cewka zapłonowa

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
arek123
Status: Offline

cewka zapłonowa

Post autor: arek123 »

Witam
czy ciągłe "palenie" (nie ma iskry) świecy na przednim cylindrze może być przyczyną uszkodzonej cewki zapłonowej? Co jakieś 300-400 km muszę wymieniać świecę na nową...

Narazie przełożyłem cewki na odwrót i czekam, czy wystąpi to teraz na tylnym cylindrze.
Awatar użytkownika
TuKaN
Posty: 737
Rejestracja: 15 września 2009, 17:44
Motocykl: Honda NT 650V Deauvi
Lokalizacja: Będziemyśl
Wiek: 33
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: TuKaN »

moduł moze byc padniety :roll:
Obrazek
najdłuższa trasa na virci za 1 strzałem: 1260km
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: leszekk »

Być może popełniasz podstawowy błąd będący domeną młodych motórzystów - jazda na bardzo krótkich odcinkach albo zgoła kręcenie się przez kilka minut po podwórzu. W takich warunkach silnik motocykla nie ma szans na to żeby się zagrzać do temperatury w jakiej świece zapłonowe mogą się oczyścić z nadmiaru paliwa (przy rozruchu).
Napisz coś więcej - jak eksploatujesz maszynę, co ostatnio regulowałeś. Oczywiście może być coś w układzie zapłonowym ale jeśli cewka pada to raczej w przeciwną stronę - nie daje wystarczającego napięcia a nie za wysokie.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: wolbi »

arek: napisz czy po przelozeniu cewek na tylny gar ci rzucilo swiece
arek123
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: arek123 »

leszekk pisze:Napisz coś więcej - jak eksploatujesz maszynę, co ostatnio regulowałeś.
No właśnie eksploatuje tak jak napisałeś, nie za wiele bo nie mam prawa jazdy, i tak śmigam tylko koło domu i do kolegi jakiś 1 km czasami. Ale skoro byłoby to przez zbyt krótką jazdę to czemu akurat na przednim cylindrze tylko?
wolbi pisze:arek: napisz czy po przelozeniu cewek na tylny gar ci rzucilo swiece
to może chwile potrwać, bo zanim ja wykręce te 400 km chwile zejdzie ;)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: kyller »

arek123 pisze:
leszekk pisze:Napisz coś więcej - jak eksploatujesz maszynę, co ostatnio regulowałeś.
No właśnie eksploatuje tak jak napisałeś, nie za wiele bo nie mam prawa jazdy, i tak śmigam tylko koło domu i do kolegi jakiś 1 km czasami. Ale skoro byłoby to przez zbyt krótką jazdę to czemu akurat na przednim cylindrze tylko?
wolbi pisze:arek: napisz czy po przelozeniu cewek na tylny gar ci rzucilo swiece
to może chwile potrwać, bo zanim ja wykręce te 400 km chwile zejdzie ;)
a który cylinder jest lepiej chłodzony ?
arek123
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: arek123 »

kyller pisze:a który cylinder jest lepiej chłodzony ?
no w sumie kyller masz rację
czyli to przekładanie przeze mnie cewek jest bez sensu?
Awatar użytkownika
paelek86
Posty: 172
Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
Wiek: 37
Status: Offline

Re: cewka zapłonowa

Post autor: paelek86 »

arek123 pisze:no w sumie kyller masz rację
czyli to przekładanie przeze mnie cewek jest bez sensu?
- nie do końca bez sensu. Jeżeli pojeździsz tak jak dotychczas i sytuacja się powtórzy (przednia padnie) to potwierdzi się założenie kyllera i wówczas możesz spać spokojnie bo to nie jest żadna usterka. Jeżeli padnie tylni...to do dalszej diagnostyki zapewne... :rock:
ODPOWIEDZ