Musze pilnie kupić nową oponę na przód i mam duży dylemat.
Kusi mnie 110/90-19 (myślałem o Maxxis M6011)
Jak sprawują się w praktyce szersze opony ?
Część Kolegów jak widzę zakłada opony o rozmiar większe od zalecanych ?
Czy są jakieś zalety takiego rozwiązania, jakieś wady ?
Czy prowadzenie motoru się poprawi czy pogorszy ? (z tyłu mam też szerszą 150 zamiast 140)
Teoretycznie powinno być lepiej, mniejszy wpływ kolein, szyn tramwajowych, kamyków itp. na sterowność ale jak to jest w praktyce?
Czy ktoś się przesiadał z węższej na szerszą oponę i ma jakieś porównanie, jest lepiej czy gorzej? Jak wygląda 110 na przodzie w Virago, lepiej czy gorzej od 100 ?
Nowa tendencja w Cruiserach to właśnie szerokie opony na przodzie ?
Czy na przód 110 zamiast 100 wchodzi bez problemu do xv700/750/100/1100 ?
Czy mieści się luźno pod błotnikiem i podkową?
W xv535 znajomego założone jest nowe 100/90-19 zamiast 90/90-19, wchodzi ale prawie na styk z błotnikiem i całkiem fajnie się prowadzi (nie mam porównania z 90) i wygląda tez fajnie. Wada - na żwirze szurają kamyki wpadające w szczelinę między oponą a błotnikiem ( strach pomyśleć co będzie, jak wciągnie większego kamienia) ale tam można łatwo podnieść błotnik, nie ma nad nim tej podkowy co w większych Virago.
110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
Ja mam na tyle 150 zamiast 140 a na przodzie 90mm zamiast 3cale (76,2mm).
Różnica w bieżniku 100, a 90 będzie praktycznie niewidoczna jeśli postawiłbyś dwa motory z takimi oponami koło siebie, ja miałem okazję to obserwować. To samo było przy różnicy między 140, a 150 z tyłu i powiem, że wydawało mi się nawet, że 140 jest szersza od 150
Wiele zależy od samego kształtu bieżnika i długości bieżnika na jego bocznych powierzchniach kiedy jeździmy na nich w ostrym skręcie.
Bez zastanowienia kupuj 100 zamiast 90 a dla pewności i spokoju ducha spytaj dilera, czy taka opona będzie pasować do twojego motoru.
Różnica w bieżniku 100, a 90 będzie praktycznie niewidoczna jeśli postawiłbyś dwa motory z takimi oponami koło siebie, ja miałem okazję to obserwować. To samo było przy różnicy między 140, a 150 z tyłu i powiem, że wydawało mi się nawet, że 140 jest szersza od 150
Wiele zależy od samego kształtu bieżnika i długości bieżnika na jego bocznych powierzchniach kiedy jeździmy na nich w ostrym skręcie.
Bez zastanowienia kupuj 100 zamiast 90 a dla pewności i spokoju ducha spytaj dilera, czy taka opona będzie pasować do twojego motoru.
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
-
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
ja bym z tymi szerokościami opon motocyklowych był ostrożny, jeżeli chodzi o puszki to wiadomo jaka wlezie na felgę i pod nadkole , fajniejszy wygląd , co najwyżej zwiększa spalanie paliwa, w moto sprawa wygląda nieco inaczej dużą cześć drogi pokonujemy w dużym przechyle motocykla są to zakręty, i wtedy opona pracuje na krawędzi ,zmienianie szerokości, wiąże się na pewno, w tym przypadku, z inną trakcją niż opon zalecanych przez producenta.
-
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
tez rozważałem ten aspekt.
na tyle mam prawie nową (więc nie będę zmieniał) szerszą 150 zamiast 140
i pytanie, czy na przodzie też zakładać szerszą 110 zamiast 100 aby wyrównać wpływ szerszego tyłu ?
będą obie szersze , będą szły w zakrętach podobnie jak obie węższe, założę na przód standard a na tyle zostanie szersza, może ściągać na zakrętach.
a może źle myślę ?
na tyle mam prawie nową (więc nie będę zmieniał) szerszą 150 zamiast 140
i pytanie, czy na przodzie też zakładać szerszą 110 zamiast 100 aby wyrównać wpływ szerszego tyłu ?
będą obie szersze , będą szły w zakrętach podobnie jak obie węższe, założę na przód standard a na tyle zostanie szersza, może ściągać na zakrętach.
a może źle myślę ?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
Prawdopodobieństwo, że zgadniesz jak zachowa się motocykl po takiej zamianie jest nikłe.
Zakładanie innego ogumienia niż zalecane powinno być ograniczone do dwóch jedynie przypadków:
1. efekt estetyczny - chcesz zrobić coś, co ma jedynie ładnie wyglądać, jeździć już nie musi (przykładowo - do puszki założyć opony o profilu 30 lub 35 żeby czuć każdą zapałkę rzuconą na jezdnię)
2. w przypadku, gdy żadnej innej opony nie ma a dojechać na czymś do serwisu trzeba.
Nie piszę oczywiście o zastosowaniu zamiennika w rodzaju 3,5x19 zamiast 100/90x19 (czy ile to tam dokładnie powinno być).
Szersza opona to na ogół silniejsze oddziaływanie przeszkód w postaci zdrapek, szczelin wzdłużnych w nawierzchni o koleinach niż nie wspominając.
Zakładanie innego ogumienia niż zalecane powinno być ograniczone do dwóch jedynie przypadków:
1. efekt estetyczny - chcesz zrobić coś, co ma jedynie ładnie wyglądać, jeździć już nie musi (przykładowo - do puszki założyć opony o profilu 30 lub 35 żeby czuć każdą zapałkę rzuconą na jezdnię)
2. w przypadku, gdy żadnej innej opony nie ma a dojechać na czymś do serwisu trzeba.
Nie piszę oczywiście o zastosowaniu zamiennika w rodzaju 3,5x19 zamiast 100/90x19 (czy ile to tam dokładnie powinno być).
Szersza opona to na ogół silniejsze oddziaływanie przeszkód w postaci zdrapek, szczelin wzdłużnych w nawierzchni o koleinach niż nie wspominając.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
Panowie, producenci wymieniają czasem kilka rozmiarów opon dla jednego typu motoru/samochodu. Nie ma tak, że jeden i tylko jeden rozmiar jest dobry.
Ja na przykład w mojej beemce moge jeździć na 205, tak samo jak na 215 i na 225mm szerokości opon.
Na lato mam 225/55R16 a na zimę zakładam 205/60R16 (zamiennik).
Jeszcze raz powtarzam, w motorach jeden rozmiar opony mniejszy, czy większy nie stanowi większej różnicy.
Ja na przykład w mojej beemce moge jeździć na 205, tak samo jak na 215 i na 225mm szerokości opon.
Na lato mam 225/55R16 a na zimę zakładam 205/60R16 (zamiennik).
Jeszcze raz powtarzam, w motorach jeden rozmiar opony mniejszy, czy większy nie stanowi większej różnicy.
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
-
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
Ekhm...Pragne przypomniec iz na Forum znajduja sie rowniez przedstawicielki delikatniejszej plci w zwiazku z czym moze lepiej nie pisac:koledzy ,panowie...Nie to zebym sie czepiala...
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
doris, zapewniam Cię, że dostrzegam obecność płci pięknej na forum, spójrz na ten zwrot z innej strony - moi przedmówcy w tym temacie to płeć brzydka, jak oni mogli by się poczuć, gdybym zwrócił się "Panie i Panowie"
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!