XV 700 Dobór Aku

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Enalo
Status: Offline

XV 700 Dobór Aku

Post autor: Enalo »

Panowie i Panie,
zgłupiałem. Wszystkie wyszukiwarki podają, że powinienem mieć aku o wymiarach 207/72/164 . Natomiast kieszeń na aku jest szersza no i oczywiście akuś stary też. Wg. Exide powinien być YB16AL-A2 16AH i prądem rozruchowym 200. Natomiast stary jest 20AH i prądzie rozruchowym 260. Który założyć ? . ten wg katalogu, czy dobrać po starym ?? Ale znowóż nasuwa się pytanie, czy ten mocniejszy da radę się naładować podczas jazdy ??
Doradźcie
Dzięki
:shock:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: Blunio »

Najważniejsze, żeby miał wymiary pozwalające zmieścić aku w skrzynce. Ważna jest też biegunowość, bo kable mogą się okazać za krótkie :idea:
Enalo pisze:czy ten mocniejszy da radę się naładować podczas jazdy
Na pewno da radę :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: leszekk »

http://www.yuasabatteries.com/motorcycl ... formanchor
Wpisz rok, model - poda Ci co powinno być. Na pierwszy rzut oka wychodzi, że powinien być 16Ah ale nie znam rocznika i nie chce mi się eksperymentować.
Jeśli masz motocykl składany z kilku to być może gniazdo akumulatora masz od czego innego. Wówczas należałoby chyba dobrać akumulator taki, jak ten stary (gabaryty, wyprowadzenie klem) żeby się nie okazało, że kupisz taki, jak być powinien i będziesz musiał ciąć kable i dorabiać na nowo.
Na sprawnym układzie ładowania nie odczujesz różnicy czy akumulator ma 16 czy 20 Ah (jeśli oczywiście na motocyklu robisz trasy dłuższe niż 5 km i to w korkach). W ostateczności (jeśli eksploatacja motocykla ogranicza się do takich krótkich przebiegów) można akumulator co jakiś czas doładować prostownikiem (pewnie i tak byś to musiał robić mając ten mniejszy).
Spisz oznaczenia ze starego aku i poszukaj odpowiednika. Prąd rozruchowy jest tu rzeczą wtórną (im więcej tym lepiej)
Ostatnio zmieniony 31 marca 2011, 12:24 przez leszekk, łącznie zmieniany 1 raz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Enalo
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: Enalo »

Ten mniejszy się zmieści :):):) Tylko musiałbym go "usztywnić", co by mi nie furgał w środku :):):) Wg Yuasy ten mniejszy (mam rok produkcji '86). Polaryzacja się zgadza (+ do środka). :/
Ostatnio zmieniony 31 marca 2011, 12:29 przez Enalo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: Redneck »

fakt-jeszcze nigdzie nie znalazlem aku wlasciwej szerokosci. stosowalem rozne patenty aby uzupelnic luz-kartony, plaskowniki (za ciezkie), najlepszym rozwiazaniem okazal sie kawalek sklejki meblarskiej-nawet wilgoci nie bierze.

co do pradu rozruchowego-przy 200 mialem problemy z odpaleniem-okazalo sie, ze regler byl skopany. po wymianie jest ok, nie stwierdzilem zadnych problemow.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: leszekk »

Do usztywniania bardzo dobrze nadają się wszelkiego rodzaju tworzywa stosowane jako wypełniacze przy opakowaniach sprzętu elektronicznego (nie gąbka) - trochę podobne do styropianu, trochę do pianki montażowej po spienieniu.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
kodimk
Posty: 58
Rejestracja: 21 grudnia 2008, 21:14
Motocykl: virago 750
Lokalizacja: Magdalenka k wawy
Wiek: 51
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: kodimk »

przeciez w virówkach 750 od 81-do konca produkcji wkaldane byly takie same gabarytowo akumulatory......przewalilem juz troszke tych akumultorow wszytkie maj te same wymiary 16AL A 2 TAKI SIEDZI TAKI ZAWSZE KUPUJE. i nic nie przeraniam
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: -waldi- »

ja mam oryginalnie kawałek około 5x8cm czegoś podobnego do gąbki/gumy.
Pojemnik mieścui 20Ah ale oryginalnie w 700 ma być 16Ah (YB16AL-A2 lub CB16AL-A2)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Enalo
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: Enalo »

czyli zakładam 16Ah, usztywniam , sprawdzam regulator i śmigam :rock:
tnx
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: XV 700 Dobór Aku

Post autor: plaza66 »

Mam też 16Ah i 4 sezon daje spokojnie radę. A luz w skrzynce wykorzystałem, żeby odseparować aku od kolektora wydechu 1 cm płytą twardego styropianu.
Nie muszę wody dolewać do cel :cool: Polecam :wink:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
ODPOWIEDZ