Wymiana filtra oleju

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
macias
Posty: 202
Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 17:26
Motocykl: XV 750
Lokalizacja: Chodel
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: macias »

z kupnem problemu raczej nie będzie...gorzej właśnie z wymiarem. Może jakby ktoś przypadkiem w najbliższym czasie wymieniałby filtr oleju to mógłby zmierzyć średnicę tego rowka w którym jest oring. Na pewno nie tylko mi się to przyda, a jakieś piwerko za dodatkowe góra 3 min. roboty na pewno wpadnie :D
Macias
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: -waldi- »

mam drugi dekielek to wezmę jutro do sklepu i poszukam oringów
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
macias
Posty: 202
Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 17:26
Motocykl: XV 750
Lokalizacja: Chodel
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: macias »

-waldi-, za to to flaszka leci :D Czekam na odpowiedź :nazdrowie:
Macias
Hirem
Posty: 132
Rejestracja: 25 listopada 2007, 13:36
Motocykl: była Virago 535 94 r.
Lokalizacja: Leszno/koło Błonia
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Hirem »

Oring pod pokrywę filtra średnica 64 mm grubość 4mm.Do kupienia w każdym sklepie z łożyskami i uszczelniaczami.
Filtry Champion chyba jako jedyne mają w komplecie uszczelniacz.Przynajmniej tak jest w wypadku 535.
Nieważne dokąd, ważne jak .......!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: -waldi- »

Dla modelu XV535

64x4 jedna sztuka potrzebna

natomiast dla XV700 - 1100 wymiary to:


59x2 w rowek pokrywki na rysunku jako 2
55x3 na kołnierz pokrywki na rysunku jako 3
7x2,5 - dolna śruba na rysunku jako 5
Obrazek

i wszystko jasne :)
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2012, 09:49 przez -waldi-, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: podbiel »

A mnie ostatnio gostek na 10 skasował za te gumki. Ogólnie sprzedaje części do maszyn rolniczych, jak zobaczył że do moto to pewnie i cenę podniósł
Awatar użytkownika
DAREK.S
Posty: 2091
Rejestracja: 05 listopada 2008, 21:19
Motocykl: XV750, 1990; ST1300
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: DAREK.S »

podbiel pisze:A mnie ostatnio gostek na 10 skasował za te gumki.
A przecież temat oringów był wałkowany juz wiele razy, wystarczyło przed zakupem wklepać odpowiednie hasło w szukajkę forumową i byłbyś z 5 zł do przodu ;) - viewtopic.php?t=12461&start=8
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: podbiel »

No niby masz rację
Awatar użytkownika
macias
Posty: 202
Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 17:26
Motocykl: XV 750
Lokalizacja: Chodel
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: macias »

Dzięki -waldi- :rock:

Na razie leci wirtualne :nazdrowie:

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 4:37 pm ]
Jednak nie leci... Błąd :) ale w M+ :rock:
Macias
Robert
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Robert »

Witam - czy przy odwrotnym założeniu filtra i jak wcześniej opisujecie możliwości zatarcia silnika będzie świecić kontrolka smarowania ? A jeśli chodzi o oringi to najlepiej pytać o nie w sklepach z częściami do maszyn rolniczych (ciągniki koparki sam.ciężarowe) tam mają największy wybór i są najtańsze. Próbowałem w kilku sklepach motoryzacyjnych nie dobrałem takich jak znajdują się przy filtrze oleju, obwodem były takie same lecz różniły się grubością.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: -waldi- »

Robert pisze:czy przy odwrotnym założeniu filtra i jak wcześniej opisujecie możliwości zatarcia silnika będzie świecić kontrolka smarowania ?
nie będzie świecić, bo nie ma takiej kontrolki w żadnej z Virago, to co masz to kontrolka poziomu oleju.


co do o-ringów, jak ktoś chce to zakupie i podeślę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Robert
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Robert »

Z tego morał taki- Zanim gdzieś coś włożysz patrz gdzie wkładasz, żebyś potem nie żałował :mrgreen:

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 10:20 am ]
Jeszcze raz wrócę do tematu zakładania filtra bo nie chce mi się, po raz trzeci w tym roku zdejmować dekielka, a nie jestem pewny... Z tego co kojarzę po budowie filtra z jednej strony ma on wystająca rurkę która ma schować się w rowku dekla (XV1100), a przyklejona do boku filtra uszczelka ma zetknąć się szczelnie z okrągłą wypustką który jest na środku w deklu. Z drugiej strony natomiast uszczelka filtra ma oprzeć się na trzech jakby wypustkach które ułożone są w okręgu z tym, że jeden z nich ma taki kranc- wypustkę ( patrz zdjęcie Theriona ze str. 1) Ten kranc moim zdaniem uniemożliwia aby filtr włożyć odwrotnie, nie pozwoli aby ta rurka filtra która ma wejść w dekielek zamykający filtr gdybyśmy go odwrotnie założyli weszła do wnętrza tych wypustek silnika. Tym samym gdybyśmy chcieli włożyć go odwrotnie filtr " stanie się dłuższy " gdyż ta wystająca rurka oprze się na tych wypustkach i tym krancu w silniku i nie będzie możliwe zamkniecie dekla. Z tego co pamiętam, a robiłem to już kilka razy, dekielek gdy go zakładałem ładnie wskakiwał z oringami na swoje miejsce. Gdy go wciskałem oczywiście palcami czuć było takie wskoczenie w swoje miejsce. Szczelina po jego włożeniu jaka była pomiędzy dekielkiem, a silnikiem wahała się w granicy około 1 mm. Pozostała jedynie kwestia dociągnięcia śrub. Myślę, że gdyby włożyć filtr odwrotnie dekiel nie wskoczyłby na swoje miejsce i odstawałby kilka mm. a przy dokręcaniu śrub filtr zostałby zniszczony - po prostu zgnieciony.
Ostatnio zmieniony 23 kwietnia 2011, 14:31 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
macias
Posty: 202
Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 17:26
Motocykl: XV 750
Lokalizacja: Chodel
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: macias »

-waldi- pisze:59x2 w rowek pokrywki na rysunku jako 2 - cena 1,7zł (może być 60x2)
60x2 jednak nie może być ;) w przypadku braku 59x2 daje radę 58x2 :)
Macias
Awatar użytkownika
Faust44
Posty: 40
Rejestracja: 07 marca 2011, 13:55
Motocykl: XV750 --> XV1700
Lokalizacja: Tarnów
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Faust44 »

Help - bo już zgłupiałem :neutral:
Kupiłem filtr HF razem z olejem i jutro mam zamiar zabrać się za wymianę.
Tylko już pogubiłem się jak ma iść - jest w środku otwór i teraz do sedna - tym otworem w stronę patrzącego czy do środka?? Patrząc w Clymera wydaje mi się, że otworem na zewnątrz - ale prosiłbym, aby ktoś doświadczony mógł potwierdzić.

Uszczeleczki oczywiście zakupione - zgodnie z podanymi rozmiarami - za komplet wyszło dokładnie 2,43.

Zdaję sobie sprawę, że to może głupie pytanie, ale nie chcę spartolić :cry:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: -waldi- »

otworem filtra na zewnątrz silnika, czyli w stronę patrzącego
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Faust44
Posty: 40
Rejestracja: 07 marca 2011, 13:55
Motocykl: XV750 --> XV1700
Lokalizacja: Tarnów
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Faust44 »

-waldi- pisze:otworem filtra na zewnątrz silnika, czyli w stronę patrzącego
Podziękował serdecznie. Piwko przy najbliższej okazji :drunksmile:
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Raider »

Faust44 pisze: to może głupie pytanie, ale nie chcę spartolić :cry:
Nie spartolisz, tylko ZATRZESZ SILNIK! A zatem warto zadać to głupie pytanie nawet tysiac razy niż raz nie zadać i założyć odwrotnie.
Robert pisze:Myślę, że gdyby włożyć filtr odwrotnie dekiel nie wskoczyłby na swoje miejsce i odstawałby kilka mm. a przy dokręcaniu śrub filtr zostałby zniszczony - po prostu zgnieciony.

W tym roku specjalnie załozyłem odwrotnie, żeby zobaczyć czy rzeczywiście mozna się pomylić. Dekielek wskoczyl do końca co oznaczało, że MOŻNA ZALOŻYĆ ODWROTNIE.

Przyznaję, że to duży błąd konstrukcyjny - powinna byc jakaś blokada, żeby nie mozna było zakręcić dekla.
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
MarQs
Posty: 37
Rejestracja: 29 czerwca 2010, 19:31
Motocykl: XV535 H '92r.
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: MarQs »

Trzeba też przypomnieć, że w 535 filtr wkłada się odwrotnie niż w 750/1100.

535 - otworem do silnika
750/1100 - otworem na zewnątrz.
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: kris2k »

MarQs pisze:Trzeba też przypomnieć, że w 535 filtr wkłada się odwrotnie niż w 750/1100.

535 - otworem do silnika
750/1100 - otworem na zewnątrz.
No właśnie. Dałbym sobie rękę uciąć że w 125-ce też się wkładało otworem do silnika. I nawet ktoś z forum do mnie dzwonił i się pytał jak to w końcu jest bo jedni mówią tak a drudzy tak i sugerował że coś mi się musiało pomylić.

Czy mógłby ktoś raz na zawsze rozwiać wszelkie wątpliwości i opisać łopatologicznie jak w jakim modelu zakładać filtr, ewentualnie jakie oringi są potrzebne itd. I myślę że niegłupio by było to podwiesić bo tematów o niby prozaicznej czynności jaką jest wymiana oleju się mnoży a ktoś nowy łatwo się w tym wszystkim gubi.
Awatar użytkownika
Faust44
Posty: 40
Rejestracja: 07 marca 2011, 13:55
Motocykl: XV750 --> XV1700
Lokalizacja: Tarnów
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Faust44 »

Therion pisze:
Nie spartolisz, tylko ZATRZESZ SILNIK! A zatem warto zadać to głupie pytanie nawet tysiac razy niż raz nie zadać i założyć odwrotnie.
Dokładnie, ale wszystko się udało - małe problemy z ponownym wkręceniem dolnej śruby z oringiem, ale chwila spokoju i wszystko powinno być dobrze bez uszczerbku na gwincie - może jakieś paprochy przypadkowo :?: bo z oringami nie było problemów.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Co mnie zdziwiło - musiałem zdjąć podnóżek z prawej strony, żeby się dostać do dekielka (brak dostępu do dolnej śruby), ale po za tym to w praktyce nie okazało się to szczególnie trudną czynnościa.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MarinP
Posty: 49
Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 12:27
Motocykl: xv535>>VT600
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: MarinP »

O-ringi sa dostepne np w moto-akcesoriach:
http://www.moto-akcesoria.pl/advanced_s ... lka+o-ring
Ja kupuje championa to od razu z uszczelką jest w komplecie.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: Cpt. Nemo »

MarinP pisze:O-ringi sa dostepne np w moto-akcesoriach:
http://www.moto-akcesoria.pl/advanced_s ... lka+o-ring
Ja kupuje championa to od razu z uszczelką jest w komplecie.
Jakos nie moge tam do 535 znalezc ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
MarinP
Posty: 49
Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 12:27
Motocykl: xv535>>VT600
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: MarinP »

Cpt. Nemo pisze:
MarinP pisze:O-ringi sa dostepne np w moto-akcesoriach:
http://www.moto-akcesoria.pl/advanced_s ... lka+o-ring
Ja kupuje championa to od razu z uszczelką jest w komplecie.
Jakos nie moge tam do 535 znalezc ?
Jest:
http://www.moto-akcesoria.pl/uszczelka- ... 97,p,18080
user12
Posty: 33
Rejestracja: 02 czerwca 2011, 08:11
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Ostrowiec
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: user12 »

59x2
55x3
7x2,5
te wymiary średnicy mierzy się od wewnątrz czy na zewnątrz uszczelki ?
Awatar użytkownika
moryc
Posty: 40
Rejestracja: 29 lipca 2011, 23:38
Motocykl: Virago XV750 `97
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Wymiana filtra oleju

Post autor: moryc »

Może ktoś ma ochotę najpierw zobaczyć jak to wygląda za nim rozkręci (XV 750) :roll:
https://picasaweb.google.com/moryc10/Wy ... directlink
ODPOWIEDZ