Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
-
- Status: Offline
Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
Przejrzałem forum i nie znalazłem z pozoru prozaicznego wątku - co lać do napędu (dyferencjału).
Instrukcja coś wspomina o 80W90 i GL-4
1 pójść na całość - Motul 80W90 np. http://sklep.monster-tuning.pl/product_ ... cts_id/638 spełnia normę GL-4 i GL-5 ale to ponad 8 dych za 1l (reszta będzie się kisiła w garażu , tak właściwie to ile wchodzi do przekładni w 750 (700). Chyba te 80 zł lepiej dolożyc do nowych opon i zamiast kombinować z olejem.
2) odpuscić sobie i lać Hipol z puszki - ale zgodny ze specyfikacja Yamahy 80W90 GL-4 ale to minerał ale za darmo , i tak leży non-stop w garażu
3)tez odpuscić sobie i lać Hipol z nowszej puszki mojej papugi - 75W90 niby pół syntetyk ale 75W90 niezgodny ze specyfikacją Yamahy ale to też GL-5 i też niezgodny ze specyfikacją Yamahy ale za to za darmo , też leży w garażu puszki mojego plecaczka
4) lać 80W140 Bel-Ray do napędów, cena oleju do dyfra atrakcyjna (tylko co z tym 140, czy to nie przeszkadza ???) i z kolei zdecydowałem się na półsyntetyk do silnika 20W50 Bel-Ray, chociaż XV700 z 97r.z 70kkm przebiegu to trochę ryzyko, ale poprzedni właściciel lał 10W40 Castrol, też semisyntetic i motor hula bez problemów.
Może jakieś inne propozycje ???
Jak to jest z tym GL ????
Podobno wyższe GL np 5 zamiast 4 potrafi zwalić skrzynię biegów, głównie padają synchronizatory ale przecież nasz Virago nie ma żadnych synchronizazatorów w dyfrze. Czy można lać półsyntetyk lub syntetyk i do tego gl5 zamiast gl4.
Instrukcja coś wspomina o 80W90 i GL-4
1 pójść na całość - Motul 80W90 np. http://sklep.monster-tuning.pl/product_ ... cts_id/638 spełnia normę GL-4 i GL-5 ale to ponad 8 dych za 1l (reszta będzie się kisiła w garażu , tak właściwie to ile wchodzi do przekładni w 750 (700). Chyba te 80 zł lepiej dolożyc do nowych opon i zamiast kombinować z olejem.
2) odpuscić sobie i lać Hipol z puszki - ale zgodny ze specyfikacja Yamahy 80W90 GL-4 ale to minerał ale za darmo , i tak leży non-stop w garażu
3)tez odpuscić sobie i lać Hipol z nowszej puszki mojej papugi - 75W90 niby pół syntetyk ale 75W90 niezgodny ze specyfikacją Yamahy ale to też GL-5 i też niezgodny ze specyfikacją Yamahy ale za to za darmo , też leży w garażu puszki mojego plecaczka
4) lać 80W140 Bel-Ray do napędów, cena oleju do dyfra atrakcyjna (tylko co z tym 140, czy to nie przeszkadza ???) i z kolei zdecydowałem się na półsyntetyk do silnika 20W50 Bel-Ray, chociaż XV700 z 97r.z 70kkm przebiegu to trochę ryzyko, ale poprzedni właściciel lał 10W40 Castrol, też semisyntetic i motor hula bez problemów.
Może jakieś inne propozycje ???
Jak to jest z tym GL ????
Podobno wyższe GL np 5 zamiast 4 potrafi zwalić skrzynię biegów, głównie padają synchronizatory ale przecież nasz Virago nie ma żadnych synchronizazatorów w dyfrze. Czy można lać półsyntetyk lub syntetyk i do tego gl5 zamiast gl4.
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
ja zalałem motula. jakoś mnie ta cena nie przeraża. nie miałem doświadczenia z pozostałymi. ja słyszałem tylko, że hipol mocno gęstnieje w niższych temperaturach, ale w przypadku moto to raczej nie grozi. co do GL-5 to zawiera on więcej uszlachetniaczy i substancji dodatkowych, które mogą reagować z metalami kolorowymi i stąd może opinia o waleniu synchronizatorów w skrzyniach. GL-5 jest to mostów napędowych i przekładni głównych. więc chyba raczej problemu być nie powinno.
polecam uwadze jeszcze ten dokument jaki znalazłem w necie:
http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346
cytat:
"O jakości oleju świadczy jego klasa jakościowa. Najbardziej rozpowszechniona klasyfikacja jest klasyfikacja API składająca się z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5. Za podstawowa klasę przyjmuje się najwyższa GL-5, charakteryzująca oleje posiadające kompletny zestaw dodatków uszlachetniających. W nowoczesnych pojazdach znajdują zastosowanie praktycznie oleje dwóch klas: GL-5 i GL-4. Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy
przypisane sa różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większą ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4."
i jeszcze
"GL-4
Olej z większą ilością dodatków smarnościowych niż GL-3
Przekładnie srednioobciażone, w tym hipoidalne, pracujące przy dużym momencie obrotowym i małej predkosci lub odwrotnie; typowe zastosowanie - reczne skrzynie przekładniowe
GL-5
Oleje o około dwukrotnie większej ilosci dodatków smarnosciowych w porównaniu z GL-4
Przekładnie średnio i wysokoobciażone - du¿y moment obrotowy i wysoka prędkość, skokowe zmiany obciażen, szczególnie hipoidalne przekładnie główne mostów napędowych
Klasyfikacja lepkościowa
Każdy olej charakteryzuje się lepkością, która miedzy innymi jest zależna od temperatury. Klasyfikacja
SAE J 306 wyróżnia trzy klasy oleju zimowego - 75W, 80W i 85W oraz trzy oleju letniego - 90, 140 i 250
(ta ostatnia praktycznie nie stosowana). Oznaczenie zimowe wg SAE J 306 określa dwa parametry oleju:
minimalna lepkość kinematyczna w 100oC oraz maksymalna temperaturę, w której lepkość dynamiczna
oleju wynosi 150 000 mPas; jest to wartość nieco "bezpieczniejsza" od temperatury płynięcia oleju, która
podaje większość producentów olejów, i która określa minimalna temperaturę stosowania oleju.
Oznaczenie letnie określa zakres lepkości kinematycznej w temperaturze 100oC. Najczęściej spotykane
oleje przekładniowe występują w klasach lepkości: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-
140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.
"
polecam uwadze jeszcze ten dokument jaki znalazłem w necie:
http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346
cytat:
"O jakości oleju świadczy jego klasa jakościowa. Najbardziej rozpowszechniona klasyfikacja jest klasyfikacja API składająca się z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5. Za podstawowa klasę przyjmuje się najwyższa GL-5, charakteryzująca oleje posiadające kompletny zestaw dodatków uszlachetniających. W nowoczesnych pojazdach znajdują zastosowanie praktycznie oleje dwóch klas: GL-5 i GL-4. Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy
przypisane sa różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większą ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4."
i jeszcze
"GL-4
Olej z większą ilością dodatków smarnościowych niż GL-3
Przekładnie srednioobciażone, w tym hipoidalne, pracujące przy dużym momencie obrotowym i małej predkosci lub odwrotnie; typowe zastosowanie - reczne skrzynie przekładniowe
GL-5
Oleje o około dwukrotnie większej ilosci dodatków smarnosciowych w porównaniu z GL-4
Przekładnie średnio i wysokoobciażone - du¿y moment obrotowy i wysoka prędkość, skokowe zmiany obciażen, szczególnie hipoidalne przekładnie główne mostów napędowych
Klasyfikacja lepkościowa
Każdy olej charakteryzuje się lepkością, która miedzy innymi jest zależna od temperatury. Klasyfikacja
SAE J 306 wyróżnia trzy klasy oleju zimowego - 75W, 80W i 85W oraz trzy oleju letniego - 90, 140 i 250
(ta ostatnia praktycznie nie stosowana). Oznaczenie zimowe wg SAE J 306 określa dwa parametry oleju:
minimalna lepkość kinematyczna w 100oC oraz maksymalna temperaturę, w której lepkość dynamiczna
oleju wynosi 150 000 mPas; jest to wartość nieco "bezpieczniejsza" od temperatury płynięcia oleju, która
podaje większość producentów olejów, i która określa minimalna temperaturę stosowania oleju.
Oznaczenie letnie określa zakres lepkości kinematycznej w temperaturze 100oC. Najczęściej spotykane
oleje przekładniowe występują w klasach lepkości: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-
140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.
"
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 07:32 przez wwwolti, łącznie zmieniany 3 razy.
pozdr
Wojtek
Wojtek
- Antek
- Posty: 1141
- Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
- Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
- Lokalizacja: Białystok
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
ja kolego leje taki : http://www.allegro.pl/item638432078_ole ... 80w90.html , uważam że jest bardzo dobry
Czy daleko oni....?
- Szymon001
- Posty: 290
- Rejestracja: 05 września 2007, 15:47
- Motocykl: Suzuki Bandit 1200N
- Lokalizacja: Kobyłka
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
Byle jaki przekładniowy będzie dobry, nie ma co wywalać kasy na jakieś drogie bajery.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
O olejach już dużo napisano, więc nie będę robił konkurencji przedmówcom. A co do określeń, to mogę tylko nadmienić, że w moto nie ma dyferencjału, czyli mechanizmu różnicowego. Taki wystepuję w pojazdach dwuśladowych, aby nie dopuścić do powstawania mocy błądzących, wynikających z niejednakowej drogi pokonywanej przez koła napędzane podczas jazdy po łuku.Sergiusz pisze:co lać do napędu (dyferencjału)
W motocyklu (a zwłaszcza napędzanym za pomocą wału) możemy mówić o przekładni głównej.
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- paramedico
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 maja 2009, 16:17
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Leszno (Lasocice)
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
W 535 weszło mi do tej przekładni chyba coś koło 150 ml... Delikatnie zaczynała hałasować i mój mechanik wlał mi olej zdaje się Motul z dwusiarczkiem Molibdenu czy czymś takim podobnie brzmiącym. Przepraszam za to, że nie jestem w stanie dokładnie podać nazwy. Zmierzam do tego, że hałas się uspokoił A całość kosztowała mnie kilka złotych, bo on to sprzedaje na setki:) Myślę że to dobre wyjście- pojechać do jakiegoś warsztatu , który serwisuje motocykle, po co kupować litr, skoro nawet 200 gram nie wejdzie:) Dodam , że olej jest koloru czarnego- wygląda prawie jak przepracowany silnikowy.
Nie bój się udzielić pomocy, największą krzywdę robisz, nie robiąc nic...
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
Mysle, że mechanik wlał Ci germańskie np.Molykote® M-55 Plusparamedico pisze:Delikatnie zaczynała hałasować i mój mechanik wlał mi olej zdaje się Motul z dwusiarczkiem Molibdenu czy czymś takim podobnie brzmiącym. Przepraszam za to, że nie jestem w stanie dokładnie podać nazwy.
Sam zamierzam wymienić olej na mineralny jakis przekładniowy i dodac tego bajeru od 5-10%. Mój kumpel co ma starego ruska bardzo chwali ten środek,miał problemy z wyjacym dyfrem a po dolaniu chodzi cicho. Strona producenta
http://www.molykote.lublin.pl/dyspersje.php
Niestety środek jest ciemny i olej po wymieszaniu z nim sciemnieje wiec kto nie bedzie wiedział o co chodzi pomyśli, że dyfer jest zaniedbany.
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 maja 2013, 13:24
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Końskie (świętokrzyskie)
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
Witam
Zakupiłem ostatnio olej http://www.skrzynie.com.pl/elf-tranself ... html?sl=PL, i mam dylemat czy będzie się on nadawał do wału Kardana?
Pozdrawiam
Zakupiłem ostatnio olej http://www.skrzynie.com.pl/elf-tranself ... html?sl=PL, i mam dylemat czy będzie się on nadawał do wału Kardana?
Pozdrawiam
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
Jest to olej przekładniowy i na pewno nie zaszkodzi Twojej przekładni. Warunkiem podstawowym jest to, aby w przekładni olej był.bendi85 pisze:Witam
Zakupiłem ostatnio olej http://www.skrzynie.com.pl/elf-tranself ... html?sl=PL, i mam dylemat czy będzie się on nadawał do wału Kardana?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 maja 2013, 13:24
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Końskie (świętokrzyskie)
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Jaki olej do dyferencjału ( prrzekładni wału)
Dzięki za odpowiedź bo już myślałem, że będę miał pamiątkowy olej z pierwszej wymiany.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.