XV700 renowacja
XV700 renowacja
Oto moja VIrka zdjęcie z końca sezonu przeprawa promowa w Kazimierzu
przejeździłem nia 2 sezony, razem około 6k mil, zawsze dowiozła mnie do domu
W tamtym roku przeszła gruntowny przegląd silnika opisane w watku viewtopic.php?f=23&t=23425
Moto jakich wiele w tym kraju, ale pomimo dobrego stanu technicznego widać na nim trochę "ząb czasu"
Wiec moje założenia sa takie:
-Nowy lakier na elementy karoseryjne (błotniki, zbiornik boczki)
-Czyszczenie i regeneracja zacisków przednich (hamulec robi sie coraz bardziej twardy, cisne klamke a tu nic )
-Wymiana łożyska w główce ramy (cos tam stuka czasem)
-Rozplecenie i ponowne złożenie tylnego koła (ma lekkie bicie i 3 szprychy są luzne)
-Malowanie tylnego wahacza, dyfra i szpulki tylnego kola (widać korozje lub obliźnięta farbę)
-Nowy chrom na kiere
-Odnowienie powłok galwanicznych na śrubach i innych drobnych elementach
wiec czas sie wziasc za robotę trzeba przywrócić dawny blask
c.d.n
przejeździłem nia 2 sezony, razem około 6k mil, zawsze dowiozła mnie do domu
W tamtym roku przeszła gruntowny przegląd silnika opisane w watku viewtopic.php?f=23&t=23425
Moto jakich wiele w tym kraju, ale pomimo dobrego stanu technicznego widać na nim trochę "ząb czasu"
Wiec moje założenia sa takie:
-Nowy lakier na elementy karoseryjne (błotniki, zbiornik boczki)
-Czyszczenie i regeneracja zacisków przednich (hamulec robi sie coraz bardziej twardy, cisne klamke a tu nic )
-Wymiana łożyska w główce ramy (cos tam stuka czasem)
-Rozplecenie i ponowne złożenie tylnego koła (ma lekkie bicie i 3 szprychy są luzne)
-Malowanie tylnego wahacza, dyfra i szpulki tylnego kola (widać korozje lub obliźnięta farbę)
-Nowy chrom na kiere
-Odnowienie powłok galwanicznych na śrubach i innych drobnych elementach
wiec czas sie wziasc za robotę trzeba przywrócić dawny blask
c.d.n
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Artur czekam na efekty z silnikiem masz już brzytwa
Re: XV700 renowacja
Wiec postawiłem maszynę na podnośnik i zdemontowałem co nieco
silnikowo nie będę nic ruszał działa to nienagannie, rama tez jest ładna bez obić obtarć i korozji, z elektryka tez nigdy nie było problemu
ps:
zapomniałem dodać ze na goracym silniku spuściłem olej z silnika i dryfla
c.d.n
silnikowo nie będę nic ruszał działa to nienagannie, rama tez jest ładna bez obić obtarć i korozji, z elektryka tez nigdy nie było problemu
ps:
zapomniałem dodać ze na goracym silniku spuściłem olej z silnika i dryfla
c.d.n
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Dobrze Ci idzie , nie złe cacuszko masz w tym garażu .
Re: XV700 renowacja
Przyszły łożyska w główkę bede mógł zmontować przod
dla zainteresowanych podaje oznaczenia
3205
3206
w wolnych chwilach zregenerowałem zaciski, tłoczki tak stały dęba ze musiałem je wypompować pompa hamulcowa
(metda ze sprezonym powietrzem zadziałała tylko na 1 tłoku )
zostalo to umyte oczyszczone i złozone na specjalna paste ATE
no oczywiscie sruby, trzpienie i odpowietrzniki dostaly nowy ocynk
c.d.n
dla zainteresowanych podaje oznaczenia
3205
3206
w wolnych chwilach zregenerowałem zaciski, tłoczki tak stały dęba ze musiałem je wypompować pompa hamulcowa
(metda ze sprezonym powietrzem zadziałała tylko na 1 tłoku )
zostalo to umyte oczyszczone i złozone na specjalna paste ATE
no oczywiscie sruby, trzpienie i odpowietrzniki dostaly nowy ocynk
c.d.n
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
idzie idze dosc sprawnie i szybko znowu na L4 siedzisz ?
Re: XV700 renowacja
Nie no ze tak powiem wieczory mam wolne , a mam jeszcze plany na 1 projekt tej zimy wiec muszę to zrobić dość sprawnie
Re: XV700 renowacja
prace postępują, ponieważ pogoda dopisuje zabrałem sie za przygotowanie blach do lakierowania
usuniecie starych naklejanych pasków, które przykryte były jeszcze bezbarwnym jest mocno upierdliwe
Na szczęście stojak lakierniczy mocno ułatwia wszelkie prace przy szlifowaniu i malowaniu
Tylko dalej mam problem dalej niewiem jak pomalowac czyli jakie kolorki dac
Przeglądanie neta dało mi tyle ze wiem juz jak nie malować
usuniecie starych naklejanych pasków, które przykryte były jeszcze bezbarwnym jest mocno upierdliwe
Na szczęście stojak lakierniczy mocno ułatwia wszelkie prace przy szlifowaniu i malowaniu
Tylko dalej mam problem dalej niewiem jak pomalowac czyli jakie kolorki dac
Przeglądanie neta dało mi tyle ze wiem juz jak nie malować
Re: XV700 renowacja
Pomalowalem dzis tylny błotnik, zdecydowałem sie na malowanie klasyczne czyli czarny z delikatna perłą + złote paski
mysle ze efekt jest zadowalajacy jak na nie lakiernika
mysle ze efekt jest zadowalajacy jak na nie lakiernika
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Prace ekstra jak malowałeś paseczki, z jakiego wzornika korzystałeś? A może to naklejki z bezbarwnym na wierzchu?
Co do kierownicy ... jak chcesz jeździć, a nie na pokaz proponuję kierownicę z nierdzewki od Jacka - Kubi70 ... wyjdzie nawet taniej od chromowania
Miłych wieczorów
Co do kierownicy ... jak chcesz jeździć, a nie na pokaz proponuję kierownicę z nierdzewki od Jacka - Kubi70 ... wyjdzie nawet taniej od chromowania
Miłych wieczorów
Józek
Re: XV700 renowacja
To nie 1wszy motocykl który malowałem , paski sa namalowane złotym metalikiem i następnie jest to przykryte gruba warstwa bezbarwnego lakieru
a robi sie to tak:
malujesz na złoto tam gdzie maja byc paski, jak przeschnie naklejasz paski ze specjalnej tasmy do separacji koloru, malujesz własciwy kolor, jak lekko podeschnie na mokro jeszcze zrywasz tasme i czekasz az przeschnie
teraz pozostało połozyc ze 2 lub 3 warstwy bezbarwnego lakieru
done
ps. jutro maluje zbiornik tam jest troche trudniej, jak sie uda to pochwale sie
c.d.n
a robi sie to tak:
malujesz na złoto tam gdzie maja byc paski, jak przeschnie naklejasz paski ze specjalnej tasmy do separacji koloru, malujesz własciwy kolor, jak lekko podeschnie na mokro jeszcze zrywasz tasme i czekasz az przeschnie
teraz pozostało połozyc ze 2 lub 3 warstwy bezbarwnego lakieru
done
ps. jutro maluje zbiornik tam jest troche trudniej, jak sie uda to pochwale sie
c.d.n
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Nie źle to wyszło
Re: XV700 renowacja
Dokładam zdjecie zbiornika, jeszcze mokry
- pero
- Posty: 229
- Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
- Motocykl: Wild Star 1600
- Lokalizacja: k. Strzelec Op.
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Mokre są najlepszeArtur pisze:jeszcze mokry
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
zajebiście , ja w sobote może pomaluje swojego cafe . ale pas szerokości 6cm nakleje
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
e tam idziesz na łatwiznę, pro robi to tak:Artur pisze: a robi sie to tak:
malujesz na złoto tam gdzie maja byc paski, jak przeschnie naklejasz paski ze specjalnej tasmy do separacji koloru, malujesz własciwy kolor, jak lekko podeschnie na mokro jeszcze zrywasz tasme i czekasz az przeschnie
teraz pozostało połozyc ze 2 lub 3 warstwy bezbarwnego lakieru
http://www.youtube.com/watch?v=UsTIMxeO_ng
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
jak ktoś chce to moge szlaczek walnąć
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Marnujesz się chłopie
Ten z tego filmiku, to dopiero artysta ciekawe ... robi to po 2 głębszych, czy po jakimś ziole
Ten z tego filmiku, to dopiero artysta ciekawe ... robi to po 2 głębszych, czy po jakimś ziole
Józek
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
Paseczki na najnowszych Rollsach nadal maluje sie ręcznie. Pedzelek z wiewiorczej sierści i jazda ale Twoje Artur są zawodowe
Tomek
Re: XV700 renowacja
Paski malowane pędzlem są zajebiste, ale niestety nie umiem takich robić, zas te moje malowane są i tak duzo lebsze niż tandetna naklejka
I dziękuje za uznanie zdjęcie i tak nie oddaje efektu
I dziękuje za uznanie zdjęcie i tak nie oddaje efektu
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
a naklejka pod klarem , też nie jest zła jeszcze nie malowałem , może też sie skusze na malowany pas
Re: XV700 renowacja
Poskładałem przedni zawias i musze przyznac wyglada to teraz całkiem inaczej
oczywiscie z pomalowanym błotnikiem, nie mówiac juz o takich pierdołach jak nowa powłoka galwaniczna na wszystkich śrubach i uchwytach.
Na chwile obecna jestem na takim etapie
czyli jak pomaluje boczki to w przyszłym tygodniu czas sie wziąć za tylny zawias i zapleść koło, potem zostanie tylko kosmetyka
oczywiscie z pomalowanym błotnikiem, nie mówiac juz o takich pierdołach jak nowa powłoka galwaniczna na wszystkich śrubach i uchwytach.
Na chwile obecna jestem na takim etapie
czyli jak pomaluje boczki to w przyszłym tygodniu czas sie wziąć za tylny zawias i zapleść koło, potem zostanie tylko kosmetyka
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: XV700 renowacja
proponuje Ci wypolerować lagi bo kiepsko na tle reszty wyglądają
Re: XV700 renowacja
Waldi można wypolerowac wszystko co aluminiowe ale IHMO jeśli cos jest w oryginalnym i dobrym stanie wystarczy to domyc i zostawić
Ja nie mam zamiaru spędzić przy tym moto całej zimy
Plan jest taki: naprawić to co jest uszkodzone i usunąć wszelkie ślady korozji
Półek tez nie ruszam, ramy,, przednie koło tez zostaje w oryginale bo po prostu wygląda to dobrze
Projekt ma być budżetowy zarówno w kasie jak i roboczo godzinach
Po prostu mam juz następne ciekawe moto do zrobienia i to takie gdzie wkład pracy będzie co najmniej 3 razy wiekszy
Ja nie mam zamiaru spędzić przy tym moto całej zimy
Plan jest taki: naprawić to co jest uszkodzone i usunąć wszelkie ślady korozji
Półek tez nie ruszam, ramy,, przednie koło tez zostaje w oryginale bo po prostu wygląda to dobrze
Projekt ma być budżetowy zarówno w kasie jak i roboczo godzinach
Po prostu mam juz następne ciekawe moto do zrobienia i to takie gdzie wkład pracy będzie co najmniej 3 razy wiekszy