Virago 535 dylemat techniczno - eknomiczny....

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Virago 535 dylemat techniczno - eknomiczny....

Post autor: Trocin »

No niestety, ledwo co zrobiłem gaźniki (wymiana membran) a przy pierwszej dłuższej przejażdżce zrobił się problem prawdopodobnie brak smarowania na 1 cylindrze....
Silnik odpala ale panewka mocno klepie czyli prawdopodobnie wymiana silnika ( ok. 1400zł)
Jest sens to naprawiać czy lepiej sprzedać w całości lub na części?
W sumie w moto wpakowałem kupę kasy bo:
Gaźniki, czyszczenie, regulacja, nowe membrany
nowe sprzęgło
nowe opony tył i przód
wymieniony moduł zapłonowy
Jak myślicie ile może być warty w tym stanie.
Virago 535 2yl '97 rok....
Co zrobić z tym fantem?
:pomocy:
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 535 dylemat techniczno - eknomiczny....

Post autor: vinny »

Kto zdiagnozował ,że to panewka?
Dlaczego brak smarowania na 1 ( czyli tylnym?) cylindrze , skad takie przypuszczenia? bo panewki , która to jest na słuch nie sprawdzisz .
A teraz od czego bym zaczął
1 sprawdz czy rozrząd , a konkretnie zawory chodzą prawidłowo
2 sprawdz ciśnienie w cylindrach ( jeżeli jest takie same identyczne to jest szansa , że to nie panewki na wale )
3 sprawdz czy jest smarowanie na wałkach rozrządu -zdejmij pokrywki wałka rozrzadu ,( jak jest na górze to na dole też powinno byc ) Potem do sprawdzenia pompa olejowa , a na końcu wał korbowy .
Jeżeli to panewka na wale ,a góra twojego silnika jest super (11 atm w każdym ) to potrzebujesz tylko dół silnika , a to już koszty o wiele mniejsze , a gdyby się okazało , że łożysko wału jest ok ,że wału nie złapało to potrzebujesz tylko panewki I dwa dni robocze plus komplet uszczelek .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: Virago 535 dylemat techniczno - eknomiczny....

Post autor: Trocin »

Dzięki za odpowiedź,
Zostało to stwierdzone przez mechanika (u niego teraz stoi moto), zawory są ok, były regulowane 2 tygodnie temu i działają,
Pierwszy cylinder rozumiem za przedni (jak widać błędnie).
Zresztą ta usterka przelała czarę goryczy i chyba już straciłem serce do tej maszyny...
Awatar użytkownika
grzenek
Posty: 171
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: 3city
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Virago 535 dylemat techniczno - eknomiczny....

Post autor: grzenek »

Trocin pisze: Co zrobić z tym fantem?
:pomocy:
Tak jak vinny napisał, najpierw sprawdź co się stało, potem znajdź przyczynę, żeby nie stało się ponownie, potem naprawiaj!!! bo warto.
Ja miałem w zeszłym roku to samo: panewka korbowodu przedniego cylindra. Przez zimę zostało ogarnięte i teraz śmiga jak nowe.
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 535 dylemat techniczno - eknomiczny....

Post autor: vinny »

Jak straciłes serce do maszyny to została Ci sprzedaż , sprawdz na necie ceny i wystawiaj , bedzie to troche trwało , ale moze dostaniesz za nią kasę , która będzie Cie satysfakcjonować . Silnik na części ciężko sie sprzedaje , i tak trzeba go rozebrać , ja najpierw bym sprawdził co z min jest .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
ODPOWIEDZ