Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
ilość paliwa w baku nie ma żadnego znaczenie - może masz uszkodzony (e) zaworek iglicowy i zalewa Ci ciągle gaźniki.
Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych to będzie wiadomo
Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych to będzie wiadomo
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Dzięki kyller! Wczoraj podregulowałem zawory - wydechowy na tylnim cylindrze był zbyt luźny. Dziś synchronizacja i... git majonez! Teraz trochę pojeżdżę i sprawdzę świece.kyller pisze:a zawory wyregulował?mastermak pisze:Kurcze mam mały problem. Po złożeniu motonga, wyrównaniu poziomu paliwa w komorach gaźników, wyregulowaniu ich zabrałem się za synchro... Niestety różnica ciśnień jest strasznie duża! tak jakby tylko na tylnim gaźniku w ogóle było ciśnienie, a na przednim nie. Krućce były lekko pęknięte ale bez dziur.
Co mogłem przeoczyć?
jak masz popekane króćce to moze łapac falszywe powietrze podczas pracy silnika spryskaj kórce takim piukaczem do kwitaów woda na chile uszczelni i zobaczysz czy jest różnica
Dodam że do poprawnej synchronizacji gaźników jednocześnie musiałem użyć dwóch śrób: najpierw znaną już wszystkim śrubą synchronizacyjną (ale tu jej zakres działania był zbyt mały i rezultaty były mizerne), wkręciłem więc śrubę regulacji obrotów biegu jałowego (zwiększając tym samym ilość podawanego paliwa) a potem ponownie kręciłem śrubą synchron. uzyskując powoli stabilizację w wakuometrze domowej roboty
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
i jeździsz tak z wkręconą na maxa śrubą regulacji wolnych obrotówmastermak pisze:wkręciłem więc śrubę regulacji obrotów biegu jałowego (zwiększając tym samym ilość podawanego paliwa) a potem ponownie kręciłem śrubą synchron. uzyskując powoli stabilizację w wakuometrze
W ogóle to dziwną jakąś tą regulacje przeprowadziłeś – nie słyszałem, żeby ktoś ustawiał synchronizację śrubą od obrotów biegu jałowego
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Sorki nie wyraziłem się jasno - musiałem ją trochę wkręcić (około 1 obrót) aby mieć możliwość wykonania odpowiedniego ustawienia gaźników względem siebie.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
nie grzebałem nigdy w gaźnikach 535, ale jeśli skończyła Ci się regulacja śrubą od synchronizacji to z pewnością masz coś tam pokaszanione a śruba regulacji biegu jałowego służy zupełnie do czegoś innego niż synchronizacja gaźników i z pewnością nie tędy droga
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
ja ma wrażenie że kolega nie kręcił śrubą od reg. wolnych obrotów tylko śrubą składu wolnych obrotów
jeżeli pali równo, i podciśnienia zbliżone to jest OK
jeżeli pali równo, i podciśnienia zbliżone to jest OK
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
a) to musi być jakiś super ziomalski squad te „wolne obroty”-waldi- pisze:kolega nie kręcił śrubą od reg. wolnych obrotów tylko śrubą składu wolnych obrotów
b) z czego się te wolne obroty składają
to może być od składu mieszanki wolnych obrotów (biegu jałowego)
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
kurde Arni
wszyscy zrozumieli oprócz Ciebie
wszyscy zrozumieli oprócz Ciebie
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
no to tłumacz dokładnie, bo nie kapuje - ile jest śrub regulacyjnych w gaźnikach 535 i jak rozregulowanie składu mieszaki wolnych obrotów ma wpłynąć na poprawną synchronizację gaźników
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Teoretycznie każda ingerencja w nastawy regulacyjne gaźników i zaworów winna być zakończona synchronizacją gaźników.Arni pisze:jak rozregulowanie składu mieszaki wolnych obrotów ma wpłynąć na poprawną synchronizację gaźników
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Blunio, ale to nie jest odpowiedz na moje pytania i nie dotyczy tematu poruszonego przez mastermak
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Kurcze koledzy czuję się odpowiedzialny za ten bałagan
Arni - ja mechanikiem to jestem nie z zawodu ale z zamiłowania lubię dłubać przy aucie i moto... więc mogłem coś pochrzanić. Ale musiałem w takim razie pochrzanić dosyć dobrze bo mi wyszło
Otóż regulacja obrotów biegu jałowego oraz sławetna synchronizacja gaźników w praktyce sprowadza się do ustawienia odpowiedniej ilości paliwa podawanego do cylindrów. Przy pomocy śruby regulacji biegu jałowego w zasadzie regulujemy napięciem linki od manetki gazu - czyli zmieniamy ilość paliwa dla obu cylindrów jednocześnie, o TĄ SAMĄ wartość.
Śruba regulacji /synchronizacji/ gaźników służy natomiast do odpowiedniego ustawienia gaźników względem siebie czyli (!) kręcąc tą śrubą w jedną stronę zwiększasz ilość paliwa w jednym cylindrze względem drugiego a kręcąc w drugą - zmniejszasz. No i oczywiście chodzi o to żeby je wyrównać.
I teraz najważniejsze - gdy podłączyłem wakuometr do gaźników miałem bardzo dużą różnicę ciśnień. Gdy wykręcałem śrubę regulacji gaźników to widziałem że różnica ciśnień jeszcze bardziej rosła - czyli nie tędy droga. Zacząłem ją wkręcać i... poprawiało się ale w pewnym momencie silnik zaczął się dławić, co oznaczało że za bardzo zmniejszyłem ilość paliwa w jednym z cylindrów. Podkręciłem trochę śrubę regulacji obrotów biegu jałowego co zwiększyło ilość paliwa w obu cylindrach ale przez to mogłem wyregulować gaźniki między sobą.
ufff
Arni - ja mechanikiem to jestem nie z zawodu ale z zamiłowania lubię dłubać przy aucie i moto... więc mogłem coś pochrzanić. Ale musiałem w takim razie pochrzanić dosyć dobrze bo mi wyszło
Otóż regulacja obrotów biegu jałowego oraz sławetna synchronizacja gaźników w praktyce sprowadza się do ustawienia odpowiedniej ilości paliwa podawanego do cylindrów. Przy pomocy śruby regulacji biegu jałowego w zasadzie regulujemy napięciem linki od manetki gazu - czyli zmieniamy ilość paliwa dla obu cylindrów jednocześnie, o TĄ SAMĄ wartość.
Śruba regulacji /synchronizacji/ gaźników służy natomiast do odpowiedniego ustawienia gaźników względem siebie czyli (!) kręcąc tą śrubą w jedną stronę zwiększasz ilość paliwa w jednym cylindrze względem drugiego a kręcąc w drugą - zmniejszasz. No i oczywiście chodzi o to żeby je wyrównać.
I teraz najważniejsze - gdy podłączyłem wakuometr do gaźników miałem bardzo dużą różnicę ciśnień. Gdy wykręcałem śrubę regulacji gaźników to widziałem że różnica ciśnień jeszcze bardziej rosła - czyli nie tędy droga. Zacząłem ją wkręcać i... poprawiało się ale w pewnym momencie silnik zaczął się dławić, co oznaczało że za bardzo zmniejszyłem ilość paliwa w jednym z cylindrów. Podkręciłem trochę śrubę regulacji obrotów biegu jałowego co zwiększyło ilość paliwa w obu cylindrach ale przez to mogłem wyregulować gaźniki między sobą.
ufff
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
to czyli nie skończył Ci się zakres regulacji śrubą od synchronizacji, bo z tego:mastermak pisze: Zacząłem ją wkręcać i... poprawiało się ale w pewnym momencie silnik zaczął się dławić
wyciągnąłem właśnie taki wniosek, tylko silnik zaczął się dławić - uffff już wszystko jasnemastermak pisze:śrubą synchronizacyjną (ale tu jej zakres działania był zbyt mały i rezultaty były mizerne),
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
jest możliwe, że olej z wakumetru zostanie zassany przez króciec?
najlepiej zastosować igłę 0,45 a może 0,55 Ktoś próbował?
najlepiej zastosować igłę 0,45 a może 0,55 Ktoś próbował?
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
tak jest to możliwe, dlatego zastosuj jak najcieńsze igły, stosunkowo długi wężyk i nie nalewał zbyt dużo oleju, to wszystko będzie dobrzeokulczyk pisze:jest możliwe, że olej z wakumetru zostanie zassany przez króciec?
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 maja 2010, 13:16
- Motocykl: XV535 rok 2001
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
słuchajcie ale jaja u mnie w domu miałem nieszczelność w instalacji gazowej fachowcy żeby to naprawić musieli zdjąć licznik więc po wszystkim musiałem wezwać pogotowie gazowe żeby go ponowie zaplombowali. Panowie przyjechali i stwierdzili że przed założeniem licznika muszą wykonać próbę szczelności po naprawie myślałem że robią to jakimś wypasionym sprzętem a oni wyciągają urządzenie jak z tego wątku rurka z płynem w środku tylko jeszcze zaworki miała na końcach
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
witojcie chłopy witojcie . przeczytałem wasz post dokładnie i zabieram sie do roboty bo tez cosik mi strzela i nie równo chdzi moja dziunia . naprawdę dużą robotę zrobiliście wyjaśniając ten temat . dzięki wam bardzo . lewa w górę
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
cholera wie ale maks co widziłem w virago to była róznica na 50 mmHgArni pisze:tak jest to możliwe, dlatego zastosuj jak najcieńsze igły, stosunkowo długi wężyk i nie nalewał zbyt dużo oleju, to wszystko będzie dobrzeokulczyk pisze:jest możliwe, że olej z wakumetru zostanie zassany przez króciec?
- przemeki
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 06:42
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Tak się zastanawiam nad "patentem wężykowym" - po co stosować 2 igły o wąskim przekroju skoro można zastosować tylko 1 ale nieco grubszą. Jedyna trudność to wepchnąć ją głęboko, do połowy długości wężyka, tak żeby olej przez nią przepływał. Takie rozwiązanie powinno lepiej się sprawdzić i bardziej tłumić drgania bo mam nieodparte wrażenie że olej gęstszy jest niż powietrze Takie drobne usprawnienie...
Pozdrowionka dla kolegów po manetce
Pozdrowionka dla kolegów po manetce
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
No nie wiem, czy ten patent będzie działał, a przynajmniej z prędkością pozwalającą w coś zmierzyć (bezwładność układu). Ale jak zastosuje olej o odpowiedni ej gęstości i odpowiednio grubą igłę ? Zrób, sprawdź i ew. podziel się uwagami z koleżankami i kolegamiprzemeki pisze:tak żeby olej przez nią przepływał
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Nie ma szans by zadziałać ...
Lepkość oleju jest gigantyczna i dobranie optymalnej średnicy kapilary (igła) graniczy z cudem. Dodatkowo problemem jest fakt, iż lepkość oleju dość żnacznie zmienia się z temperaturą ...
Lepkość oleju jest gigantyczna i dobranie optymalnej średnicy kapilary (igła) graniczy z cudem. Dodatkowo problemem jest fakt, iż lepkość oleju dość żnacznie zmienia się z temperaturą ...
- ELVIS
- Posty: 1624
- Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
- Motocykl: STRATOLINER XV1900
- Lokalizacja: Pruszcz Gd.
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Mam pytanko, zrobiłem waku tak jak opisujecie i działa
Tylko czy ustawiać tak żeby olej był na jednym poziomie, czy wystarczy że się nie przesuwa?
Regulację przeprowadzałem na dobrze rozgrzanym moto, na biegu jałowym (bez obrotów), po szybkim dodaniu gazu (i puszczeniu) poziom się nie zmieniał.
Jednak już po dłuższym przytrzymaniu wysokich obrotów w jednym z gaźników poziom zaczynał się zmieniać, czy tak ma być?
Pozdr
Tylko czy ustawiać tak żeby olej był na jednym poziomie, czy wystarczy że się nie przesuwa?
Regulację przeprowadzałem na dobrze rozgrzanym moto, na biegu jałowym (bez obrotów), po szybkim dodaniu gazu (i puszczeniu) poziom się nie zmieniał.
Jednak już po dłuższym przytrzymaniu wysokich obrotów w jednym z gaźników poziom zaczynał się zmieniać, czy tak ma być?
Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK
Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon
Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon
- iwan
- Posty: 742
- Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
- Motocykl: V-Strom
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Kiedy ja regulowałem, tak właśnie było. Nie wiem, czy tak ma być , ale moje moto śmiga po regulacji bez zarzutu. Elvis, przed synchro obowiązkowo należy sprawdzić (i ewentualnie wyregulować) luzy zaworowe.ELVIS pisze:Jednak już po dłuższym przytrzymaniu wysokich obrotów w jednym z gaźników poziom zaczynał się zmieniać, czy tak ma być?
A olej w rurce ma się po prostu nie przemieszczać.
- ELVIS
- Posty: 1624
- Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
- Motocykl: STRATOLINER XV1900
- Lokalizacja: Pruszcz Gd.
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
iwan dzięki
Luzy mam regulowane niecałe 2k km temu więc chyba nie ma sensu teraz grzebać.
Pozdr
Luzy mam regulowane niecałe 2k km temu więc chyba nie ma sensu teraz grzebać.
Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK
Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon
Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Witajcie
Zrobiłem waku wg opisu i zrobiłem synchro, potrzebny był dosłownie mnimalny ruch śrubą regulacyjną i jest odrazu inaczej. Na biegu jałowym i na podwyższonych obrotach olej w wężyku ani drgnie
Użyłem bardzo cienkich igieł - 0,25 mm, nawet w przypadku lekkiego celowego rozregulowania, olej nie przemieszczał sie zbyt gwałtownie, spokojnie można było dokonać korekty.
Lewa
Zrobiłem waku wg opisu i zrobiłem synchro, potrzebny był dosłownie mnimalny ruch śrubą regulacyjną i jest odrazu inaczej. Na biegu jałowym i na podwyższonych obrotach olej w wężyku ani drgnie
Użyłem bardzo cienkich igieł - 0,25 mm, nawet w przypadku lekkiego celowego rozregulowania, olej nie przemieszczał sie zbyt gwałtownie, spokojnie można było dokonać korekty.
Lewa