Spradzałem czujnik paliwa i zrobiłem pomiary zgodnie z Clymerem (wstępnie mysłałem bład tłumaczenia ale nie )
2. Using a voltmeter, check the voltage at the fuel
sender connector. The fuel sender connector uses 2
wires (green and black). The voltage should be 12
volts. If the voltage is incorrect, check the fuel
sender as described in this chapter. If the voltage is
correct, check the following:
a. Fuses.
b. Battery (Chapter Three).
c. Have a Yamaha dealer check the main switch
assembly.
i tłumaczenie
2. Korzystając z woltomierza, sprawdzić napięcie na
gnieździe czujnika poziomu paliwa. Złącze czujnika ma dwa
przewody (zielony i czarny). Miernik powinien pokazać 12
wolt. Jeśli napięcie jest nieprawidłowe, należy sprawdzić
czujnik poziomu paliwa, jak opisano w tym rozdziale. Jeśli
napięcie jest prawidłowe, należy sprawdzić następujące
elementy:
a . Bezpieczniki.
b. Akumulator (rozdział trzeci).
c. Wyłącznik główny ( w wyspecjalizowanym serwisie).
ale cos sie tutaj nie zgadza jeżeli czujnik paliwa jest termistorem to gdy bak jest peły powinna być dyża rezystancja i spadek napięcia na elemencie zbliżony do 12 V, kiedy jest pusty rezystancja spada (czujnik sie nagrzewa - taka zasada) i spadek napięcia na elemencie powinien spadać czyli zdążać do 0V a tym samym zaświeci się lampa reszty paliwa.
i pytanie nijak to się nie ma do tego co napisał Clymer - jak napięcie jest 12V tzn że po co sprawdzać
a . Bezpieczniki.
b. Akumulator.
c. Wyłącznik główny.
jeżeli jest napięcie tzn ze jest ok i bezpieczniki, akumulator i wyłacznik, rozumię gdyby nie było napięcia!!!!!
Czyżby błąd w Poradniku Clymera - czujnik paliwa??
- udzin
- Posty: 610
- Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
- Motocykl: Virago xv750 94r
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Czyżby błąd w Poradniku Clymera - czujnik paliwa??
Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 10:48 przez udzin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Re: Czyżby błąd w Poradniku Clymera??
Kolega ma rację, ale...
Nie bardzo rozumiem przyczynę powstania posta, bo na razie wygląda że kolega dla frajdy tropi błędy Clymera .
Nie bardzo rozumiem przyczynę powstania posta, bo na razie wygląda że kolega dla frajdy tropi błędy Clymera .
- udzin
- Posty: 610
- Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
- Motocykl: Virago xv750 94r
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Czyżby błąd w Poradniku Clymera??
Nie dla frajdy tylko chciałem sprawdzić czujnik i szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia mojej teorii. pozwoli to na dalsze poszukiwanie przyczyny braku sygnalizacji pozostałości paliwa.
- udzin
- Posty: 610
- Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
- Motocykl: Virago xv750 94r
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Czyżby błąd w Poradniku Clymera - czujnik paliwa??
No i demontaż czujnika tak wygląda czujnik przed wymianą oraz zamiennik czujnik z lanosa :)
Nowy ma rezystancję odpowiednio
1. temp około 30st 740 Om
2. temp około 19st 860 Om
3. temp około 10st 970 Om
stary przy niskich pomiarach (mały opór) wskazywał przerwę, przy dużych bardzo dużą rezystancję.
Po wymianie i próbie działa - do kontroli przy użytkowaniu Nowy ma rezystancję odpowiednio
1. temp około 30st 740 Om
2. temp około 19st 860 Om
3. temp około 10st 970 Om
stary przy niskich pomiarach (mały opór) wskazywał przerwę, przy dużych bardzo dużą rezystancję.
-
- Status: Offline
Re: Czyżby błąd w Poradniku Clymera - czujnik paliwa??
w tej ksiązce jest bardzo wiele błędów!! ale cóż też mam tylko taką..
- udzin
- Posty: 610
- Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
- Motocykl: Virago xv750 94r
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Czyżby błąd w Poradniku Clymera - czujnik paliwa??
Niestety i dlatego każdy znaleziony błąd lepiej zaznaczyć aby nie główkować co jest nie tak