Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
-
- Status: Offline
Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Proszę wszystkich tych, którym zgrzyta i tych którym nie zgrzyta abyście napisali na jakich olejach jeżdzicie, marka i oznaczenia techniczne i klasa lepkości i czy zgrzyta czy nie. Być może to jest przyczyną.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
to nie jest przyczyną
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
kyller, uwielbiam Twoje odpowiedzi: krótkie i rzeczowe.
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
- timojaret
- Posty: 158
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 22:00
- Motocykl: virago 535 custom
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
slizganie sprzegla
witam , ja mam podobny problm slizga sie sprzeglo dodaje gazu i slabo idzie
rozumiem ze wymiana tarcz i sprezyn jest jednoznaczna z ponowna wymiana oleju ? jak to zrobic i czy sprezyny sa ww komplecie z tarcza i ile mechanik za to wezmie czy samemu sprobowac
rozumiem ze wymiana tarcz i sprezyn jest jednoznaczna z ponowna wymiana oleju ? jak to zrobic i czy sprezyny sa ww komplecie z tarcza i ile mechanik za to wezmie czy samemu sprobowac
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 kwietnia 2008, 08:09
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750
- Lokalizacja: śląsk
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
timojaret,Twój problem nawet w minimalnym stopniu nie jest podobny do zgrzytania,jeżeli ślizga Ci się sprzęgło to znaczy że dodając gazu obroty silnika rosną a prędkość niestety nie ,no może rośnie ale słabo, czy tak się dzieje? jeśli tak to nim zaczniesz grzebać w silniku sprawdź czy linka sprzęgła jest luźna ,klamka powinna mieć na końcu około 10mm luzu .
- timojaret
- Posty: 158
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 22:00
- Motocykl: virago 535 custom
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
tak
tak sie dzieje jak piszesz ale czasami mam problem z jedynka nie wskakuje
zreszta jak wszyscy pisza w virazkach skrzynie slychac itp wiec moze to norma
ale pytanie stawim jak wymienic samemu tarcze sprzegla i sprezyny jakie zdjecia opis
i czy trzeba znowu wymieniac olej bo ostanio mechanik mi wymienial
zreszta jak wszyscy pisza w virazkach skrzynie slychac itp wiec moze to norma
ale pytanie stawim jak wymienic samemu tarcze sprzegla i sprezyny jakie zdjecia opis
i czy trzeba znowu wymieniac olej bo ostanio mechanik mi wymienial
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Tak jak kyller to nie jest przyczyną. Napisz mi jak zmieniasz biegi? Niby pytanie banalne, ale czy z międzygazem/przegazówką czy po prostu sprzęgło i poszli, bo wtedy zgrzyt jest znacznie głośniejszy niż w przypadku gdy zmieniamy biegi prawidłowo, aczkolwiek nadal występuje, bo w Virce skrzynie tak mają...krystian 77 pisze:Proszę wszystkich tych, którym zgrzyta i tych którym nie zgrzyta abyście napisali na jakich olejach jeżdzicie, marka i oznaczenia techniczne i klasa lepkości i czy zgrzyta czy nie. Być może to jest przyczyną.
- timojaret
- Posty: 158
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 22:00
- Motocykl: virago 535 custom
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 47
- Kontakt:
- Status: Offline
tak
przegazowka i nie ma kopa takie moje objawy
[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 11:15 pm ]
przegazowka i nie idzie zwiekszaja sie obroty a moto nie odchodzi tak jak powinno
[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 11:15 pm ]
przegazowka i nie idzie zwiekszaja sie obroty a moto nie odchodzi tak jak powinno
- Dono
- Posty: 2464
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: tak
poczaruj metodą prób i błędów z regulacją linki przy klamce (jak ślizga, czyli wchodzi na obroty bez przyśpieszenia, to spróbuj poluzować linkę, bo może masz za bardzo przyszpanowaną? czyli wkręć trochę śrubę regulacyjną) - jak to nie pomoże to inwestuj w nowe tarcze - wymiana to żadna filozofia, podstawowe narzędzia i dasz radętimojaret pisze:przegazowka i nie ma kopa takie moje objawy
[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 11:15 pm ]
przegazowka i nie idzie zwiekszaja sie obroty a moto nie odchodzi tak jak powinno
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
-
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt. Problem wystąpił w tym sezonie po zmianie oleju i przejechaniu 120 km. Olej tej samej marki 20 w 40 z jedną różnicą. W zeszłym sezonie nabyłem z beczki(luzem 4 l) a w tym wlałem z opakowań 1l. Linka naciągnięta, sprzęgło się nie ślizga.
- Dono
- Posty: 2464
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
viewtopic.php?t=7337krystian 77 pisze:Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt.
Jak poczytasz w powyższym temacie, to zjawisko powszechne w naszych motorkach - więc jak tylko zgrzytnie przy wbijaniu jedynki, a reszta w czasie jazdy z przegazówką wchodzi dobrze, to nie ma się czym przejmować; choć z drugiej strony, jeśli przed wymianą oleju nie miałeś problemu, to może warto zmienić na ten ze starego źródła? Ale skoro firma i oznaczenia identyczne to nie powinno być różnicy
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
podnies nieco wolne obroty, olej jest swiezy i ma ciut większa lepkość, jak podniesies (ciut ) wolne to sprzegło zacznie zrywac szybciej film olejowy i powinno miej zgrzytac przy wrzucaniu jedynkikrystian 77 pisze:Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt. Problem wystąpił w tym sezonie po zmianie oleju i przejechaniu 120 km. Olej tej samej marki 20 w 40 z jedną różnicą. W zeszłym sezonie nabyłem z beczki(luzem 4 l) a w tym wlałem z opakowań 1l. Linka naciągnięta, sprzęgło się nie ślizga.
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 10:21 am ]
spróbowac to można z ładna dziewczynątimojaret pisze:witam , ja mam podobny problm slizga sie sprzeglo dodaje gazu i slabo idzie
rozumiem ze wymiana tarcz i sprezyn jest jednoznaczna z ponowna wymiana oleju ? jak to zrobic i czy sprezyny sa ww komplecie z tarcza i ile mechanik za to wezmie czy samemu sprobowac
to jest prosta operacja
ale trzaba miec troszke umiejetnosci i narzedzi
1. zlewasz olej , jak swiezy to zlewasz na czysto i wlejesz jescze raz
2.odkrecasz wydech dwie srubki przy tylnym garku dwie przy przednim jedna przy puszce i podnóżek wydech wyjdzie bezproblemowo uwaga na uszczelki kolektorów warto miec jakby co nowe na zapasie i warto dac nowe sruby na kolektor tylnego garka
3.odkrecasz zestaw podóżków kierowcy
4.odkrecasz wszytskie imbusy pokrywy uwaga układaj sruby w kolejnosci
5.na pokrywe i karterze sa nadlewy zeby mozna bylo podhaczyc pokrywe uwaga poleci olej
6.z kosza sprzegłowego odkrecasz te 5 srubek i wyjmujesz spreżyny, sciagasz pokrywe i wyciagasz tarcze
7.mierzysz sprezyny ->serwisówka, mierzysz i ogladasz tarcze-> serwisówka
8.wymiana czego trzeba
koniec czesci pierwszej
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Zgodnie z prawem Murphy'ego i tak się pomieszają. Weź kawałek miękkiego arkusza styropianu i śruby wtykaj w niego zgodnie z kolejnością wykręcania (albo innym algorytmem). Takiego jeża można nawet przenosić i przekładać i nic się nie pomiesza. A robimy tak bo śruby są różnej długości i potem trzeba by je cierpliwie dopasowywać.kyller pisze:uwaga układaj sruby w kolejnosci
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Dokładnie tak, poczytaj i tam będzie wszystkoDono pisze:viewtopic.php?t=7337krystian 77 pisze:Flower a jak mam zmieniać biegi przy wrzucaniu jedynki? bo tylko wtedy występuje to zjawisko- zgrzyt.
Jak poczytasz w powyższym temacie, to zjawisko powszechne w naszych motorkach - więc jak tylko zgrzytnie przy wbijaniu jedynki, a reszta w czasie jazdy z przegazówką wchodzi dobrze, to nie ma się czym przejmować; choć z drugiej strony, jeśli przed wymianą oleju nie miałeś problemu, to może warto zmienić na ten ze starego źródła? Ale skoro firma i oznaczenia identyczne to nie powinno być różnicy
-
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
I właśnie o to chodzi że nie powinno być różnicy panowie a jest, tarcze też były sprawdzane i póki co są oki.Sprzęgło się nie ślizga i właśnie interesuje mnie temat oleju bo wygląda na to że tarcze się nie rozklejają, po paru naciśnięciach klamki jest ok tak samo jak po przegazówce czy pchnięciu czytałem wszystko co na forum w tym temacie.
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 11:32 pm ]
i jeszcze jedno wolne obroty na poziomie 1100-1200
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 11:32 pm ]
i jeszcze jedno wolne obroty na poziomie 1100-1200
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
A ja mam jeszcze inaczej - jeżeli zmieniam biegi "na leniuszka" (powoli się rozpędzam), to zdarza się, że biegi zgrzytają przy zmianie lub wchodzą z wyczuwalnym przeskokiem. Za to jak się rozpędzam na maxa (przyspieszanie maksymalne, szybka zmiana biegów z szybkim wciskaniem i puszczaniem sprzęgła) to wchodzą ZAWSZE absolutnie niewyczuwalnie - tak jakby tam w ogóle skrzyni nie było - pyk- jak w masło.
Niedawno obniżyłem też dźwignie zmiany biegów - wcześniej musiałem b.wysoko unosić nos buta by przełączyć bieg a teraz wystarczy lekki ruch i już jest zapięty. I wcześniej częściej wchodziły ze zgrzytem a teraz rzadko lub wcale.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- Dono
- Posty: 2464
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
w/g mnie to troszkę za wysokie, a to też ma wpływ na efekty przy wbijaniu jedynkikrystian 77 pisze:i jeszcze jedno wolne obroty na poziomie 1100-1200
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
nie masz racji dono
1.obroty takie a nie inne zaleca instrukcja obsługi i tutaj ma racje
2.zarówno za niskie jak i za wysokie obroty powoduja zła prace sprzegła
w mokrym niegdy nie ma pełnego wysprzeglenia.
mechnizm tego procesu jest inny w obydwu przypadkach ale tak jest
przypadek za niskich obrotów dotyczy zimnego silnika lub swiezego oleju (jakas tam lepkość początkowa ??? ..nie pamietam na tym wykładzie akurat spałem poza tym to było daawno temu)
natomiast temat sprawdzałem w praktyce w różnych silnikach
z reguły dotyczy to oleji mineralnych z wyższej polki
1.obroty takie a nie inne zaleca instrukcja obsługi i tutaj ma racje
2.zarówno za niskie jak i za wysokie obroty powoduja zła prace sprzegła
w mokrym niegdy nie ma pełnego wysprzeglenia.
mechnizm tego procesu jest inny w obydwu przypadkach ale tak jest
przypadek za niskich obrotów dotyczy zimnego silnika lub swiezego oleju (jakas tam lepkość początkowa ??? ..nie pamietam na tym wykładzie akurat spałem poza tym to było daawno temu)
natomiast temat sprawdzałem w praktyce w różnych silnikach
z reguły dotyczy to oleji mineralnych z wyższej polki
- Dono
- Posty: 2464
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
nie no jasna sprawa może niedokładnie piszę,kyller pisze:1.obroty takie a nie inne zaleca instrukcja obsługi i tutaj ma racje
ja mam ustawione poniżej 1000 i raczej nie ma problemów ze "zgrzytliwą jedynką"
problem częściej się pojawia przy wyższych, a jakbym miał ruszać, nie daj boże, na pół ssaniu, to przy 1500 obrotów zgrzyt murowany
stąd moja sugestia
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
i generalnie masz racje
podobny problem wystepuje przy za niskich obrotach -ale juz nie zawsze i nie na kazdym oleju
z reguły
mineralny o duzej gestosci i krótko po wlaniu jakies kilkaset kilometrów
podobny problem wystepuje przy za niskich obrotach -ale juz nie zawsze i nie na kazdym oleju
z reguły
mineralny o duzej gestosci i krótko po wlaniu jakies kilkaset kilometrów
- wojok
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
- Motocykl: VIRAGO 750 '92
- Lokalizacja: Rybnik / Kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
pytanie poza konkursem: co ile i gdzie zmienia się olej ze skrzyni biegów, bo w instrukcji ani słowa o tym? ostatnio wymieniłem w silniku i w kardanie, poszło bez problemu
chyba się wygłupiłem tym pytaniem, bo chyba nie ma osobnego oleju w skrzyni
chyba się wygłupiłem tym pytaniem, bo chyba nie ma osobnego oleju w skrzyni
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Dokładnie olej smaruje silnik i skrzynie jednocześnie.
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Niedokładnie - wsteczny bieg trzeba smarować samemu
A na serio, to kiedyś na tym forum pożaliłem się: -Szkoda, że Virago nie ma 5-ciu biegów
Albo miałem rozregulowaną dźwignie, albo źle liczyłem, bo sie po jakimś czasie pojawił
Ale co chłopaki ubaw ze mnie mieli to ich.
A na serio, to kiedyś na tym forum pożaliłem się: -Szkoda, że Virago nie ma 5-ciu biegów
Albo miałem rozregulowaną dźwignie, albo źle liczyłem, bo sie po jakimś czasie pojawił
Ale co chłopaki ubaw ze mnie mieli to ich.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Licz dalej, może i szósty się znajdzieTherion pisze:liczyłem, bo sie po jakimś czasie pojawił
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Pośba do wszystkich w sprawie zgrzytów w skrzyni
Ja mam 6... jak czasem zapomnę że gdzieś zredukowałem
A w mojej Virci jest wsteczny. Muszę tylko łańcuch skrzyżować
A w mojej Virci jest wsteczny. Muszę tylko łańcuch skrzyżować
Głupota to największa choroba cywilizacyjna