zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
-
- Status: Offline
zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Witam,
Jak już będę miał Virówkę myślałem nad zmianą klaksonu na trąbkę pneumatyczną np. LINK.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz czy to legalne?
I jeszcze jedno czy jak kupię halogeny z homologacją to mogę sam montować czy muszę gdzieś do specjalistycznego zakładu żeby panowie niebiescy się nie czepiali.
Szerokości
P.S Czy mogą być dwutonowe?
Halogeny np. takie (tylko przykład)
Jak już będę miał Virówkę myślałem nad zmianą klaksonu na trąbkę pneumatyczną np. LINK.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz czy to legalne?
I jeszcze jedno czy jak kupię halogeny z homologacją to mogę sam montować czy muszę gdzieś do specjalistycznego zakładu żeby panowie niebiescy się nie czepiali.
Szerokości
P.S Czy mogą być dwutonowe?
Halogeny np. takie (tylko przykład)
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Gdzie ty zmieścisz taką trąbę ? W 125 montowanie klaksonu jest trochę nie fortunne , masz jedną nakrętkę wspawaną pośrodku ramy , przed przednim garem - na wysokości znaczku Yamaha pod lampą. A z legalnością to jest tak że to jest legalne , a poza-tym jeśli głośne to masz większą szansę że zostaniesz usłyszane , tylko nie może to być za głośne , bo będzie uciążliwe.
O ile nie umieścisz tego klaksonu tak że będzie pasował , inaczej będzie to trochę groteskowe.
Co do halogenów to też , tak bez lightbarów to tak trochę nie teges. Muszą one być jednak ustawione aby nie oślepiały innych uczestników drogi. Znaczy będziesz musiał wybrać się do garażu na ustawianie lamp.
O ile nie umieścisz tego klaksonu tak że będzie pasował , inaczej będzie to trochę groteskowe.
Co do halogenów to też , tak bez lightbarów to tak trochę nie teges. Muszą one być jednak ustawione aby nie oślepiały innych uczestników drogi. Znaczy będziesz musiał wybrać się do garażu na ustawianie lamp.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
-
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Co do klaksonu to coś bym wymyślił, a celem zmiany jest właśnie to że jest głośniejszy.
Halogeny to lightbary bym kupił/zrobił. Myślałem nad podłączeniem ich pod długie ale sam nie wiem. Co o tym myślicie?
Szerokości
Halogeny to lightbary bym kupił/zrobił. Myślałem nad podłączeniem ich pod długie ale sam nie wiem. Co o tym myślicie?
Szerokości
- rzeznia_numer_5
- Posty: 1983
- Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
- Motocykl: pogniecione ścierwo
- Lokalizacja: Trafalmagoria
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Używanie lightbarów jest zabronione nie ważne czy będziesz oślepiał czy nie. Przepisy dokładnie określają jakiego typu oświetlenie może być zamontowane na motocyklu i nie wymienia trzech świateł z przodu Temat był wałkowany kiedyś na tym i innych forach.
Oczywiście sam mam ligtbary i to olewam ale pytałeś o kwestie formalne.
Oczywiście sam mam ligtbary i to olewam ale pytałeś o kwestie formalne.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
- Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
- Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Takie trąbki mam przy xv920 są obłędne no i oczywiśćie wolny wydech.
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
istnieje takie coś jak zespół lamp i jeżeli są blisko siebie posiadają homologację i są odpowiednio podłaczone to są legalnerzeznia_numer_5 pisze:Używanie lightbarów jest zabronione nie ważne czy będziesz oślepiał czy nie
z resztą kto się tym przejmuje jak 90% na wypruty wydech
jeżeli nie zastosujesz przekaźnika do ich zasilania to popalisz instalacjędavidos pisze:Myślałem nad podłączeniem ich pod długie
-
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
-waldi-, z instalacją to wiem zrobiłem tak w skuterze (pod 15W poszło 55W) spaliło się od świateł do pierwszej kostki (najcieńsze kable) i regulator. Ze światłami się jeszcze zastanowię ale trąbka musi być.
Dzięki za odpowiedzi.
Szerokości
Dzięki za odpowiedzi.
Szerokości
- Grzegorzz
- Posty: 57
- Rejestracja: 13 lipca 2009, 11:52
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: okolice Wrocławia
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Kodeks drogowy Art 66 pkt 4 podpunkt 3davidos pisze:LINK
Zabrania się:
umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie;
1100 95 usa
-
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Grzegorzz, czyli zwykły ciągły dźwięk może być, tak myślałem, że zmienny ton nie będzie dozwolony. O tych halogenach nic nie ma więc się czepiać nie powinni.
Szerokości
Szerokości
- biernat88
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 lutego 2009, 16:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Prudnik
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
piotr f., masz może jakieś zdjęcia z tymi trąbkami? chciał bym zobaczyć jak to wygląda bo też sie nad takimi zastanawiam
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
- Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
- Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Mam ale niewiem jakprzesłać będe próbował troche widać na zdięciu przy nicku
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
- HEBEL
- Posty: 448
- Rejestracja: 14 września 2009, 15:32
- Motocykl: H-D fatboy
- Lokalizacja: Warszawka mokotownia
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Założyłem kiedyś takie trąbki do samochodu ale na oddzielny przycisk niż oryginalne. Wypiard jest taki jak w TIR piszych wyrywa z butów a puszki baranieją!
nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
To ja się podepnę:
też wsadziłem samochodowe, jedyny minus że spora pompa, ale to przeżyję jakoś; podłączyłem bezpośrednio do zacisków aku z osobnym przyciskiem i tu pytanie - na zdjęciu z aukcji w pierwszym poście jest jakaś kostka/przekaźnik na wyposażeniu. Czy umieszczanie w takim układzie czegoś takiego jest konieczne? Bo cała ta moja operacja zbiegła się z awarią alternatora albo akumulatora (czy tez może regulatora), i teraz nie wiem, czy to może było jedną z przyczyn np. padnięcia akumulatora... Niestety ale elektryk ze mnie marny
też wsadziłem samochodowe, jedyny minus że spora pompa, ale to przeżyję jakoś; podłączyłem bezpośrednio do zacisków aku z osobnym przyciskiem i tu pytanie - na zdjęciu z aukcji w pierwszym poście jest jakaś kostka/przekaźnik na wyposażeniu. Czy umieszczanie w takim układzie czegoś takiego jest konieczne? Bo cała ta moja operacja zbiegła się z awarią alternatora albo akumulatora (czy tez może regulatora), i teraz nie wiem, czy to może było jedną z przyczyn np. padnięcia akumulatora... Niestety ale elektryk ze mnie marny
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Dono przekaźniki w instalacji stosuje się po to by nie trzeba było ciągnąć przez cały motocykl grubych kabli którymi płynie cały prąd jaki wymusza dany odbiornik. Podpinasz kable grube tylko między akum(wypadłoby dać bezpiecznik)odbiornik ,czyli Twoja pompa i łączysz to przekaźnikiem.A sterowanie samego przekaźnika ciągniesz cienkimi kabelkami do kierownicy bo tam jest minimalny prąd.A jak sprytnie umocujesz pompę w okolicach akum,do tego blisko przekaźnik to będziesz miał minimalne spadki napięcia na tych grubych zasilajacych.pozdro
Aha trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji,Jak prawidłowo podłączyłeś bez przek. to powinno hulać .
Aha trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji,Jak prawidłowo podłączyłeś bez przek. to powinno hulać .
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
A podpiąć się do końcówek od starych klaksonów One chyba są jakoś zabezpieczone...radar64 pisze:trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
one tak ale włącznik nieplaza66 pisze:One chyba są jakoś zabezpieczone...
ADAM
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Do nich podepnij sterowanie przekaźnikiem. A zasilanie do urządzenia poprowadź jak radzi radar64. Z tym że nie kable są problemem (grubość można dobrać w zaleznosci od pobieranego prądu, z reguły wystarczą 4 mm kwadratowe) tylko wytrzymałość włącznika. Oryginalnego nie przerobisz, a z montażem mocniejszego byś się niepotrzebnie nagimnastykował. Najlepiej jak można zostawić oryginalny.plaza66 pisze:podpiąć się do końcówek od starych klaksonów
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
no fakt, tak czy siak muszę najpierw dojść co padło w moim motoradar64 pisze:Aha trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji
dzięki za poradę!
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy
Dono zacznij od odłączenia Twoich modyfikacji.Potem zobacz jakie masz ładowanie,najlepiej po naładowaniu akumulatora z obcego źródła.jak będzie mało to pomierz co wychodzi z alternatora po odpięciu regulatora,jak będziesz miał po ok 30V zmiennego na wszystkich 3 fazach (mierz między fazowo)to mierz co po regulatorze.U mnie pomogło przeczyszczenie styków( Kyller radzi wywalenie styków i polutowanie kabli)jak co to pisz na priw ,będę umiał to pomogę.strzała