Popsuta cewka - przebicia

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

czy jezeli cewka jest walnieta albo ma przebicia tak ze na kablach po zdjeciu fajki jest prad i kopie wszystko co styka sie z przewodami WN to moze to byc przyczyna ze moto nie pali na starter tylko na pych i do tego ma malo mocy?
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: radar64 »

Wg mnie to tak.Z prostej przyczyny,przy przebiciu czyli zwarciu część energii zamiast na świece marnuje się na "iskrę "ale nie na świecy a na "przebiciu, przez to iskra na świecy jest licha bądź nie ma jej wcale.Przy odpalaniu z lichą iskrą kręcąc rozrusznikiem obniżasz ok 2V zasilanie cewek przez co ta słaba iskra jest jeszcze słabsza.Przy odpalaniu na pych ,masz całe napięcie akumulatora delikatnie wspomagane alternatorem,czyli cewki są zasilane "porządnie" i łatwiej zaskoczy silnik.strzałka :arrow:
Awatar użytkownika
lukaszpolanek
Posty: 371
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Motocykl: HONDA vfr 800
Lokalizacja: chrzanów okolice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: lukaszpolanek »

jak mialem na kablu przebice to po zagrzaniu sie silnika przestawal pracowac jeden cylinder,a zimny chodzil z przerwami to znaczy jeden caly czas a drugi sie czasem załaczał i strzelał bardzo w wydech az wreszcie pierniczneła membrana w gazniku i zamiast kupic od razu cewke za 120zł to musialem kupic 2 cewki i 2 membrany i koszty takie ze hej
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: kyller »

dosman pisze:czy jezeli cewka jest walnieta albo ma przebicia tak ze na kablach po zdjeciu fajki jest prad i kopie wszystko co styka sie z przewodami WN to moze to byc przyczyna ze moto nie pali na starter tylko na pych i do tego ma malo mocy?
kolego a gdzie prad ma ujsc ? musi gdzies kopnac kable ewidentnie maja przebica ale to i dobrze bo jak by nie miałąy to takimi eksperymentami zniszczyłbys cewke
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

Szukam nowej cewki po sklepach i większość nie ma, inni proponują oryginał yamahy za 400 zł ale w jednym dadzą mi znać dopiero. Jak już nabędę to wymienię i dam znać czy załatwiło to problem.
Awatar użytkownika
TuKaN
Posty: 737
Rejestracja: 15 września 2009, 17:44
Motocykl: Honda NT 650V Deauvi
Lokalizacja: Będziemyśl
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: TuKaN »

dosman pisze:Szukam nowej cewki po sklepach i większość nie ma, inni proponują oryginał yamahy za 400 zł ale w jednym dadzą mi znać dopiero. Jak już nabędę to wymienię i dam znać czy załatwiło to problem.
:shock:
ja do swojej kupilem za 110 zl :wink: caly sezon bezproblemowo

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 6:16 pm ]
popytaj za cewka do Zipp Roadstar chinska kopia naszych malych virówek
albo napisz do pater-virago on ma dużo czesci w rozsadnych cenach
Obrazek
najdłuższa trasa na virci za 1 strzałem: 1260km
Awatar użytkownika
karol123
Posty: 172
Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
Motocykl: BMW K100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: karol123 »

Cewka sama w sobie raczej nie przebija .przebicie jest raczej na przewodach WN sama cewka to kupa drutu zalana masą z rdzeniem metalowym przebicie w niej samej w sroddku powoduje totalny zanik iskry no chyba ze jest na pól trafiona niedopalona to mogą sie pojawiać dziwne stany Uwieżcie staremu elektrykowi po PP heheh
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

W takim razie czy 3 z rzędu zestaw przewodów WN okazał się wadliwy i ma przebicia? Obserwując w ciemnym garażu cewkę po zdjęciu fajki ze świecy iskierka skakała przy wyjściu kabla z cewki. A to czy prawidłowo włożony jest kabel do cewki sprawdzali inni kumple i porównywali ze swoimi moto.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: -waldi- »

dosman pisze:Obserwując w ciemnym garażu cewkę po zdjęciu fajki ze świecy iskierka skakała przy wyjściu kabla z cewki.
Nie wolno takich numerów robić - iskra musi gdzieś przeskoczyć jeżeli nie na zewnątrz to w środku cewki powodując jej zniszczenie

jeżeli na odpalonym moto nigdzie iskra nie skacze to daj sobie spokój z tym.


A zmierz napięcie jakie masz na instalacji w momencie odpalania bo to nie komarek, gdzie przy wyższych obrotach miałeś "mocniejszą" iskrę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

Już nie będę:)

Mam kolejne pytanie, czy jeżeli miałbym jednak walnięty regulator napięcia to ładowanie akumulatora będzie nie prawidłowo czy jest szansa, że będzie dobre? Pamiętam że wynosiło coś około 13,8 V ale jutro złoże to do kupy pobiegam z nim i odpalę maszynę. Sprawdzę je raz jeszcze..

Odnośnie napięcia na instalacji to jak najlepiej i gdzie je zmierzyć?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: wąsaty7 »

Zobacz tu: viewtopic.php?t=5922
Napięcie ładowania najlepiej zmierzyć na zaciskach akumulatora.
Wąsaty7
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

To jeszcze ostatnie pytanie, czy poluzowany kabel, ew przetarty bądź nie stykający na module zapłonowym może mieć wpływ na to jakie daje napięcie na cewki? Czy może to powodować, że nie pali na zimno, praca silnika nie jest równa?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: wąsaty7 »

dosman pisze:To jeszcze ostatnie pytanie, czy poluzowany kabel, ew przetarty bądź nie stykający na module zapłonowym może mieć wpływ na to jakie daje napięcie na cewki? Czy może to powodować, że nie pali na zimno, praca silnika nie jest równa?
Jak najbardziej,każdy brak styku to potencjalne miejsce spadku napięcia.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: -waldi- »

zmierz napięcie w momencie odpalania jak "siada" bo możliwe że tu leży przyczyna. Rozrusznik trochę prądu pobiera i przy słabym styku na aku też będą problemy. Sprawdź masę silnika
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Andrzej11
Posty: 179
Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
Motocykl: virago 250, xvs 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: Andrzej11 »

Jak sprawdzasz cewke, przewody wysokiego napięcia to zawsze musi być załozona świeca i stykać sie obudową do masy, inaczej niczego nie sprawdzisz, a można uszkodzić tylko moduł zapłonowy.
Może masz pęknietą obudowe cewki i dlatego skacze iskra przy wyjsciu kabla z cewki. (peknięcie można zalać żywicą epoksydową i bedzie "git" ).
Cewke może można kupić na ul. S. Dubois w sklepie komarka ( od repliki virago, cewka tak na 99 % może byc też od xv 250 ).
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

Akumulator naładowałem i pokazywał 12,9 V wszystkie styki wyczyściłem, jedynie na jednym pinie w regulatorze napięcia był wielki syf bo pin był cały zielony od nalotu. Wszystko poskładałem wyczyściłem i złożyłem. W momencie odpalania na starter napięcie na akumulatorze spadło do 10,5 V.

Trochę nim pokręciłem i nic, świece były lekko mokre ale wyczyściłem i znów. Rezultat taki, że niestety moto nie odpaliło. Świece dają iskrę i to bardzo ładną, zresztą wymieniałem je niedawno.

Sprawdzając paliwo benzyna wydała się ojcu dziwna i słabo się paliła, spuściłem wszystko i jadę po jakąś shella lepszą.

Moduł zapłonu mam taki:
http://picasaweb.google.com/bart.niemie ... 1089662498
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: radar64 »

Zmień świece,iskrę ładną masz ale przy ciśnieniu atmosferycznym.Nie wiadomo jaka jest po wkręceniu jak będzie parę ładnych atmosfer.A przy wielokrotnym usiłowaniu odpalenia są fest zalane.Przynajmniej wygrzej na palniku kuchenki.Nasze virażki nie lubią mieć zalewanych świec.
dosman
Posty: 150
Rejestracja: 24 sierpnia 2008, 21:11
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: dosman »

Świece wymieniłem na nówki bo kupiłem dwa komplety na zapas, benzyna nowa - shell power racing.

Mimo, że akumulator naładowany i ładnie kręci to nie zapala. Po dłuższej próbie świece mokre.

Światła klakson wszystko działa jak powinno.

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 6:28 pm ]
Tak przy okazji czekając na nową cewkę zabrałem się za mierzenie rezystancji w starej cewce. Znalazłem jeden post, w którym jest napisane o 3 pomiarach.

1. Dwa styki wejściowe do cewki z sobą
2. Jeden styk wejściowy do cewki z wyjściem na przewody WN
3. Drugi styk wejściowy do cewki z wyjściem na przewody WN

W jednym przypadku nie powinienem odczytać pomiaru gdyż jeden styk chyba plusowy nie jest połączony z przewodem WN.

Nie znam rezystancji dla moich cewek ale dla obu pomiary wynoszą odpowienio:

1. tak samo dla obu
2. 14,1 druga zaś 13,4
3. 14,1 druga zaś 13,4

Jeżeli robię coś źle to niech mnie ktoś proszę poprawi.

Cewki wyglądają tak:
http://picasaweb.google.com/bart.niemiec/CewkaZapOnowa#
Paulus
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: Paulus »

-waldi- pisze:
dosman pisze:Obserwując w ciemnym garażu cewkę po zdjęciu fajki ze świecy iskierka skakała przy wyjściu kabla z cewki.

Nie wolno takich numerów robić - iskra musi gdzieś przeskoczyć jeżeli nie na zewnątrz to w środku cewki powodując jej zniszczenie
Trochę nie daje mi to spokoju, przecież izolacja przewodu zapłonowego jest po to, żeby chronić otoczenie, a fajka świecy też działa jak izolator... więc dlaczego na zewnętrznej powierzchni tych elementów jest napięcie?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: -waldi- »

ale na rozwartym wysokim napięciu (uzwojeniu wtórnym) masz dużo większe napięcie niż podczas podłączonej świecy i zmasowanej i izolacja dostaje przebicia. Jak przebicie wypali izolacje to pozamiatane... i przy normalnej pracy będzie już "kopać"

indukcja i prawa fizyki są brutalne :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Paulus
Status: Offline

Re: Popsuta cewka - przebicia

Post autor: Paulus »

Dzięki Waldi za odpowiedź bo już zacząłem się bać, że muszę wymienić przewody wysokiego i fajki. Robiłem pierwszy raz regulację gaziorów i okazało się, że poprzednio (u mechanika) nie do końca była zrobiona jak należy. Wyregulowałem poziom paliwa ale okazało się, że strzelanie, które miałem przy delikatnym dodaniu gazu to źle ustawiona syncha i przepustnica przedniego cylindera otwierała się później, na biegu jałowym nie pracował. To mogłem stwierdzić odpinając jedną i drugą świecę - przewód "kopał" a zbliżając do silnika przepuszczał łuk. Wydawało mi się, że to sprawka uszkodzonych przewodów wn. Człowiek uczy się na błędach
ODPOWIEDZ