spadek mocy

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
dodosz
Posty: 18
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: XV 535S
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 37
Status: Offline

spadek mocy

Post autor: dodosz »

60 kilometrowy spacer na moim nowym nabytku 535S (47koni). na na ok 40tym kilometrze kończy się paliwo, trochę motor pierdnął ale nie zdechł. staję. włączam zapłon i słyszę że pompka próbuje ciągnąć ale nie ma co. włączam rezerwę, zapłon kilkukrotnie aż charakterystyczne pyrkanie pompki znika - napompowała. odpalam jadę dalej. nie widzę różnicy specjalnej w jeździe. następnego dnia zauważam już jednak duży spadek mocy - słabo przyspiesza nawet bym powiedział bardzo słabo a rozpędzić go do 100km/h to masakra a szybciej to już ani grosza. Trochę też chyba silnik inaczej pracuje, głośniej jakby, bardziej pierdzi przez tłumik po puszczeniu gazu...

jak myślicie co to? :roll:
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: HaCaT »

dodosz pisze:60 kilometrowy spacer na moim nowym nabytku 535S (47koni). na na ok 40tym kilometrze kończy się paliwo, trochę motor pierdnął ale nie zdechł. staję. włączam zapłon i słyszę że pompka próbuje ciągnąć ale nie ma co. włączam rezerwę, zapłon kilkukrotnie aż charakterystyczne pyrkanie pompki znika - napompowała. odpalam jadę dalej. nie widzę różnicy specjalnej w jeździe. następnego dnia zauważam już jednak duży spadek mocy - słabo przyspiesza nawet bym powiedział bardzo słabo a rozpędzić go do 100km/h to masakra a szybciej to już ani grosza. Trochę też chyba silnik inaczej pracuje, głośniej jakby, bardziej pierdzi przez tłumik po puszczeniu gazu...

jak myślicie co to? :roll:
A zatankowałeś, czy dalej latasz na rezerwie? Skontrolowałeś jak wyglądają świece? Śmierdzi nieprzepalonym paliwem z wydechów?
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: kris2k »

Może z rezerwy zaciągneło syf z baku i gaźnik zapchany...
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: HaCaT »

kris2k pisze:Może z rezerwy zaciągneło syf z baku i gaźnik zapchany...
dokładnie o tym samym pomyślałem.
dodosz jak długo jeżdżone było na tej rezerwie i czy do całkowitego wypalenia paliwa z baku rezerwowego?
Awatar użytkownika
dodosz
Posty: 18
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: XV 535S
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: dodosz »

Na rezerwie dojechałem do domu, i następnego dnia przejechałem z 5km na stacje gdzie zalałem pod korek i wyłączyłem rez. Świece wyglądają w mojej ocenie OK czy śmierdzi nieprzepalonym paliwem? obwącham i powiem :)

Aż dziw żeby zaciągnął mułu, czyżby poprzedni użytkownik nigdy nie wydoił baku do zera? :roll:

a może nie smakuje jej polska benzyna bo to pierwsze tankowanie w polsce :???: :grin:
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: kris2k »

Tzn jak wyglądają te świece? Jaki kolor mają? Czy zalane są?
Jeśli było wszystko OK a problemy pojawiły się po przełączeniu na rezerwę to w pierwszej kolejności tym bym się zajął. Sprawdź gaźniki, przeczyść dysze, wyreguluj. To powinno rozwiązać problem. A i jeszcze filtr paliwa bym wymienił.
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: HaCaT »

dodosz pisze:Na rezerwie dojechałem do domu, i następnego dnia przejechałem z 5km na stacje gdzie zalałem pod korek i wyłączyłem rez. Świece wyglądają w mojej ocenie OK czy śmierdzi nieprzepalonym paliwem? obwącham i powiem :)

Aż dziw żeby zaciągnął mułu, czyżby poprzedni użytkownik nigdy nie wydoił baku do zera? :roll:

a może nie smakuje jej polska benzyna bo to pierwsze tankowanie w polsce :???: :grin:
Oceń jak wygląda filtr paliwa, jak masz bagno w środku to jest duże prawdopodobieństwo, że zasyfiły się gaźniki.
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: teodor2424 »

Witam.
Byłem świadkiem tej sytuacji jechaliśmy razem z Dominikiem.
Faktem jest to że motorek już 3-4km przed przełączeniem na rezerwę zaczął słabnąć. Potem po przełączeniu to już cały czas było tak samo.

Wczoraj miałem okazję się przejechać i faktycznie nie jest to ten sam motor co przed awarią nawet po zalaniu do pełna paliwkiem.
Moim zdaniem po prostu nie wkręca się tak żwawo na wyższe obroty coś go dławi. I ogólnie chyba nie osiąga max obrotów.

A i jeszcze jedna ważna sprawa to błąd kolegi Dominika, że dał swojemu bratu grzebać przy gaźnikach i ustawieniach, motÓr chodzi teraz nierówno i bardziej klepie silnik, czy jest możliwe żeby spadek mocy był wywołany jakimiś przedmuchami lub czymś w tym rodzaju??
Motocykl ma przejechane ok 17kkm i jest to udokumentowany przebieg więc nie jest mocno wyeksploatowany jak na 96 rocznik.

Będziemy próbowali z Dominikiem usunąć ta usterkę tylko od czego zacząć??
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: kris2k »

teodor2424 pisze:

A i jeszcze jedna ważna sprawa to błąd kolegi Dominika, że dał swojemu bratu grzebać przy gaźnikach i ustawieniach, motÓr chodzi teraz nierówno i bardziej klepie silnik,
Zdecydowanie od tego należy zacząć. Serwisówka w dłoń, gaźniki wykręcić, wyczyścić, ustawić dokładnie tak jak w serwisówce nakazują. Podejrzewam że po tym zabiegu odzyska witalność. A na pewno mu to nie zaszkodzi, poza tym obędzie się bez kosztów.
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: teodor2424 »

kris2k pisze:Zdecydowanie od tego należy zacząć. Serwisówka w dłoń, gaźniki wykręcić, wyczyścić, ustawić dokładnie tak jak w serwisówce nakazują. Podejrzewam że po tym zabiegu odzyska witalność. A na pewno mu to nie zaszkodzi, poza tym obędzie się bez kosztów.
Niby tak ale nie należało pozwalać na to osobie która w motorach grzebała za czasów motorynki i ogara :)

PS. Też zauważyliśmy że z silnika wydobywa się delikatny gruchocący metaliczny dźwięk, przed awarią tego nie było.
Czy może to być spowodowane rozregulowanymi gaźnikami??

Czyli co podsumujmy:
Sprawdzenie filtra paliwa, powietrza.
wyjęcie gaźników, rozkręcenie i wyczyszczenie,
Wyjęcie baków i wymycie?
skręcenie wszystkiego do kupy.
wymiana oleju i filtra
pełna regulacja gaźników i luzów zaworowych (damy rade to zrobić z Clymerem i forum bez doświadczonego mechanika??)
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: kris2k »

teodor2424 pisze:
PS. Też zauważyliśmy że z silnika wydobywa się delikatny gruchocący metaliczny dźwięk, przed awarią tego nie było.
Czy może to być spowodowane rozregulowanymi gaźnikami??

Czyli co podsumujmy:
Sprawdzenie filtra paliwa, powietrza.
wyjęcie gaźników, rozkręcenie i wyczyszczenie,
Wyjęcie baków i wymycie?
skręcenie wszystkiego do kupy.
wymiana oleju i filtra
pełna regulacja gaźników i luzów zaworowych (damy rade to zrobić z Clymerem i forum bez doświadczonego mechanika??)
Ten dźwięk nie pochodzi od gaźnika.

Filtry należy wymienić nie sprawdzić.
Zbiorniki wyczyścić nie zaszkodzi.
Wymiana oleju i filtra owszem jeśli jeszcze nie zostało to zrobione.
Jeśli macie trochę pojęcia to dacie radę z Clymerem i z tematami z forum to zrobić. Warto też zajrzeć do łańcuszków rozrządu.
Regulacja luzów jak i gaźników była szczegółowo opisywana na forum.
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: teodor2424 »

No to mamy porozkręcane MotÓnga.

Baki wyjęte, filtry paliwa powietrza sprawdzone, pompka paliwa sprawdzona (chociaż nie chodzi równomiernie tylko przelewa paliwko tak delikatnie pyrkając),
Gaźniki na stole, wyglądają tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Co tam jeszcze w tych gaźnikach można rozkręcić, sprawdzić i co przeczyścić???
W jakim stanie są membrany?? Obie były takie pofałdowane jak zdjęliśmy osłonki ale po wyprostowaniu wyglądał tak jak ta jedna na fotce.

Co dalej należy zrobić żeby dojść do przyczyny tego spadku mocy??
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: Blunio »

teodor2424 pisze:Co tam jeszcze w tych gaźnikach można rozkręcić, sprawdzić i co przeczyścić???
No żeby wyjąć membrany, nie musiałeś wyjmować gaźników :mrgreen: Ale jak już wyjąłeś, to sprawdź dysze ssania. Mieszczą się one na obrzeżu gardzieli gaźnika, jak patrzysz na niego z góry. To jedyna okazja je obejrzeć :razz:
Odkręć jeszcze pokrywy komór pływakowych, sprawdź pływaki i zaworki iglicowe. Wykręć obsadę dysz i sprawdź drożność dysz. Uważaj na delikatną uszczelkę pomiędzy korpusami gaźników i obsadą dysz.
Membrany obejrzyj pod światło, czy nie mają przetarć. Przy ich montażu zwróć uwagę aby taki mały cycuś na obrzeżu trafił na swoje miejsce w korpusie gaźnika. Nie pozamieniaj iglic od membran w gaźnikach, każda musi trafić na swoje miejsce !
ps. Jest jeszcze niepowtarzalna okazja sprawdzić króćce ssące i dokładnie wyregulować zawory.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: teodor2424 »

Blunio pisze:No żeby wyjąć membrany, nie musiałeś wyjmować gaźników Ale jak już wyjąłeś, to sprawdź dysze ssania.
Otóż to, wyjęliśmy cały gaźnik żeby zobaczyć czy czasami nie ma tam jakiś syfów które blokowałyby dopływ paliwa a tym samym spadek mocy w Virażce.
Czyli co trzeba najlepiej całe gaźniki porozkręcać na części pierwsze i złożyć ponownie??
Czy zator lub jakieś syfy mogłyby się zlokalizować na kraniku od rezerwy?? Trzeba go wyciągać z baku??
Blunio pisze:ps. Jest jeszcze niepowtarzalna okazja sprawdzić króćce ssące i dokładnie wyregulować zawory.
A jak można dokonać tego przeglądu tych króćców na co zwrócić uwagę??
O zaworach to już sobie myślałem skoro teraz jest piękny dostęp :)
Jakieś jeszcze wskazówki??
Bo jak tak wczoraj na to patrzeliśmy to nie za bardzo wiemy czego szukać, ale może dzisiaj będzie lepiej bo wczoraj to późno było i trochę nam Specjal Niepasteryzowany zasmakował :)
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: Blunio »

teodor2424 pisze:Czyli co trzeba najlepiej całe gaźniki porozkręcać na części pierwsze i złożyć ponownie??
Myslę, że demontować całkowicie gaźników nie ma sensu. Wystarczy dokładnie umyć i przedmuchać sprężonym powietrzem.
teodor2424 pisze:zator lub jakieś syfy mogłyby się zlokalizować na kraniku od rezerwy?? Trzeba go wyciągać z baku??
Jak już masz wyciągnięty dolny bak, to grzechem byłoby nie odkręcić "kranika", rozłożyć go, zweryfikować, oczyścić i co ważne poznać jego budowę. I co najważniejsze, czy rureczki ssące (takie żółtawe, jedna dłuższa, druga krótsza) siedzą w obsadzie kranika, czy hulają po dnie zbiornika.
teodor2424 pisze:tych króćców na co zwrócić uwagę
czy nie są popękane i co najważniejsze, nie przepuszczają fałszywego powietrza :razz:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: teodor2424 »

Króćce ssące sprawdzone delikatnie spękane przy obejmach, ale pęknięć na wylot nie ma.
Gaźnik przeczyszczony, przedmuchany, żadnych niepokojących objawów nie zauważono,
czy błędem było ustawienie poziomu paliwa w komorach bez założenia na motocyklu tychże gaźników?? Podpięliśmy tak jak należy przewody paliwowe łącznie z pompką i według rurek pcv przykręconych do tych plastikowych dolnych króćców ustawiliśmy poziomy na 13,5-14mm.

W baku zdaje się wszystko ok rurki od zaworu rezerwy na miejscach w idealnym stanie bez syfu na sitkach.

Zawory delikatnie podregulowane, miały minimalnie za duże luzy szczególnie wydechowe.

Nowy olej zalany łącznie z wymienionym filtrem.

Dzisiaj składamy motÓr, najpierw gaziory, potem baki, akuś i resztę pierdół.

Mam pytanie co do regulacji samych gaźników:
O ile synchronizacja chyba jest dla mnie jasna (wakuometr wykonany, rozgrzewam silniczek, podpinam do króćców rurki waku, zapalam motÓra, obroty biegu jałowego, reguluję poziom oleju w rurce waku kręcąc śrubą regulacyjną pomiędzy gaźnikami od strony komór paliwowych.

I chciałbym się dowiedzieć czy należy i w jaki sposób i kiedy regulować śrubki od regulacji mieszanki wolnych obrotów w poszczególnych gaźnikach??
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: Blunio »

teodor2424 pisze:czy należy i w jaki sposób i kiedy regulować śrubki od regulacji mieszanki wolnych obrotów
Na początek śruby należy wykręcić o ilość obrotów wykazaną w instrukcji (już dokładnie nie pamiętam ile, zdaje się że 2,5 obrotu - ale sprawdź to). Uchylenie przepustnic śrubą do synchro na początek neutralne - czyli jednakowe - korekty (synchronizacji) będziesz dokonywał na podstawie wskazań wakuometru. Delikatnych korekt śrubkami składu mieszanki będziesz dokonywał metodą empiryczną (czyli prób) jeżeli np. moto będzie strzelało po ujęciu gazu.
teodor2424 pisze:czy błędem było ustawienie poziomu paliwa w komorach bez założenia na motocyklu tychże gaźników
To nie błąd, ale zawsze możesz to sprawdzić po zamontowaniu gaźników - w końcu jest ta czynność trywialnie prosta.
Przy zakładaniu gaźników wskazane jest napychanie gum łączących gaźniki z ramą poprzez włożenie dłoni do środka ramy (tam gdzie filtr powietrza). Dobrze jakby druga osoba pomagała naciągać te gumy na gaźniki ciągnąć szczypcami płaskimi za uszy na krawędzi gumy. Sam w pojedynkę trochę się z tym nagimnastykowałem :roll:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: spadek mocy

Post autor: teodor2424 »

Blunio pisze:Na początek śruby należy wykręcić o ilość obrotów wykazaną w instrukcji (już dokładnie nie pamiętam ile, zdaje się że 2,5 obrotu - ale sprawdź to).
To jest dla mnie jasne, na poczatku obie śruby trzeba przy 535 wykręcić o 2 obroty.
Blunio pisze:Uchylenie przepustnic śrubą do synchro na początek neutralne - czyli jednakowe
Ale tutaj mam wątpliwości, śrubę od synchro mamy jedną, tylko w jaki sposób na początku ustawić ją w pozycji neutralnej??? Co oznacza jednakowe?? chodziło Ci o poziom jednakowy w wakuometrze??
ODPOWIEDZ