Świece
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Świece
Wiem ... Sprawdziłem i masz racje. Clymer jednak podaje inaczej i stąd to moje zmieszanie
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Świece
Możliwe, że w różnych rocznikach były różne cewki zapłonowe z kablami oporowymi i ze zwykłymi
Jak kable WN są oporowe i dasz świece z opornikiem, to iskra może być słabsza, bo za dużo po drodze będzie się traciło.
Jak dasz świece bez opornika do niskorezystancyjnych kabli to ... będzie Ci zakłócało pokładowe audio
Jak kable WN są oporowe i dasz świece z opornikiem, to iskra może być słabsza, bo za dużo po drodze będzie się traciło.
Jak dasz świece bez opornika do niskorezystancyjnych kabli to ... będzie Ci zakłócało pokładowe audio
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Świece
ale prawie na samej iskrze będziesz mógł jeździć bo będzie taka soczysta3_473467 pisze:będzie Ci zakłócało pokładowe audio
ADAM
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Świece
To ja tu dylematy moralne przeżywam ... Katusze ciała i duszy ...
A wy o moje radio się martwicie
A wy o moje radio się martwicie
- VIKING
- Posty: 1765
- Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
- Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
- Lokalizacja: Wieruszów
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Dzisiaj odebraliśmy o2o Adama z Grabowa 750 miała problem nie paliła na przedni gar okazało się że rozkręcił się jeden z gaźników, miał założone nowe świece BPR7ES w o2o i synchro zrobione a ona prychała nierówna praca. Mechanik doszedł do wniosku że zmieni świece na iskry FE65PS-U zrobił ponowne synchro nie ten o2o ładnie pyka zbiera się i zchodzi z obrotów.
Do zobaczenia na 204 km. trasy nr. 8[you]
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
http://www.fotosik.pl/u/janik15/album/1221095
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
http://www.fotosik.pl/u/janik15/album/1221095
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Świece
Moja nieoceniona kniga NGK 1998/99 mówi, że:
-XV 535 2YL,3BR(1988-96), 4KU/4MC(95-), 535S/SP(2YL,3BR 93-96) -BPR7ES nr. 2023
-XV 535/S(h) (2YL)97-
XV 535/S(n) (3BR)97- --BPR6ES nr.7822
-XV 535 FC 94- - BP7ES nr.2412
- XV 750 -83 B7ES nr.1111
- XV 750 (4PW) 95-
XV 750/F/FC 84- -- BPR7ES nr.2023
- XV 750 SE(5G5) 81-82 B7ES nr.1111
- XV 750 SE(I) BP7ES nr.2412
- TR1(578) 81-82
XV 1000/F/FC
XV 1000SE (23W, 2AE) 83-88
XV 1000 SH - BPR7ES nr.2023
- XV 1100 (3LP) 95-
XV 1100 SC --- BPR7ES nr.2023
-XV 535 2YL,3BR(1988-96), 4KU/4MC(95-), 535S/SP(2YL,3BR 93-96) -BPR7ES nr. 2023
-XV 535/S(h) (2YL)97-
XV 535/S(n) (3BR)97- --BPR6ES nr.7822
-XV 535 FC 94- - BP7ES nr.2412
- XV 750 -83 B7ES nr.1111
- XV 750 (4PW) 95-
XV 750/F/FC 84- -- BPR7ES nr.2023
- XV 750 SE(5G5) 81-82 B7ES nr.1111
- XV 750 SE(I) BP7ES nr.2412
- TR1(578) 81-82
XV 1000/F/FC
XV 1000SE (23W, 2AE) 83-88
XV 1000 SH - BPR7ES nr.2023
- XV 1100 (3LP) 95-
XV 1100 SC --- BPR7ES nr.2023
Ostatnio zmieniony 30 kwietnia 2010, 10:36 przez Balwi, łącznie zmieniany 1 raz.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Świece
A możesz dopowiedzieć co ma być tutaj? Ja mam właśnie ten typBalwi pisze:Moja nieoceniona kniga NGK 1998/99 mówi, że:
- XV 750 (4PW) 95-
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Świece
Poprawione: 4PW - BPR7ES nr.2023
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Świece
Dzięki!!!!!!!Balwi pisze:Poprawione: 4PW - BPR7ES nr.2023
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Panowie
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Świece
Będzie tak jak z Iskrami,zanieczyszczony filtr paliwa lub zła regulacja gaźników.Postaraj się aby świeczki miały kolor kawy z mlekiem.Therion pisze:Panowie
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.
Wąsaty7
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Poprzednie miały kolor kawy z mlekiem. Zmieniłem tylko te świece i po miesiącu czarne. Myslę, że to trójelektrodowość.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
lipne paliwo, regulacja lub moto chodziło długo na wolnych obrotach....
czy jedna,dwie albo trzy elektrody to nie ma znaczenia przy kolorze świecy
czy jedna,dwie albo trzy elektrody to nie ma znaczenia przy kolorze świecy
- acol
- Posty: 71
- Rejestracja: 16 września 2009, 12:15
- Motocykl: Virago 535 r.93 Suzuki C90 T
- Lokalizacja: Końskie
- Wiek: 67
- Status: Offline
Re: Świece
Chciało Ci się jechać do Lwowa wyregulować zawory?Therion pisze:Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów
W W-wie nie ma dobrych mechaników?
kto gra w karty ten ma łeb obdarty
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Zawory reguluję sam.
Po regulacji zaworów we Lwowie, włożyłem tam nówki NGK przejechałem ok. 600km i przed chwilą sprawdziłem - kolor jest OK. Dookoła sadza, ale elektrody maja kolor kawy z mlekiem.
Może problemem było to, że tam sa kiepskie drogi i na tych Iskrach trójelektrodowych bardzo często jechałem na niskich obrotach? Właśnie czytam, że to może być przyczyną sadzy.
Nieważne. Śmiesznie było jeszcze to, gdy zatankowalem we Lwowie baaardzo złe paliwo. Przyspieszenie było OK, ale praca silnika.... Hary wymiekał. Silnik pracował z takim drżeniem, że miałem masaż nóg gratis. A przy tym pięknie gulgotał Podobało mi sie i... oczywiście niepokoiło. W Polsce dolalem Orlenu i zjawisko ustąpiło.Szkoda
Po regulacji zaworów we Lwowie, włożyłem tam nówki NGK przejechałem ok. 600km i przed chwilą sprawdziłem - kolor jest OK. Dookoła sadza, ale elektrody maja kolor kawy z mlekiem.
Może problemem było to, że tam sa kiepskie drogi i na tych Iskrach trójelektrodowych bardzo często jechałem na niskich obrotach? Właśnie czytam, że to może być przyczyną sadzy.
Nieważne. Śmiesznie było jeszcze to, gdy zatankowalem we Lwowie baaardzo złe paliwo. Przyspieszenie było OK, ale praca silnika.... Hary wymiekał. Silnik pracował z takim drżeniem, że miałem masaż nóg gratis. A przy tym pięknie gulgotał Podobało mi sie i... oczywiście niepokoiło. W Polsce dolalem Orlenu i zjawisko ustąpiło.Szkoda
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Czy zawsze przyczyną czarnego koloru świec jest zła regu gaźników lub filtr paliwa ?wąsaty7 pisze:Będzie tak jak z Iskrami,zanieczyszczony filtr paliwa lub zła regulacja gaźników.Postaraj się aby świeczki miały kolor kawy z mlekiem.Therion pisze:Panowie
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
przyczyną czarnych świec jest za bogata mieszanka, źle dobrane świece, krótkie przebiegi (zwłaszcza na ssaniu, niskie ciśnienie sprężania i "branie' oleju
czyli na pewno zła regulacja gaźników, filtr paliwa raczej nie (bo jak zapchany to za uboga będzie), za to filtr powietrza tak
czyli na pewno zła regulacja gaźników, filtr paliwa raczej nie (bo jak zapchany to za uboga będzie), za to filtr powietrza tak
Ostatnio zmieniony 13 kwietnia 2011, 12:05 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Waldi - włożyłem Iskry, przejechałem 600km i były czarne. Wykręciłem je, włożyłem NGK przejechałem 600km i kolor jak we wzorniku - kawa z mlekiem
A zatem winne były Iskry. I mimo, że dzwoniłem do fabryki i sprawdzali jaki model będzie najlepszy dla mojego Virago, to mój silnik się wypiął na te ich trzy elektrody. Gdybym nie zajrzał do świec po 600km, to po przejechaniu 1600km mógłbym już mieć pierwsze kłopociki w postaci szarpania itp.
A zatem winne były Iskry. I mimo, że dzwoniłem do fabryki i sprawdzali jaki model będzie najlepszy dla mojego Virago, to mój silnik się wypiął na te ich trzy elektrody. Gdybym nie zajrzał do świec po 600km, to po przejechaniu 1600km mógłbym już mieć pierwsze kłopociki w postaci szarpania itp.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
zatem włożyłeś świece o złej ciepłocie i nie ociągały temperatury samooczyszczaniaTherion pisze:Waldi - włożyłem Iskry, przejechałem 600km i były czarne. Wykręciłem je, włożyłem NGK przejechałem 600km i kolor jak we wzorniku - kawa z mlekiem
A zatem winne były Iskry
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
hmm stawiam "branie oleju" ... i co z tym fantem zrobić?-waldi- pisze:przyczyną czarnych świec jest za bogata mieszanka, źle dobrane świece, niskie ciśnienie sprężania i "branie' oleju
czyli na pewno zła regulacja gaźników, filtr paliwa raczej nie (bo jak zapchany to za uboga będzie), za to filtr powietrza tak
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
Zgadza się, ale zarazem to były te same, które montują ludzie na tym forum do swoich maszyn.-waldi- pisze: zatem włożyłeś świece o złej ciepłocie i nie ociągały temperatury samooczyszczania
Synu pisze: hmm stawiam "branie oleju" ... i co z tym fantem zrobić?
A masz szansę na gęstszy olej, czy juz jeździsz na najgęstszym?
[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 12:03 pm ]
Wyjść masz kilka:
1. Tanie - machnąć ręką i jeździć
2. Drogie - naprawić
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
niedawno wymieniłem na 20w50 L. Molly minerałek ( co ciekawe kopcenie ustało , więc może świece jak przeczyszczę też się wynormują ),
No ale .... po 300 przejechanych km z prędkością sr. 110 , po dociśnięciu gazu mrygła mi kontrolka od oleju...
No ale .... po 300 przejechanych km z prędkością sr. 110 , po dociśnięciu gazu mrygła mi kontrolka od oleju...
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
jezeli rzeczywiście jest to powodem, zrobiłeś pomiary sprężania itd... to remont lub wymiana silnika
zacznij od gaźników i regulacji, chyba że Ci kopci jak smok
po za tym nie wiem kiedy sprawdzasz ten kolor - jak moto pochodzi 5 minut na wolnych obrotach to zakopci świece
[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 12:09 ]
Miałem 85 i były za zimne - okopcone, teraz mam 65 i są OK
zacznij od gaźników i regulacji, chyba że Ci kopci jak smok
po za tym nie wiem kiedy sprawdzasz ten kolor - jak moto pochodzi 5 minut na wolnych obrotach to zakopci świece
[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 12:09 ]
tak, wszystko zależy kto jakie trasy robi i w jakie dni jeździ.Therion pisze:Zgadza się, ale zarazem to były te same, które montują ludzie na tym forum do swoich maszyn.
Miałem 85 i były za zimne - okopcone, teraz mam 65 i są OK
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Świece
1.totalne nieporozuminie moto na wolnych bez ssania nie ma prawa zarzucac/okopcac świec na wolnyhc miesznka powinna byc uboga na maksa,-waldi- pisze:/../
po za tym nie wiem kiedy sprawdzasz ten kolor - jak moto pochodzi 5 minut na wolnych obrotach to zakopci świece
/.../
Miałem 85 i były za zimne - okopcone, teraz mam 65 i są OK
2.85 to odpowiednik NGK 7 a 65 to odpowiednik NGK 6
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Świece
no z tym się nie zgodzę , ale każdy ma swoje metody. zakopcenie jest wynikiem niedogrzania świecy, ale też często bogatsza mieszanką na wolnych.kyller pisze:totalne nieporozuminie moto na wolnych bez ssania nie ma prawa zarzucac/okopcac świec na wolnyhc miesznka powinna byc uboga na maksa
tak jest właśnie, podają ze ma być NGK7 i w naszym klimacie to są trochę za zimne świecekyller pisze:85 to odpowiednik NGK 7 a 65 to odpowiednik NGK 6