Potrzebuje porady.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Janusz XV ;)
Posty: 144
Rejestracja: 27 marca 2010, 18:25
Motocykl: Yamaha Virago XV 750
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 31
Status: Offline

Potrzebuje porady.

Post autor: Janusz XV ;) »

Jestem laikiem jeżeli chodzi o elektrykę dlatego więc chcąc kupić akumulator przeczytałem kilka wcale nie krótkich tematów na forum o tym czym się kierować i ogólnie co i jak. Jednak czytając to wszystko coraz bardziej się gubiłem i czułem się jakby ktoś robił mnie w konia... Jeszcze większe zamieszanie w głowie i wiele pytań... Dlatego też zdecydowałem się utworzyć kolejny już (za co z góry przepraszam) wątek. Przechodząc do meritum sprawy napisze jeszcze że od pewnego czau mam problemy z rozruchem silnika. Rozrusznik czasem zakręci a czasem nie, nie mam pojęcia dlaczego ma takie kaprysy. Gdy nie kręci wystarczy na dosłownie 60 sek. podłączyć go pod prostownik ładując małym prądem i moto odpala. Czy ładując tak ten akumulator można go uszkodzić? Ma on dopiero albo już 2 lata i podejrzenie takiego zachowania spada na niego właśnie. Dodam że rozrusznik i cały mechanizm był sprawdzany w serwisie yamahy i nic nie znaleźli, ładowanie ma rzędu 13,2-13.7V. Wkurza mnie to bo jadąc sobie gdzieś dalej jestem skazany na pożyczanie prądu od puszkarzy albo odpalaniem na pycha. Nie wiele wiem na temat obecnego aku. bo nie wiele znalazłem ale tak on wygląda: http://www.cycleshopheerlen.nl/?cat=pro ... t=&subcat=
Nie wiem jaki ma prąd rozruchu i podejrzewam że mały i dlatego nie zawsze kreci a z tego co mi wiadomo nasze virażki potrzebują konkretnego kopnięcia. Wstepnie proszę mi powiedzieć czy zmieniać aku. czy szukać przyczyny gdzieś indziej??
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Potrzebuje porady.

Post autor: -waldi- »

moim zdaniem posypał się akumulator i coś w nim nie łączy (oberwane płyty)