Zasada działania zapłonu??

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
witas
Status: Offline

Zasada działania zapłonu??

Post autor: witas »

Witam. Mam kłopoty z zapłonem w mojej laluni. Zajrzałem do impulsatorów i zauważyłem że na impulsatorze od pierwszego cylindra iskra się pojawia przy odkładaniu jakiegoś metalu, a na drugim impulsatorze zachodzi odwrotna sytuacja iskra sie pojawia przy przykładaniu metalu. Może wie ktoś czy to tak normalnie działa czy u mnie sie ten drugi popsuł bo włąsnie na drugim cylindrze niekiedy nastepuje za wczesny zapłon i silnik dostaje odwrotnego biegu na ułamek sekundy przy odpalaniu rozrusznikiem( nie zawsze sie to zdarza) no i jak moto zapali to pracuje raczej normalnie. Prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
karol123
Posty: 172
Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
Motocykl: BMW K100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Zasada działania zapłonu??

Post autor: karol123 »

Co to za impulsator? Może to jednak cewka zapłonowa bo nieznam impulsatórów w XV

[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 9:39 pm ]
I jeszcze jedno co to za stwierdzenie "Jakiegoś metalu " no jak tu coś powiedzieć jak to sam bełkot jest a nie fachowy opis
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zasada działania zapłonu??

Post autor: Blunio »

Generalnie iskra powinna się pojawiać na uzwojeniu wtórnym podczas rozłączania uzwojenia pierwotnego.
witas pisze:czy to tak normalnie działa
Warunki pracy dla obu cylindrów powinny być takie same.
witas pisze:na drugim cylindrze niekiedy nastepuje za wczesny zapłon i silnik dostaje odwrotnego biegu na ułamek sekundy
Czasem zdarza się tzw. odbicie podczas prób uruchomienia silnika, a najboleśniej niekiedy przekonali się o tym ci, którzy próbowali uruchomić silnik za pomocą korby. Jednak nie wiem jak Ty to stwierdziłeś, że np. akurat takie zjawisko występuje akurat na 2 cylindrze. W virażce zapłonu się nie reguluje (ten typ tak ma), więc chyba nie pozostaje nic innego, jak jeździć. Acha, nie bawiłem się zapłonem w virażce, ale wiem że nie jest obojętne podłączenie zasilania do cewek. W tradycyjnej cewce (jakie onegdaj były w PF-126, Żukach, Nysach itp) jak się nie mylę zasilanie powinno być podłączane pod zacisk oznaczony cyfrą 16. Może i w twoim motongu zamienione są przewody ?
karol123 pisze:to sam bełkot jest a nie fachowy opis
No fakt, poliglotą to kol. witas nie jest, ale nie wszyscy się rodzą i technikami i polonistami, o erudycji nie wspominając. Takie rzeczy to tylko w Erze :humm:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Zasada działania zapłonu??

Post autor: marian07 »

No właśnie, to w sumie forum miłośników Yamahy Virago i nie jest tu obowiązkowy techniczny język. A jeśli chce się pomóc to można przecież spytać co to jest ten metal.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
witas
Status: Offline

Re: Zasada działania zapłonu??

Post autor: witas »

no z tym metalem to np śrubokręt. Ściągałem fajki z cylindrów i przy pozostawieniu drugiego cylindra trzaski pozostawały a gdy fajkę ściągnąłem to od razu ustawały. Zauważyłem tez że na samym pierwszym cylindrze moto potrafi pracować. Jednak gdy zostawię sam drugi cylinder to moto po chwili gaśnie. Wcześniej spotkałem się z odpowiedzią że może ktoś zamienił odwrotnie fajki, ale wydaje mi się że wtedy moto by nie zapalało.
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Zasada działania zapłonu??

Post autor: Balwi »

Jakie trzaski pozostawały? Nie powinno tak być, że jeden cylinder ciągnie drugi- via silnik V2, może chodzić na jednym garnku po zdjęciu fajki ze świecy drugiego. Masz zawory do regulacji i gaźniki przy okazji. I nie ściągaj fajki ze świecy pozostawiając fajkę luźno wiszącą w powietrzu bo popsujesz sobie co nieco instalacji zapłonowej. Zalaną świecę można wymienić, gorzej z modułem/cewką. W Virago są jak pamiętam Hallotrony także bez regulacji punktu zapłonu :wink: .
witas
Status: Offline

Re: Zasada działania zapłonu??

Post autor: witas »

Odświeżam temat bo być może ktoś będzie miał podobny problem. W motocyklu okazało się że uległ uszkodzeniu jeden z impulsatorów. Posiadam moto z 1990 wersja z osobnymi impulsatorami na każdy cylinder( znajdują się w okolicy alternatora) Mechanicy nie rozpoznali usterki i stwierdzili uszkodzoną panewkę. Doradzili poprzedniemu właścicielowi aby zakupić tanio silnik bez osprzętu i przełożyć najdroższe podzespoły, no i uszkodzony impulsator trafił do następnego silnika. Okazało się że nadal występują takie same objawy( straszne trzaski w silniku podczas odpalania). Gość postanowił pozbyć się motocykla. Owe trzaski to zryw silnika w odwrotnym kierunku wywołane przez zbyt wczesny zapłon na jednym z cylindrów. Gdy motocykl odpalił potrafił normalnie pracować jak każda zdrowa maszyna. Jest to bardzo nie zdrowe dla całego silnika. U mnie zerwało to owe 3 śruby mocujące sprzęgło rozrusznika. Na dodatek kawałki śrub zmielił cały alternator. Najprostszy sposób na sprawdzenie to właśnie ściąganie pojedynczo fajki z świecy. Po ściągnięciu fajki na cylindrze z uszkodzonym zapłonem trzaski muszą zniknąć. Nowsze modele mają pojedynczy impulsator wiec ta teoria raczej się nie sprawdzi. Na kole magnesowym z tego modelu znajduje się metalowy paseczek który to właśnie pobudza impulsator. Gdy impulsator traci kontakt z owym paskiem powinna pojawić się iskra na świecy. U mnie Iskra pojawiała się na samym początku 2centymetrowego paseczka a więc zapłon o kilka stopni zbyt wczesny. Wystarczyła by mała regulacja zapłonu aby naprawić to, ale ten model ma zapłon bez regulacji. To tyle co zdołałem sam wydedukować bez mechaników bo żaden nie potrafił mi pomóc. Kazano mi też sprawdzić czy mam odpowiedni moduł zapłonowy bo występują często pomyłki, ponieważ dla modelu z jednym impulsatorem musi być odpowiednie koło magnesowe i moduł, których nie wolno założyć do modelu z dwoma impulsatorami. Po wymianie impulsatorów i przewinięciu alternatora moto śmiga aż miło, dodatkowo dostałem za darmo silnik w którym miała być uszkodzona panewka:)
ODPOWIEDZ