min). Po podłączeniu każdego z pinów na wyjściu altka do masy napięcie jest od 2 do 10V prądu przemiennego, powinno być niby 0V....
Jak rozumiem na 99% stojan powiedział dziękuję, lecz co z regulatorem?
Ew. który regulator polecacie czy Tourmaxa czy Shindengen. Stojan będę raczej przewijał, na nowy mnie nie stać
Jakich pomiarów ew. jeszcze dokonać żeby być na 100% pewnym .
Dzięki za wszelkie sugestie .
Ostatnio zmieniony 07 maja 2010, 10:36 przez Balwi, łącznie zmieniany 1 raz.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
Jest jakiś powód że padł alternator z reguły winowajcą jest regulator napięcia.Który regulator polecić? Trudno jednoznacznie stwierdzić,kolega do Kawasaki zamontował Tourmaxa i działa.
Wąsaty7
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
uszkodzony alternator - uzwojenia, regulator masz OKBalwi pisze:Alternator a dokładnie 3 białe kabelki na zgaszonym silniku i po odłączeniu od regulatora(podłaczyłem + do pinu, - do masy) na przejściu w mierniku dają ciągły sygnał
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
Czyli przewijam stojan. Zamontuję i będę wiedział co dalej . Trzeba zamówić uszczelkę i do roboty.
*Poprawiłem tytuł tematu, nie wiem czemu ale wkręciłem sobie, że wirnik padł .
*Poprawiłem tytuł tematu, nie wiem czemu ale wkręciłem sobie, że wirnik padł .
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
balwi na razie przewin podłacz i zobaczysz czy regulator juz wyzionał ducha czy jescze nue
uzwojenia miały pełne prawo przy tym wieku motocykla powiedziec pass
uzwojenia miały pełne prawo przy tym wieku motocykla powiedziec pass
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
Witam po długiej przerwie. Wieści z frontu nie są dobre, stojan przewinięty, nie ma przebić itp. , lecz regulator kaputt. Już jest zamówiony nowy w Larsonie. Ładowanie na przewiniętym stojanie nie większe jak 13.30V .
Przy okazji dowiedziałem się, że ktoś już tam maczał palce gdyż 2 otwory na śruby w karterach mają naderwany gwint ... Klej do gwintów nic nie dał, trza będzie przegwintować na numer większe..... i dali czarny silikon bez uszczelki, teraz jest jak fabryka mówi - z uszczelką .
Przy okazji dowiedziałem się, że ktoś już tam maczał palce gdyż 2 otwory na śruby w karterach mają naderwany gwint ... Klej do gwintów nic nie dał, trza będzie przegwintować na numer większe..... i dali czarny silikon bez uszczelki, teraz jest jak fabryka mówi - z uszczelką .
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
Balwi-sprawdź głębokość otworów z zarwanym gwintem i może da radę zastosować dłuższe śruby.
Wąsaty7
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
Będę musiał zobaczyć, czy tak da się zrobić, nie widzi mi się ponowne rozbieranie całej lewej strony.... a są ukręcone obie obok siebie na wysokości oczka kontrolnego oleju na łuku.. strategiczna pozycja na wycieki .
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
jak miałes orginalne sruby to powinno byc jescz 4-5 mm gwintu ale wez przesczy ten gwint i sama dziure gwintownikiem bo na koncówce jest pwłno syfu
a
jak nie to helicoil
a
jak nie to helicoil
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: XV 1100 na 99% stojan do roboty, padło nagle ładowanie....
No więc ładowanie w okolicach 13,70-80V pod obciążeniem światłami krótkimi przy 3000 obr/min.
Na wolnych ok. 14,30-70V.... na wyższych nie spada poniżej 13V....
Śruby nie puszczają, jedynie z czujnika biegu jałowego pozostaje mała plamka oliwy po dłuższym postoju .
[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 12:29 am ]
No więc małe sprostowanie za słowami kolegi mechaniora motocykielowego:
- Jak wymieniasz regulator i przezwajasz altek kup nowy akumulator....
Akumulator wciągnął u mnie wszystko....
Obecnie zakupiłem, zamontowałem nowy nowy ze sklepu stojan- nie nowy używany z allezła, nowy regulator Tourmaxa i akumulator JMT chyba, nie mam pudła w domu to nie pamiętam..... nie ma emotikona opisującego moją kondycję psychiczną i finansową ale najlepszy będzie ten- do bólu na zeszyt .
Czujnik biegu neutralnego zamówiłem nowy- jedyne 103zł z przesyłką bo nigdzie ni ma nawet na allegównie. Stary ukręciłem..... .
Także polak mądry po szkodzie ale to już ostatni raz.....
Na wolnych ok. 14,30-70V.... na wyższych nie spada poniżej 13V....
Śruby nie puszczają, jedynie z czujnika biegu jałowego pozostaje mała plamka oliwy po dłuższym postoju .
[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 12:29 am ]
No więc małe sprostowanie za słowami kolegi mechaniora motocykielowego:
- Jak wymieniasz regulator i przezwajasz altek kup nowy akumulator....
Akumulator wciągnął u mnie wszystko....
Obecnie zakupiłem, zamontowałem nowy nowy ze sklepu stojan- nie nowy używany z allezła, nowy regulator Tourmaxa i akumulator JMT chyba, nie mam pudła w domu to nie pamiętam..... nie ma emotikona opisującego moją kondycję psychiczną i finansową ale najlepszy będzie ten- do bólu na zeszyt .
Czujnik biegu neutralnego zamówiłem nowy- jedyne 103zł z przesyłką bo nigdzie ni ma nawet na allegównie. Stary ukręciłem..... .
Także polak mądry po szkodzie ale to już ostatni raz.....