wszystko fajnie ale...

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
haszu
Status: Offline

wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

Witam,

Panie i Panowie,
Pacjent to yamaha virago1000 z 85'. Trochę ''zaniedomaga'' a mianowicie. Prąd ładnie pięknie, światła palą, rozrusznik kręci, ale za nic w świecie nie ma iskry. Sprawdzałem cewki i są sprawne, regulator już wyczytałem, że to ponoć nie jest, moduł drugi założony i dalej ni hu hu... Poradzicie coś?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: -waldi- »

sprawdz czy dochodzi + na cewki - pomarańczowy przewód
no i oczywiście bezpieczniki sprawdź zwłaszcza Ignition
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
hetman
Posty: 439
Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
Lokalizacja: Radom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: hetman »

I upewnij się co do prawidłowych połączeń styków masowych. Sprawdź nawet te, które wydają się pewne. Nie wierz żadnemu z nich. Już to przerabiałem.
Obrazek
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

ok jutro posprawdzam tak jak radzicie i dam znać jakie to przyniosło skutki ;)

właśnie sprawdziłem czy dochodzi prąd na cewki i okazuje się, że jest jak należy. Wyczyściłem wszystkie masy i i tak nie chce zagadać... bezpieczniki też w porządku wszystkie... jakieś jeszcze pomysły może macie co to może być ?
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

właśnie sprawdziłem czy dochodzi prąd na cewki i okazuje się, że jest jak należy. Wyczyściłem wszystkie masy i i tak nie chce zagadać... bezpieczniki też w porządku wszystkie... jakieś jeszcze pomysły może macie co to może być ?
Awatar użytkownika
spaw
Posty: 731
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
Motocykl: Tiger 900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 33
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: spaw »

może to banalne, ale próbowałeś na innych świecach? może tu jest problem?
"W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje wydostać się na zewnatrz"
Terry Pratchett
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: -waldi- »

wszystkie bezpieczniki, a gdzie są wiesz ?

sprawdź wtyczkę na kablach idących do impulsatorów pod siedzeniem
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

spaw pisze:może to banalne, ale próbowałeś na innych świecach? może tu jest problem?
to było jedno z pierwszych o czym pomyślałem i też nic. Bezpieczniki są pod zegarami i ten jeden główny. Chyba nie ma już więcej, prawda? Teraz to już zupełnie zgłupiałem:?

Wtyczkę też już obadałem. Kable nie są oberwane ani zaśniedziałe. Jeszcze zmierzę oporność impulsatorów omomierzem
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

Oporność cewki czujnika indukcyjnego położenia wału: odpowiednio 152 i 153 Ohm. * Norma to 155 czyli to nie tu siedzi problem... Skończyły mi się właśnie wszystkie pomysły a moto dalej nie bangla... :(
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1921
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: tomik44 »

Pozostają przewody wysokiego napięcia
Tomek vel Godżilla ;)
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

Zapytam tylko dla własnego świętego spokoju... Jak mierzycie opór cewki i jakie macie wyniki? Mam dziwne wrażenie, że to faktycznie coś z nimi nie tak. O kablach też myślałem tyle ,że one są wtopione w cewke :? Stąd moje pytanie czy może na tych wartościach mi coś oszukuje to wtedy będę wiedział jak szukać dalej w razie co.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: -waldi- »

pytanie czy było coś robione z silnikiem, wymieniane koło magnesowe, kapa lewa itd... ?

opory czujników masz dobre czyli powinien mieć iskrę o ile :idea: wycinek na kole magnesowym "przelatuje" w osi rdzenia czujnika
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

Nic nie było tam ruszane. Po zimie zmieniłem aku i moto zaniemogło a do końca dzielnie służył...
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

Coś zaproponujesz jeszcze może "waldi"? Nikt nie może dojść co jej jest...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: -waldi- »

sprawdził bym żarówką te 12 V na cewkach
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
haszu
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: haszu »

Tak jak poradziłeś sprawdziłem na zasadzie żarówki w ten sposób, że do + cewki dołożyłem kabelek i masą do silnika. Żarówka świeciła normalnie. Chyba, że to nie ten rodzaj testu. Próbowałem też w tym czasie obrócić rozrusznikiem i prąd nie znika. Żarówka dalej świeciła.

Dobrze zinterpretowałem sposób "na żarówkę" ?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wszystko fajnie ale...

Post autor: -waldi- »

czyli zasilanie masz w porządku, skoro impulsatory są OK, to musisz sprawdzić jeszcze przekaźnik pod siedzeniem 4 piny masz ich chyba 2 lub 3 więc sprawdź wszystkie, wymień, podmień.
Wewnątrz przekaźnika masz cewkę i styk roboczy wciskany w podstawkę z pinami - u mnie tam nie łączyło. Zalutowałem te miejsca i po problemie 3 sezon :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ