kilka pytań początkującego + przeróbka baku
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Witam , jako że ten temat nie pasuje w dziale warsztat postanowiłem umieścić go tutaj , jeśli robię źle to poprawcie ,mam kilka pytań odnośnie motocykla gdyż jest to mój pierwszy,
Do rzeczy - kilka dni temu stałem się posiadaczem virago 250.
Oto ona:
http://moto.allegro.pl/item699176515_ya ... ml#gallery
1)Siedzenie zostało zrobione i jest w porządku, tylko pytanie jak zrobić bak? Zastanawiałem się nad wyciągnięciem wgnieceń i pomalowaniem baku + przyklejenie emblematów "virago" - moim zdaniem było by ładnie gdyby nie problem że nie da sie idealnie dobrać lakieru aby choć w małym stopniu nie różnił się od pozostałych elementów. Może jakieś fajne malowanie poprostu? Podrzuci ktoś pomysł?
2)Ciekawi mnie kranik , są 4 pozycje . Co oznacza pozycja PRI oraz FUEL ? po zakończeniu przejażdżki daje na PRI i nic nie cieknie , ale wole zapytać
3)Motorek sprowadzony był ze stanów , czy nie będzie żadnych problemów z częściami ? Czy są poprostu takie same jak w innych wersjach? Pytam ponieważ znajomy miał taki problem w przypadku kawasaki gpz 500.
4)Kierunkowskazy z przodu świecą cały czas , czy mogę mieć problemy z policją przy kontroli? Patrzyłem wczoraj i mam żarówki dwuwłóknowe.
Dzięki za pomoc ,
Pozdrawiam
Do rzeczy - kilka dni temu stałem się posiadaczem virago 250.
Oto ona:
http://moto.allegro.pl/item699176515_ya ... ml#gallery
1)Siedzenie zostało zrobione i jest w porządku, tylko pytanie jak zrobić bak? Zastanawiałem się nad wyciągnięciem wgnieceń i pomalowaniem baku + przyklejenie emblematów "virago" - moim zdaniem było by ładnie gdyby nie problem że nie da sie idealnie dobrać lakieru aby choć w małym stopniu nie różnił się od pozostałych elementów. Może jakieś fajne malowanie poprostu? Podrzuci ktoś pomysł?
2)Ciekawi mnie kranik , są 4 pozycje . Co oznacza pozycja PRI oraz FUEL ? po zakończeniu przejażdżki daje na PRI i nic nie cieknie , ale wole zapytać
3)Motorek sprowadzony był ze stanów , czy nie będzie żadnych problemów z częściami ? Czy są poprostu takie same jak w innych wersjach? Pytam ponieważ znajomy miał taki problem w przypadku kawasaki gpz 500.
4)Kierunkowskazy z przodu świecą cały czas , czy mogę mieć problemy z policją przy kontroli? Patrzyłem wczoraj i mam żarówki dwuwłóknowe.
Dzięki za pomoc ,
Pozdrawiam
- Mickey
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 maja 2009, 16:09
- Motocykl: Yamaha XTZ 660 '92
- Lokalizacja: Chełmek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
1) bak: w necie jest multum tutoriali dotyczących szpachlowania, przygotowywania blach do malowania itp ; kolor: czarny mat jest fajny
2) RES - chyba wiadomo, PRI - instrukcja pisze, że używa się przy ssaniu, ON - cały czas miej to włączone, podczas pracy silnika leci benzyna, a kiedy wyłączasz jędze przestaje
3) nie wiem
4) w każdej wersji amerykańskiej kierunki świecą się razem z reflektorem, mój rodziciel ma tak samo w wild starze
2) RES - chyba wiadomo, PRI - instrukcja pisze, że używa się przy ssaniu, ON - cały czas miej to włączone, podczas pracy silnika leci benzyna, a kiedy wyłączasz jędze przestaje
3) nie wiem
4) w każdej wersji amerykańskiej kierunki świecą się razem z reflektorem, mój rodziciel ma tak samo w wild starze
http://jadziem.blogspot.com/
Jadziem!
Jadziem!
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
nie chodzi mi o sposób na robote, choć chyba lepiej wyciągnąć te wgniecenia, nie mam pomysłu jak go pomalować aby było fajnie thx za informacje o kraniku , a fuel co oznacza(dosłownie z angielskiego wiem , chodzi mi o kranik)?Dziwne bo w instrukcji nie ma napisane a przynajmniej o 535
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
fajne malowanie
Atak serio to jak nie wiesz jaki kolor to walnij cały bak jednolicie i będzie najprościej Z tym że tak jak mój brat napisał - czarny mat jest fajny
Atak serio to jak nie wiesz jaki kolor to walnij cały bak jednolicie i będzie najprościej Z tym że tak jak mój brat napisał - czarny mat jest fajny
Ostatnio zmieniony 07 sierpnia 2009, 21:20 przez klem, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mickey
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 maja 2009, 16:09
- Motocykl: Yamaha XTZ 660 '92
- Lokalizacja: Chełmek
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
u mnie są tylko te 3 pozycje, które podałem, na fuel nie moge przekręcić . Co do malowania, jeśli chcesz ładnie wyglądający lakier metalik, wg mnie lepiej wydać 800 zł na lakierowanie moto, niż eksperymentować samemu - może wyjść drogo, lepiej dołożyć , a i efekt nie będzie super. Rama jest czarna, więc kolor możesz wybrać jaki chcesz (w dowodzie nie ma wpisanego koloru!)
http://jadziem.blogspot.com/
Jadziem!
Jadziem!
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
FUEL, czyli paliwo, to opis, do czego służy kranik a nie jego pozycja (tak jak nad włącznikiem kierunków jest napis turn itp.). Pozycje są zatem trzy: ON - normalny dopływ paliwa, RES - rezerwa i PRI - od prime, używana do odpalenia motocykla w momencie gdy wcześniej zgasł z powodu braku paliwa (bo np. nie zdążyliśmy przełączyć na rezerwę). Włącza się wtedy ssanie, ustawia PRI, pompuje trochę gazem i odpala. Cała kombinacja służy do zalania paliwem przewodów, z których wcześniej wyssaliśmy ostatnie krople i teraz jest w nich tylko powietrze, więc normalnie z odpaleniem byłyby spore problemy.
Co do baku, to wgniecenia są na tyle małe, że ja bym szpachlowała zamiast wygniatać, ale to już Twoja decyzja. Co do malowania to nie bawiłabym się w żmudne dobieranie koloru do reszty, bo i tak będzie widać różnicę, tylko zrobiłabym jakiś aerograf w odcieniach czerwieni i czerni (osobiście preferuję wzory geometryczne lub tribale) na całej powierzchni.
Co do baku, to wgniecenia są na tyle małe, że ja bym szpachlowała zamiast wygniatać, ale to już Twoja decyzja. Co do malowania to nie bawiłabym się w żmudne dobieranie koloru do reszty, bo i tak będzie widać różnicę, tylko zrobiłabym jakiś aerograf w odcieniach czerwieni i czerni (osobiście preferuję wzory geometryczne lub tribale) na całej powierzchni.
- griszasad
- Posty: 363
- Rejestracja: 01 kwietnia 2009, 21:19
- Motocykl: Yamaha Drag Star XVS
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
4) za te kierunkowskazy zabiora dow rej od ręki - odłącz po jednym kabelku i zaizoluj - ja to robiłem przy policji na drodze.....
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Dokładnie,ja musiałem wymontowywać ja byłem na przeglądzie,nie przejdzie!
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
griszasad , dzięki - to mnie najbardziej interesowało. Będę musiał to zrobić ale to nie dzisiaj bo z roboty wróciłem , przy okazji - to ja już widzę jak ten motorek przeszedł przegląd znając życie dowód , na flaszkę i podbite.
Co do zbiornika to mam 3 wyjścia:
-aerograf ( wie ktoś ile kosztuje taka przyjemność?)
-używany bak w bdb stanie w takim samym kolorze
-kupno krawata , zakryje połowę wgnieceń
kiziur , na zdjęciach nie widać tych wgnieceń za bardzo. jest ich więcej niż się wydaje , do tego trochę korozji. Dzięki za info odnośnie kranika. właśnie na jeździe próbnej brakło paliwa i był problem bo długo musieliśmy kręcić aż doleci do wężyków paliwko.Co do aerografu to jestem za tylko ciekawe kto sie tego podejmie w okolicy
pozdrawiam !
Edit : kierunkowskazy zrobione , odpiąłem po jednym niebieskim kabelku na strone i zaizolowałem.Jako że to moje 1 moto zadam dość może głupie pytanie : Czy olej sprawdza się jak silnik jest zimny czy ciepły ? To że w pionie ma stać to logiczne U mnie jest tak że jak jest zimny to całe "oko" jest zakryte czyli grubo ponad max . a jak pochodzi chwilę to jest normalnie pomiędzy min a max.
Może ktoś sprecyzować ?
Co do zbiornika to mam 3 wyjścia:
-aerograf ( wie ktoś ile kosztuje taka przyjemność?)
-używany bak w bdb stanie w takim samym kolorze
-kupno krawata , zakryje połowę wgnieceń
kiziur , na zdjęciach nie widać tych wgnieceń za bardzo. jest ich więcej niż się wydaje , do tego trochę korozji. Dzięki za info odnośnie kranika. właśnie na jeździe próbnej brakło paliwa i był problem bo długo musieliśmy kręcić aż doleci do wężyków paliwko.Co do aerografu to jestem za tylko ciekawe kto sie tego podejmie w okolicy
pozdrawiam !
Edit : kierunkowskazy zrobione , odpiąłem po jednym niebieskim kabelku na strone i zaizolowałem.Jako że to moje 1 moto zadam dość może głupie pytanie : Czy olej sprawdza się jak silnik jest zimny czy ciepły ? To że w pionie ma stać to logiczne U mnie jest tak że jak jest zimny to całe "oko" jest zakryte czyli grubo ponad max . a jak pochodzi chwilę to jest normalnie pomiędzy min a max.
Może ktoś sprecyzować ?
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Sprawdzasz jak zimny, czyli jak już olej spłynie z silnika.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
tak właśnie myślałem,dzięki ! masz punkta ode mnie to wychodzi na to że mam za dużo i muszę spuścić trochę
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Odnośnie PRI: nie używaj tego gdy zostawiasz motocykl. Znajomy w Vulcanie, za którymś razem zostawienia na PRI zalał sobie calutki silnik aż po filtr powietrza. Z 3 godziny zajęło odpalenie sprzęta, a zgubił przy tym połowę paliwa ze zbiornika
Jak gasisz moto nic nie musisz przekręcać z paliwem. To nie komarek i ma taką "nowoczesną" technologie podciśnieniowego zasysania paliwa (jak silnik chodzi to leje paliwo, jak nie chodzi to nie leje - magia ) - dlatego w kraniku nie ma opcji OFF ;P
Jak gasisz moto nic nie musisz przekręcać z paliwem. To nie komarek i ma taką "nowoczesną" technologie podciśnieniowego zasysania paliwa (jak silnik chodzi to leje paliwo, jak nie chodzi to nie leje - magia ) - dlatego w kraniku nie ma opcji OFF ;P
- irecki
- Posty: 277
- Rejestracja: 04 września 2007, 21:57
- Motocykl: Komar, WFM M06, SHL Gazela M17, Virago 535
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Z tego co się dopatrzyłem masz przynajmniej trzy wgniecenia. Jest to do wyprowadzenia szpachlą, ale moim zdaniem będzie taniej poszukać baku w podobnym malowaniu na aukcjach. Sądzę, że w granicach 100 zł coś powinieneś dostać. Za malowanie powinieneś też podobnie zapłacić. Ale kupiony to zawsze bez szpachli (czyt. bez obawy o pękanie i temu podobne efekty),Przemysl pisze:... tylko pytanie jak zrobić bak? Zastanawiałem się nad wyciągnięciem wgnieceń i pomalowaniem baku + przyklejenie emblematów "virago" - moim zdaniem było by ładnie gdyby nie problem że nie da sie idealnie dobrać lakieru aby choć w małym stopniu nie różnił się od pozostałych elementów. Może jakieś fajne malowanie poprostu? Podrzuci ktoś pomysł?
W stajni: Komar, WFM,SHL Gazela M17,WSK M06, Virago 535.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
wgnieceń mam 6 do tego trochę korozji.Na prawej stronie zbiornika lakier jest wypłowiały , może to od benzyny? Znalazłem na allegro gościa co ma części do virago http://moto.allegro.pl/item704832805_ya ... zesci.html kupował ktoś u niego ? irecki mówisz że za taki bak to max 100-150 zł ? nie wiem ile bo nie ma tego dużo na allegro.Zadzwonie i dam znać.
- irecki
- Posty: 277
- Rejestracja: 04 września 2007, 21:57
- Motocykl: Komar, WFM M06, SHL Gazela M17, Virago 535
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
I jak dzwoniłeś ??
Sam jestem ciekaw ile się ceni .
Sam jestem ciekaw ile się ceni .
W stajni: Komar, WFM,SHL Gazela M17,WSK M06, Virago 535.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
kurcze zapomniałem ale prawda jest taka że zostałem bez kasy - smar do łańcucha i porządne okulary , prawie 200 zł . Znając życie to jak narazie będzie tak jak jest , będę kombinował na jesień / zimę.
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 czerwca 2009, 18:06
- Motocykl: Yamaha XV 125 Virago
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Przemysl, Kupowałem od tego gościa przednią oponkę oraz linkę gazu, 2-3 dni i wszystko przyszło.
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Przemysl - jak czujesz się na siłach i masz smykałke albo znajomego od szpachlowania to możesz spróbować szpachlować na własną rękę, jak nie wyjdzie - kupisz bak. cena około 150-200 bo się dowiadywałem.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
MAJK
Świetnie , dzięki za info odnośnie ceny.
Robić raczej się nie opłaca , napis "virago" po bokach to nie naklejka tylko uwypuklenie więc trzeba by sporo szpachli nadłożyć. najprościej i chyba najtaniej wyjdzie kupić używany bak w fajnym stanie . Virażka to świetny motocykl , im dłużej jeżdżę tym bardziej mi sie to podoba .Jadę do włoch do rodziny i popatrze po szrotach , często zdarzają się fajne rzeczy tam.
Pozdrawiam ! ,
temat chyba można zamknąć ,
choć przydałby się dział typu "mechanika ogólna" bo wiele rzeczy poprostu nie pasuje do tych co są
Świetnie , dzięki za info odnośnie ceny.
Robić raczej się nie opłaca , napis "virago" po bokach to nie naklejka tylko uwypuklenie więc trzeba by sporo szpachli nadłożyć. najprościej i chyba najtaniej wyjdzie kupić używany bak w fajnym stanie . Virażka to świetny motocykl , im dłużej jeżdżę tym bardziej mi sie to podoba .Jadę do włoch do rodziny i popatrze po szrotach , często zdarzają się fajne rzeczy tam.
Pozdrawiam ! ,
temat chyba można zamknąć ,
choć przydałby się dział typu "mechanika ogólna" bo wiele rzeczy poprostu nie pasuje do tych co są
-
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
witam chciałem podpiąć sie pod temat....zamierzam zmienić bak w 535 92r.i mam pytanko czy ktoś sie orientuje z jakiego moto podejdzie?ma być wyrzszy bardziej przypominający łezke bo orginalny jest mały tak jak by zplaszczona łezka....proszę o pomoc.pozdrawiam
- KoSS
- Posty: 2657
- Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
- Motocykl: VARADERO XL1000V '99
- Lokalizacja: Będzin
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: kilka pytań początkującego + przeróbka baku
Spróbuj od Intrudera 700 lub 750
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl