Jak to jest z klockami.

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: MorePain »

"otwórz" zbiorniczek z płynem hamulcowym, dociśnij ręką zacisk od boków do tarczy, tłoczki powinny się schować, zaś odrobinka płynu prawdopodobnie się wyleje ze zbiorniczka. W autach ten sposób działa.
Wkładając nowe klocki, wciśnij tłoczki do końca i dopiero zakładaj. Mając otwarty zbiorniczek układ nie powinien się zapowietrzyć, ale warto to sprawdzić.
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1026
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: ZWIERZAK »

Chmm, pierwszy raz słyszę o konieczności zdejmowania pokrywy przy wymianie klocków (ale młody jeszcze jestem to może mało wiem). Skoro jednak by tak miało byc to na logikę rozumując: klocki się zużywają, w zbiorniczku zostaje mniej płynu bo zostaje on w cylidnerkach a ilość powietrza w zbiorniczku ciągle ta sama więc powinno powstawać podciśnienie co byłoby raczej niekorzystne?
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: -waldi- »

dla tego pod pokrywką znajduje się "śmieszna" gumowa uszczelka z harmonijką
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: MorePain »

W samochodzie gdy zmieniam klocki:
- luzuje koło, na lewarek, odkręcam, zdejmuję jakieś pierdoły(osłonki itp.)
- otwieram maskę, odkręcam wieczko zbiorniczków(dla przezorności oba, bo można zapomnieć jak to jest)
- wyjmuję zawleczki blokujące zacisk, ściągam zacisk
- stare klocki do pudełka, nowe na tarcze,
- wciskam tłoczek tam gdzie jego miejsce,
- swobodnie zakładam zacisk.

Jeśli masz problem z wciśnięciem tłoczka, upewnij się czy jest wokół niego uszczelniacz i czy tłoczek jest sprawny. Mi w aucie jeden tłoczek umarł i za groma nie można było go ruszyć. Zacisk musiałem wymienić.

Jest też możliwość odkręcenia odpowietrznika przy zacisku, zadziała całość tak samo jak z pokrywką zbiorniczka płynu hamulcowego, czyli otworzy swobodny przepływ płynów. Wadą tego rozwiązania jest to, że łatwo uszkodzić odpowietrznik niedopasowanym kluczem, oraz układ na 100% się zapowietrzy. Zaletą - nie rozleje Ci się płyn hamulcowy na lakier, tylko na chromy koła.
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1026
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: ZWIERZAK »

MorePain, uwierz mi, w żadnym pojeździe nie ma potrzeby podczas wymiany klocków i cofania tłoczków odkręcania pokrywy zbiorniczka, a wiem co mówię bo siedzę w tym już trochę i wymieniałem już setki klocków.
A tak na marginesie to jak wymieniałeś u siebie klocki to zapomniałeś o wyczyszczeniu prowadnic klocków. Bardzo ważna i często pomijana pierdoła.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: -waldi- »

jeżeli na wyjechanych klockach dolejesz płynu, to przy cofaniu tłoczków na bank się wyleje :) ale potrzeby odkręcania korka również nie widzę :) w korku zbiorniczka samochodowego masz odpowietrznik.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: MorePain »

Dzięki Zwierzak, słuszna i ważna porada.
Mając chwilę czasu pozdejmuję wszystkie koła i wyczyszczę prowadnice.

Waldi, ale przez ten mały otworek praktycznie nic nie uchodzi(albo mam zapchany) i dla tego wygodniej jest odkręcić wieczko. A płyn hamulcowy mam zawsze przy sobie, bo raz mi się zdarzyło, że wężyk przy zacisku się poluzował(podkładka puściła) i się lało za mną gdy hamowałem i co 50km musiałem uzupełniać. Ale teraz już wszystko poprawione.
Awatar użytkownika
greyvvolf
Posty: 201
Rejestracja: 12 września 2011, 22:55
Motocykl: Virago XV 535 '01
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: greyvvolf »

spotkał się ktoś z tymi klockami: SBS 663HS ?
Obrazek

When all else fails, read the directions.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: 2007XV1700 »

Wersja HS - sinterowe szosowe, przednie high friction (wysoki współczynnik tarcia).
niezdrowe dla tarczy będą, szukaj organicznych

załóż sifferty mp241, nie latamy z prędkościami nadświetlnymi więc ryzyko sfajczenia klocków jest niewielkie.
Nie powinny piszczeć, jeśli nie przegrzejesz ich na początku po założeniu.
Lepiej wymienić 5 razy klocki niż raz tarczę.

pod WSK'ą mają je po 35 PLN za komplet, w necie 40PLN z wysyłką na alledrogo

PS
jako że wymieniasz klocki to nie musisz się bać że uszkodzisz stare przy demontażu, rozepchnij klocki używając dźwigni. Uwarzaj żeby nie uszkodzić zacisku (jest aluminiowy) po rozepchnięciu klocków zacisk musi łatwo zejść z tarczy.
Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1924
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: joozek »

Podłączam się pod temat. Ja kupiłem rok temu klocki NHC kevlarowe. Skuteczność hamowania porządna. Owszem są miękkie, ale nie sypią się tak szybko, nie piszczą, nie niszczą tarcz, no i nie są drogie, 2 kpl z przesyłką to 70zł. Sprawdziłem i polecam ... oczywiście przed wymianą wszystko wyczyściłem, a prowadnice przesmarowałem smarem miedzianym. Była okazja i wymieniłem zestaw naprawczy zacisków i nowy płyn.
Józek Obrazek
Awatar użytkownika
greyvvolf
Posty: 201
Rejestracja: 12 września 2011, 22:55
Motocykl: Virago XV 535 '01
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: greyvvolf »

No i z miesiąc na tych siffert'ach już jeżdzę, jest ok. Ogólnie, to mam kilka dorabianych uszczelek do tłoczków od 535 na zbyciu, jakby ktoś na gwałt potrzebował.
Obrazek

When all else fails, read the directions.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: 2007XV1700 »

na gwałt.
Awatar użytkownika
greyvvolf
Posty: 201
Rejestracja: 12 września 2011, 22:55
Motocykl: Virago XV 535 '01
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: greyvvolf »

1986XV1000 pisze:na gwałt.
ale Ty masz jakieś dziwne skojarzenia;>
Obrazek

When all else fails, read the directions.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: Miszczu »

Kogo gwałcą :?: :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: Mocho »

Miszczu pisze:Kogo gwałcą :?: :twisted: :twisted: :twisted:
a co? chcesz się przyłączyć? :mrgreen:
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
greyvvolf
Posty: 201
Rejestracja: 12 września 2011, 22:55
Motocykl: Virago XV 535 '01
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: greyvvolf »

<<<THE END>>>>
Obrazek

When all else fails, read the directions.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: Miszczu »

Już zgwałcili :?: :shock: Klockami w dodatku :shock: :shock: :shock: Pizowszit :idea:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: Adziel »

Macie kłopoty z klockami ??? wystarczy zjeść 1 jabłko rano :D :rock:
Obrazek
Awatar użytkownika
greyvvolf
Posty: 201
Rejestracja: 12 września 2011, 22:55
Motocykl: Virago XV 535 '01
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: greyvvolf »

Adziel pisze:Macie kłopoty z klockami ??? wystarczy zjeść 1 jabłko rano :D :rock:
dzięki za praktyczne rady, lol;p
Obrazek

When all else fails, read the directions.
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: Adziel »

greyvvolf pisze:
Adziel pisze:Macie kłopoty z klockami ??? wystarczy zjeść 1 jabłko rano :D :rock:
dzięki za praktyczne rady, lol;p
Sry , jestem po prostu INNY :mrgreen: :rock:
Obrazek
Awatar użytkownika
greyvvolf
Posty: 201
Rejestracja: 12 września 2011, 22:55
Motocykl: Virago XV 535 '01
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: greyvvolf »

Adziel pisze:
greyvvolf pisze:
Adziel pisze:Macie kłopoty z klockami ??? wystarczy zjeść 1 jabłko rano :D :rock:
dzięki za praktyczne rady, lol;p
Sry , jestem po prostu INNY :mrgreen: :rock:
INNI to także MY :bravo:
Obrazek

When all else fails, read the directions.
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: MrScythe »

Mam pytanie Panowie, bo mam problem z przednim kołem, mianowicie obraca się z dużym oporem, do tego stopnia, że po obróceniu go ręką, samo w ogóle się nie kręci. Dotychczas myślałem, że to łożysko, ale sprawdzałem ostatnio ze zdjętym zaciskiem i okazało się, że bez niego koło kręci się bardzo dobrze. Wychodzi na to, że koło cały czas hamowało. :shock: co może być tego przyczyną?
Obrazek
Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1924
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: joozek »

Przyczyną ciężko obracającego koła może być: 1. łożysko koła lub skrzywiona oś, 2. źle założony ślimak prędkościomierza, 3. nie równo skręcone przednie lagi w półkach lub łącznik przedniego błotnika 750/1100,
4. zaciski klocków hamulcowych lub krzywa tarcza (tarcze), ew zbyt cienka tarcza.
W 4 przypadku jeżeli tłoczki zacisku nie cofają się, zaciskają tarcze. Należy je rozebrać i wymienić zestaw naprawczy. Uwaga, im szybciej to zrobisz tym łatwiej da się wyjąć tłoczek(i). Zalecam wymianę zestawu naprawczego (Turmaxxa z Larsona), tym bardziej jeżeli nie znasz jego historii. Płyn hamulcowy wymień i dobrze odpowietrz układ.
Józek Obrazek
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: Cpt. Nemo »

MrScythe pisze: co może być tego przyczyną?
Zaskocze Cie i powiem ze pewnie zacisk :)
A na powaznie, to zacisnij zacisk podkladajac jakis gruby klucz i zobacz czy tloczek wraca odrobine po odpuszczeniu dzwigni hamulcowej ?
Moze trzeba tloczek oczyscic i nasmarowac, moze brud sie dostal pod simering ?
Mysle ze tu masz wszystko dobrze opisane :
downloads.php?view=detail&df_id=23
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jak to jest z klockami.

Post autor: MrScythe »

Dzięki joozek. Na pewno w Larssonie będą mieli taki zestaw? Bo na stronie nie ma. Jaki to będzie koszt?

EDIT: No właśnie żadnego większego klucza nie jestem wstanie tam włożyć. Miejsca jest tyle, na ile szeroka jest tarcza. Jak włożyłem śrubokręt, to niby minimalnie odbija, ale nie na tyle, żeby całkowicie go puścić. Klamkę zawsze miałem bardzo twardą i można ją było wcisnąć tylko minimalnie (mam przewód w oplocie). No nic, tak czy siak zacisk muszę rozebrać, także jak to zrobię dam znać. ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ