Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
GIERTYCH
Status: Offline

Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: GIERTYCH »

Proszę wszystkich tych, którym zgrzyta i tych którym nie zgrzyta abyście napisali na jakich olejach jeżdzicie, marka i oznaczenia techniczne i klasa lepkości i czy zgrzyta czy nie. Być może to jest przyczyną.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: kyller »

to nie jest przyczyną
Awatar użytkownika
rembrandtin
Posty: 493
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
Motocykl: 535
Lokalizacja: Pilawa
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: rembrandtin »

kyller, uwielbiam Twoje odpowiedzi: krótkie i rzeczowe. :bravo:
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
Awatar użytkownika
timojaret
Posty: 158
Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 22:00
Motocykl: virago 535 custom
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

slizganie sprzegla

Post autor: timojaret »

witam , ja mam podobny problm slizga sie sprzeglo dodaje gazu i slabo idzie

rozumiem ze wymiana tarcz i sprezyn jest jednoznaczna z ponowna wymiana oleju ? jak to zrobic i czy sprezyny sa ww komplecie z tarcza i ile mechanik za to wezmie czy samemu sprobowac
marceli5555
Posty: 190
Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: śląsk
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: marceli5555 »

timojaret,Twój problem nawet w minimalnym stopniu nie jest podobny do zgrzytania,jeżeli ślizga Ci się sprzęgło to znaczy że dodając gazu obroty silnika rosną a prędkość niestety nie ,no może rośnie ale słabo, czy tak się dzieje? jeśli tak to nim zaczniesz grzebać w silniku sprawdź czy linka sprzęgła jest luźna ,klamka powinna mieć na końcu około 10mm luzu .
Awatar użytkownika
timojaret
Posty: 158
Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 22:00
Motocykl: virago 535 custom
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

tak

Post autor: timojaret »

tak sie dzieje jak piszesz ale czasami mam problem z jedynka nie wskakuje

zreszta jak wszyscy pisza w virazkach skrzynie slychac itp wiec moze to norma

ale pytanie stawim jak wymienic samemu tarcze sprzegla i sprezyny jakie zdjecia opis

i czy trzeba znowu wymieniac olej bo ostanio mechanik mi wymienial
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Flower »

krystian 77 pisze:Proszę wszystkich tych, którym zgrzyta i tych którym nie zgrzyta abyście napisali na jakich olejach jeżdzicie, marka i oznaczenia techniczne i klasa lepkości i czy zgrzyta czy nie. Być może to jest przyczyną.
Tak jak kyller to nie jest przyczyną. Napisz mi jak zmieniasz biegi? Niby pytanie banalne, ale czy z międzygazem/przegazówką czy po prostu sprzęgło i poszli, bo wtedy zgrzyt jest znacznie głośniejszy niż w przypadku gdy zmieniamy biegi prawidłowo, aczkolwiek nadal występuje, bo w Virce skrzynie tak mają...
Awatar użytkownika
timojaret
Posty: 158
Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 22:00
Motocykl: virago 535 custom
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

tak

Post autor: timojaret »

przegazowka i nie ma kopa takie moje objawy

[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 11:15 pm ]
przegazowka i nie idzie zwiekszaja sie obroty a moto nie odchodzi tak jak powinno
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: tak

Post autor: Dono »

timojaret pisze:przegazowka i nie ma kopa takie moje objawy

[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 11:15 pm ]
przegazowka i nie idzie zwiekszaja sie obroty a moto nie odchodzi tak jak powinno
poczaruj metodą prób i błędów z regulacją linki przy klamce (jak ślizga, czyli wchodzi na obroty bez przyśpieszenia, to spróbuj poluzować linkę, bo może masz za bardzo przyszpanowaną? czyli wkręć trochę śrubę regulacyjną) - jak to nie pomoże to inwestuj w nowe tarcze - wymiana to żadna filozofia, podstawowe narzędzia i dasz radę :wink:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
GIERTYCH
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: GIERTYCH »

Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt. Problem wystąpił w tym sezonie po zmianie oleju i przejechaniu 120 km. Olej tej samej marki 20 w 40 z jedną różnicą. W zeszłym sezonie nabyłem z beczki(luzem 4 l) a w tym wlałem z opakowań 1l. Linka naciągnięta, sprzęgło się nie ślizga.
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Dono »

krystian 77 pisze:Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt.
viewtopic.php?t=7337

Jak poczytasz w powyższym temacie, to zjawisko powszechne w naszych motorkach - więc jak tylko zgrzytnie przy wbijaniu jedynki, a reszta w czasie jazdy z przegazówką wchodzi dobrze, to nie ma się czym przejmować; choć z drugiej strony, jeśli przed wymianą oleju nie miałeś problemu, to może warto zmienić na ten ze starego źródła? Ale skoro firma i oznaczenia identyczne to nie powinno być różnicy :?:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: kyller »

krystian 77 pisze:Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt. Problem wystąpił w tym sezonie po zmianie oleju i przejechaniu 120 km. Olej tej samej marki 20 w 40 z jedną różnicą. W zeszłym sezonie nabyłem z beczki(luzem 4 l) a w tym wlałem z opakowań 1l. Linka naciągnięta, sprzęgło się nie ślizga.
podnies nieco wolne obroty, olej jest swiezy i ma ciut większa lepkość, jak podniesies (ciut ) wolne to sprzegło zacznie zrywac szybciej film olejowy i powinno miej zgrzytac przy wrzucaniu jedynki

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 10:21 am ]
timojaret pisze:witam , ja mam podobny problm slizga sie sprzeglo dodaje gazu i slabo idzie

rozumiem ze wymiana tarcz i sprezyn jest jednoznaczna z ponowna wymiana oleju ? jak to zrobic i czy sprezyny sa ww komplecie z tarcza i ile mechanik za to wezmie czy samemu sprobowac
spróbowac to można z ładna dziewczyną :mrgreen:
to jest prosta operacja
ale trzaba miec troszke umiejetnosci i narzedzi
1. zlewasz olej , jak swiezy to zlewasz na czysto i wlejesz jescze raz
2.odkrecasz wydech dwie srubki przy tylnym garku dwie przy przednim jedna przy puszce i podnóżek wydech wyjdzie bezproblemowo uwaga na uszczelki kolektorów warto miec jakby co nowe na zapasie i warto dac nowe sruby na kolektor tylnego garka
3.odkrecasz zestaw podóżków kierowcy
4.odkrecasz wszytskie imbusy pokrywy uwaga układaj sruby w kolejnosci
5.na pokrywe i karterze sa nadlewy zeby mozna bylo podhaczyc pokrywe uwaga poleci olej
6.z kosza sprzegłowego odkrecasz te 5 srubek i wyjmujesz spreżyny, sciagasz pokrywe i wyciagasz tarcze
7.mierzysz sprezyny ->serwisówka, mierzysz i ogladasz tarcze-> serwisówka
8.wymiana czego trzeba
koniec czesci pierwszej
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Blunio »

kyller pisze:uwaga układaj sruby w kolejnosci
Zgodnie z prawem Murphy'ego i tak się pomieszają. Weź kawałek miękkiego arkusza styropianu i śruby wtykaj w niego zgodnie z kolejnością wykręcania (albo innym algorytmem). Takiego jeża można nawet przenosić i przekładać i nic się nie pomiesza. A robimy tak bo śruby są różnej długości i potem trzeba by je cierpliwie dopasowywać.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Flower »

Dono pisze:
krystian 77 pisze:Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt.
viewtopic.php?t=7337

Jak poczytasz w powyższym temacie, to zjawisko powszechne w naszych motorkach - więc jak tylko zgrzytnie przy wbijaniu jedynki, a reszta w czasie jazdy z przegazówką wchodzi dobrze, to nie ma się czym przejmować; choć z drugiej strony, jeśli przed wymianą oleju nie miałeś problemu, to może warto zmienić na ten ze starego źródła? Ale skoro firma i oznaczenia identyczne to nie powinno być różnicy :?:
Dokładnie tak, poczytaj i tam będzie wszystko ;)
GIERTYCH
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: GIERTYCH »

I właśnie o to chodzi że nie powinno być różnicy panowie a jest, tarcze też były sprawdzane i póki co są oki.Sprzęgło się nie ślizga i właśnie interesuje mnie temat oleju bo wygląda na to że tarcze się nie rozklejają, po paru naciśnięciach klamki jest ok tak samo jak po przegazówce czy pchnięciu :wink: czytałem wszystko co na forum w tym temacie.

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 11:32 pm ]
i jeszcze jedno wolne obroty na poziomie 1100-1200
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Raider »

:twisted:

A ja mam jeszcze inaczej - jeżeli zmieniam biegi "na leniuszka" (powoli się rozpędzam), to zdarza się, że biegi zgrzytają przy zmianie lub wchodzą z wyczuwalnym przeskokiem. Za to jak się rozpędzam na maxa (przyspieszanie maksymalne, szybka zmiana biegów z szybkim wciskaniem i puszczaniem sprzęgła) to wchodzą ZAWSZE absolutnie niewyczuwalnie - tak jakby tam w ogóle skrzyni nie było - pyk- jak w masło.


Niedawno obniżyłem też dźwignie zmiany biegów - wcześniej musiałem b.wysoko unosić nos buta by przełączyć bieg a teraz wystarczy lekki ruch i już jest zapięty. I wcześniej częściej wchodziły ze zgrzytem a teraz rzadko lub wcale.
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Dono »

krystian 77 pisze:i jeszcze jedno wolne obroty na poziomie 1100-1200
w/g mnie to troszkę za wysokie, a to też ma wpływ na efekty przy wbijaniu jedynki
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: kyller »

nie masz racji dono
1.obroty takie a nie inne zaleca instrukcja obsługi i tutaj ma racje
2.zarówno za niskie jak i za wysokie obroty powoduja zła prace sprzegła
w mokrym niegdy nie ma pełnego wysprzeglenia.
mechnizm tego procesu jest inny w obydwu przypadkach ale tak jest
przypadek za niskich obrotów dotyczy zimnego silnika lub swiezego oleju (jakas tam lepkość początkowa ??? ..nie pamietam na tym wykładzie akurat spałem poza tym to było daawno temu)
natomiast temat sprawdzałem w praktyce w różnych silnikach
z reguły dotyczy to oleji mineralnych z wyższej polki
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Dono »

kyller pisze:1.obroty takie a nie inne zaleca instrukcja obsługi i tutaj ma racje
nie no jasna sprawa może niedokładnie piszę,
ja mam ustawione poniżej 1000 i raczej nie ma problemów ze "zgrzytliwą jedynką" :mrgreen:
problem częściej się pojawia przy wyższych, a jakbym miał ruszać, nie daj boże, na pół ssaniu, to przy 1500 obrotów zgrzyt murowany :???:
stąd moja sugestia
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: kyller »

i generalnie masz racje
podobny problem wystepuje przy za niskich obrotach -ale juz nie zawsze i nie na kazdym oleju
z reguły
mineralny o duzej gestosci i krótko po wlaniu jakies kilkaset kilometrów
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: wojok »

pytanie poza konkursem: co ile i gdzie zmienia się olej ze skrzyni biegów, bo w instrukcji ani słowa o tym? ostatnio wymieniłem w silniku i w kardanie, poszło bez problemu ;)

chyba się wygłupiłem tym pytaniem, bo chyba nie ma osobnego oleju w skrzyni :oops:
Sławek68
Posty: 1287
Rejestracja: 28 marca 2010, 11:24
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Sławek68 »

Dokładnie olej smaruje silnik i skrzynie jednocześnie.
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Raider »

Niedokładnie - wsteczny bieg trzeba smarować samemu :twisted:

A na serio, to kiedyś na tym forum pożaliłem się: -Szkoda, że Virago nie ma 5-ciu biegów :twisted:

Albo miałem rozregulowaną dźwignie, albo źle liczyłem, bo sie po jakimś czasie pojawił :)

Ale co chłopaki ubaw ze mnie mieli to ich. :oops:
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: Blunio »

Therion pisze:liczyłem, bo sie po jakimś czasie pojawił
Licz dalej, może i szósty się znajdzie :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni

Post autor: e_gregor »

Ja mam 6... jak czasem zapomnę że gdzieś zredukowałem :rock:

A w mojej Virci jest wsteczny. Muszę tylko łańcuch skrzyżować :D
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
ODPOWIEDZ