sprawność silnika spalinowego
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
sprawność silnika spalinowego
ze względu na zaciętą dyskusję jaka rozgorzała przy ognisku po kilku kolejkach , na temat SPRAWNOŚCI silników cztero i dwusuwowych (który ma większą sprawność) chciałbym załączyć cytaty z artykułów jakie udało mi się wykopać:
„Sprawność silników dwusuwowych jest znacznie mniejsza niż czterosuwowych…”
„Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.”
Linki do artykówów:
http://www.sciaga.pl/tekst/27621-28-sil ... _dzialania
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owego.html
Pozdrowienia dla mojego zagorzałego współdyskutanta Grzegorza (Triumph Speedmaster) i do następnego
„Sprawność silników dwusuwowych jest znacznie mniejsza niż czterosuwowych…”
„Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.”
Linki do artykówów:
http://www.sciaga.pl/tekst/27621-28-sil ... _dzialania
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owego.html
Pozdrowienia dla mojego zagorzałego współdyskutanta Grzegorza (Triumph Speedmaster) i do następnego
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Dwusuwy mają jednak wiele zalet, jak mniejszy stopień skomplikowania technicznego i większa moc z pojemności (jako że suw pracy przypada na jeden obrót wału korbowego, a nie na dwa obroty jak w 4-suwie). Z tym że dwusuwy dobijają normy czystości spalin.
Natomiast jako ciekawostkę chciałbym podać, że miały miejsce przypadki użytkowania silników wysokoprężnych dwusuwowych. Nie było tego dużo, ale m.in. służyły do napędzania pojazdów wojskowych, w tym ciagników artyleryjskich.
Natomiast jako ciekawostkę chciałbym podać, że miały miejsce przypadki użytkowania silników wysokoprężnych dwusuwowych. Nie było tego dużo, ale m.in. służyły do napędzania pojazdów wojskowych, w tym ciagników artyleryjskich.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Mariusz68
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 kwietnia 2009, 23:01
- Motocykl: virago 750
- Lokalizacja: Świecie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
W silniki dwusuwowe wysokoprężne wyposażone są także niektóre lokomotywy, Ursus C-45 (pierwowzór to Lanz-Bulldog D9506). Co do sprawności silników, to bardzo się to zmienia za sprawą wtrysku paliwa, który zawędrował też do dwusuwów i wyeliminował największą wadę tzn. przepłukiwanie silnika mieszanką paliwowo-powietrzną. Przy wtrysku silnik otrzymuje czyste powietrze i tylko ono ma kontakt ze spalinami. Paliwo jest wtryskiwane w końcowej fazie przepłukiwania, tak, że nie ma już możliwości wydostania się razem ze spalinami do atmosfery. Najnowsze skutery wyposażone w dwusuwy z wtryskiem mają zużycie paliwa takie jak czterosuwy, a osiągi dwusuwów.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Tu mnie troszkę zaskoczyłeś, nie czytałem o takich rozwiązaniach, chociaż z technicznego punktu widzenia to byłby idealny kompromis.Mariusz68 pisze:dwusuwy z wtryskiem
I jeszcze z ciekawostek - mam kosę spalinową Stihla napędzaną czterosuwem. Ale smarowanie mieszanką 1:50. Widocznie doszli do wniosku, że w kosie podlegającej różnym przechyłom olej w karterze silnika nie byłby najlepszym rozwiązaniem, a sucha miska olejowa to zbytek luksusu w takim urządzeniu.
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
interesujące rozwiązanie z tym wtryskiem w dwusuwie, ciekawe jak rozwiązali problem ze smarowaniem łożysk korbowych i gładzi cylindra, które to są zawsze smarowane w dwusuwie olejem dodawanym do paliwa.
Nie chcę wszczynać nowej wojny , ale żeby wyplenić ciemnogród i żeby ktoś czytający ten temat nie był wprowadzany w błąd – nie istnieje możliwość, że silnik dwusuwowy będzie palił tyle samo co czterosuw i wytwarzał moc o 50 -70% większą przy tej samej pojemności skokowej.
Nie chcę wszczynać nowej wojny , ale żeby wyplenić ciemnogród i żeby ktoś czytający ten temat nie był wprowadzany w błąd – nie istnieje możliwość, że silnik dwusuwowy będzie palił tyle samo co czterosuw i wytwarzał moc o 50 -70% większą przy tej samej pojemności skokowej.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Na razie nie masz czego plenić, gdyż nikt takiego twierdzenia nie założył. Jednak niska waga dwusuwu, mały relatywnie stopień skomplikowania technicznego i uzyskiwanie suwu pracy podczas każdego obrotu wału korbowego to są niezaprzeczalne zalety. Jak zwykle nie ma róży bez kolców i pozostaje wspomniane przez Ciebie smarowanie. W podobną ślepą uliczkę technologiczną zabrnęły kilkadziesiąt lat temu silniki Wankla. Pozornie prosty problem uszczelnienia krawędzi tłoka z cylindrem, mimo niezaprzeczalnego postepu inzynierii materiałowej i technologicznej do dzisiaj nie pozwala rozwinąć na skalę przemysłową tych konstrukcji. Mających nota bene (chyba z wyjątkiem turbin gazowych) chyba najlepsze wskaźnik uzyskiwanej mocy z kilograma masy silnika.Arni pisze:silnik dwusuwowy będzie palił tyle samo co czterosuw i wytwarzał moc o 50 -70%
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
ależ proszę:Blunio pisze:Na razie nie masz czego plenić, gdyż nikt takiego twierdzenia nie założył.
Mariusz68 pisze:Najnowsze skutery wyposażone w dwusuwy z wtryskiem mają zużycie paliwa takie jak czterosuwy, a osiągi dwusuwów.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
No rzeczywiście . Pewnie powtórzył slogan marketingowy. Na trzeźwo * nikt mający pojęcie o silnikach takiej tezy by nie wysunął.Arni pisze:ależ proszę
*mam na myśli stan umysłowy w nie stan upojenia
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Mariusz68
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 kwietnia 2009, 23:01
- Motocykl: virago 750
- Lokalizacja: Świecie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Nie, nigdy nie powtarzam sloganów, ale zabrzmiało to jak slogan. Opierałem się na testach najnowszych skuterów, a prezentowanych w Świecie Motocykli. A co do smarowania dwusuwów, to już od wielu lat stosowany jest system z osobnym zbiorniczkiem oleju, gdzie olej podawany jest niezależnie od paliwa. Panowie zamiast oskarżać kogoś o cytowanie sloganów zajrzyjcie do fachowej prasy. Próby z dwusuwami z wtryskiem w samochodach przeprowadzano kilkanaście lat temu. Wtedy widziano w nich same zalety, ale do seryjnej produkcji nikt nie wprowadził. Co do silników Wankla, to największą ich wadą nie były problemy z uszczelnieniem, bo z tym współcześnie się uporano. Większym problemem jest ogromna powierzchnia komór spalania, a z tego wynika niestety sprawność silnika, a w ludzkim języku to zużycie paliwa.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
od wielu lat już nie czytam i nawet nie wiedziałem, że zaczęli tam takie bzdury wypisywaćMariusz68 pisze:Opierałem się na testach najnowszych skuterów, a prezentowanych w Świecie Motocykli.
a jak ten cudowny zbiorniczek zapewnia smarowanie łożysk korbowych w przypadku gdy przez skrzynię korbową przepływa jedynie powietrze? Bo wydaje mi się, że nie wiesz o co pytam i nasunął Ci sie na myśl dozownik oleju, który niema nic wspólnego z tematem.Mariusz68 pisze:A co do smarowania dwusuwów, to już od wielu lat stosowany jest system z osobnym zbiorniczkiem oleju, gdzie olej podawany jest niezależnie od paliwa.
Może łożyskowanie nie wymaga tam smarowania, a może zastosowano jakieś dysze natryskowe czy inną technologię, pytam bo nie spotkałem się z czymś takim a ciekawi mnie jak to rozwiązano.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Myślę, że jakby nie patrzył, środek smarny dostaje się do mieszanki (powietrza zasilającego) i ulega spalaniu. A to wpływa na czystość spalin. Czyli Euro - któreśtamktóreś. Bo gdyby zrezygnować z przepływy powietrza zasilającego przez komorę korbową, gdzie ulega wstępnemu sprężaniu i zastosować sprężarkę (np. Rootsa), to cały pomysł wzieliby diabli, a konkretnie wspomnianą prostotę, taniość i małą wagę.
Gdyby te dwusuwy były taką rewelką, już dawno by je powszechnie wprowadzono. Ale musi być jakiś myk, który ten proces spowalnia lub hamuje. I myślę że to są normy czystosci.
Gdyby te dwusuwy były taką rewelką, już dawno by je powszechnie wprowadzono. Ale musi być jakiś myk, który ten proces spowalnia lub hamuje. I myślę że to są normy czystosci.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Witam,
Co do smarowania w dwósówach na wtrysku jak i na gaźniku jest podobnie. Ze zbiorniczka oleju przez pompkę wężykiem płynie sobie olej prosto do komory wału korbowego. Wężyk przechodzi przez taki plastik (obok cylindra) za pompą wody patrząc na nią. W gaźniku jest taka różnica że mieszanka paliwowo powietrzna jest podawana do komory korbowej przez zawór membramkowy, a z tamtąd zasysany przez cylinder kanałami w jego ściankach. Natomiast "wtryskowce" mają kompresor który spręża mieszankę paliwowo-powietrzną, podaje przez głowicę, a świeca jest po boku. Bardziej w temat wtryskowych dwusuwów się nie zagłębiałem. Wzorowałem się Aprilią sr50 replica na silniku minarelli horizontal LC (na gaźniku) i Aprilią Sr50 Factory na silniku P/G LC lub Morini LC.
Pozdrawiam
Co do smarowania w dwósówach na wtrysku jak i na gaźniku jest podobnie. Ze zbiorniczka oleju przez pompkę wężykiem płynie sobie olej prosto do komory wału korbowego. Wężyk przechodzi przez taki plastik (obok cylindra) za pompą wody patrząc na nią. W gaźniku jest taka różnica że mieszanka paliwowo powietrzna jest podawana do komory korbowej przez zawór membramkowy, a z tamtąd zasysany przez cylinder kanałami w jego ściankach. Natomiast "wtryskowce" mają kompresor który spręża mieszankę paliwowo-powietrzną, podaje przez głowicę, a świeca jest po boku. Bardziej w temat wtryskowych dwusuwów się nie zagłębiałem. Wzorowałem się Aprilią sr50 replica na silniku minarelli horizontal LC (na gaźniku) i Aprilią Sr50 Factory na silniku P/G LC lub Morini LC.
Pozdrawiam
- Mariusz68
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 kwietnia 2009, 23:01
- Motocykl: virago 750
- Lokalizacja: Świecie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Arni, jeśli chcesz dyskutować na temat czegokolwiek, to wypadałoby mieć minimum wiedzy, ale na temat oczywiście.
Najprawdopodobniej masz rację. O ile smarowanie łożysk nie stanowi jakiegokolwiek problemu, to gładź cylindra problemem już jest. Honda planowała wprowadzić do produkcji silnik obywający się bez smarowania przewidując żywotność na kilkadziesiąt tysięcy km, ale na planach się skończyło.Blunio pisze: Gdyby te dwusuwy były taką rewelką, już dawno by je powszechnie wprowadzono. Ale musi być jakiś myk, który ten proces spowalnia lub hamuje. I myślę że to są normy czystosci.
- KoSS
- Posty: 2657
- Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
- Motocykl: VARADERO XL1000V '99
- Lokalizacja: Będzin
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Oraz lokomotywy towarowe szczególnie na szerokim torze.Blunio pisze:...........Natomiast jako ciekawostkę chciałbym podać, że miały miejsce przypadki użytkowania silników wysokoprężnych dwusuwowych. Nie było tego dużo, ale m.in. służyły do napędzania pojazdów wojskowych, w tym ciagników artyleryjskich.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
- Feldek
- Posty: 1406
- Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
- Motocykl: Virago 535 Custom
- Lokalizacja: Poznań/Mosina
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Buahahahaha tego nie dało się słuchać nawet pod mocnym wpływem Tutaj na bank skończy się tak samo jak wtedy - każdy będzie miał swoje zdanie i oczywiście rację...Arni pisze:ze względu na zaciętą dyskusję jaka rozgorzała przy ognisku po kilku kolejkach , na temat SPRAWNOŚCI silników cztero i dwusuwowych (który ma większą sprawność)
Arni wywołałeś chyba wojnę
http://profile.imageshack.us/user/Feldek - fotki z motocyklowych wojaży
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
tak to już jest, gdy próbujesz wytłumaczyć coś komuś, kto wszystko wie lepiej, bo gdzieś coś tam przeczytałFeldek pisze:Tutaj na bank skończy się tak samo jak wtedy - każdy będzie miał swoje zdanie i oczywiście rację...
Arni wywołałeś chyba wojnę
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- irecki
- Posty: 277
- Rejestracja: 04 września 2007, 21:57
- Motocykl: Komar, WFM M06, SHL Gazela M17, Virago 535
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
A także 2T powszechnie stosuje się w silnikach okrętowych do napędu wału głównego. W Okrętownictwie ma to wiele zalet:KoSS pisze:Oraz lokomotywy towarowe szczególnie na szerokim torze.Blunio pisze:...........Natomiast jako ciekawostkę chciałbym podać, że miały miejsce przypadki użytkowania silników wysokoprężnych dwusuwowych. Nie było tego dużo, ale m.in. służyły do napędzania pojazdów wojskowych, w tym ciagników artyleryjskich.
- niskie obroty silnika - co wiąże się z brakiem potrzeby stosowanie przekładni pomiędzy śrubą a wałem korbowym
- możliwość spalania mazutu - czyli generalnie najtańszego paliwa.
Łoto przykład: http://www.hcp.com.pl/hcp_oferta/ofe_silniki_01a.html lub http://www.4b.pl/1_0_37303/wysokoprężne ... wnego.aspx
A co do smarowania gładzi cylindra i wału - odbywa się to na zasadzie jak w silniku 4T z mokrą miską olejowa
Łoto obrazek - gdzie dla zmylenia (sowieckiego) przeciwnika wtryskiwacz wygląda jak świeca.
W stajni: Komar, WFM,SHL Gazela M17,WSK M06, Virago 535.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
taki prosty schemacik a tak wiele wyjaśnia, dzięki irecki
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
miałem dwusuwa z wtryskiem paliwa , wspomniana wcześniej aprilia sr 50. W porównaniu do dwusuwa z gaźnikiem odznaczał się prawie 2 krotnie mniejszym spalaniem PB oraz ponad 3 krotnie mniejszym spalaniem oleju do mieszanki. W gaźnikowym 1l wystarcza na około 1000km natomiast na 1,6 l zbiorniczku w aprilii zrobiłem około 4000 km także różnica jest bardzo duża Osiągi również za sprawą wtrysku na plus.
Tak jak powiedział kolega , przy wale znajduje się kompresor który podaje sprężone powietrze , jest to nic innego jak cylinderek z tłoczkiem i pierścionkiem a od spodu jest takie kółko które napędzane jest wałem korbowym.
Wady 2T to oczywiście mało wytrzymałe silniki - ok 15-20 tyś ( w zależności od silnika) i remont - normalna czynność.
skuter na wtrysku spalał mi 2-3 l / 100 km , czyli mniej więcej tyle(może troche mniej) co Virago 250
Tak jak powiedział kolega , przy wale znajduje się kompresor który podaje sprężone powietrze , jest to nic innego jak cylinderek z tłoczkiem i pierścionkiem a od spodu jest takie kółko które napędzane jest wałem korbowym.
Wady 2T to oczywiście mało wytrzymałe silniki - ok 15-20 tyś ( w zależności od silnika) i remont - normalna czynność.
skuter na wtrysku spalał mi 2-3 l / 100 km , czyli mniej więcej tyle(może troche mniej) co Virago 250
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
napisałeś, że
niesłychane, bo kiedyś miałem kilka motorowerów (Komar, Romet, Jawa, Simson, Suzuki RG80) wszystkie na gaźniku przeważnie z konstrukcją z czasów komuny i spalanie było w granicach 2-3,5l
i że spalałaPrzemysl pisze:aprilia sr 50. W porównaniu do dwusuwa z gaźnikiem odznaczał się prawie 2 krotnie mniejszym spalaniem
to znaczy, że takie skuterki 50 ccm na gaźniku palą jakieś 4-6l/100kmPrzemysl pisze:2-3 l / 100 km
niesłychane, bo kiedyś miałem kilka motorowerów (Komar, Romet, Jawa, Simson, Suzuki RG80) wszystkie na gaźniku przeważnie z konstrukcją z czasów komuny i spalanie było w granicach 2-3,5l
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
-
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
Arni, moja sr na powiększonej dyszy w gaźniku (seryjna 75 ja mam 90) pali ok. 3,6/100 na mieszanej trasie przy wyciskaniu z niej max mocy. Cylinder mam zmieniony na mocniejszy dalej 50cc. Wielkiej różnicy w spalaniu między seryjnymi, a sportowymi częściami nie zauważyłem pewnie dlatego że nadal 50-tka.
A co do oleju to niestety jest bół co 1000 czasem 1200 nowa buteleczka castrol 2T i kolejne 40zł. Dlatego się wyleczyłem z dwusuwów i to 1 i ostatni taki silnik w moim motórze.
Szerokości.
A co do oleju to niestety jest bół co 1000 czasem 1200 nowa buteleczka castrol 2T i kolejne 40zł. Dlatego się wyleczyłem z dwusuwów i to 1 i ostatni taki silnik w moim motórze.
Szerokości.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
tak , wielu moich znajomych ma markowe skutery i spalanie wacha się przeważnie od 3,5 do 5 a czasem nawet 6 litrów. A i jeszcze jedno , nie mówie tutaj o skuterach seryjnych
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: sprawność silnika spalinowego
no to pominąłeś kolego ważny fakt, bo jeśli są to silniki modyfikowane i otrzymują mieszankę przeważnie daleką od stechiometrycznej to oczywiście można uzyskać wręcz ogromne zużycie paliwa i to nie ważne czy będą zasilane gaźnikiem czy poprzez układ wtryskowyPrzemysl pisze:wielu moich znajomych ma markowe skutery i spalanie wacha się przeważnie od 3,5 do 5 a czasem nawet 6 litrów. A i jeszcze jedno , nie mówie tutaj o skuterach seryjnych
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke