Wymiana uszczelniaczy w lagach

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Ruffi »

Witam kolegów.
Chciałem zapytać się kolegów czy ktoś z was rozbierał lagi w xv750. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu jak się do tego zabrać. Znalazłem informacje o kluczu bodajże 22m lub 17 który musi być na długim ramieniu w celu odkręcenia śruby w środku. Czy to chodzi o złapanie pręta z góry kluczem imbusowym (skontrowanie), oznaczonym jako 7 str 242 (clymer 5B-13 - rysunek) w celu wkręcenia/wykręcenia sruby ozn 17. Chciałbym wymienić te uszczelniacze sam w zimowe wieczory. Czy wystarczy tylko odkręcić tą dolną śrubę ozn jako 17 i górną ozn. jako 2. Jak długie muszę mieć ramię na ten klucz imbusowy i jaki jest to klucz 17mm czy 22mm nasadowy czy imbus (z rysunku widzę ze to chyba jest imbusowy). Olej będę chciał zalać 15w czy macie jakieś preferowane marki? to samo pytanie odnośnie uszczelniaczy czy macie jakieś sprawdzone?
Panowie już kiedyś pytałem o kluczyk do lag znalazłem watek:
viewtopic.php?f=2&t=10637&p=198013&hili ... ag#p198013
Mam nadzieje ze się nie wkurzycie ze jeszcze raz otworzyłem watek.
Biorąc pod uwagę to co powiedział ARKTOS cytuje:
Prowokacja jakaś albo nie masz pojęcia o czym piszesz, ściągacz??po co zbędny. Myślę ,że za te 50zl założy Ci włoskie uszczelniacze bez kapturków kurzowych i ciekawe co za olej wleje :wink: Mając chęci zrobiłbyś to sam!!
Zamierzam się sam za to zabrać, przynajmniej będę wiedział co wlewam i jakie uszczelniacze daje.
Ostatnio zmieniony 02 listopada 2011, 23:00 przez Ruffi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: pisior »

można wymienić bez klucza na długim trzonku , zdejmij kolo ,zlej płyn hydrauliczny i odkreć srube od spodu lagi , jak sie kreci i nie wylata ,to wtedy musisz mieć ten klucz na przedłużce , ale jak zdejmiesz lage i ją sciśniesz, to powinna siła nacisku twojego i sprężyny ją zkontrowac , dzwon w razie problemow :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ruffi
Posty: 91
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:16
Motocykl: DRAG STAR XVS650A,
Lokalizacja: Radom
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Ruffi »

No trzeba będzie to wypróbować, za wymianę oleju i uszczelniaczy będę chciał się dobrać do tego jak ją już postawię, a będzie to w przyszłym tygodniu. Tyle ze jak się ma klucz to można to potem dobrze skręcić a jak to wyjdzie z kijem od szczotki?. Chce się rozeznać, może ktoś z kolegów zapuścił by fotę jak taki klucz po wykonaniu samodzielnym z pręta i nakrętki wygląda może któs takowe coś posiada. PANOWIE jakie polecacie uszczelniacze?
Czy wymiary uszczelniaczy do lag w XV750 rocznik 1992 to 38x50x8/9,5?
Awatar użytkownika
Pawlicki
Posty: 542
Rejestracja: 02 czerwca 2011, 15:28
Motocykl: Virago 750 94
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pawlicki »

Dokladam sie do pytania jakie uszczelniacze polecacie. Wiele zlego slyszalem o zamiennikach, że sa to raczej jednorazowki dobre aby sprzedac moto ale pewnie nie wszystkie :) Zatem jakie polecacie ?
We wszystkich postach odnośnie wymiany uszczelniaczy czy wymiany oleju piszecie aby zlac olej przez korek na dole Lagi. U mnie tak owego nie ma. Mam 750tke z 94 r. Jak tutaj ma się sprawa z rozkręceniem lag i wymiana uszczelniaczy ?
Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Adam »

ODPOWIEDZ