Obrotomierz

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Obrotomierz

Post autor: mariobur »

Witam Wszystkich.
Czy miał ktoś do czynienia z takim OBROTOMIERZEM?

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=940547306

Chcę takowy zakupić i zastanawiam się czy już ktoś go montował w Virażce 535?
Pozdrowionka
:chopper:
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: kyller »

nie da rady bedzie pokazywał 2xza mało
kurde przeca tam jest schemat ...
do malucha sie nada
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: mariobur »

Zgadza się ,Jest schemat, ale w opisie pisze
przeznaczony do motocykli 2-cylindrowych, 4-suwowych
A ja mechanikiem nie jestem .
Ale zgadzam się z kolegą, w moto są 2 cewki i w tym układzie wskazanie będzie błędne,
Pytałem bo widziałem kiedyś na forum ktoś opisywał podobny i ponoć wszystko działało OK. Może miał zsynchronizowany odczyt z jednej cewki (inny przelicznik napięcia)
Pozdrawiam :???:
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: hyny »

... a jakby dać z każdej cewki przez diode ? chodzi o impuls, więc będzie z każdej cewki osobny impuls na obrotomierz, a diody zapobiegną aby impuls jednej cewki zasilił drugą cewke .....
:roll: tak sobie kombinuje.
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: mariobur »

Też już mi taka kombinacja prze głowę przeszła........ :frustrated:
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: EDDIE »

Wszystko jedno z której cewki weźmiemy napięcie/impulsy. Ten obrotek jest wyskalowany i przeznaczony do 2-cylindrowych motorków, moim zdaniem.
Tez taki kupiłem (z białą tarczą) i niedługo będę podłączał do swojej gwiazdeczki :mrgreen:
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
acol
Posty: 71
Rejestracja: 16 września 2009, 12:15
Motocykl: Virago 535 r.93 Suzuki C90 T
Lokalizacja: Końskie
Wiek: 67
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: acol »

Tak w sumie , to po co Wam ten obrotomierz ?
kto gra w karty ten ma łeb obdarty
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: EDDIE »

W swojej gwiazdeczce, tak jak w Virażce nie ma wskaźnika, który bieg siedzi i czasem nie wiem czy mam 4. czy 5. bieg, obrotek mi to pokaże :grin:
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
acol
Posty: 71
Rejestracja: 16 września 2009, 12:15
Motocykl: Virago 535 r.93 Suzuki C90 T
Lokalizacja: Końskie
Wiek: 67
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: acol »

Może w takim razie lepiej zamontować coś , co będzie pokazywać na jakim biegu się jedzie?
kto gra w karty ten ma łeb obdarty
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: mytek1 »

Zgadzam się z kolegami, że skoro na aukcji pisze, że obrotomierz jest do motocykli 2-cylindrowych, to do takich jest, ale motocykle 2-cylindrowe nie występują tylko w układzie widlastym, lecz także w układzie rzędowym. Silniki te ze względu na budowę/pracę mają inne układy zapłonowe. Jeśli ten obrotomierz jest pod rzędówkę pracującą na jednej cewce jak fiat 126p, to będzie tak jak kyller mówił, że w naszych virażkach ten obrotomierz będzie 2x za mało pokazywał, a spowodowane to będzie tym, że pojedyncza cewka w rzędówkach musi wzbudzić 2 cylindry. W Virażkach jest to rozłożone na dwie cewki, zatem posiadają one 2 razy mniejszą częstotliwość pracy. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
Według mnie zależy pod jaki silnik jest ten obrotomierz.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
kista69
Posty: 376
Rejestracja: 24 stycznia 2010, 20:23
Motocykl: Virago 535DX
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: kista69 »

No właśnie z tymi diodami to niezły pomysł impulsy będzie zliczał z każdej :?:
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: EDDIE »

mytek1 pisze:Zgadzam się z kolegami, że skoro na aukcji pisze, że obrotomierz jest do motocykli 2-cylindrowych, to do takich jest, ale motocykle 2-cylindrowe nie występują tylko w układzie widlastym, lecz także w układzie rzędowym. Silniki te ze względu na budowę/pracę mają inne układy zapłonowe. Jeśli ten obrotomierz jest pod rzędówkę pracującą na jednej cewce jak fiat 126p, to będzie tak jak kyller mówił, że w naszych virażkach ten obrotomierz będzie 2x za mało pokazywał, a spowodowane to będzie tym, że pojedyncza cewka w rzędówkach musi wzbudzić 2 cylindry. W Virażkach jest to rozłożone na dwie cewki, zatem posiadają one 2 razy mniejszą częstotliwość pracy. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
Według mnie zależy pod jaki silnik jest ten obrotomierz.
Czy sugerujesz, że w rzędówce dwucylindrowej impuls zapłonowy idzie w tym samym czasie na obydwa cylindry? :shock: Bo z tego co piszesz tak chyba wynika... :?:
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: mytek1 »

EDDIE nie sugeruję, że w rzędówkach impuls idzie w tym samym czasie na obydwa cylindry. Chodziło o to, jeśli rzędówka posiada jedną cewę, to posiadałaby ona dwukrotnie większą częstotliwość pracy niż ta w virażkach. W czasie gdy u nas w moto jedna cewka wysyła impuls na jeden cylinder, w rzędówkach cewka musi wysłać dwa impulsy na dwa cylindry.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
EDDIE
Posty: 759
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
Motocykl: Suzuki Intruder 1800
Lokalizacja: Radom
Wiek: 60
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: EDDIE »

mytek1 pisze:w rzędówkach cewka musi wysłać dwa impulsy na dwa cylindry
Wytłumacz mi w takim razie, jak z jednej cewki są rozdzielone impulsy na dwa cylindry?
Obrazek
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: kyller »

eddie
otwórz maske jakiegos poloneza i zobaczysz na silniku takie cos brazowe z którego wychodza kable zapłonowe na kazda swiece a wchodzi jeden z cewki to sie nazywa rozdzielacz
i to własnei rozdziela zaplon z jednej cewki na dwolona liczbe cylindórw

układy są rózne w pf 126 z cewką DWUBIEGUNOWĄ iskra jest podawana jednoczesnie na dwa cylindry przy czym jedna z tych iskier jest tracona (w trakcie wydechu)

w virówce moduł steruje cewkami naprzemienie

układd z diodami nie jest głupi (widziałem to w praktyce dzialające) tylko tam jescze jakis element trzeba w wstawić
Bazyl Wspaniały
Posty: 77
Rejestracja: 04 maja 2010, 00:29
Motocykl: w trakcie budowy...
Lokalizacja: Stalowa Wola
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: Bazyl Wspaniały »

W układach z rozdzielaczami jest stale podawane napięcie na cewkę. Tam nie ma impulsów tylko "ciągłe" zasilanie rozdzielacza z cewki.
Dostałem ją pod opiekę, mam nadzieję, że zostanie na stałe :D
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: -waldi- »

Bazyl Wspaniały pisze:Tam nie ma impulsów tylko "ciągłe" zasilanie rozdzielacza z cewki.
:shock:

no chyba Cię fantazja trochę poniosła :)

tak samo sterowana jest impulsami w przeciwnym wypadku nigdy by nie powstała iskra

rozdzielacz tylko kieruje WN na daną świecę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: wąsaty7 »

W jednej z mądrych książek znalazłem wzór do obliczenia częstotliwości impulsów wytwarzanych przez układ zapłonowy:

f=nZ/30AC
gdzie:n-prędkość obrotowa wału obr/min
Z-liczba cylindrów
A-liczba suwów
C-liczba cewek zapłonowych
f-częstotliwość w Hz
Według autora dotyczy wszystkich typów silników.
Z innego źródła wiem że do skalowania obrotomierzy używa się prądu zmiennego o napięciu 5-11V i częstotliwości 50Hz.50 Hz=3000 obr/min.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: kyller »

poprawka własna
w sumie nie jestem pewny czy w virówce nie ma iskry traconej
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: wąsaty7 »

Kyller-prawdopodobnie tak ale w modelach z jednym impulsatorem.
Wąsaty7
Bazyl Wspaniały
Posty: 77
Rejestracja: 04 maja 2010, 00:29
Motocykl: w trakcie budowy...
Lokalizacja: Stalowa Wola
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: Bazyl Wspaniały »

-waldi- pisze:
Bazyl Wspaniały pisze:Tam nie ma impulsów tylko "ciągłe" zasilanie rozdzielacza z cewki.
:shock:

no chyba Cię fantazja trochę poniosła :)

tak samo sterowana jest impulsami w przeciwnym wypadku nigdy by nie powstała iskra

rozdzielacz tylko kieruje WN na daną świecę
Zgadza się, chodziło mi o to, że na cewkę chyba cały czas jest podawane napięcie.
I nie ma to nic wspólnego z moimi fantazjami :razz:
Dostałem ją pod opiekę, mam nadzieję, że zostanie na stałe :D
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Obrotomierz

Post autor: -waldi- »

wszystko zależy od instalacji i sposobu sterowania cewką, albo "+" podpięty na stałe i sterowanie "-", albo na odwrót. W każdym bądź razie cewka sterowana jest impulsami, a nie zasilana ciągle :mrgreen:
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ