Gdzie są cewki ?

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Gdzie są cewki ?

Post autor: mariobur »

Witam wszystkich.
Może pytanie brzmi głupio, ale chcę spróbować podłączyć obrotek i są mi do tego potrzebne cewki.
Wolę zapytać niż samemu rozkręcać po kolei poszczególne elementy.
Gdzie zatem znajdują się cewki (bynajmiej nie moczowe-hahahahaha)?
Jak podejść sprawę by uzyskać do nich dostęp.
Dzieki za wszelaką pomoc, zdjęcia bardzo mile widziane.
Pozdrawiam
:chopper:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Blunio »

mariobur pisze:Gdzie zatem znajdują się cewki
Gdzieś z przodu :mrgreen: Najlepiej je znajdziesz jak będziesz się orientował po kablach wysokiego napięcia (to te, które idą do świec zapłonowych :mrgreen: :razz: :shock: ). A na poważnie, to co za obrotek montujesz ? Zdradź tajemnicę :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
tyfuz
Posty: 806
Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
Motocykl: xv750 '97 i krówka
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: tyfuz »

z przodu, w takim plastiku pod klaksonem ;)
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: mariobur »

Co za obrotek montuje...
żadna tajemnica, już ci pokazuje:
ot właśnie taki :
http://allegro.onet.pl/obrotomierz-z-cz ... 06315.html

Już zamontowałem, prezentuje się całkiem, całkiem.
Teraz, zostało go tylko podłączyć, niby nic trudnego a jednak.
Okazuje się że ten obrotek jest do Naszych silników ale na 1 cewkę, a my mamy po 2 cewki (rzecz jasna w motongach) , na każdą świecę osobna cewka,
i tu jest pies pogrzebany,
Sprubuję podłączyć go do obu cewek poprzez diody prostownicze, musi być do dwóch bo inaczej będzie pokazywał o połowę mniej obrotów.
Jak się tylko ociepli to będę z tym walczył,
Może któryś z kolegów miał już podobny problem.

Pozdrawiam.. :rock:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Blunio »

mariobur pisze:tu jest pies pogrzebany,
Sprubuję podłączyć go do obu cewek poprzez diody prostownicze, musi być do dwóch bo inaczej będzie pokazywał o połowę mniej obrotów
Dzięki za info. Mam nadzieję, że się uporasz z problemem :razz:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 200
Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
Motocykl: ST1300
Lokalizacja: Zagłębie
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Ikar »

Ja mam taki obrotomierz :
http://cgi.ebay.co.uk/Nova-MMB-Micro-Mi ... 3ca71df7cc

I mam go podłączony do jednej cewki , i według mnie to tak powinno być . To jest tak wyskalowane że jeden okres pracy to jeden obrót . Teoretycznie silnik 4 garowy iskrzy cztery razy na jeden obrót , ile by nie było cylindrów ze świecami to i tak każda świeca iskrzy raz na każdy obrót i podłączasz obrotomierz tylko do jednej cewki . Mam nadzieje ze zrozumiale to napisałem .
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Blunio »

Ikar pisze:każda świeca iskrzy raz na każdy obrót
Chyba w dwusuwie. Jak sama nazwa wskazuje, 4-suw ma jeden cykl pracy (czyli iskrzenia) na dwa obroty wału korbowego.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 200
Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
Motocykl: ST1300
Lokalizacja: Zagłębie
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Ikar »

Właśnie tak Blunio,chodziło mi o obrót w sensie pełnego cyklu pracy . Zresztą na aukcji jest napisane " 2 cilinders 4 strokes " - 2 cylindry 4 suwy. Ja tak mam i wszystko gra :wink:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Blunio »

Ikar pisze:na aukcji jest napisane " 2 cilinders 4 strokes "
No tak, ale z załączonego schematu na aukcji wynika, że cewka jest jedna + rozdzielacz zapłonu. Czyli jedna cewka obsługuje dwa cylindry i w związku z tym impulsy daje dwa razy częściej niż jedna cewka zasilająca jeden cylinder. Jeżeli u Ciebie układ się sprawdza, to może schemat sprzedawcy jest nieco archaiczny ? Układ zapłonowy z rozdzielaczem zapłonu widziałem ostatnio w K-750. Poczekajmy, może mariobur nam zrelacjonuje jak faktycznie sprawy się mają. Może zamiast robić układy na diodach prostowniczych lepiej wypróbować obrotomierz podłączony do jednej cewki ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Obrotek

Post autor: mariobur »

Witam witam
Dziś przy odrobinie wolnego czasu podłączyłem wskaźnik pracy (obrotek) serca mojej Viedźmy.
Już wcześniej pisałem że może być problem bo jest na opisie że do jednej cewki.
Ale zaryzykowałem i tak też uczyniłem.
Odpaliłem i ..............
JUPIIIIIIIIIIIIII.
Pięknie działa, reaguje natychmiast na zmiany obrotów a po zagrzaniu silnika pokazuje na wolnych obrotach około 950 0br/min.
Pozdrawiam i polecam, taki bajer. Wkrótce bedę instalował kolejny zegar z różnymi wskaźnikami, ale o tym innym razem
Pozdrawiam
życzę bezpiecznego sezonu
:chopper:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Blunio »

mariobur pisze:może być problem
Rozumiem że problemu nie było, jak podłączyłeś do jednej cewki ?
Pozdro :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 200
Rejestracja: 03 czerwca 2009, 21:37
Motocykl: ST1300
Lokalizacja: Zagłębie
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Ikar »

mariobur, nie daj się prosić , jesteśmy ciekawi jak to podłączyłeś .
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

HeJ

Post autor: mariobur »

Witam
Jak już pisałem wcześniej podłączenie okazało sie prostsze niż myślałem.
Kupiony prze zemnie obrotek miał 4 przewody (plus, masa, podświetlenie i sygnałowy).W instukcji jest że podłączyć do cewki, ale nie ma wzmianki co w przypadku 2 cewek.
Zaistalowałem go na kierownicy, zdjąłem osłonę cewek (jak mi koledzy z forum podpowiedzieli, plastik za klaksonem) i do dzieła.
Plus i masa wiadomo, podświetlanie do świateł pozycyjnych no a sygnałowy........
Do cewek wchodzą 4 przewody , 2x czerwono biały pomarańczowy i szary.
Ja podłączyłem do pomarańczowego.
I działa....
Bez problemu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Robson666
Posty: 177
Rejestracja: 15 czerwca 2015, 14:39
Motocykl: Virago DX535/XVS1100
Lokalizacja: Trzebnica
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Robson666 »

Ja kupiłem taki:
http://allegro.pl/obrotomierz-z-czarna- ... 84986.html
W opisie innego sprzedawcy znalazłem wzmiankę, że jest przeznaczony do silników 2V 4T ale z jedną cewką, bo przy 2 cewkach może przekłamywać odczyty.
Piszesz, ze jednak podłączyłeś taki do pierwszej z brzegu cewki i działa prawidłowo bez przekłamań.
Mam wątpliwości czy takie podłączenie nie spowoduje jakiegoś konfliktu w instalacji a w konsekwencji awarii innych podzespołów ?
Nadal działa to u Ciebie ?
Będę wdzięczny za podpowiedź
Robson666
Awatar użytkownika
mariobur
Posty: 56
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 00:54
Motocykl: Virago 535 2000r
Lokalizacja: Orzesze
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: mariobur »

Witam

Jak kupowałem swój obrotek to też pisało ze jest do wersji z jedną cewką. A w virażce są dwie.
Bez strachu, podłączyłem do jednej i .... działał prawidłowo. W najgorszym przypadku będzie pokazywał połowę wartości obrotów....
Szerokości

:)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: -waldi- »

mariobur pisze:W najgorszym przypadku będzie pokazywał połowę wartości obrotów....
......wtedy sumujesz impulsy przez rezystory i po problemie
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Robson666
Posty: 177
Rejestracja: 15 czerwca 2015, 14:39
Motocykl: Virago DX535/XVS1100
Lokalizacja: Trzebnica
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Gdzie są cewki ?

Post autor: Robson666 »

Potwierdzam,
podłączyłem do jednej z cewek i działa prawidłowo...
Robson666
ODPOWIEDZ