Trochę
POSZUKAŁEM i wychodzi tak:
Typ świecy jest też okreslany przez jej wartość cieplną.
Im wyższa liczba określająca wartość cieplną świecy to wyższa jest jej odporność na zapłon żarowy a mniejsza odporność na zanieczyszczenia,
no i odwrotnie im niższa wartość cieplna świecy to mniejsza jest jej odporność na zapłon zarowy a większa odporność na zanieczyszczenia.
---------------------------------------------------------------------------------
Podsumowanie:
wysoka wartość cieplna-lepiej odprowadza ciepło
niska wortość cieplna-niestety dużo gorzej oprowadza ciepło
Tak więc zależy jakie świece zastosujemy to muszą być dobierane wg.zalecen producenta.
W przypadku zastosowaniu świec o zbyt wysokiej wartości zaczynają się pokrywać osadem,gdyż nie osiągają one temperatury samooczyszczania z racji oddawania zbyt dużo ciepła na ścianki głowicy(tzw świece zbyt zimne).
a w przypadku zastosowania świec o zbyt niskiej wartości cieplnej zaczynają powstawać samozapłony spowodowane tym iż świece osiągają temperatury dużo wyższe(jakieś 900"C) z racji zbyt małego oddawania ciepła na ścianki głowicy(tzw.świece zbyt gorące)
Wystarczy Ci taka odp.
Ja osobiście stosowałem zawsze świece dedykowane do konkretnych silników i nie wnikałem zbytnio w teorię. Jednak zapamiętałem, że jak wyżej napisano świece o wysokiej wartości cieplnej, lepiej odprowadzające ciepło mają elektrody cofnięte do obudowy świecy, te niskiej wartości cieplnej - mają elektrody bardziej wystające do wnętrza cylindra.
O ważności doboru świec mogą świadczyć przypadki wypalenia dziury w tłoku w efekcie źle dobranej świecy.
A już najgorsze co może być to świeczki zaprezentowane przez jednego z naszych kolegów. Każda z innej parafi, tzn. innego producenta, totalnie zawalone nagarem, o odstępach między elektrodami już nie będę wspominał
bo i po co
Jak już pisałem, specjalnie nie ma co kombinować, tylko stosować zalecane przez producenta i
dbać o świece !
Mają być suche, czyste, o odpowiednim odstępie elektrod. I okresowo wymieniane z godnie z warukami technicznymi, nawet jeżeli pozornie są bez wad.
A kombinowanie ze świecami pozostawmy tym, którzy udają się na Saharę czy którykolwiek biegun albo uczestnikom sportów motocyklowych.